Bedankt Uwbuurman en Ronald39 voor de adviezen met betrekking tot het lassen. Vooralsnog wacht ik op uitsluitsel van een kennis of hij een lasapparaat heeft (ik spreek hem pas 12 september dus tot die tijd weet ik eigenlijk 'niets'). Mocht hij er een hebben en hij wil mij helpen ofwel het apparaat aan me lenen dan is er niets aan de hand. Zelf een apparaat kopen lijkt me vooralsnog een dure oplossing, al is het werk uitbesteden dat natuurlijk ook. Voor enige tijd een lasapparaat huren is wellicht ook een goede optie.
@Simca1006 Dankje, ondanks al het werk ben ik er nog steeds erg blij mee. Voor de spreekwoordelijke appel en het eitje kon ik eigenlijk niet anders dan hem kopen, hij stond immers zo dicht bij huis...
@Mach1 Dankje, volgens mij heb ik de jouwe gezien in het b1 topic, kan dat? Is hij zilver, onberispelijk qua staat en heeft hij een bijzonder lage kilometerstand? Dan heb je een erg mooi apparaat!
Gisteren ben ik weer aan de slag gegaan met de 80. Naar het advies van verschillende mensen heb ik goed gevrot en gepord langs en onder de A-stijl en langs de dorpels. Aan de linker kant ziet het er onder de A-stijl er alvast alleraardigst uit.
De bouten van het rechter voorscherm zaten lekker diep weggestopt in anticorrosief middel, om ze goed vrij te kunnen krijgen moest het wiel eraf. Uiteindelijk is het wel gelukt, het scherm bleek wat meer luchtgaten te hebben dan eerst gedacht. Dit was uiterst secuur weggewerkt met een stuk krant met plamuur erover...
Het binnenscherm, of vooral de arm waaraan het buitenscherm hangt, viel me in vergelijking met de linkerkant alleszins mee.
Ook hier een flink roestgat waar de carrosserie vastzit aan het subframe.
Terwijl de A-stijl op wat vliegroest na behoorlijk hard is. De vliegroest heb ik meteen behandeld op dezelfde wijze als in de kofferbak.
Ik heb toen de auto omhoog stond getracht ook de bodem grondig te inspecteren, deze lijkt over het algemeen goed hard te zijn. Opnieuw tectyleren tzt lijkt me wel de moeite waard. De dorpels zijn gek genoeg ook aardig hard, alleen achter het rechter achterwiel zit er een flink gat in het plaatwerk. Hier zijn echter nog geen foto's van.
Ik heb nu aardig een idee waar er gelast moet worden. Dat zijn de binnenschermen links en rechtsvoor (zowel rond het subframe als waar het buitenscherm bevestigd moet worden), het gat onder de achterbank en het gat in de kofferbak en als laatste het plaatwerk bij het rechter achterwiel. Het valt me nu eigenlijk alleszins mee.
Dan is er nog een mysterie opgelost. De achterwielen zijn evenals de voorwielen niet origineel aan de auto. Voor komen ze van een nieuwer model Audi 80. Achter, zo dachten sommige op dit forom, leken ze erg veel op die van een golf I. Maar wat blijkt nu bij nadere inspectie, deze wielen komen bij de concurrentie vandaan!
Als laatste een foto hoe hij er bij stond voordat hij weer onder zeil ging, best een troosteloze aanblik zo.