Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Goed idee! Een meeting daar is het wel weer eens tijd voor intussen.

Voiture, je mag meerijden in mijn 605, met 'slechts' 287000 kilometer. Er zijn wel wat sigaren in weggestoomd inmiddels. Misschien pak ik de Solara wel...

Kijk, Renate, da's een goed idee!
Ik schrijf 'm in de agenda. Ken die omgeving ernstig goed dus een kleine route om het spinnenrag uit de knalpiepe te blazen is zo gemaakt :T

K.EES! Man man man, het is echt een reünie!

Hé, leuk dit. (y)

Een gemeend welkom terug mannen. :D

@ENTE: ja een leuk ritje erbij is een goed idee.

Greetzz Renate.

Dat klinkt leuk, zo'n meeting!

Nu is de Veluwe wel aardig ver weg voor mij, aangezien ik helemaal uit het meest zuidelijke puntje van Nederland moet komen :D
Ik weet niet of er nog andere locaties mogelijk zijn? Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten! :D

Veluwe is geografisch het midden van het land (Lunteren/Nijkerk/Amersfoort, daarover verschillen de meningen) dus 't Harde is geen gekke locatie voor een meeting!

Buiten het feit om dat het voor mij nog geen half uurtje rijden is natuurlijk:)

Ik kijk even een weekje niet en we zijn in een keer 2 pagina's verder :D
Leuk !

Meeting lijkt me erg leuk, uiteraard kom ik dan met de Peugeot 607
( Wat een heerlijke auto is dat toch ! )

Maar iig goed om te zien dat het topic weer een beetje leeft

ik zal de datum in de gaten houden, helaas tegenwoordig zo druk dat vrije weekenden zeldzaam worden.

Vandaag de auto's eens gewassen, was ook dringend nodig.
Gisteren nog met de 2CV bezig geweest, de velgen moesten er weer onder, nog paar andere kleine dingen regelen, wel weer fijn om even te rijden. Er zitten toch nog wel zaken aan die ik een keer moet aanpakken. Volgende maand gaan we eerst eens weer voor de 2 jaarlijkse apk, ik verwacht eigenlijk niets voor de apk, auto is in top conditie. En roesten doet hij nauwelijks meer!

Maar daar waar hij roest...spatborden, deuren, daar moet ik toch een keer mee bezig. Dus eens kijken wat we daar aan kunnen doen komend jaar.

Ai, zie net wel dat 29 april midden in de mei-vakantie van de kids valt.
Sta ik waarschijnlijk ergens op 'nen camping, juist NIET in de buurt van 't Harde.:LOL:

Ach, voor een reunie zal ik mijn best doen.

Op Koningsdag 27 april is er ook de Oranje Klassiekerrit Velp. Misschien leuk om daar als Fransrijders bij aan te sluiten?
Omdat het voor de 15e keer is, zijn we als Renault 15/17 vriendenclub uitgenodigd en zullen daar acte de présence geven met zo'n 10 auto's. Helaas voor de organisatie zullen dat wel meet Renaults 17 dan 15 zijn. :)

Niet alle Fransrijders vieren Koningsdag met hun klassieker.
Grote kans namelijk dat ik die dag niet mag rijden... :T

Een meeting lijkt mij best wel weer leuk, eens kijken of dat in de agenda te proppen is.

29/4 wordt waarschijnlijk iets met schoonfamilie...maar ik zie wel hoe het loopt.
Hopelijk wordt het weer gezellig en kan ik er bij zijn.

Nieuws van de dag; vandaag is de GT door de 33333 km. gegaan.
Nee, geen foto's. :T

en toen werd het weer rustig ;-)

Afgelopen weekend nog een paar Zweedse mobielen bekeken. We hebben een mooie 900, maar die staat in de winter altijd stil, we zijn straks op zoek naar een mooie winterauto.
Moet minimaal middenklasse zijn, betrouwbaar, stevig etc...
Budget is ook redelijk beperkt, nog niet helemaal duidelijk, maar zo'n 2000 euro max denk ik.
Bovenaan staat voor mij een Saab 9-3 OG. Maar zit met een schuin oog ook wel naar een C4 Berlina 1.6 te kijken
Peugeot 306 is ook nog interessant, maar wat ouder en minder veilig.

