Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Ach, een snelle Renault zonder storing is geen echte:T

Hé de Franceling!

#Outsideropdenognietbestaandeshortlist#maarnogmaarnetopdemarktdusikdoehetniet#maatprfraaiisiewel!

123502-renault-grand-scenic-2016-8.jpg

Das ook weer waar, maar ik wilde er geen 1950 voor betalen, en de verkoper had al 1600 als bod....dus ja.....

ENTE zei:
(..)
Apparaat is natuurlijk al jaren leverbaar, maar in een Frans model wat zojuist gelanceerd is zal je me nooit meer aantreffen. Zoveel zeperds gehad de afgelopen jaren, dat doe ik niet meer.

De C5 is nu enkel nog leverbaar met het Hydractieve onderstel en leuke motoren tegen zeer aantrekkelijke prijzen.....wie weet!

Ehm.. de zwarte kunstschilder was toch al redelijk uitgerijpt?
Die was toch ook niet geheel probleemloos?

Gebruikt leasen een optie binnen de autoregeling?

Terug naar de Laguna III ;)

3-XTP-55_3204438701.jpg

https://occasion.renault.nl/#!/detail/renault-laguna-estate-1.5-dci-bose-%7C-schuif-kantel-dak-%7C-trekhaak-%7C-navi-%7C-airco-%7C-climate-controle-%7C-cruise-contro-emmen/3-XTP-55_32044387

Jammer van de Clio Sport Nico, maar als het niet goed voelt gewoon laten staan. De perfecte Clio dient zich vanzelf wel aan (en dat rijmt!)

Een nieuwe pagina, een nieuwe foto van de VTS, deze keer wel netjes gewassen en gepoetst dus zonder filters :)

IMG_8906.jpg

Ziet er prima uit, het lijkt wel of de auto ietsje verlaagd is, hoort dat vanuit de fabriek zo of zou de vorige eigenaar dat gedaan hebben?

speedtouch zei:
Ziet er prima uit, het lijkt wel of de auto ietsje verlaagd is, hoort dat vanuit de fabriek zo of zou de vorige eigenaar dat gedaan hebben?

Klopt, hij is inderdaad verlaagd! Ik heb de TUV papieren in het onderhoudsboekje gevonden, de vorige eigenaar heeft er een supersport set onder laten zetten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel kan waarderen want standaard staat 'ie net iets té hoog op z'n poten.

:TDurashift zei:
ENTE zei:
(..)
Apparaat is natuurlijk al jaren leverbaar, maar in een Frans model wat zojuist gelanceerd is zal je me nooit meer aantreffen. Zoveel zeperds gehad de afgelopen jaren, dat doe ik niet meer.

De C5 is nu enkel nog leverbaar met het Hydractieve onderstel en leuke motoren tegen zeer aantrekkelijke prijzen.....wie weet!

Ehm.. de zwarte kunstschilder was toch al redelijk uitgerijpt?
Die was toch ook niet geheel probleemloos?

Gebruikt leasen een optie binnen de autoregeling?

Terug naar de Laguna III ;)

Klopt, ik doelde dus ook meer op de Megane, Laguna en de huidige Peug.
Die kunstschilder was nog redelijk.
Gebruikt leasen? Nee, alleen nieuw.

Een Laguna 3 ja:cry: Je ziet ze op dit forum ook her en daar als zijinstromers terug komen.
Als ie het doet een donders fijne auto:)

Zadelsnuiver, (y)

Toch blijven die C4 coupes hele gave wagens!

Laguna 3 is toch de meest betrouwbare Renault ever? :T Ik wil er ook nog wel 1, Laguna 3 coupe Monaco GP editie met de 2.0 Dci of de 2.0 Turbo in een handmatige versnellingsbak. :D

Zo'n C4 als hierboven blijft toch een plaatje om te zien. Ik heb er zelf ook uiterst goeie ervaringen mee! (En dat wil wat zeggen:p )

Hahahah....Dens gaat zich zorgen maken:)
Zojuist het spaarvarkentje aan diggelen geslagen voor een bak ellende...;)

Gilletti zei:
dens zei:
@ENTE: wat heb je voor ellende met je 308?

