the Fox
Net ingestapt
Goedendag zei:Ik kende jouw auto natuurlijk al lang van fotos. Maar om het toch maar even te zeggen. Er is er gelukkig toch nog iemand die een nieuwe auto in een fatsoenlijke kleur besteld!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goedendag zei:Ik kende jouw auto natuurlijk al lang van fotos. Maar om het toch maar even te zeggen. Er is er gelukkig toch nog iemand die een nieuwe auto in een fatsoenlijke kleur besteld!

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik gisteren voor het eerst in lange tijd (echt heel lang, misschien wel zes maanden) de auto weer zelf met de hand heb gewassen, van binnen en buiten. Dat krijg je als de auto na iedere beurt uitgezogen en gewassen aan je terug gegeven wordt. Daarbij, in de wintermaanden is de drang er niet zo om met een emmertje in de weer te gaan buiten.
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:@[D2]
Waar ik dan wat kracht mis in de motor is bij de 60-80 sprint in vierde versnelling. (...) Zo kan je rustig vijftig rijden in zijn vijfde versnelling (...)
the Fox zei:Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik gisteren voor het eerst in lange tijd (echt heel lang, misschien wel zes maanden) de auto weer zelf met de hand heb gewassen, van binnen en buiten. Dat krijg je als de auto na iedere beurt uitgezogen en gewassen aan je terug gegeven wordt. Daarbij, in de wintermaanden is de drang er niet zo om met een emmertje in de weer te gaan buiten.
Mijn auto is onlangs ook weer compleet gereinigd. Met dank aan de dealer, waar de beurt van de auto werd gecompleteerd door een flinke poetsbeurt.
Ik heb mijn auto nog wel één of twee keer zelf gewassen tussen de beurten door. Het voelt toch altijd weer goed om in een fris gewassen auto rond te rijden.
Vervelend dat de blanke lak van de Volvo los komt. Dat mag natuurlijk niet gebeuren op die leeftijd. Komt dat bij alle kleuren voor of alleen bij rode exemplaren?
D-C zei:Oh, en voor die 145 zou ik graag met terugwerkende kracht originele wieldoppen voor je willen aanschaffen![]()
Rob0032 zei:Wanneer komt het vervolg van je automobiele historie?!
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Een kleine update.
Vrijdag is de V40 even naar de garage geweest voor wat men bij Volvo de "kopje koffie beurt" noemt. Midden tussen de reguliere onderhoudsbeurten (dus op de oneven 10.000-tallen) willen ze de auto even zien. Dit duurt maar een kwartiertje en het nut ervan ontgaat mij een beetje. Zouden ze echt zo weinig vertrouwen hebben in hun eigen product of is er meer aan de hand? Hoe dan ook, een afspraak is hier altijd last-minute voor te maken en omdat de leasemaatschappij betaalt doe ik er maar niet al te moeilijk over. Nu ik toch bij de garage was heb ik maar geïnformeerd naar de loslatende laklaag. Wat een domper, omdat het op de voorzijde zit wordt het door Volvo Nederland afgedaan als (gevolg van) steenslag. Ik zit er over na te denken om net zo lang te pulken tot ik op de zijkant zit want dit vind ik toch wel benden de maat. Wordt vervolgd!

Janus zei:En zo kwam het dat er begin 2014 een Saab 9-3 cabriolet op winterschoenen op mijn oprit stond,
Janus zei:Helaas moest de Saab na een kleine twee jaar weer het veld ruimen
Aangepast, was 2010 natuurlijk.Rob0032 zei:Janus zei:En zo kwam het dat er begin 2014 een Saab 9-3 cabriolet op winterschoenen op mijn oprit stond,Janus zei:Helaas moest de Saab na een kleine twee jaar weer het veld ruimen
Dan kom ik binnenkort eens kijken naar je Saab!![]()
Rob0032 zei:Leuk ding. De velgen zijn niet helemaal mijn smaak, maar staan zeker niet slecht. Over de audio ga ik niets zeggen... Inparkeren is een crime met de Saab, daar weet ik alles van. Een camera biedt dan zeker uitkomst, hoewel de sensoren in mijn Saab ook uitstekend werk doen. De mijne heeft een Business-pakket waardoor er bijvoorbeeld ook hout op het dashboard zit. Dan oogt het net iets minder kaal, hoewel een Saab altijd wel een soort van luxe uitstraling heeft.
Twix zei:Die radio is natuurlijk schreeuwend lelijk in het altijd aparte Saab-dashboard. Ook het scherm voor de achteruitrijcamera kan mij niet bekoren. Alle andere aanpassingen zijn goed...
MWH zei:Niet de enige? Nou zeg, zo zeldzaam is hij dus niet. Valt me tegen.![]()
Bofkont zei:Zo die volvo lak is wel erg slecht, en wat een swirl ook
Verder weer zeer vermakelijk leesvoer
Heb zelf ook een 33 gehad, eerste type 1.3 boxer, wat een heerlijk wagentje was dat.
Ook mijn eerste wagen, heb ik helaas ook geen foto's van, het digitale tijdperk was toen nog niet zover.