Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Ik dacht dat jij er wel blij mee zou zijn als ik zuinig zou zijn op mijn nieuwe 206 Bleuz. Maar oké.....Zet ik hem voortaan weer op de rails. ;)

Durashift zei:
BleuZ NL zei:
(..)
't Is dat ik geen papier bij me had, anders had ik de bestuurder graag geattendeerd op zijn ontiegelijk asociale parkeerkunsten.

(..)

Ik zie er juist wel een kwaliteit in om de belijning van het parkeervak precies onder het mistachterlicht te krijgen. :)
Lijkt mij aardig symmetrisch. ;)

Dat is een kunst op zich, inderdaad :D

Nico GTR zei:
Ik dacht dat jij er wel blij mee zou zijn als ik zuinig zou zijn op mijn nieuwe 206 Bleuz. Maar oké.....Zet ik hem voortaan weer op de rails. ;)

Als dat al de intentie van de bestuurder was geweest, snap ik dat niet. Mij lijkt de kans dat die auto dan schade oploopt des te groter; in dit geval door een verdwaalde sleutel langs de zijkant of zo.

In ieder geval wordt het nóg mooier: toen ik terug van het werk kwam, was de 206 inmiddels goed geparkeerd maar was er een nieuwe Peug bijgekomen die er op zijn zachtst gezegd ook wat raar bijstond:

33342483755_81d50cb0b4_c.jpg

33301784086_128e710064_c.jpg

Ik heb van de winter – per ongeluk – ook verkeerd geparkeerd, dus ik begin me af te vragen of het dan toch echt aan het automerk zou liggen? :rolleyes:

In deze twee gevallen lijkt het me echter niet dat dit per ongeluk is gebeurd. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat iemand in deze situatie uit zijn auto stapt en denkt "Ja! Dat staat goed zo." en doodleuk wegloopt.

Smarte parkeren altijd met hun kont uitstekende, deze Peugeot bestuurder heeft vast gedacht: wat smarts kunnen, dat kan ik ook.

handrem vergeten lijkt me.

En die 2 zullen elkaar wel kennen denk ik.
Misschien wel de sleutel van elkaars auto hebben.
Zo hebben ze altijd een plekje.

Ik denk dat die 107 geparkeerd is op het moment dat de 206 nog recht evenredig met het mistachterlicht boven de streep stond.

32955471480_ff7257cd29_c.jpg

Ik zie een ingeklapte linkerspiegel én het rechter voorwiel staat tegen de stopband. Lijkt mij dat de 107 berijder dacht dat op die manier de 206 best nog wel uit het vak kan komen zonder schade te veroorzaken.

BleuZ NL zei:

Aan het kenteken te zien betreft het een zeer recent op naam ingeschreven voertuig.
Ongetwijfeld wil de eigenaar zuinig zijn op zijn recent aangekocht tweedehandsvoertuig, en om parkeerdeukjes van openzwaaiende portieren te vermijden heeft hij (lijkt me eerder een "zij") zich dan maar over de beide plaatsen gestald.

Durashift zei:
Ik denk dat die 107 geparkeerd is op het moment dat de 206 nog recht evenredig met het mistachterlicht boven de streep stond.

Ik zie een ingeklapte linkerspiegel én het rechter voorwiel staat tegen de stopband. Lijkt mij dat de 107 berijder dacht dat op die manier de 206 best nog wel uit het vak kan komen zonder schade te veroorzaken.

Ah, da's een goeie! Daar had ik eigenlijk niet bij stilgestaan. Apart dat de 206 binnen een paar uurtjes wel recht is gezet dan, gezien de locatie van de parkeerplaats.

British Racing Green zei:
Aan het kenteken te zien betreft het een zeer recent op naam ingeschreven voertuig.
Ongetwijfeld wil de eigenaar zuinig zijn op zijn recent aangekocht tweedehandsvoertuig, en om parkeerdeukjes van openzwaaiende portieren te vermijden heeft hij (lijkt me eerder een "zij") zich dan maar over de beide plaatsen gestald.