Omdat het hier nou juist net weer zo gezellig is, verwijs ik je hiervoor graag, doch dringend, door naar het 308 topic. ;)

Inderdaad. Laten we het hier maar gezellig houden.
Ben wel nieuwsgierig of ze alles onder controle hebben gekregen bij de dubbel nul acht.

Best een knappe wagen!
Ik zit al een poosje toespeling te maken bij de dealer om 'm als vervangend vervoer in te zetten als de nul acht weer eens kuren heeft. Tot op heden zonder gewenst resultaat.

Hahahah, nee, hoor. Ik maak me geen zorgen! We hebben 2 jaar garantie en dat is meestal ook de verversingstermijn bij ons. Dus als het niet bevalt...

De eerste week is veelbelovend hahahah

@Giletti...is ga toch even naar het 308 topic. Bedankt...

@Ente: gewoon een proefrit van een dag aanvragen. Heb ik ook gedaan. Dan leer je een auto uiteraard nog steeds niet goed kennen maar geeft een zeer goede indruk

dens zei:
Hahahah, nee, hoor. Ik maak me geen zorgen! We hebben 2 jaar garantie en dat is meestal ook de verversingstermijn bij ons. Dus als het niet bevalt...

De eerste week is veelbelovend hahahah

@Giletti...is ga toch even naar het 308 topic. Bedankt...

Pak 'm dan op vanaf Pagina 83....

Ik ben al driftig aan het lezen geslagen. Ben nog lang niet klaar....maar nu al geen leuke verhalen.

Ik lees vooral verhalen van (lease) diesels die in korte tijd anderhalve ton op de teller zetten. Uiteraard moet dan een auto nog steeds probleemloos zijn, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb een benzine en rij misschien 15.000 per jaar. Vandaar dat ik niet zo bang ben. Mocht ik wel die ellende meemaken en wordt het niet naar tevredenheid opgelost dan post ik hier in no-time een foto van een 3008 die zonder de schuifpui open te doen in de showroom belandt:). Uiteraard de leen-3008, dat snap je....

dens zei:
Ik ben al driftig aan het lezen geslagen. Ben nog lang niet klaar....maar nu al geen leuke verhalen.

Stel je gerust met de gedachte dat mijn (2e) 308 tot op heden probleemloos is maar daar staat ook pas 35k op de teller.
Daarnaast heb ik sinds de 307 geen matige Peugeot meer gehad. Echter de meest probleemloze auto in de tussentijd (en tevens de meeste km. mee gemaakt) was een BMW E46 320d. :T

Maar goed, hoe meer 3008-en ik hier en daar zie verschijnen hoe ongeduldiger ik wordt om de mijne te mogen ontvangen.
Helaas nog steeds geen duidelijkheid over een mogelijke leverdatum.

Het wachten duurt lang....ik ben te ongeduldig om een nieuwe af-fabriek te bestellen. Ik zoek altijd een voorraadauto. En dan nog vind ik het wachten te lang. Ik ben van het type "keuze maken-betalen-wegrijden":)

Nee, anderhalve ton in korte tijd kunnen ze helaas niet aan.
Voor hobby gebruik zijn ze toereikend, maar zakelijk is een heel ander verhaal. Kwalitatief zwaar benedenmaats.

Voorbeeldje: De topic volgers weten dat m'n distibutieriem al meerdere keren is vervangen. Hij piept en kraakt momenteel weer!o_O

ENTE, verneem je nog wel eens wat van de andere "wijzen uit het Oosten" cq Musketier 2 en 3?
En daar bedoel ik dan niet onze vliegende Eend mee want die meldt zich nog regelmatig en ik zie hem zelfs af en toe nog wel eens live.
Hoe zou het met Miel Citrofiel zijn?

