Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

FLYING DUCKMAN zei:
a.s. zaterdag rijden we richting Maastricht, waar de start zal zijn bij Chateau St. Gerlach op zondagochtend vroeg.
Alle informatie over de rally, inclusief uitslagen zijn hier te vinden the wintertrial

Ah wat leuk! Da's hier dicht in de buurt. Daar ben ik een tijd terug samen met een vriend van me heen getourd, ik in m'n 206 en hij in z'n 205 :D

Ik ga in de app eens kijken voor meer informatie over de etappe van zondag (y)

29444199344_816839ba5f_c.jpg

https://www.flyingduckman.com/the-wintertrial-voorbereiding-deel-3/

Deel 3.

We gaan wel voor behoud, rustig kalm rijden, niet te gek doen en vooral voor finishen gaan. Eindpositie is niet zo heel belangrijk, vooral genieten en gaan! We rijden met een auto die nauwelijks voorbereid is, veiligheid zaken zijn beperkt, dus verstandig rijden.

Rembrandt> Maar als het goed gaat :)

Ik ben sinds een tijdje ook weer een fransrijder ;). Helaas staat ze nu in de stalling vanwege het koude weer.

peugeot_205.jpg

speedtouch zei:
Nee het betreft hier de 1.6 met 105pk. De vorige eigenaar heeft er inderdaad speedline velgen onder laten zetten die eigenlijk op de 1.9 horen. Ook heeft hij de oranje knippers vervangen voor witte. De auto komt uit '87. Auto heeft bijna 180.000KM op de teller en is in prima staat. Komend jaar wil ik graag wat kleine zaken aanpakken, de auto start wat moeilijk, meestal als hij warm is. Waar dit aan ligt weet ik niet precies. Ook is het rode vloerkleed helemaal verschoten. Verder heeft de bestuurdersstoel wat instapschade, maar aangezien originele bestuurdersstoelen voor goud worden verhandeld denk ik dat ik het er maar bij laat.

De waarde van 205 CTI en GTI schieten de afgelopen tijd ook door het dak. Gelukkig heb ik deze voor een eerlijke prijs kunnen overnemen.

Ahhhww....die Mehari!!! Jaloers!!!!!

Dat zijn toch wel 1 van de leukste auto's ter wereld.

0LDTIMER zei:
speedtouch zei:
Nee het betreft hier de 1.6 met 105pk. De vorige eigenaar heeft er inderdaad speedline velgen onder laten zetten die eigenlijk op de 1.9 horen. Ook heeft hij de oranje knippers vervangen voor witte. De auto komt uit '87. Auto heeft bijna 180.000KM op de teller en is in prima staat. Komend jaar wil ik graag wat kleine zaken aanpakken, de auto start wat moeilijk, meestal als hij warm is. Waar dit aan ligt weet ik niet precies.

Iets met het vacuüm misschien?

Overigens, in mijn browser wordt geen foto getoond.. :confused:

0LDTIMER zei:
Ook is het rode vloerkleed helemaal verschoten. Verder heeft de bestuurdersstoel wat instapschade, maar aangezien originele bestuurdersstoelen voor goud worden verhandeld denk ik dat ik het er maar bij laat.

Misschien via een autobekleder laten doen? Mede forummer Bofkont heeft een adres naar tevredenheid.

Erg leuke Citroën AX GTI, geweldig modelletje is dat toch!

Over een kleine week mag ik mij als het goed is ook een Fransrijder noemen, met een Renault Cliot RS F1-Team uit 2009:
IMG_20170127_160837457_HDR.jpg

Onze nieuwe Fransman. Een 3008 GT-Line Puretech met Pack Premium, Pack Safety Plus (standaard op GT ), Pack Drive Assist, HiFi Premium Focal, Pack City 2, Panoramadak met aluminium dakrails. In de kleur Gris Amazonite. Afgelopen donderdag afgeleverd :)

413111231.jpg

413111230.jpg

Mensen wat een leuke auto's komen er weer voorbij heerlijk!

Afgelopen week enorm vermaakt in Duitsland, Tsjechie en Oostenrijk. De 2CV was briljant! Met een top navigator en gelukkig volgens mijn navigator een top bestuurder, hebben we iedereen verbaasd en lange tijd 2e gestaan in de club klasse. Dat konden we helaas de laatste dag niet volhouden, Uiteindelijk zijn we 5e geworden op iets meer dan 1,5 minuut van de 3e plek.
hadden we wat minder beginnerfoutjes gemaakt en een navigatie goed gedaan, dan waren we zeker 3e geworden.