Dat zal best, en ik ben ook erg zuinig op m'n auto, maar dit gaat toch wel heel erg ver vind ik :rolleyes:

Laptop werkt niet mee momenteel. Halve toetsenbord werkt nu niet.
Dus nu met schermtoetsenbord 'n korte update:rolleyes:..
Zaterdagochtend vroeg a.s. gaat een *pel Astra het transport op een kar verzorgen van de 505, die weer een (deel)restauratie gaat krijgen.(y)
Eindelijk dus. Heb hem nu 12,5 jaar in bezit. (per 11 maart jl.) Veerpoot rechtsvoor is doorgerot en ook de wielkast rechtsachter. Ook wielkast linksachter behoeft weer aandacht. Zal proberen een paar foto's te maken vrijdag en zaterdag.
Ook rechtervoorscherm is behoorlijk verroest.
Verder gaan er enkele andere portieren in en zal de boel weer strak worden gemaakt.
Nu al ruim 2,5 jaar geduld gehad dus dit kan eindelijk als positief nieuws gemeld worden...:)

2e keer al dat de 505 wordt opgelapt. Bodem is gelukkig nog goed. Dat scheelt een jas voor een origineel Nederlands exemplaar dus ook best bijzonder. Ik heb er zo'n 9 jaar in weer en wind mee gereden ook hoor.

Ik kijk je er niet op aan, wat mij betreft moet je rijden met een auto. ;) Bovendien stonden ze toch ook wel bekend als zeer solide wagens.

Foto's van mijn Peugeot duo van gisterenavond...
33605378236_b1bec8584f_c.jpg

33489491012_0be3a46c14_c.jpg

En foto's zoals de 505 er stond op de kar met de belangrijkste roestproblemen:
Transport (dankzij mijn vaders hulp)is voorspoedig verlopen. De kar heb ik geleend van mijn zwager overigens.
De veerpoot rechtsvoor was ook doorgeroest vandaar dat de 505 niet rijdbaar was naar de restaurateur.
32803386834_b6669ecd90_c.jpg

33645913505_70c2ab45da_c.jpg

33262145300_dbf149f519_c.jpg

32803399864_53c2531bb5_c.jpg

32832338353_744fc4b570_c.jpg

32803408454_994672966d_c.jpg

Ja, respect dat je opnieuw voor zo'n herstelronde gaat, Ab. (y)

Auto is heelhuids aangekomen bij de restaurateur? Want, eerlijk gezegd, het lijkt mij niet een heel stabiele combi met een Astra als trekauto ervoor...

Goed bezig Albert! (y)
Toch verbaast het me wel een beetje dat de wagen nu alweer zo ver heen is. Je had hem toch ook nog laten "Dinitrollen"?

@Durashift: Alles is goed gegaan gelukkig, ondanks de lichte Astra als trekkend voertuig.

@Henk, ja heb de 505 nog laten Dinitrollen destijds. De bodem is nog roestvrij. De bestuurdersdeur (de originele nog!) had last van verregaande roest onderaan en bij de spiegel, zo ook de achterdeur, had een deuk opgelopen 'dankzij' een agressieve kampbewoner waar ik toen ook de politie nog heb bijgehaald, maar die gozer zat in de schuldsanering en er viel niets te halen bij die kale kip.

De originele achterdeur rechtsachter had ook al behoorlijke roestvorming.. ook de wielkast rechtsachter. Tel daarbij op het imitatievoorscherm dat heel hard roestte inmiddels en de wielkast rechtsachter binnenin en voor de wielkasten hadden ook kleine roestgaatjes bij de laatste apk in juli 2014.
Verder was de veerpoot rechtsvoor doorgerot, dus kon de 505 niet meer op eigen kracht naar de restaurateur helaas. De 505 is wel op eigen kracht de kar opgereden overigens.

Ook het dak kreeg roestplekjes bij het voor en achterraam waardoor een opknapbeurt wel weer wenselijk en noodzakelijk was geworden nu.

Overigens hoe zit het met de meeting 29-04 a.s.? Gaat toch wel door hoop ik?
En wat heeft de voorkeur, de Solara, Tagora of de 605 bij de meeting?