Dat van die distributieriem heb ik bij een Mondeo TDCi (jaaaaaren terug) ook gehad. Bleek de automatische spanner te zijn. Die was van slechte kwaliteit en ging na 10.000 km. weer rammelen. Overigens was dat het enige wat ik aan al mijn Ford's heb gehad. Fijne, betrouwbare auto's. Maar dan weer niet zo mooi afgewerkt als een eeehhhh....3008.

Gilletti zei:
ENTE, verneem je nog wel eens wat van de andere "wijzen uit het Oosten" cq Musketier 2 en 3?
En daar bedoel ik dan niet onze vliegende Eend mee want die meldt zich nog regelmatig en ik zie hem zelfs af en toe nog wel eens live.
Hoe zou het met Miel Citrofiel zijn?

Sinds ik vreemga met een knappe Duitser is de liefde begrijpelijkerwijs over....hahahahah!

Nee, ik heb allen nog op LinkedIn. Ze zijn hier inderdaad niet meer te vinden, maar wellicht dat de wederopstanding van dit topic daar verandering in kan brengen?

WOF zag ik -hoe toevallig- in z'n woonplaats voorbij stiefelen, maar hij zag mij niet want ik was uit eten en kon daar niet weg van lopen. Hij was nog steeds bol,rond en gezond zo te zien.
Poekoek heeft een Cactus en volgens mij happy in love en Miel weet ik zo niet.

Ik zeg Meet!

dens zei:
Dat van die distributieriem heb ik bij een Mondeo TDCi (jaaaaaren terug) ook gehad. Bleek de automatische spanner te zijn. Die was van slechte kwaliteit en ging na 10.000 km. weer rammelen. Overigens was dat het enige wat ik aan al mijn Ford's heb gehad. Fijne, betrouwbare auto's. Maar dan weer niet zo mooi afgewerkt als een eeehhhh....3008.

Ford is zo'n merk waar ik eigenlijk niets mee maar ook niets tegen heb. Ooit een Focus (de allereerste -een first edition uitvoering dus-) gehad. Dat was best wel een fijne auto!

Die spanrol is bij m'n 308 al 3x vervangen. Euvel zit 'm in de optater die het start-stop systeem telkens geeft. K*t systeem.

Bij onze vorige auto (DS5 automaat) zette ik het S&S systeem standaard uit. Iedere rit weer...zucht. Want door de automaat werkte S&S iets te hyper. Om gek van te worden. Dealer kon (wilde) het niet definitief uitzetten.

Ik geloof ook niet dat het Starten en Stoppen goed kan zijn voor je auto...

Nu bij de handgeschakelde 3008 heb je het S&S veel beter zelf in de hand.

Ik had ook nooit iets met Ford. Totdat ik de eerste Focus reed als leenauto. Reed erg fijn. En toen hielp het dat Ford gewoon de beste deal gaf. En toen reden we dus Ford. Heb er diverse gehad: Focus (2001) - Mondeo (2003) - C-MAX (2008) - Mondeo 2.5T (2008) - C-MAX (2012). Erg lekker rijdende auto's. Ruim maar materialen in interieur niet zo mooi. En toen kwam de DS5. Prachtig afgewerkt!

dens zei:
Ik geloof ook niet dat het Starten en Stoppen goed kan zijn voor je auto...

Nou ja niet goed.....wat je wel ziet is dat de startmotor zwaarder is uitgevoerd en berekend is op meer starts, de accu is van een zwaarder type.
En dan kun je nog verder gaan door de BDP sensor te gebruiken en cilinder 1 in de stand zetten dat deze direct aanslaat.
Dus lucht gecomprimeerd, nog niet ingespoten, dat komt zodra je weer opnieuw start en klaar, hoe schokvrij dat allemaal verloopt is afhankelijk van het type motor.
Ja, komt wat meer stress op de distributie en dan is een ratelende spanrol niet goed, maar anders was dat ook gebeurd.