Renault vanaf bouwjaar 2001 durf ik niet zo aan ;-)

32720458332_236d4d9548_c.jpg

Een Clio of Twingo is wel goed. Kangoo ook wel.

Of een Renault Sport uiteraard.....das gewoon een compleet andere auto. ;)

Xantia vind ik te oud worden, eigenlijk is de 306 ook al te oud, als je gaat zoeken kom je nog wel wat tegen, maar niets wat je eigenlijk zou willen.

C5 gaat hem ook niet worden, dan doe ik echt liever een Saab 9-3. Simpel gezegd, comfort is prima van C5, maar als je aan het sleutelen komt dan is het een dure auto, en in de prijsklasse waar ik in zoek is de kans groot dat je moet sleutelen.

RS is leuk, maar vind maar eens een goede RS voor dat geld, gaat je niet lukken.
Twingo net afscheid van genomen, is echt te klein voor wat ik wil. De Clio zit een beetje in dezelfde hoek, de opvolger vanaf 2006? die is een stuk groter, maar zijn nog te prijzig volgens mij.

Een Saab 900 opbergen voor de winter en een Fransoos als pekelbak inzetten is hetzelfde als zeggen dat je wilt gaan zwemmen maar je badpak liever in de kast laat hangen en dus maar met je pantalon naar het zwembad gaat :T

Renault15.17 zei:
Op Koningsdag 27 april is er ook de Oranje Klassiekerrit Velp. Misschien leuk om daar als Fransrijders bij aan te sluiten?
Omdat het voor de 15e keer is, zijn we als Renault 15/17 vriendenclub uitgenodigd en zullen daar acte de présence geven met zo'n 10 auto's. Helaas voor de organisatie zullen dat wel meet Renaults 17 dan 15 zijn. :)

Leuk! Velp is hier om de hoek, dus ga het eens in de agenda zetten. Hoe laat is de start?

Zadelsnuiver zei:
Een Saab 900 opbergen voor de winter en een Fransoos als pekelbak inzetten is hetzelfde als zeggen dat je wilt gaan zwemmen maar je badpak liever in de kast laat hangen en dus maar met je pantalon naar het zwembad gaat :T

Deels met je eens, een zweed is natuurlijk gemaakt voor de winter, en in Zweden en Noorwegen gaat dat ook prima, geen pekel!
Maar ook mijn Zweed kan echt roesten en aangezien de auto 99% origineel is en geen roest heeft wil ik dat graag zo houden, vandaar dus.. ;-)

Nico GTR zei:
Tot 4000 is wel een redelijk budget, het is een expression maar wel een Clio 3

Dat is eigenlijk al het dubbele van het budget ;-)

maar budget staat ook nog niet helemaal vast. Dit is wat ik verwacht, kan minder of meer worden.

een foto, omdat het kan...

360.jpg

360.jpg

Een meeting lijkt mij ook wel leuk, zal iig de datum in de gaten houden, als ik dan kan kom ik zeker ook even. Met 1 van mijn auto's.
welke weet ik nog niet, maakt ook niet uit. Zijn allen frans

Na heeeeeel lange tijd kijk ik weer eens en zowaar is er weer leven. :D

Wat strubbelingen gehad op werkgebied, maar al weer bijna een half jaar onder de pannen bij de staatsbank. Dus op dat gebied alles weer goed. Verder zo als ENTE al terecht opmerkte, nog steeds mager maar gezond.

Op autogebied sinds 2 weken wat verandering. Mijn trouwe Xantia begon langzamerhand toch wel een oude dame te worden en is derhalve vervangen door een wat jonger exemplaar. Tsja, het lot van vele trouwe vrouwen....

Het is een C5 Phase II geworden, 2.0 16v AUT in Caractère uitvoering. Wel jammer dat ik toen de naafdopjes van de C4 aan ENTE gegeven heb. Van november 2006 en met 148.000 op het tellertje. Ondertussen al tot 149.500 opgelopen. Een heerlijke zweefteef en afkomstig uuuuuuuuuuuut 't oooooooooooooooooooooooooosten (Ruessink Zutphen).