Een Peugeot 206 1.1 uit 1999 met slechts 35.000km op de teller, is dat voor € 2000 een koopje of zeggen jullie van niet? Ben wezen proefrijden, auto reed technische gewoon goed. Alleen vond dat hij net iets te weinig power, hij trok namelijk behoorlijk langzaam op en nog langzamer dan de 106 1.0 die ik rij. Wel is het een vijfdeurs, maar weet niet of die meer waard zouden zijn of dat het eigenlijk niets uitmaakt.

Goku106 zei:
Een Peugeot 206 1.1 uit 1999 met slechts 35.000km op de teller, is dat voor € 2000 een koopje of zeggen jullie van niet? Ben wezen proefrijden, auto reed technische gewoon goed. Alleen vond dat hij net iets te weinig power, hij trok namelijk behoorlijk langzaam op en nog langzamer dan de 106 1.0 die ik rij. Wel is het een vijfdeurs, maar weet niet of die meer waard zouden zijn of dat het eigenlijk niets uitmaakt.

Het zal wel een lui blokje zijn geworden natuurlijk.....ik weet niet, een 206 is een stuk zwaarder dan een 106 dus het is logisch dat ie langzamer is. Maar ik zou daar geloof ik geen 2000 euro aan uitgeven. Echt duur vind ik het gevoelsmatig ook weer niet.

Ja klopt, hij zit ook direct twee klasses hoger in MRB. Maar daar zou ik mij dan nog wel overheen hebben weten te zetten, alleen het is wel belangrijk om je lekker te voelen in zo'n auto en bij deze 206 had ik dat totaal niet. Grappige is dat nu mijn zus geinteresserd is: want die wil juist een vijfdeurs omdat ze net moeder geworden is en zo'n driedeurs is dan verre van ideaal. Zij vond de auto dus ook best goedkoop, terwijl ik van zoiets had daar zou best nog zo'n € 200 van af mogen. Alleen die mevrouw wilde niet over de prijs onderhandelen zei de verkoper, die garage helpt enkel bij het verkopen en zijn er verder niet echt een partij in.

Dat merkte ik bij terugkomst want de verkoopster vond mevrouw nogal stug, want ze hadden niet eens de moeite genomen om de auto te poetsen. Maar hey op een of andere manier begin ik dat proefrijden leuk te vinden :LOL:

De 1.1 heeft maar 60pk en dat is niet veel voor een 206. Daarnaast heeft hij wel een lage km. stand maar heeft dus ook geleden door stilstand.
Door de lage stand is de prijs wat moeilijk te bepalen en daarom is 2.000 pittig maar ook weer niet overdreven veel. Een klassieker of youngtimer is het immers nog niet.
Als je je budget nog wat kan opkrikken naar 2.500 a 3.000 is dan zou ik zoeken naar een leuke van na 2003 (facelift) met ongeveer 80-100k op de teller. Grote kans dat daarbij het onderhoud aan remmen, banden etc. al wel regelmatig is gedaan.
Pas zag ik nog een mooie rode GTI met 117k gelopen en een 1.6 Gentry automaat met 65k gelopen, toevallig beide voor 2.450 (en inmiddels verkocht). Dat is wél leuk.

Kwam ook nog deze Renault Clio uit 1997 tegen: maar goed ik lees dan vervolgens verhalen zoals ''Oplichter eerste klas gekeken voor verschilendd auto's hier en 1 was door geroest op verschillende plaaten en de ander was de radiator vast gemaakt met stroom kabels'' etc en zijn meeste recensies alles behalve positief. Maar het is wel een 1.4 met lage KM-stand, al vermoed ik dat er waarschijnlijk achterstallig onderhoud bij zit.

Dus ik durf het niet echt en die bestuurdersstoel ziet ook niet meer zo denderend uit. Niet dat ik perse een andere auto nodig heb, maar het jeukt gewoon afentoe en dan ga ik neuzen op Marktplaats.

Goku106 zei:
Kwam ook nog deze Renault Clio uit 1997 tegen: maar goed ik lees dan vervolgens verhalen zoals ''Oplichter eerste klas gekeken voor verschilendd auto's hier en 1 was door geroest op verschillende plaaten en de ander was de radiator vast gemaakt met stroom kabels'' etc en zijn meeste recensies alles behalve positief. Maar het is wel een 1.4 met lage KM-stand, al vermoed ik dat er waarschijnlijk achterstallig onderhoud bij zit.

