Engineer: '65 Panhard/'73 Saab/'75 AlfaSud/'81 Suzuki/'88 Corvette/'97 Alfa 164/'10 Wind/'13 Panda 4x4/'17 124 Spider/'21 Pössl/'22 Alpine/'24 Nio

De Nio komt er dagelijkse "gebruiks" auto soms wat bekaaid vanaf met netjes schoonhouden. Die zag er niet echt meer uit dus dan maar weer eens goed schoongemaakt. Ik blijf erg blij met het design (juist heel Europees design en erg clean) en vooral ook met de kleur die we gekozen hebben toen.

De neus vangt best wat vliegjes en dergelijke op maar ik kan geen steenslagschade ontdekken. Op de achterbumper een enkel klein krasje (hond is weleens wat lomp met de auto in- en uitspringen) en een van de velgen heeft iets geschraapt. Valt nog mee voor een gebruiksauto.

Ik zag dat de facelift er nu aan zit te komen. Van de buitenkant wat mij betreft geen echte verbetering maar qua interieur wel een fractie mooier en als ik het goed zag nu ook met Head-up display. Niet genoeg verschil om weer om te ruilen. Een ET7 Touring mocht die er ooit komen misschien. En de ET9 is heel erg gaaf en mooi maar wordt wel duur denk ik. Het Steer-by-wire van de ET9 is inmiddels ook in Europa goedgekeurd dus het zou kunnen dat die ook hier op de markt komt.

Net met de weer schone auto kwam ook weer de grote update uit. Gedurende het jaar zijn er kleine updates maar een paar keer per jaar doen ze een update waarbij ook firmware wordt aangepakt. De laatste was in December en nu dan weer deze.
Altijd handig en mooi via de app dus je hoeft zelfs niet bij de auto in de buurt te zijn.

Mooie animatie ook

Het updaten was in totaal een 40 minuten ongeveer, waar er 50 minuten was opgegeven.

Sinds de vorige update is ook de "avatar" van je auto zowel in de auto als in de app kloppend en kan je ronddraaien in 3D. Ook geeft de avatar aan in welke toestand je auto is met bijvoorbeeld animaties voor rijden, laden, deuren open, verlichting aan, ramen open, etc.

Qua nieuwe of aangepaste functies dit keer:
- Nomi GPT is verder uitgebreid en heeft bv film, sport en muziek kennis (een soort wiki)
- De integratie van Nomi GPT met navigatie is een stap verder. Je kan nu bijvoorbeeld de vraag stellen om een oplaadpunt te vinden van een bepaalde provider op de route met een hamburgerrestaurant op loopafstand. Hoef je niet meer zelf op te zoeken.
- Weer verbeteringen in de rijassistenten qua gevoeligheid, soepel rijden, etc.
- Er is nu een App store met ook een aantal 3rd party apps zoals YouTube Music, Instagram, Apple Music die dan ook geïntegreerd werken en een centraal toestemming/privacy menu volgen
- Soundcloud is als media optie toegevoegd

Nio heeft trouwens ook een API opengezet zodat je data kan uitwisselen met een 3rd party voor integratie in smart-home of smart-home-charging. En ik heb nog steeds niet de batterij-upgrade geprobeerd waarmee je tijdelijk een grotere accu kan huren voor een langere trip. Ik heb binnenkort een bezoek aan Wenen op het programma en het is dat ik alleen daarheen zou moeten rijden wat me toch het vliegtuig liet kiezen. De afstand is te lang om verantwoord te doen alleen (in 1 dag). Maar met die upgrade optie en de batteryswaps zou ik nog geen half uur kwijt zijn aan swappen + laden op een rit van 11 uur.

Die rechter camper is op basis van een lokale truck of niet? Heb je daar in China ook een C-rijbewijs voor nodig of niet?

edit zitten alweer twee posts tussen :D Nog van je Chinese trip dus. En leuke oldtimerdag zo te zien. Wel met wat lage opkomst of lijkt dat maar zo?

