Ik stond in dubio begin deze week, 1950 euro, 111 pk meer, 1 maand en 12 dagen jonger dan die van mij, 96.000 km meer gereden. Clio RS 2.0 16V wel of niet doen. Mijn berekening kwam met 3 schadevrije jaren, wat meer ervaring in de mechanische en elektrische wereld van deze auto best wel gunstig uit, 3 cent per km meer (theoretisch) dan mijn wagentje. Eigenaar die hem 181.000 km in bezit heeft gehad bekend, een vliegtuigtechneut, aardige kerel. Dus ja volledige toegang tot hoe de staat daadwerkelijk was en wetende wat er allemaal al aan was vervangen, geen slechte koop.
Ik ga het niet doen! Ik durf de elektrische storing niet aan.
SERV brand om 2 redenen, de airbags wat geen gigantisch probleem is en ik waarschijnlijk vrij simpel kan oplossen, al heeft grote vriend "vorige eigenaar" er al alle logische dingen mee gedaan.
En het ABS, en die laatste heeft mij doen besluiten om het niet te doen, en deels de druk van anderen die al hogere bedragen boden dan ik de auto waard vond. De remschijven, ABS ringen, sensoren waren vervangen en de bekabeling was gecontroleerd en goed bevonden. Dus 2 dingen die er over blijven, de UCH (700 euro) en de ABS unit.....met een beetje pech allebei!
Teveel risico voor mij, helaas anders had ik wellicht een leuke update gehad. Ergens wilde ik dit met jullie delen, al heb ik werkelijk geen idee waarom. Wellicht de teleurstelling van me afschrijven.
Ach het is toch niet de juiste kleur en motor. :T