Dus ik durf het niet echt en die bestuurdersstoel ziet ook niet meer zo denderend uit. Niet dat ik perse een andere auto nodig heb, maar het jeukt gewoon afentoe en dan ga ik neuzen op Marktplaats.

Die ziet er ook niet uit als een auto die 100.000 km heeft gelopen, ja weinig mensen hoeven ze nog. Maar dan kun je je beter niet blindstaren op km-stand.

150.000 1.4 Mexx, mooi autootje

Staat op Saros velgen van de Megane 1 zo te zien, maar ziet er leuk uit.

Clio 1.4 Bebop

194.000, zwart.

Ik zou er 200 afpraten.

Nee dat blindstaren dat snap ik wel: moet ook zeggen ik merk snel genoeg wanneer ik ergens geen goed gevoel bij heb, vooral als het op communicatie met zo'n verkoper aan komt. Mijn 106 wil ik overigens misschien aan mijn ouders geven, die hebben het financieel niet zo breed en hebben nu een auto die redelijke hoge maandlasten met zich meebrengt. Maar mijn vader wil eigenlijk koste wat kost blijven autorijden, dat is zeg maar het enige wat ie nog heeft en daardoor hoeft ie niet achter de geraniums te ga zitten.

Leuk autootje trouwens die eerste die je deelde, dat rode heeft wel wat :LOL: Maar een garage met een minder goede reputatie helaas :(

Ach als je van proefritjes houd. ;) Hij is wel iets te goedkoop voor hoe die er op de foto uitziet. Maar ja.......een auto is goed of niet, daar doet een bedrijf niks aan af. Die gaat echt die auto niet stuk maken voor de lol.

Ja proefritjes zijn leuk, was ook nog een 205 tegen gekomen bij een Handelsonderneming/Autobedrijf. Maar die auto heeft een APK die over twee weken verloopt, dus dat is minder leuk. Prijs daarin tegen valt wel mee met € 550 als vraagprijs. Zo'n 205 is eigenlijk een soort droomauto voor mij, alleen ze worden steeds zeldzamer helaas.

Dus daar ga ik morgen dan proef in rijden: vind het dus wel allemaal spannend eerlijk gezegd.

Als je op zoek bent naar een leuke 206 zou ik minimaal voor een 1.6-16v gaan – voor zo'n 2.500 euro heb je een lekker uitgeruste XS met lederen bekleding, climate control en de hele rits ;)

Een 205 vind ik ook echt een geniale wagen. Zou ik ook graag nog eens willen hebben, al is het maar als hobby-auto, maar de 206 eist voorlopig nog wel even mijn studentenbudget op :rolleyes:

Nu ook weer 'even' een paar honderd euro aftikken voor een nieuwe aircopomp... had ik ook een leuke 205 voor erbij voor kunnen kopen :p

Hoop ik voor je dat de vorige pomp niet is geexplodeerd Bleuz. Anders voorspel ik geen goed begin met de nieuwe. Dat betekent ook je leidingen goed schoonmaken en meer. Anders klapt die nieuwe pomp ook nog deze zomer.

Nico GTR zei:
Hoop ik voor je dat de vorige pomp niet is geexplodeerd Bleuz. Anders voorspel ik geen goed begin met de nieuwe. Dat betekent ook je leidingen goed schoonmaken en meer. Anders klapt die nieuwe pomp ook nog deze zomer.

Is er een manier om daar achter te komen? Wellicht eerst de oude pomp (laten) bekijken voordat de nieuwe erin gaat? De garage raadde me om diezelfde reden wel af om voor een tweedehands pomp te gaan, dat zou me inderdaad uiteindelijk ook nog de leidingen kunnen kosten...

BleuZ NL zei:
Nico GTR zei:

Is er een manier om daar achter te komen? Wellicht eerst de oude pomp (laten) bekijken voordat de nieuwe erin gaat? De garage raadde me om diezelfde reden wel af om voor een tweedehands pomp te gaan, dat zou me inderdaad uiteindelijk ook nog de leidingen kunnen kosten...