Leuke berichten weer, naast dat je voor werk veel onderweg bent neem je wel de tijd om van de hobby te genieten gelukkig.

Die rechter camper is op basis van een lokale truck of niet? Heb je daar in China ook een C-rijbewijs voor nodig of niet?

edit zitten alweer twee posts tussen :D Nog van je Chinese trip dus. En leuke oldtimerdag zo te zien. Wel met wat lage opkomst of lijkt dat maar zo?
Volgens mij is het rijbewijs systeem in China vergelijkbaar met wat wij hanteren dus inderdaad is dit waarschijnlijk een licht vrachtwagen rijbewijs.

De opkomst in Buren kwam wat langzamer op gang maar uiteindelijk stond het terrein toch ook weer vol. Ook de bezoekersplekken waren aardig gevuld.

Vrij dicht in de buurt is een van de regionale oldtimerclubs (HACC Culemborg) waar ik lid ben en die hebben elk jaar ook een grote oldtimerdag. Circa 300 auto's die in de ochtend op een terrein staan, en dan een rit maken met o.a. een rijdend defile in de oude (autovrije) binnenstad van Culemborg.
Het is hiermee toch wel een van de grotere evenementen maar ik hoor er verder niet zo heel veel over - veel vaste bezoekers en zoals bijna elke club soms moeite om vrijwilligers bij elkaar te krijgen.

Ik had de AlfaSud maar van stal gehaald. Die was een beetje nukkig met starten maar op de dag zelf leek die er wel zin in te hebben. Wel voor de zekerheid een busje remmenreiniger in de auto gegooid - en helaas heb ik die ook nodig gehad. De motor houdt op sommige momenten heel ietsje in en verder ploft hij heel erg veel in de uitlaat bij gas los. Dat doet hij sinds het groot onderhoud maar ik had nog de hoop op een beetje vervuiling - een oldtimer heeft het niet zo op lang en veel stilstaan. Nu denk ik toch dat er meer aan de hand is zoals een ontsteking die verschoven is. Vol gas haalt hij trouwens wel zijn vermogen en trekt hij lekker door, en eenmaal gestart loopt ie ook netjes stationair. Maar goed; op de dag heeft hij zich op moeilijk starten na goed gehouden.
Het was overigens de enige AlfaSud en er was zelfs geen 33 ofoz. Saab 96s waren er wel twee van maar allebei stukken nieuwer dan mijn exemplaar - die ook echt eens uit de stalling moet komen (maar druk).

Gezien de iets nukkige Alfa, de warmte en nog meer te doen hebben we de rit halverwege afgebroken om naar huis te gaan - maar het evenement was wel weer heel erg leuk. En je komt er echt van alles wat tegen.

De Goggomobil van kennissen van ons. Dit wagentje hadden ze al toen ze jong waren, nu zijn ze al een tijd met pensioen.

Ook zo'n grote Alpine is toch vrij klein.

Ziet er uit of die net 2 jaar oud is

Praga - uiteraard een Tsjechisch merk

Nog wat meer foto's op Flickr

Wat een geweldig mooi museum zeg! Mooie impressie idd zo.

Zo'n Chevy Malibu vind ik een mooi model (voor een moderne auto). Echt een leuke Daily. En geniaal die Audi 100!

Dit weekend was de Panhard RIPL - oftewel de wereldwijde bijeenkomst van Panhard clubs, en ditmaal gewoon in Nederland. Ik was erbij, het was heel erg leuk, en ik vertel op een moment dat ik meer tijd heb wel meer. Voor nu even alleen een teaser.

Met een vooroorlogse Panhard afstanden rijden? Sommige deden dat gewoon, anderen waren 100m van de trailer af al gestrand.

Veel regen gehad, heel veel zelfs.

