Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nobody in Particular zei:
Nobody in Particular zei:
Blackadder the 5th zei:Misschien eerst in Arnhem gaan kijken
Nobody in Particular zei:Blackadder the 5th zei:Misschien eerst in Arnhem gaan kijken
Het opmerkelijke is dat er in Moskou al decennialang trolleybussen rijden...
Zou ik ook zeggen als ik daarmee EV-bussen zou verkopen ...Oberleitungsbusse fahren in der russischen Hauptstadt schon seit 1933, gelten wegen hoher Infrastrukturkosten aber als wenig zukunftsfähig.
Auch ein deutsches Unternehmen könnte von der Elektro-Offensive im urbanen Nahverkehr Russlands profitieren: Siemens hat russischen Medienberichten zufolge im Juni mit dem Nutzfahrzeughersteller Kamaz eine Entwicklungskooperation für E-Busse und E-Lkw vereinbart.
Lycan Capri zei:Meerdere keren per dag je caravan af en aankoppelen je moet het maar willen
Ik vind het best kansloos
Nobody in Particular zei:Lycan Capri zei:Meerdere keren per dag je caravan af en aankoppelen je moet het maar willen
Voor wie alleen maar in problemen denkt - het kan ook anders:
![]()
Nobody in Particular zei:Lycan Capri zei:Meerdere keren per dag je caravan af en aankoppelen je moet het maar willen
![]()
Lycan Capri zei:Nobody in Particular zei:Lycan Capri zei:Meerdere keren per dag je caravan af en aankoppelen je moet het maar willen
![]()
??? Waar is de oplossing dan?
Of keur jij het goed om met je caravan zeer a-sociaal een laadplek van een andere Tesla in te pikken?![]()
revolution-nl zei:Lycan Capri zei:Nobody in Particular zei:Lycan Capri zei:Meerdere keren per dag je caravan af en aankoppelen je moet het maar willen
![]()
??? Waar is de oplossing dan?
Of keur jij het goed om met je caravan zeer a-sociaal een laadplek van een andere Tesla in te pikken?![]()
De definitie van asociaal wordt wel heel erg oprekt als je meent dat het asociaal is om een caravan op een laadplek te parkeren als er nog ruim voldoende vrije plaatsen zijn.
Bofkont zei:Wat een landschapsvervuiling ook al die tesla laders :T
Boppie zei:En zo kan je nog wel een poosje heen en weer ketsen. Je zal mij niet horen zeggen dat de ICE zaligmakend is. Maar doe niet alsof elektrisch dat wel is. Alleen merk je dat wat minder in de stad. Minder consumeren is in mijn ogen al een hele stap vooruit.
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:En zo kan je nog wel een poosje heen en weer ketsen. Je zal mij niet horen zeggen dat de ICE zaligmakend is. Maar doe niet alsof elektrisch dat wel is. Alleen merk je dat wat minder in de stad. Minder consumeren is in mijn ogen al een hele stap vooruit.
Dat is ook de reden dat ik het plaatje heb neergezet. Ik krijg wel eens de indruk dat wind/zon/waterkrachtenergie gratis is, maar ook daar moet een prijs voor worden betaald in de vorm van (zicht)vervuiling en of vernietiging van een stuk natuur (in het geval van stuwdammen).
Dus waarom batterijbussen gaan toepassen, terwijl er een trolley-bus netwerk is
om mogelijk verder uit te bouwen, om maar een voorbeeld te noemen ...![]()
Die hele infrastructuur om elektriciteit op te wekken gebruik je ofwel om olie te raffineren ofwel om elektrisch te rijden. In het laatste geval heb je laadstations nodig in het andere tankstations.Blackadder the 5th zei:Boppie zei:En zo kan je nog wel een poosje heen en weer ketsen. Je zal mij niet horen zeggen dat de ICE zaligmakend is. Maar doe niet alsof elektrisch dat wel is. Alleen merk je dat wat minder in de stad. Minder consumeren is in mijn ogen al een hele stap vooruit.
Dat is ook de reden dat ik het plaatje heb neergezet. Ik krijg wel eens de indruk dat wind/zon/waterkrachtenergie gratis is, maar ook daar moet een prijs voor worden betaald in de vorm van (zicht)vervuiling en of vernietiging van een stuk natuur (in het geval van stuwdammen).
iDS zei:Die hele infrastructuur om elektriciteit op te wekken gebruik je ofwel om olie te raffineren ofwel om elektrisch te rijden. In het laatste geval heb je laadstations nodig in het andere tankstations.Blackadder the 5th zei:Boppie zei:En zo kan je nog wel een poosje heen en weer ketsen. Je zal mij niet horen zeggen dat de ICE zaligmakend is. Maar doe niet alsof elektrisch dat wel is. Alleen merk je dat wat minder in de stad. Minder consumeren is in mijn ogen al een hele stap vooruit.
Bij geen van beide vallen elektriciteitscentrales of windmolens weg.
Bofkont zei:Jazzik,
Ja idd stukken mooier, absoluut eens
Al die windmolens ook een verschrikking, lijkt me prachtig zo'n ding eens op te blazen![]()
Jazzik zei:Bofkont zei:Jazzik,
Ja idd stukken mooier, absoluut eens
Al die windmolens ook een verschrikking, lijkt me prachtig zo'n ding eens op te blazen![]()
Heb jij dan enig idee waar het tuitje zit bij de windmolen om te blazen?![]()
Dan wil ik je dat wel eens zien doen!![]()
rke zei:Kijk je naar de verdeling van de hoeveelheid energie die nu opgewekt wordt, zal energie uit kern/kolen of gascentrales het meest voor de hand liggend zijn. Misschien dat zonnepanelen (men werkt nu aan panelen met 44% rendement in plaats van de ooit gebruikelijke 10%) en molentjes ooit een groot deel van de energielevering op zich gaan nemen, maar vooralsnog is dat niet het geval.