Ik denk dat het grootste probleem is dat er momenteel teveel word gekeken naar elk onderdeel of dit goedkoper kan worden gemaakt. Dus gaat het te lang mee is het te stevig, moet het lichter kunnen en dus goedkoper. Das de verkeerde tendens. Maar ja, hopelijk zien ze zelf ook eens in dat de testsituatie niet altijd zwaar genoeg gebruik nabootst om tot die conclusie te komen.

Als er al een testprocedure gebruikt word en het onderdeel niet compleet op de computer word ontworpen, getest en daarna direct gefabriceerd.

Ik heb een maand S&S actief gebruikt en merkte eigenlijk geen verschil in verbruik. Als ik bij een brug sta die open staat zet ik sowieso de motor uit dus daar haal ik al geen winst. Ik geloof niet zo in dit systeem.

dens zei:
Ik heb een maand S&S actief gebruikt en merkte eigenlijk geen verschil in verbruik. Als ik bij een brug sta die open staat zet ik sowieso de motor uit dus daar haal ik al geen winst. Ik geloof niet zo in dit systeem.

Nee dat ben ik met je eens! Maar ja het nut is er voor de testcyclus....

Collega van mij heeft pas een BMW 114i gekocht, ook met S/S functie. We vroegen ons af of het ook niet schadelijk zou zijn voor de turbo wanneer je bijvoorbeeld na een paar keer flink optrekken opeens bij een rood verkeerslicht moet wachten en de motor slaat uit. Blijkbaar zit er op de BMW nog een extra electrische pomp zodat olie blijft circuleren, maar doen andere merken dit ook?

Miel zit nog steeds in de Citroens, DS en 2CV en heeft nog een 403, woont in Baanbrugge tegenwoordig. Ander meisje dan paar jaar geleden.

WOF volg ik ook nog een beetje via facebook, net als Miel trouwens.

Wij zijn zelf supertevreden met onze C3 eHdi 90 pk met S&S. Ding rijdt als een trein! Geen storingen, helemaal niets, ondertussen alweer een jaar in bezit en toch alweer een kleine 40.000 kilometer verder!

Morgen mijn 2CV weer eens even in elkaar zetten, banden moeten er weer onder en wat onderdelen terug plaatsen die ik als reserve mee had voor de rally :)

Mijn Zweed mag nog een 1,5 maand in de garage overnachten voordat hij weer naar buiten komt.

De Twingo doet het eigenlijk gek genoeg altijd, ondanks dat het een brak rot ding is. Ik ben wel aan het kijken naar een opvolger. Liefst wil ik er nog een oldtimer bij, maar voor wat ik uit wil geven wordt moeizaam daar iets voor te vinden. Dus zal er wel een Twingo terug komen, of Saxo/106

FLYING DUCKMAN zei:
Miel zit nog steeds in de Citroens, DS en 2CV en heeft nog een 403, woont in Baanbrugge tegenwoordig. Ander meisje dan paar jaar geleden.

WOF volg ik ook nog een beetje via facebook, net als Miel trouwens.

Goed om te horen! Leuk ook die 403, daar ben ik natuurlijk nooit op tegen. :cool:

Hier even hoe mijn 403 er nu bij staat. Komend voorjaar hoop ik weer te kunnen rijden na 2,5 jaar restauratie.

IMG_2320_zps74st8fdq.jpg

IMG_2338_zpsdis1slib.jpg

Al een hele tijd hier niet meer gepost. Dit om tal van redenen. Nog steeds, of weer, Fransrijder. Een C1 Airscape 3 deurs met div opties. O.a. het best werkende navigatiesysteem in een Franse auto. De 205 CJ is er ook nog. De rest is ..... Wel beschik ik nog steeds over vervoer welke mij eigenlijk enkel past.... Een Jaguar XJ. Na een dag hard .. ahum.. werken een heerlijke ontspanning. Rijd zelfs een blokje om! Over werken gesproken, het Franse merk met de double chevron heb ik verlaten. Dit na 15 jaar. Wat ik nu doe? Tja... gewoon het zelfde bij een ander Frans merk. Zet mij niet op een kantoor! Verder alles rustig hier na diverse roerige jaren die je soms mensen niet wenst. Het huishouden is inmiddels verrijkt met een hond. Eentje met pit en een voorliefde gelijkend de baas. Kortom ... alles goed hier!

