Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nu staat een Wind meestal al wel op 17" dus standaard al best aardig. Deze zijn denk ik een fractie breder. Originele velgen hebben nogal last van corroderen en zien er dus vaak niet uit.Grappig, zo'n Wind. Dikke wielen ook. Veel plezier ermee!
Bij EMWalhalla hoorde ik iemand zeggen dat de Wind rijders vooral wat gezette oudere vrouwen zijn, dat is weer geen compliment voor je vrouw![]()
Maar jullie gaan dus gewoon bewijzen dat er óók andere Wind bezitters zijn!

Ja dat snap ik ook wel. Maar ik trek zelf wel de lijn in dat er hooguit 1 niet rijdende bij mag zijn. Anders ga je echt alleen maar auto's kopen en neerzetten. Nu gaat er wel moeite en tijd in zitten om ze rijdend te houden en zo komen ze ook nog eens buiten. Zo loop je vanzelf tegen een grens aan. Ik gok dat een 20 auto's bij elkaar wel de max is die behapbaar is, als je het aspect ruimte er even buiten laat.Leuke auto weer.
Ik begin nu te begrijpen hoe zo'n Palmen collectie is ontstaan. Eerst de garage vol, maar ja dan zie je toch weer iets moois dus maar een loods huren.

Stoterstangen gebruik je toch als verbinding tussen onderliggende nokkenas en tuimelaar?Mooie toevoeging, deze NSU. Herken ik nog wel uit mijn vroege jeugd.
Ik zie op bovenstaande foto dat het gat in de bekleding van een ontbrekende bekledingsknoop is. Geen rookgaatje dus, gelukkig. Veel plezier ermee. Noem je de constructie met de drijfstang als nokkenasaandrijving niet een stoterstang?
Dat is wel het voorbeeld inderdaad. Kopen waar je interesse in hebt (ipv wat iedereen al zoekt) en als voorwaarde dat ermee gereden kan worden. Dank!Wat een fantastische aanwinst weer. Erg fraai. Ook gaaf dat je alle auto's rijdend will hebben en ook gebruik. Misschien een vreemde vergelijking, maar ergens doet me dit aan Jay Leno denken. Maar dan op bescheidener schaal.
Ja precies. Stoterstangen brengen de beweging van de onderliggende nokkenas naar de cilinderkop (en dan via tuimelaars over op de kleppen).Stoterstangen gebruik je toch als verbinding tussen onderliggende nokkenas en tuimelaar?
![]()
Zie hier links van de cilinderkop
Klopt. En dan moet er een behoorlijk tegengewicht op dr krukas wat deze ook heeft. In ruil daarvoor weer nauwelijks iets van een vliegwiel.Bij deze motoren gaan beide zuigers toch tegelijk omhoog en omlaag? Dat lijkt me ook wel bijzonder, om en om geeft wat meer balans zou je denken
.
Dat heb ik ook een beetje. Een NSU of DKW is toch meer sympathiek. Al is een vroege VW Passat/Audi 80 dat ook.Het houdt hier ook echt niet op hè, met die leuke nieuwe oudjes. Die NSU is opnieuw een mooie vondst en erg charmant. De laatste keer dat ik dat over 'n Duitse auto heb gezegd is heel, heel lang geleden. Bijzondere techniek ook, leuk om te zien!

De befaamde spaghetti pijpjes? Dit om betere uitlaatgasafvoer te krijgen met minder interferentie tussen de gasstroom van de individuele cilinders. Je ziet wel dat de kanalen niet even lang zijn van de voorste en achterste cilinders en dat zou eigenlijk wel moeten....... Maar ja, een massaproduct met daarbij behorende bezuinigingen. En of je dit nu echt merkt bij niet "vol gas" rijden? Denk het niet!Wat bijzonder dat de de uitlaatpijpen van elke cilinder zo laat pas bij elkaar komen

HubNut heeft er weer een mooi verslag van gemaakt. De introductie op de Notenlaan en de afsluiting in Buren geeft iets extra's. Het snerpende Alfa geluid dat eventjes te horen is maakt het af.

Alleen vergeten foto's te maken..