Panhard nam hem niet in productie - maar er wordt er nu toch eentje gebouwd. Een 24 break

Deze man is al heel lang met pensioen, maar dit was zijn eerste auto die hij kocht nog voor hij een rijbewijs had

Alleen al qua 24s was het een bont en kleurig geheel

En als reactie op de laatste foto zocht mijn vrouw een vergelijkbare kleurencombi op

Soms gaan de ontwikkelingen snel. Omdat de interesse op de NSU stilviel en andere interesse voor een temperamentvolle italiaan maar niets bleef opleveren kwam het wel steeds duidelijk aan dat de NSU alleen maar garage ruimte stond in te nemen. Toen kwam er het idee om een "tussenpaus" uit te zoeken - een auto die de plek van de NSU tijdelijk kan innemen, er tegen kan om buiten geparkeerd te worden, en ook weer te verkopen is.

Ik heb gemerkt dat ook inruilen niet mee valt en zodoende ging een Mercedes 320CLK (circa 2005) en een Suzuki Jimny niet door. Als inruilen al mogelijk was dan wel tegen een heel erg lage prijs. Eigenlijk bij toeval op een Panda 4x4 nog maar eens geprobeerd en hier kwam er wel een financieel acceptabel bod.

Dus bij deze: Exit NSU en hallo Panda 4x4

Het is een TwinAir dus het blijft bij een 2-cilinder. Best bijzonder zo'n motor in een moderne auto.

Het is een origineel Nederlands geleverde 4x4 uit 2013 - nog net voordat er op de 4x4 een andere neus kwam met veel zwart plastic (de Cross). Dit is de kleurencombi van de introductie - met opvallend kleurig interieur. De aandrijflijn is met een actief gestuurde visco-koppeling en elektronische sperdifferentielen, daarnaast is de 1e versnelling heel erg kort. Wegrijden kan in feite in normaal gebruik in de 2e versnelling.

Erg netjes exemplaar met wel een klein beetje beschadiging aan de bestuurdersstoel, een airco die nauwelijks wat doet (leeg) en 4 gecupte banden die een zingend geluid maken rond de 80km/h. Veel onderhoudshistorie erbij en er is veel vervangen in de loop der jaren. Er staat 2ton op de klok.

Gedag gezegd tegen de NSU - die echt wel wat last van de warmte had op de heenweg. Vooral te merken in dat het schakelmechaniek dan wat verloopt en rubberig wordt.

Een leuke oldtimer inruilen voor een alledaags autotje klinkt toch niet fijn, ondanks dat ik je beweegredenen snap. Morgen maar weer de verkoop in?

Ha, grappig Jan, want ik wilde juiste zeggen dat ik het mooie van Engineer vind dat hij koopt wat hem leuk lijkt. Niet 1 merk, of 1 bepaalde periode, maar "leuke auto, bijzondere techniek of speciaal in zijn soort". Dus die Panda past goed, omdat hij niet past. En die NSU paste goed in de collectie maar paste toch niet.

Ha, grappig Jan, want ik wilde juiste zeggen dat ik het mooie van Engineer vind dat hij koopt wat hem leuk lijkt. Niet 1 merk, of 1 bepaalde periode, maar "leuke auto, bijzondere techniek of speciaal in zijn soort". Dus die Panda past goed, omdat hij niet past. En die NSU paste goed in de collectie maar paste toch niet.
Dat heb je mooi verwoord. Mijn zwager zei dat als de NSU de enige oldtimer was dat het dan een rare ruil zou zijn geweest; maar met nog genoeg aan oldtimers is dit wel een stap. Heel modern is zo'n Panda ook weer niet hoor. De Twinair doet echt aan een veel oudere motor denken (al is er veel meer vermogen).

En vandaag was er nog een rit voor het goede doel; bekend als Go!Wheels Geldermalsen. Daarvoor mocht de Alpine mee.