Hee Simca, ook goed te lezen dat het met jou goed gaat.
De C1, is dat die koffiekleurige waar een van je laatste berichten hier over ging?

Simca! Gozer, wat leuk om je hier ook weer te zien! Lijkt wel een reünie hier...

Een hond, een verrijking van je leven.(y)

Leuk dat het weer wat opleeft hier! Mooi dat het iedereen goed gaat!

Ikzelf heb (uiteraard) de BX nog steeds, die staat nu netjes in de stalling. Voor dagelijks (een halfjaar geleden de handdoek in de ring gegooid wat betreft studie, nu blij aan het werk) heb ik een Rover 45. Omdat 'Engels' me ook wel eens leuk leek, en Franse alternatieven vond ik niet aansprekend genoeg. Hoewel ik even ging twijfelen bij de 306 die Poekoek toen net te koop had staan... Verder met mijn vader (lees, ik doe af en toe een zaterdag wat en hij doet de rest doordeweeks) bezig met een Traction. Langetermijnprojectje.

Wat een gezelligheid hier.
Een meeting lijkt me ook wel weer eens leuk inderdaad; nu mag ik er weer bij zijn :).

@ Dens: gefeliciteerd en veel plezier gewenst met de 3008. Hoewel ik niet zo veel met SUV's heb, ziet ' ie er goed uit.

Mijn 308 lijkt trouwens best probleemloos (de productiefout van het AdBlue-tankje vergeef ik hem). En dat al 26.000 km. Heb de auto nu 4 maanden en ben een tevreden mens.

Jeuh een Fransrijders-meeting. Leuk.
Leen ik de C4 van m'n zus wel even.:p
Verder is het VAG, Kia en Outlander in de familie, dus da's niks voor zo'n meeting.

(Nog) geen Franse aanvulling hier.
Zou zo weer een C5 Break (en dan een type II) nemen, maar tja, een lease-auto is gewoon de voordeliger keus. En op dat vlak is het voorlopig slechts VAG.
Shortlist wordt heel kort. Ik heb nog even, maar tegen die tijd heb ik toch echt zes zitplaatsen nodig. En dan is de keuze niet meer reuze.

Voor de tweede auto had ik nog altijd de Cactus in het achterhoofd, maar door recente verhuizing gaat de Alto er waarschijnlijk ook uit.

Franse auto's doen het wel weer lekker (in elk geval voor het oog): Renault met de Talisman en de (Grand) Scenic en de Peugeot 3008/5008.
Vooral dat interieur van die laatste(n)! :eek:

@Voiture: dank! Ik was ook nooit echt zo van de SUV's maar toen ik in de 3008 stapte was ik verkocht. Het voordeel van zo'n hoge auto is wel de ruimte. Met 2 opgroeiende tieners ideaal!

@Rembrandt: eens, het interieur van de 3008/5008 heeft me vooral overtuigd om voor de Peugeot te gaan. Veel auto's gezien maar 10 seconden in de 3008 en ik wist het....:LOL:

Hé hoi, ik wil even een ballonnetje proberen;

"29 april een samenkomen bij restaurant 't Harde"

Het is nu een AC maar was ooit een restaurant met veel allure, en het heeft net de grote Veluwe brand uit de jaren 70 overleeft.
Een mooi gegeven om die glorie tijd te proberen te doen herleven.

Persoonlijk vind ik het minder belangrijk of er tijdsgetrouwe voitures ten tonele zullen verschijnen, de (her)kenningsmaking vind ik belangrijker.
Daarbij opgeteld de mogelijk mooie en leuke nieuwkomers aansluiters te kunnen ontmoeten, lijkt mij een leuke insteek. Wat jullie?

Greetzz Renate.

Terug
Bovenaan