16402740_1159210024177557_2082497338348799462_o.jpg

WOFster rijdt nog steeds blij rond in heur oranje C1 uit eind 2014, maar lonkt al wel heel erg naar een nieuwe C3. Zo gauw die uit is met automaat maar eens rijden. Ze heeft hem al helemaal samengesteld.

Verder nog steeds in het bezit van 2 honden, twee katten en een 2-wielige Honda.

Meeting lijkt mij een prima idee. Goedbedoelde en serieuze acties als bellen raken toch in de waan van de dag wel eens vergeten en dit is een mooie manier om weer bij te blijven.

Ik zal dit topic weer eens wat vaker volgen.

WOF
a040.gif

Wings of freedom zei:
maar lonkt al wel heel erg naar een nieuwe C3. Zo gauw die uit is met automaat maar eens rijden.

Die is er volgens mij al:
https://carconfigurator.citroen.nl/Nieuwe-C3/Berline-5-deurs#?step=4&Grades=10192003&Engines=CQ&Transmission=Q&Version=1CB6A5HCQQL0A010&Color=0M#1#0MP00NLS&Features=0P#0#0P230RFR&MulticityConnect=0&Options0=UB#3#UB01&Options1=J46X#6#J46X&Options2=WL#3#WL2J

Mooi glimmende C5, WOF! Als ik weer eens losga op de C5 van een familielid met mijn poetsspulletjes dan komt er iets vergelijkbaars naar voren.
Dit is Noir Obsidien, veronderstel ik?

Mooie C5 WOF!

BEBE66> wel eens met een V70 gereden... man wat saai ;-)
En naast Citroen man ben ik tegenwoordig toch echt een Saab man geworden, dan ga ik toch geen Volvo rijden als je een 9-5 kunt rijden ;-)

Driften was leuk in de 2CV, dat staat ook nog wel op bewegend beeld trouwens

32517703160_30d90ac692_z.jpg

The WOF!

Ja, die naafkapjes lagen in m'n oude schuur. Die schuur werd vervangen door een nieuwe en moest dus leeg. Tijdens het opruimen kwam ik ze tegen...zijn uiteindelijk wel bij een liefhebber terecht gekomen!
Leuke auto die C5, alhoewel ik een Xantia beter aan te gluren vind.

Vandaag kreeg ik deze mee tijdens het laatste onderhoud van m'n 308 voordat ie eruit gaat....(je zou verwachten dat ze je dan een nieuwe 3008 meegeven, afijn gelukkig heb ik geen verstand van commercie o_O )

2zsb18x.jpg

Wat blijft het ook een grappig ding!

ENTE zei:
Vandaag kreeg ik deze mee tijdens het laatste onderhoud van m'n 308 voordat ie eruit gaat....(je zou verwachten dat ze je dan een nieuwe 3008 meegeven, afijn gelukkig heb ik geen verstand van commercie o_O )

Volgens mij heb je er wel een neus voor de verkeerde dealert uit te zoeken ;)

Mooie C5, WOF! (y)

stoterstangen90 zei:
Ik kijk liever naar een C15 dan naar een C5, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ook, maar blijkbaar wordt het niet genoeg gewaardeerd/compleet genegeerd. Maakt niet uit, ga ook geen moeite meer doen.
Geeft je als ''nieuwkomer'' niet echt het gevoel welkom te zijn hier.

Art1977 zei:
stoterstangen90 zei:

Ik ook, maar blijkbaar wordt het niet genoeg gewaardeerd/compleet genegeerd. Maakt niet uit, ga ook geen moeite meer doen.

Niet zo snel afhaken hoor ;-)

Topic heeft lang stil gelegen, dus oude bekenden trekken even de banden aan en dan slipt er een ondertussen zeldzame C15 even tussendoor.

Van Stoterstangen weet ik dat hij een zwak voor dit model heeft, maar wat doet je juist een C15 kiezen?

