Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Ik vond alleen de route van de Ferrari vrij vreemd. Hij komt aanrijden, achterkant glijdt weg. Ok. Hij spint. Ok. Dan gaat hij even, halve seconde, weer rechtuit alvorens de kont weer om komt. Het lijkt net of de versnellingsbak vast slaat ofzo.Zo... de kwalificatie had in ieder geval een andere uitkomst dan verwacht, dus dit kan best wel eens een leuke race worden. Met dank aan Leclerc, die toch wel vaak dit soort foutjes maakt.
Moderator
De originele spin misschien, ik heb het over het tweede deel.Volgens mij komt dat door de baan, heb al vaker gehoord dat het een gladde baan is. Verstappen zei ook al dat de baan verradelijk is.
Dat viel mij ook op inderdaad. Mijn leken-theorie: Ik denk niet dat de bak vast sloeg, volgens mij probeerde hij in rechte lijn zo veel mogelijk snelheid uit de auto te remmen, om dan vlak voor de barrier er vandaan te sturen. Maar helaas, nog teveel snelheid, waardoor die stuuractie ook weer in een slip resulteerde.De originele spin misschien, ik heb het over het tweede deel.
Mochten er stalorders komen dan ben ik benieuwd hoe Perez reageert. Niet alleen nu maar ook in de rest van het seizoen. Als je ver genoeg achter staat is het logisch dat je als nummer 2 de nummer 1 helpt. Maar het onderlinge verschil is nu zo klein, dat als Perez vandaag wint hij Verstappen achter zich laat in het klassement.Het enige spannende is of Perez en Verstappen stal-orders krijgen of mogen knokken.
Want in max. 20 rondjes liggen ze 1 en 2.
![]()
Als dit bericht klopt, kennen we nu de mate waarin Marko nog geduld heeft met De Vries: tot en met de GP van Spanje. Ik hoop dat hij voor die tijd zijn draai vindt en resultaten kan laten zien....
Nyck valt niet zo op inderdaad, maar elimineerde zichzelf toch bijna toen hij over Ocon reed. En hij komt zowel in kwalificatie als race al het hele seizoen flink tekort op Tsunoda. Helmut Marko kan soms ongeduldig zijn als je niet snel op niveau presteert, dus ik hoop dat Nyck snel zijn teammaat kan bijhouden en uiteindelijk verslaan.
Op zich hebben ze gelijk. Ze hebben een goede backup wanneer nodig. Tot nu toe maakt De Vries nog geen indruk. Op zich is dat geen probleem voor een rookie, maar hij was gehaald als "ervaren" rookie.Als dit bericht klopt, kennen we nu de mate waarin Marko nog geduld heeft met De Vries: tot en met de GP van Spanje. Ik hoop dat hij voor die tijd zijn draai vindt en resultaten kan laten zien.
Moderator
Zou Nyck een race extra krijgen nu Imola uitvalt?Als dit bericht klopt, kennen we nu de mate waarin Marko nog geduld heeft met De Vries: tot en met de GP van Spanje. Ik hoop dat hij voor die tijd zijn draai vindt en resultaten kan laten zien.
Dat is beetje hetzelfde als met Max, hij heeft totaal geen problemen met de auto, sommige teamgenoten worstelde er continue mee.Ik begrijp niet zo goed waarom Nyck zo worstelt. De auto is verre van top, om het zacht uit te drukken, maar Tsunoda rijdt hem ermee om de oren. Terwijl Tsunoda op zijn beurt niet de beste coureur van het veld is geweest (Gasly reed hem kwijt). Nyck daarentegen heeft zo'n beetje alle kampioenschappen waar hij aan meedeed gewonnen en maakte bij zijn F1 debuut voor Mercedes ook een sterke indruk. En nu worstelt hij zo... zonde.
Maar dat komt omdat Max de nummer 1 is binnen het team en de auto dus op zijn rijstijl is ontworpen en afgesteld. De teammaat moet dan maar zien dat hij met die basis een voor hem ook passende set-up kan vinden. Maar toen Nyck bij Alpha Tauri binnengehaald werd, was er sprake van dat hij (met zijn ervaring) gezien werd als de nummer 1. Dat was dan dus niet waar, of hij heeft er geen gebruik van gemaakt, of Tsunoda heeft het team vorig seizoen al 'in zijn richting getrokken'.Dat is beetje hetzelfde als met Max, hij heeft totaal geen problemen met de auto, sommige teamgenoten worstelde er continue mee.
Heeft niks met eerste rijder te maken. Red Bull bouwt een auto die beste prestaties levert en wordt dan per coureur afgesteld.Maar dat komt omdat Max de nummer 1 is binnen het team en de auto dus op zijn rijstijl is ontworpen en afgesteld. De teammaat moet dan maar zien dat hij met die basis een voor hem ook passende set-up kan vinden. Maar toen Nyck bij Alpha Tauri binnengehaald werd, was er sprake van dat hij (met zijn ervaring) gezien werd als de nummer 1. Dat was dan dus niet waar, of hij heeft er geen gebruik van gemaakt, of Tsunoda heeft het team vorig seizoen al 'in zijn richting getgetrokken'
Moderator
Absoluut. Max lag bij de meting in sector twee nog 0.2 seconde achter en in de laatste sector maakt hij alles goed.Dat was een spectaculaire and spannende kwalificatie.
Prima toch? Er waren weer genoeg zaken om in de gaten te houden.Dit jaar meer spanning maar minder sensatie. Niet iedereen hield de auto uit de muur, maar een Code Rood was niet nodig.
Moderator
Dan ga je richting een Ross Brawn - Jean Todt - Michael Schumacher verhaalIk vind de race inderdaad interessant. Verstappen is lekker bezig vooraan en daarachter gebeurde best het een en ander.
Maar de laatste weken fantaseer ik over het feit dat Ferrari had geprobeerd om Newey en Horner over te laten stappen.
Stel je eens voor, samen met Verstappen...
Moderator
Eigenlijk wordt het tijd om 1) te stoppen met die onzin en het gewoon toe te staan, 2) fysieke tracklimits neer te leggen aangezien ze in Monaco zich er redelijk netjes aan houden of een combi van de twee. Vrijgeven maar erover is schade.Het track limits weekend is begonnen! Max wel weer oppermachtig bezig.
Volgens mij is dat niet direct een oplossing omdat dat niet werkt voor de Moto GP.Eigenlijk wordt het tijd om 1) te stoppen met die onzin en het gewoon toe te staan, 2) fysieke tracklimits neer te leggen aangezien ze in Monaco zich er redelijk netjes aan houden of een combi van de twee. Vrijgeven maar erover is schade.
Klopt, dat lijkt me wel wat.Dan ga je richting een Ross Brawn - Jean Todt - Michael Schumacher verhaal
Moderator