Ja dat kun je wel zien als de oude eraf is. Als die enkel is vastgelopen dan zit er verder geen ijzerschraapsel in de leiding en zou ik er ook een nieuwe op zetten. ;) Anders kun je ze vragen of ze de leidingen willen spoelen maar eigenlijk is dat niet afdoende en zul je alles moeten vervangen. Dat zou ik dan weer niet doen.

Nico GTR zei:
BleuZ NL zei:
Nico GTR zei:

Ja dat kun je wel zien als de oude eraf is. Als die enkel is vastgelopen dan zit er verder geen ijzerschraapsel in de leiding en zou ik er ook een nieuwe op zetten. ;) Anders kun je ze vragen of ze de leidingen willen spoelen maar eigenlijk is dat niet afdoende en zul je alles moeten vervangen. Dat zou ik dan weer niet doen.

Dus je bedoelt dat als er ijzerschraapsel in de leidingen zit, alle aircoleidingen dus ook vervangen moeten worden?
Waarom zou spoelen niet voldoende zijn dan? Ben benieuwd wat voor kostenplaatje dat zal worden :cry:

We zullen het gaan meemaken in ieder geval o_O

Er blijft altijd wel iets achter. Spoelen helpt hoor! Maar daar red je het niet de komende 15 jaar mee. Aan de andere kant, tegen die tijd rijd jij al in een RCZ. ;)

Nico GTR zei:
Er blijft altijd wel iets achter. Spoelen helpt hoor! Maar daar red je het niet de komende 15 jaar mee. Aan de andere kant, tegen die tijd rijd jij al in een RCZ. ;)

Ik wil net zeggen, ik wil graag nog een paar jaar in 'm blijven doorrijden maar misschien is 15 jaar wel érg lang :p

En ach, àls ik 'm nog zo lang blijf rijden vind ik 400 euro over 15 jaar niet heel erg veel geld :D

BleuZ NL zei:
Nico GTR zei:

Ik wil net zeggen, ik wil graag nog een paar jaar in 'm blijven doorrijden maar misschien is 15 jaar wel érg lang :p

En ach, àls ik 'm nog zo lang blijf rijden vind ik 400 euro over 15 jaar niet heel erg veel geld :D

En als die tegen die tijd wel goed klapt is 1200 euro misschien niet eens zo gek veel geld. :T

Ik twijfel nog wat ik dan doe. Is wel een ***eind rijden nl en heb die vrijdagavond + zondag ook al wat.

Ik twijfel ook nog, mocht de aanloop nog wat toenemen vind ik het wel de moeite waard. Anders wacht ik op een meeting die wat dichter bij is :rolleyes:

Eventueel mogen mensen vanaf Culemborg bij mij in de auto stappen. Ik zal met de C5 komen.

WOF :D

WOF, leuk dat je weer terug bent! Complimenten voor de C5, een nette opvolger voor de Xantia! (y)

De Xantia hier doet het nog steeds prima, ik vraag me nog steeds af hoe ik in godsnaam ben beland in een verlaagde Ibiza... :T Dat comfort.. Heerlijk.:D

e6ddex.jpg

Meeting lijk me nog steeds leuk, zal kijken of de 29e haalbaar is voor mij. Misschien leuk (als er meer mensen vanuit het oosten rijden) om samen te rijden eventueel. (y)

Het maakt voor mij qua tijd helemaal niets uit of ik via Eindhoven of Nijmegen rij, dus als ik aan één van volgende routes bij iemand aan kan sluiten doe ik dat graag (y)

Route 1
Sittard > Roermond > Venlo > Nijmegen > Arnhem > Apeldoorn > 't Harde

Route 2
Sittard > Weert > Eindhoven > Den Bosch > Utrecht > Amersfoort > 't Harde

@Bossinkje, dankjewel. De Xantia is en blijft een fijne auto. De mijne begon echter wat kosten te krijgen wilde ik hem zo heerlijk laten rijden als hij doet.
Denk aan veerbollen die aan vervanging toe waren, automaatflush, banden die voor de volgende APK wel aan vervanging toe waren, achterdemper uitlaat. Al met al niet schokkend en zaken die er voor zorgden dat de dame weer een tijd vooruit kon, maar bij elkaar een sommetje geld en na meer dan 6 jaar en bijna 100.000 kilometer wel eens toe aan iets anders. Plus dat deze C5 toevallig op mijn pad kwam en wel heel mooi was.