Mijn blog van het geheel staat op https://www.flyingduckman.com maar eind volgende week ligt de autoweek classics in de winkel, maar daar een uitgebreide terugblik op onze deelname aan de www.thewintertrial.nl

20170123-BLF_0642.jpg

20170125-IMG_5739.jpg

16266179_10211406561776751_8076602632144138152_n-816x612.jpg

20170127-IMG_5900-300x225.jpg

20170127-IMG_5895-300x225.jpg

Gave 3008, dens! Ik heb hem vorige week nog bewondert bij de dealer, erg gaaf interieur ook. (y)

Nico, leuk verslag, en nette uitslag!

AlbertsH zei:
Over een kleine week mag ik mij als het goed is ook een Fransrijder noemen, met een Renault Cliot RS F1-Team uit 2009

Gave wagen die Clio! Bijzondere uitvoering die F1. Voor mijn gevoel zie je de Mégane-II F1 vaker. Hoeveel vermogen zit hier nu in?
Heel veel rijplezier toegewenst.

@Dens, ook jullie veel succes en plezier met de 3008. (y) Ik moet helaas nog een onbekende periode wachten.
Mijn huidige 308GT vond ik al een flinke stap vooruit maar van de 3008 ben ik echt onder de indruk. Over heel veel dingen is beter nagedacht en de afwerking is bijzonder mooi.

@Niko, wat een fantastische belevenis! En de uitslag is natuurlijk ook top. Ik probeerde jullie te volgen maar de app begon wat raar te doen.
Ik krijg wel weer rallye-kriebels als ik dit zie. Wanneer komt het op tv?

Voor de liefhebbers nog even wat plaatjes van mijn nieuwste hobby aanwinst. Een dikke 3.0 Pack met nog maar 123k gelopen. :cool:

IMG_2430_zpszuqbdvz0.jpg

IMG_2432_zpspoujjxl1.jpg

Gefeliciteerd met de mooie top 5 klassering, FD. (y)

Wachten op de 3008 lijkt mij geen straf met zo'n 406 V6 (als je de 308 zat bent..) :cool:, Giletti

speedtouch zei:
Ziet er prima uit, Gilletti! Automaat of handgeschakeld?

Het is een automaat. Schakelt (nog) heerlijk soepel en stil maar binnenkort toch eerst maar eens laten flushen.
Helaas zijn het op latere leeftijd niet de allerbetrouwbaarste automaten gebleken.

Rembrandt zei:
Wordt nog even wat langer wachten, Gilletti:confused:ad smiley
Productie Peugeot-3008 noodgedwongen gestaakt

Dit slechte nieuws gonst inderdaad al een paar dagen rond op o.a. het peugeot-meeting forum.
De dealer weet helaas nog niet wat de consequentie zal zijn. Sowieso had ik nog geen productiedatum doorgekregen.

@Giletti, een duitse fabrikant gaat de productie (tijdelijk?) overnemen, las ik. Misschien valt het dan nog mee. Tegen een kleine vergoeding mag je mijn deurpanelen wel overnemen....oh, nee, toch niet o_O

Sterkte met wachten, het is het heel erg waard, kan ik je verzekeren!

Zal ik ook maar een foto van m'n C4 VTS hier plaatsen. Hopelijk later deze week tijd om even goed te wassen en wat mooiere foto's te maken.

20170131_181350.jpg

@Zadelsnuiver (echt?):

Ik zie geen vuil op de foto :)
Blijven toch mooie en bijzondere auto's!! Prachtexemplaar.

Was dit niet de eerste Citroen met het stuur met vast hart?

Ja hij ís echt vies, maar de fotofilters verbergen een hoop :p

En volgens mij Was deze generatie C4 inderdaad de eerste met de vaste stuurkern.

@ zadelsnuiver: Gave c4! (y)

@gilletti : de 406 coupe heb ik altijd al een erg mooie auto gevonden, alles klopt er aan in mijn optiek.

@citroen azu: Mooie ax gti en natuurlijk de mehari (y)

Ik zal morgen ook wat foto,s van mijn franse mobielen posten!