Lotus van der Kooi was een van de sponsoren en zodoende was er wel wat aan Lotus dat meereed en was er een pop-up showroom. Ik heb dan de Emira maar wat meer bekeken en een proefrit uitnodiging bemachtigd (als rijder van de concurent).

Van alles en nog wat deed mee. Totaal zo'n 80 auto's.

De zonneauto/camper van de TU/e reed ook mee.

Tussenpunt was bij VDM Cars in Houten

En dit was de "concours" winnaar. Het lijkt een gewone Fiat maar de OSCA Maserati badges verraden dat dit een bijzonder model is met nagenoeg alle techniek van een Maserati onderhuids.

Leuk zo'n rit voor het goede doel met zoveel totaal verschillende auto's. Maakt het interessant om voorbij te zien komen.

Die 4x4 Panda is stiekem een geniale auto als je ook wat meer de bergen in gaat met sneeuw of het terrein in. Dat dingetje komt echt verrassend ver. Je ziet ze in Zwitserland ook nog steeds heel regelmatig.

Wat een typische ontwikkeling voor Engineer inderdaad, een 'onverkoopbare' NSU ruilen voor een 'moderne' maar ook aparte tweecilinder 4x4 Panda. Ik vind hem geweldig! Perfect in- en exterieur voor de uitvoering, en die typische motor lijkt me heel geinig. Verder ruilen voor een bruine Saab? ;)

Wat leuk. Het zou de Panda van de buurman van mijn moeder kunnen zijn. Die had ook zo'n groene een paar jaar terug. De enige reden om voor een 4x4 te kiezen was de wat hogere instap.
Bijzonder genoeg (en ik heb de foto's gezien); deze Panda was in geruild op een identieke Panda 4x4, ook met de kleur. Enkel met wat minder kilometers. En die Panda was al een inruiler op een Panda 4x4 met nog minder kilometers. En ook een identieke.

Leuk zo'n rit voor het goede doel met zoveel totaal verschillende auto's. Maakt het interessant om voorbij te zien komen.

Die 4x4 Panda is stiekem een geniale auto als je ook wat meer de bergen in gaat met sneeuw of het terrein in. Dat dingetje komt echt verrassend ver. Je ziet ze in Zwitserland ook nog steeds heel regelmatig.
Dat is absoluut waar. De 4wiel aandrijving, de 4-wiel aandrijving, de bodemvrijheid en vrijloophoeken.. allemaal geschikt voor serieus terreinrijden. En dan als lichtgewicht auto. Niet zo geschikt voor rivier doorwadingen (dan wil je juist een zware auto) al is het inlaattraject van de motor ook daar aangepast voor de 4x4.

@MWH Leuk idee om te ruilen voor de Saab. Maar die heb ik al eens gehad (en werd gewaardeerd) maar voegt nu niet veel toe aan de rest. En is daarbij duurder per maand en ik gok lastiger te verkopen.

latest.png

En dan kwam ook nog eens de Autoweek Classics uit met daarin de dubbeltest van mijn AlfaSud tegen een Allegro.

Bij een nummer vol witte raven, zwarte schapen, underdogs en guilty pleasures is dan ook wel wat overlap met de EMW-kringen te verwachten. ;) Erg leuk vind ik.

Ja precies. En die Rio ken ik ook goed, daar heb ik ooit nog de vastgeslagen remmen van proberen los te krijgen toen die op Zandvoort van een autotrailer af moest. En deze was natuurlijk ook soms aanwezig bij EMWalhalla - ook de eerste editie in Boxtel

Je begint hofleverancier te worden ;)
Linksonder zie ik trouwens ook nog iets bekends staan.
Er staat een verslag in van EMWalhalla - dus dat maakt een hoop duidelijk.

2x met de Saab (1x dubbeltest, 1x klokje rond klassiek) en nu 1x met de Sud - het valt nog mee. Trouwens; in een heel grijs verleden met de Marea in klokje rond ook.