@BlueZ NL, in optie 2 kom je langs Culemborg (ligt aan de snelweg) en je mag bij mij instappen als je wilt.

WOF :)

Art1977 zei:
stoterstangen90 zei:
Ik kijk liever naar een C15 dan naar een C5, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ook, maar blijkbaar wordt het niet genoeg gewaardeerd/compleet genegeerd. Maakt niet uit, ga ook geen moeite meer doen.
Geeft je als ''nieuwkomer'' niet echt het gevoel welkom te zijn hier.

Mocht je dit nog lezen Art, ik vind je CX stukken mooier dan mijn C5!

WOF ;)

Wings of freedom zei:
@Bossinkje, dankjewel. De Xantia is en blijft een fijne auto. De mijne begon echter wat kosten te krijgen wilde ik hem zo heerlijk laten rijden als hij doet.
Denk aan veerbollen die aan vervanging toe waren, automaatflush, banden die voor de volgende APK wel aan vervanging toe waren, achterdemper uitlaat. Al met al niet schokkend en zaken die er voor zorgden dat de dame weer een tijd vooruit kon, maar bij elkaar een sommetje geld en na meer dan 6 jaar en bijna 100.000 kilometer wel eens toe aan iets anders. Plus dat deze C5 toevallig op mijn pad kwam en wel heel mooi was.

WOF :)

Begrijpelijk. Het scheelt voor mij een hoop dat ik een groot deel zelf kan doen. Anderzijds, is het niet vreemd dat je na 6 jaar toe bent aan iets anders. Ik denk dat de kans groot is dat er hier dan ook inmiddels weer iets anders voor de deur staat. :T

Oké, mede gezien het feit dat het animo voor een meeting een lauw ontvangst kent, zal ik de eerste zijn die zich afmeld.

Ik hoop oprecht dat er nog binnen afzienbare tijd een nieuw initiatief genomen wordt die meer en breder enthousiasme geniet.

Greetzz Renate.

P.S. wanneer gaan we eens simpel "brommers kieken".

Het begint weer op het verhaal met de negertjes te lijken met de meeting en een week van tevoren afmeldingen, wat is dat toch altijd, een vloek of zoiets?

Concreet, wie wil wél en hoe laat dan afspreken. De Solara had ik (mede)voor dit doel uit de garage en zijn schorsing gehaald namelijk...:rolleyes:o_O

A.BRANDHORST zei:
Het begint weer op het verhaal met de Afro-Amerikanen te lijken met de meeting en een week van tevoren afmeldingen, wat is dat toch altijd, een onheilsbezwering of zoiets?

Concreet, wie wil wél en hoe laat dan afspreken. De Solara had ik (mede)voor dit doel uit de garage en zijn schorsing gehaald namelijk...:rolleyes:o_O

Nou, ik had wel zin in een bakkie pleur bij AC 't Harde. Cars and Coffee of hoe zeg je dat tegenwoordig zo fraai...
Ik ben er rond 10.30!

renate zei:
Hé hoi, ik wil even een ballonnetje proberen;

"29 april een samenkomen bij restaurant 't Harde"

Het is nu een AC maar was ooit een restaurant met veel allure, en het heeft net de grote Veluwe brand uit de jaren 70 overleeft.
Een mooi gegeven om die glorie tijd te proberen te doen herleven.

Persoonlijk vind ik het minder belangrijk of er tijdsgetrouwe voitures ten tonele zullen verschijnen, de (her)kenningsmaking vind ik belangrijker.
Daarbij opgeteld de mogelijk mooie en leuke nieuwkomers aansluiters te kunnen ontmoeten, lijkt mij een leuke insteek. Wat jullie?

Greetzz Renate.

Dus de ballon oplaten en niet dichtknopen:)

Terug
Bovenaan