Leuk dat dit topic eindelijk een beetje uit de mottenballen komt.
Binnenkort weer eens Fransrijders meeting? :T

Overigens leuk om de nieuwe aanwinsten te zien van dezen en genen.
Zoals de AX GTi en Méhari van Martijn. (y)

Knappe wagentjes komen er voorbij hier (y)

Ben me ook voorzichtig aan het oriënteren op een andere wagen. Op de een of andere manier trekt me deze nog steeds aan:

2015-Citroen-C5-0.jpg

Apparaat is natuurlijk al jaren leverbaar, maar in een Frans model wat zojuist gelanceerd is zal je me nooit meer aantreffen. Zoveel zeperds gehad de afgelopen jaren, dat doe ik niet meer.

De C5 is nu enkel nog leverbaar met het Hydractieve onderstel en leuke motoren tegen zeer aantrekkelijke prijzen.....wie weet!

De C5 zal toch wel aan z'n eind van z'n levens cyclus zitten toch?
Aan de andere kant, heb je wel een goed door ontwikkelde auto!

The wintertrial komt in mei/juni pas op tv, soms wat later.

Eind volgende week in autoweek classics een verslag van ons avontuur!

C5 is wel een zeer geslaagd ontwerp met inderdaad nog de beste vering ter wereld.

Je moet er wel lang in blijven rijden denk ik, zal wel harder afschrijven dan een Jaguar en een Alfa Giulia.

C5 blijft een geweldige auto, zelden zo'n fijne auto gereden als mijn oude 2.0 HDI Break.

Voordat ik de C4 kocht heb ik nog even een Phase II V6 Berline overwogen, maar alle vaste lasten liggen toch echt weer een heel stuk hoger en zoveel ruimte heb ik gewoon niet nodig voor een tweede auto.

Ha ENTE:

De C5 in sedan is gewoon nog steeds een erg mooie auto. Ik was voorheen gekker op de break maar ga nu de sedan steeds meer waarderen. En ja, Hydractive is natuurlijk ongeëvenaard. Zó jammer dat het niet meer in de nieuwere modellen zit....

Maar inderdaad, de afschrijving zal niet mals zijn. Maar ja, hobby's kosten geld....:)

Nou, het afschrijvingsgebeuren gaat in dit geval meer om restwaarde; die zal inderdaad bedroevend laag uitkomen vrees ik.
Dat zal uiteindelijk verwerkt worden in de leaseprijs.

We werken sinds kort met leasewaarde ipv cataloguswaade ik ben nieuwsgierig hoe de C5 daar in zal uitkomen.
De priemiejum merken scoren altijd goed in deze constructie heb ik al begrepeno_O

Dens: ooit nog eens wat vernomen van de 404?

Hé, leuk er zit weer beweging in dit topic. (y)

En een leuke reünie van de Fransrijders zou ik zeker bijwonen. :D

Greetzz Renate.

@ENTE: nee, niets meer vernomen van de 404. De laatste keer dat ik een RDW check deed stond ie nog steeds op de koper's naam. Hopelijk bevalt ie :) Het is echt een leuke auto!!

Ik stond in dubio begin deze week, 1950 euro, 111 pk meer, 1 maand en 12 dagen jonger dan die van mij, 96.000 km meer gereden. Clio RS 2.0 16V wel of niet doen. Mijn berekening kwam met 3 schadevrije jaren, wat meer ervaring in de mechanische en elektrische wereld van deze auto best wel gunstig uit, 3 cent per km meer (theoretisch) dan mijn wagentje. Eigenaar die hem 181.000 km in bezit heeft gehad bekend, een vliegtuigtechneut, aardige kerel. Dus ja volledige toegang tot hoe de staat daadwerkelijk was en wetende wat er allemaal al aan was vervangen, geen slechte koop.

32530567331_380838883e_b.jpg

Ik ga het niet doen! Ik durf de elektrische storing niet aan.

32530542591_63e536b43b_b.jpg

SERV brand om 2 redenen, de airbags wat geen gigantisch probleem is en ik waarschijnlijk vrij simpel kan oplossen, al heeft grote vriend "vorige eigenaar" er al alle logische dingen mee gedaan.
En het ABS, en die laatste heeft mij doen besluiten om het niet te doen, en deels de druk van anderen die al hogere bedragen boden dan ik de auto waard vond. De remschijven, ABS ringen, sensoren waren vervangen en de bekabeling was gecontroleerd en goed bevonden. Dus 2 dingen die er over blijven, de UCH (700 euro) en de ABS unit.....met een beetje pech allebei!

Teveel risico voor mij, helaas anders had ik wellicht een leuke update gehad. Ergens wilde ik dit met jullie delen, al heb ik werkelijk geen idee waarom. Wellicht de teleurstelling van me afschrijven.

Ach het is toch niet de juiste kleur en motor. :T

Terug
Bovenaan