Even een andere uitdaging; onze Renault Wind.

Deze heeft de APK keuring niet gehaald door roest aan het voorste subframe. Er is gelukkig een subframe onderweg zodat dit toch weer de weg op kan komen. Waarom dit plekje in eerdere jaren over het hoofd gezien is is nog niet duidelijk.
Verder waren er kunststof delen langs de rand van het dak losgekomen en die heb ik weer moeten vastlijmen.

Het is zodoende best een dure klant op het moment. Van de winter is er van alles aan pakkingen, olieleidingen en carterventilatie vervangen omdat we maar steeds een olielucht bleven ruiken. Dat is verholpen maar daar ging ook een hoop werk in.

En nu kwamen we op het punt dat de koplampen weer gepolijst moesten worden om de APK door te komen. Ik besloot op zoek te gaan naar een setje nieuwe lampen - maar die lijken niet te vinden. Ook diverse (veiling)sites in Frankrijk geprobeerd met zowel onderdeelnummers als de juist vertaalde omschrijving. Ook van andere Wind eigenaren gehoord dat er niet aan koplampen te komen is (enkel voor UK auto's is er soms wat). Ik kwam er uiteindelijk 1 tegen in het oostblok en die was in nog slechtere staat en zou dan nog 200 Euro kosten voordat die hier is.

Dus.. als nieuwe koplampen geen optie zijn (want nergens meer te koop) wat is dan het beste om kunststof koplampen zo op t eknappen dat ze nog 10 jaar (liefst langer) meekunnen? Ieder jaar polijsten is geen 10 jaar lang vol te houden namelijk en ik wil ook voorkomen dat we teveel haarscheurtjes gaan krijgen.

Het zou toch wat zijn dat de Renault Wind op een gegeven moment uitsterft omdat ze vanwege de koplampen niet meer door de keuringen komen... Of wat denk je van een schade --> koplamp stuk = totalloss?

Laatst bewerkt:
Je verhaal komt me bekend voor. Ik ben ook een trotse eigenaar van een Renault Wind en ook die heeft last van doffe koplampen. Tot nu toe is het ook mijn strategie geweest om ze 1 a 2 keer per jaar te polijsten. Dat gaat best redelijk, maar is niet houdbaar. Een meer permanente oplossing zou volgens mij wel 2k blanke lak zijn. Zoals dit https://spraymaxstore.nl/product/spraymax-2k-2in1-koplampen-blanke-lak-reparatieset/. Zelf heb ik nog niet aangedurfd, omdat ik twijfels heb hoe goed ik het zelf krijg. Daarnaast heb ik nog iemand online gevonden die ze weer als nieuw kan maken en 2 jaar garantie geeft: https://koplampalsnieuw.nl/. Ook het overwegen waard...

Verder wordt de onderdelenvoorziening sowieso steeds problematischer heb ik het idee. Van de sloop is hier en daar wel wat te vinden (al dan niet in slechtere staat dan je nu al hebt), maar simpele zaken als schokdempers, veren, draagarmen, fuseekogels en stabilisator stangetjes (slijtage delen) worden nu al een uitdaging. Als je wat kunt vinden is het vaak prijzig en enkel in buitenland. En dat voor een auto van circa 15 jaar oud... Ik denk dat het niet lang duurt voordat Renault Windjes in garages lang moeten wachten op nieuwe onderdelen.

Je verhaal komt me bekend voor. Ik ben ook een trotse eigenaar van een Renault Wind en ook die heeft last van doffe koplampen. Tot nu toe is het ook mijn strategie geweest om ze 1 a 2 keer per jaar te polijsten. Dat gaat best redelijk, maar is niet houdbaar. Een meer permanente oplossing zou volgens mij wel 2k blanke lak zijn. Zoals dit https://spraymaxstore.nl/product/spraymax-2k-2in1-koplampen-blanke-lak-reparatieset/. Zelf heb ik nog niet aangedurfd, omdat ik twijfels heb hoe goed ik het zelf krijg. Daarnaast heb ik nog iemand online gevonden die ze weer als nieuw kan maken en 2 jaar garantie geeft: https://koplampalsnieuw.nl/. Ook het overwegen waard...