Nobody in Particular zei:rke zei:Kijk je naar de verdeling van de hoeveelheid energie die nu opgewekt wordt, zal energie uit kern/kolen of gascentrales het meest voor de hand liggend zijn. Misschien dat zonnepanelen (men werkt nu aan panelen met 44% rendement in plaats van de ooit gebruikelijke 10%) en molentjes ooit een groot deel van de energielevering op zich gaan nemen, maar vooralsnog is dat niet het geval.
Als je het over de mobiliteit van de toekomst hebt - en daar gaat dit topic over - dan moet je juist niet kijken naar de verdeling van energieopwekking nu, want daarvan weet je zeker dat die niet toekomstvast is. Enerzijds zijn kernenergie, kolen en gas niet duurzaam en staan ze in een kwaad daglicht. Daarom krimpt hun aandeel in de energieopwekking steeds harder. Anderzijds worden duurzame energiebronnen steeds goedkoper, waardoor hun aandeel steeds harder groeit. Opslag van duurzaam opgewekte energie wordt steeds belangrijker en de technieken daarvoor worden steeds bruikbaarder.
In grote delen van de wereld is duurzaam opgewekte elektriciteit nu al goedkoper dan 'gewone' stroom. Er is ook een sterke neerwaartse prijsontwikkeling voor opslag van duurzaam opgewekte stroom. Dat wordt alleen maar beter en het duurt echt niet lang meer voordat iedereen bij een kolen- of kerncentrale op z'n voorhoofd staat te wijzen.
Nobody in Particular zei:In grote delen van de wereld is duurzaam opgewekte elektriciteit nu al goedkoper dan 'gewone' stroom. Er is ook een sterke neerwaartse prijsontwikkeling voor opslag van duurzaam opgewekte stroom. Dat wordt alleen maar beter en het duurt echt niet lang meer voordat iedereen bij een kolen- of kerncentrale op z'n voorhoofd staat te wijzen.
Bofkont zei:NIP mag u wel jokken:T
Het aandeel stroom uit kolen is hoger als ooit en toenemend!
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/26/elektriciteitsproductie-uit-steenkool-opnieuw-hoger
Blackadder the 5th zei:
Nobody in Particular zei:Blackadder the 5th zei:
Dat is natuurlijk briljant.
Heeft iemand al bedacht wat de maximale efficiency van dat hele proces kan zijn, als het over enkele decennia eindelijk eens uitontwikkeld en marktrijp zal zijn? En wat het dan kost om duurzame elektriciteit, in plaats van het simpelweg in accu's te stoppen, om te zetten in benzine? En dat alleen om door te kunnen gaan met broembroem en hengheng? In welke verbrandingsmotoren moeten we het tegen die tijd stoppen? Die van voorwereldlijke oldtimers?
En heeft iemand al bedacht hoe krankzinnig stom het is om CO2 uit de lucht te halen, er vervolgens chemicaliën van te maken en die vervolgens met hoogstens 70% efficiency weer om te zetten in onder meer... CO2?!
Inderdaad. Dat wil de autoliefhebber. Maar vervolgens rijdt ook de gemiddelde autoliefhebber zijn dagelijkse woon-werk gewoon met een suffe lease-diesel. Waarom moet je als autoliefhebber nou zo anti-ev zijn?Bofkont zei:NIP,
Krankzinnig zou ik eerder die EV lobby van je willen noemen dan:T
Wij echte autoliefhebbers zitten daar toch echt niet op de wachten.
Dit is waar het om gaat in autoland, dit wil de autoliefhebber!
https://petrolicious.com/
https://www.youtube.com/channel/UCgyJPixJl95X1ut3E9K99KA
Goed artikel:Bofkont zei:https://www.businessinsider.nl/tesla-model-3-productie-obligaties-schulden/
businessinsider.nl zei:Tesla haalde afgelopen week 1,8 miljard dollar op met de uitgifte van achtergestelde obligaties, met een looptijd van acht jaar en een verwachte rente van 5,5 procent.
...
Toch kunnen beleggers er niet genoeg van krijgen. Tesla wilde 1,5 miljoen dollar ophalen, maar dat werd dus drie ton meer.
Dakloos zei:Inderdaad. Dat wil de autoliefhebber. Maar vervolgens rijdt ook de gemiddelde autoliefhebber zijn dagelijkse woon-werk gewoon met een suffe lease-diesel. Waarom moet je als autoliefhebber nou zo anti-ev zijn?
Bofkont zei:NIP,
Wijechteautoliefhebbers van de oude stempel zitten daar toch echt niet op de wachten.
Dit is waar het om gaat in autoland, dit wil de conservatieve autoliefhebber!
Noem mij dan maar conservatief, maar heb nog geen leuk rijdende EV mee gemaakt. En ja: ik heb een keer de Tesla Roadster mogen rijden. En dan gaat het mij meer om het rijden an sich dan om dingen als geluid e.d. want ook mijn dikke 1.4 8-klepper produceert geen geluid die je koude rillingen geeft.iDS zei:Bofkont zei:NIP,
Wijechteautoliefhebbers van de oude stempel zitten daar toch echt niet op de wachten.
Dit is waar het om gaat in autoland, dit wil de conservatieve autoliefhebber!