@Art1977.. nou ja, je kán natuurlijk snel verongelijkt doen/zijn.. o_O Door de tekst bij jouw C15 foto's 'gewoon omdat het kan' had ik het idee dat je gewoon even die C15 wilde spammen, zonder er iets voor terug te verwachten. Niet op elke foto hoeft toch gereageerd te worden? Op pagina 18 hebben wij jouw collectie al kunnen zien. (y)

Art1977 zei:
stoterstangen90 zei:

Ik wilde nog op jouw post van pagina 18 reageren maar ik was even afgeleid door de Clio RS waar Nico mee bezig was. Anyway ik vond het grappig want thuis hebben wij ook een CX Break en een C15 gehad, dus voor mij hele bekende gezichten. Onze C15 was overigens knalgeel, en werd dan ook liefdevol "het gele gevaarte" genoemd. Daarna vervangen door, hoe kan het ook anders, een Berlingo.

Art1977 zei:
Hier mijn franse voitures

360.jpg

360.jpg

med.jpg

360.jpg

Vooral deze 2 vind ik schitterend! Zijn echt geweldig mooie wagens om te zien, en zeker als ze zo laag geparkeerd staan. Verder ook super dat je een break hebt. Heb dat altijd een mooie auto gevonden, alleen deels jammer dat ie grijs is. Doch geen grijze muis en dat is toch wel weer leuk.

Art1977 zei:

Huilie huilie...
Art of moet ik zeggen Arthon; je kwam hier toch al vaker? Je hebt een serie leuke wagens, m'n complimenten!;)

simca1006 zei:
ENTE zei:

Volgens mij heb je er wel een neus voor de verkeerde dealert uit te zoeken ;)

Hahaha! Je zit te ver weg, anders was ik natuuuuuurlijk bij jou geweest...

adinsx zei:
Renault15.17 zei:

Leuk! Velp is hier om de hoek, dus ga het eens in de agenda zetten. Hoe laat is de start?

Ik hoop dat ik dat na mijn inschrijving (wat een kl*te site) nog bevestigd te krijgen, maar zoals ik het nu van de website aflees is de start om 13:00 u.

32955471480_ff7257cd29_c.jpg

Ik kwam dit tafereel vandaag tegen op de parkeerplaats van het treinstation waar ik mijn auto ook neerzet.
't Is dat ik geen papier bij me had, anders had ik de bestuurder graag geattendeerd op zijn ontiegelijk asociale parkeerkunsten.

Ik herkende het stereotype van Top Gear t.o.v. Peugeot-rijders niet, maar er blijkt een kern van waarheid in te zitten :rolleyes:
Top Gear – "Modern Peugeot Driver" Adventures

BleuZ NL zei:
(..)
't Is dat ik geen papier bij me had, anders had ik de bestuurder graag geattendeerd op zijn ontiegelijk asociale parkeerkunsten.

(..)

Ik zie er juist wel een kwaliteit in om de belijning van het parkeervak precies onder het mistachterlicht te krijgen. :)
Lijkt mij aardig symmetrisch. ;)

BleuZ NL zei:
32955471480_ff7257cd29_c.jpg

Ik kwam dit tafereel vandaag tegen op de parkeerplaats van het treinstation waar ik mijn auto ook neerzet.

Ik herkende het stereotype van Top Gear t.o.v. Peugeot-rijders niet, maar er blijkt een kern van waarheid in te zitten :rolleyes:
Top Gear – "Modern Peugeot Driver" Adventures
Heb ik een keer op mijn werk gedaan, maar was achteruit en toen kwam ik blijkbaar jn twee vakken terecht. Vond het wel grappig omdat ik bij een Duits bedrijf werkte gevestigd in Nederland, dus zo'n beetje de halve dag was ik het grappen dat ik een stukje van Nederland terug veroverd had. Maar het foutparkeren ging eigenlijk perongeluk, bij het bij sturen had ik namelijk de vakken tegenover als referentie genomen en die bleken niet precies op een lijn staan met het vak waarin ik ging parkeren. Heb enkel geen zin om voor de derde keer te gaan corrigeren, duur zodoende liet ik de auto mooi staan.

Terug
Bovenaan