Verder wordt de onderdelenvoorziening sowieso steeds problematischer heb ik het idee. Van de sloop is hier en daar wel wat te vinden (al dan niet in slechtere staat dan je nu al hebt), maar simpele zaken als schokdempers, veren, draagarmen, fuseekogels en stabilisator stangetjes (slijtage delen) worden nu al een uitdaging. Als je wat kunt vinden is het vaak prijzig en enkel in buitenland. En dat voor een auto van circa 15 jaar oud... Ik denk dat het niet lang duurt voordat Renault Windjes in garages lang moeten wachten op nieuwe onderdelen.
Leuk om hier een Wind eigenaar te spreken!

Bedankt voor de tips. Ik dacht al wel dat het richting blanke lak zou gaan inderdaad.
Onderdelen specifiek voor de Wind is al een uitdaging inderdaad maar niet heel raar voor een kleine serie zoals de Wind. Schokdempers achter waren inderdaad lastig, terwijl de vooras wel veel hetzelfde is met Clio of Twingo (RS modellen)

het vergt een hoop huisvlijt.... en zoeken naar vergelijkbare onderdelen die toevallig ook passen.
Dat gaat vaak wel goed. Het is echt altijd die onderdelen die specifiek zijn. Meeste onderdelenboeren leveren graag en halen er dus uit welke onderdelen ook op zeldzamere auto's zitten want dan kunnen ze een hogere prijs vragen.

Op mijn Alfa 164 zit een benzinepomp die ook op een bepaalde Ferrari gebruikt wordt. Omdat die benzinepompen al wat zeldzamer geworden zijn betekent het dat je altijd de hoogste (Ferrari) prijs betaald

Leuk om hier een Wind eigenaar te spreken!

Bedankt voor de tips. Ik dacht al wel dat het richting blanke lak zou gaan inderdaad.
Onderdelen specifiek voor de Wind is al een uitdaging inderdaad maar niet heel raar voor een kleine serie zoals de Wind. Schokdempers achter waren inderdaad lastig, terwijl de vooras wel veel hetzelfde is met Clio of Twingo (RS modellen)
Niet zo gek inderdaad bij een auto waarvan er nog maar weinig rondrijden. Dat dat bij meer (oudere) Renaults speelt wist ik niet. Ik had verwacht dat er voor modellen waarvan er meer verkocht zijn toch wel betere onderdelenvoorziening was. Dit is mijn eerste "exoot", niet bij dit soort dingen stil gestaan toen ik hem kocht :LOL: Moet ook zeggen dat ik erdoor niet minder van de auto geniet.

Vooras inderdaad veel passende onderdelen van oa de Twingo RS. Al zijn er daar ook niet veel van. Misschien dat de schokdempers en veren net wat anders zijn (afgesteld), aangezien het wel andere onderdeelnummers betreft, maar rijdend houden zal wel lukken :)

Enfin, misschien zal ik ook eens topic openen met mijn belevenissen/ervaringen.

Ontopic: zie dat meerdere mensen blanke lak aanraden, dus dat wordt toch aan de slag met knikkerbusje. Wel vervelend dat je zo'n last hebt gehad van die olielucht in de auto. Bij mij (heb een 1.2tce) is dit bij zo'n 125k km ook geweest, maar na het vervangen van de kleppendekselpakking was het opgelost. Schijnt ook een bekend kwaaltje te zijn van de 1.2tce motor.

Niet zo gek inderdaad bij een auto waarvan er nog maar weinig rondrijden. Dat dat bij meer (oudere) Renaults speelt wist ik niet. Ik had verwacht dat er voor modellen waarvan er meer verkocht zijn toch wel betere onderdelenvoorziening was. Dit is mijn eerste "exoot", niet bij dit soort dingen stil gestaan toen ik hem kocht :LOL: Moet ook zeggen dat ik erdoor niet minder van de auto geniet.

Vooras inderdaad veel passende onderdelen van oa de Twingo RS. Al zijn er daar ook niet veel van. Misschien dat de schokdempers en veren net wat anders zijn (afgesteld), aangezien het wel andere onderdeelnummers betreft, maar rijdend houden zal wel lukken :)

Enfin, misschien zal ik ook eens topic openen met mijn belevenissen/ervaringen.

Ontopic: zie dat meerdere mensen blanke lak aanraden, dus dat wordt toch aan de slag met knikkerbusje. Wel vervelend dat je zo'n last hebt gehad van die olielucht in de auto. Bij mij (heb een 1.2tce) is dit bij zo'n 125k km ook geweest, maar na het vervangen van de kleppendekselpakking was het opgelost. Schijnt ook een bekend kwaaltje te zijn van de 1.2tce motor.
Neuh joh, heb hier hetzelfde probleem. Maar goed voor bijvoorbeeld een Clio of een Megane 2 RS doet de aftermarket nog wel eens een run aan onderdelen. Clio 2 phase 2 RS koplampen (xenon) waren heel erg lang niet leverbaar. Pas geleden heeft Hella daar een batch van gemaakt dus die zijn nu weer gewoon beschikbaar. Dat zal echter met een afzet voor een Wind of een Avantime minder makkelijk zijn.

Dit weekend was het weekend van Elk Merk Waardig. Met een wat vrijer concept was het ook mogelijk om alleen een deel mee te doen. En dat hebben wij gedaan.

Een zeer divers deelnemers veld al op de vrijdagavond

Uiteraard hoort daar ook een opdracht bij. Dit keer moest er een bijzondere auto gevonden worden die dezelfde dag nog gekocht zou kunnen worden, en er een pitch over maken en opsturen. Een jury koos dan de auto en die werdt aangeschaft en aan een aankoopkeuring onderworpen.

Op pad dus. Voor mij als passagier de 1e ervaring in deze generatie Jaguar.

Ons team had een Opel Tour Color Edition gevonden. Dit is een Combo op basis van Corsa C die als personenauto is uitgevoerd. In dit geval met een benzine motor en 360.000km op de klok, maar wel heel goed en recent onderhouden.

De pitch gemaakt in film formaat. En uiteindelijk bleken we de winnaars te zijn.

De aankoopkeuring werd vrijwel foutloos doorstaan. Gevierd met een uitgedeukte kentekenplaat.

De keuring was bij het Auto Asiel in Lelystad. Een erg leuke omgeving.

En dan was ik ook nog even bij Octane Classics & Coffee. Het thema was Alpine dus had ik al de tip gekregen eeder dit jaar om aan te melden voor een Paddock plaats

Geweldige foto die een familielid maakte

Het is ongeveer half zo groot als EMWalhalla - en natuurlijk minder gericht op de buitenbeentjes. Toch valt het gehalte Golf en 911 mee - er komt echt wel van alles op af. Ook veel duur maar bijzonder.

Herkenbaar voor velen die een Renault ouder dan 10-15 jaar hebben. De onderdeelvoorziening is redelijk dramatisch. Jouw verhaal van de Wind, kun je een op een ook op de Laguna coupé plakken.
Ik merkte het met de 5GT Turbo ook al. Gelukkig stond die bij een specialist met overal wel wat ingangen. Maar hij gaf ook aan dat het steeds moeilijker wordt. Voor een Clio Williams zijn bijvoorbeeld helemaal geen dakstrips meer te krijgen waar ik begreep dat wel allemaal stuk gaan.

Terug
Bovenaan