Het grote algemene elektrische auto topic. "Elektrisch rijden neemt vlucht"

[D2] zei:
Ja, waarom moet het zo denigrerend, dat vraag ik me dus af. Doen alsof ik 'die ene uitzondering ben', die geniet van zijn 'suffe leaseauto'. En dat ik 'blij word van diesel', is ook veel te kort door de bocht en dat snap jij ook wel.
Ja je bent een uitzondering als je blij wordt van diesel, waarom is dat zo denigrerend? Niets mis met een uitzondering zijn hoor. Als iedereen hetzelfde denkt is de wereld ook maar saai. Maar als ik het goed begrijp ben jij helemaal geen dieselliefhebber dus? :confused:

[D2] zei:
En de grap is ook dat ik totaal niet met argumenten tegen die EV aan kom, ik beschrijf alleen deels hoe ik er persoonlijk tegenaan kijk.
Goede grap, maar dat zeg ik ook niet. Je verwijt mij iedereen met een andere mening als vijand te zien. Dat is niet zo, ik word alleen een beetje moe van domme onzinargumenten die hier steeds weer terugkomen. Ik zeg niet dat die van jou afkomen.

[D2] zei:
Ik reageerde vooral omdat ik jou een veralgemeniserende uitspraak zag doen over wat een 'autoliefhebber' al dan niet zou moeten zijn. Dat is simpelweg een onzinargument, want volkomen subjectief.
Dat is geen argument, maar inderdaad wel heel veralgemeniserend. Ik reageerde daarmee overigens op precies zo'n uitspraak van Bofkont. Die je dan voor het gemak niet quote. Waarom? Iemand die anti-ev is mag dus wel veralgemeniserende uitspraken doen?

[D2] zei:
Voor mij en heel veel andere is het rijden in een normale 'plofauto' simpelweg een plezierige bezigheid, vanwege de interactie met de techniek. Daarvoor hoeft dat ding echt niet veel cilinders en een brullende uitlaat te hebben.
Voor mij en de ontwikkelaars van die plofauto is het juist belangrijk dat die diesel zo min mogelijk geluid maakt. Hoezeer ik ook geniet van het geluid van auto's zoals die waar Bofkont naar verwees, voor de gemiddelde leasebak zou het mij echt niet uitmaken als het motorgeluid volledig verdwenen was.

[D2] zei:
Ik ben ook liefhebber van horloges, maar betekent dat dan ook dat ik automatisch mijn neus ophaal voor een Swatch of Armani-klokje? Nee dus.
Oh dus horloges op batterijen zijn wel leuk? :D

Blackadder the 5th zei:

Waar komt toch die voortdurende afhankelijkheidsbehoefte van gevaarlijke en ronduit schadelijke chemicaliën vandaan? Heeft het oliedebacle ons dan niets geleerd?

En ook hier weer: olieboeren krijgen er een harde plasser van, omdat ze grotendeels kunnen blijven doen wat ze altijd gedaan hebben. Heul veul geld verdienen met een smerige, inefficiënte energiedrager. Het zal wellicht een mooie toepassing zijn voor specifieke transportbehoeften. Een consument die kan kiezen tussen dure, smerige, ronduit bloedlinke chemicaliën (die in een nog duurdere dan een 'gewone' dure brandstofcel moet worden omgezet in waterstof) en spotgoedkope stroom die hij zelf kan opwekken hoeft niet lang na te denken, lijkt me.

Dakloos,

Ben ik zeker met je eens hoor, een lease auto of vervoersmiddel zou een EV heel goed volstaan.
Met autoliefhebberij heeft het niets van doen.

Trouwens zo heel anti EV ben ik nu ook weer niet in de echte wereld hoor, maar mensen zoals NIP overdrijven mateloos met hun lobby.
Die EV zal vast wel komen op termijn, daar hebben we NIP echt niet voor nodig, meneer de top autist.

Nobody in Particular zei:
Blackadder the 5th zei:

Waar komt toch die voortdurende afhankelijkheidsbehoefte van gevaarlijke en ronduit schadelijke chemicaliën vandaan? Heeft het oliedebacle ons dan niets geleerd?

En ook hier weer: olieboeren krijgen er een harde plasser van, omdat ze grotendeels kunnen blijven doen wat ze altijd gedaan hebben. Heul veul geld verdienen met een smerige, inefficiënte energiedrager. Het zal wellicht een mooie toepassing zijn voor specifieke transportbehoeften. Een consument die kan kiezen tussen dure, smerige, ronduit bloedlinke chemicaliën (die in een nog duurdere dan een 'gewone' dure brandstofcel moet worden omgezet in waterstof) en spotgoedkope stroom die hij zelf kan opwekken hoeft niet lang na te denken, lijkt me.

Benzine en waterstofgas kan ontploffen, mierenzuur is ook een gevaarlijk goedje.
Helaas, stroom van een EV is ook niet geheel ongevaarlijk.
lithium ion batterijen kunnen door inwendige kortsluiting warm worden en ontbranden.
Dan maar terug naar paard en wagen? Oh nee, het paard kan ook op hol slaan, levensgevaarlijk.
Kortom, aan elke methode van transport zitten voor- en nadelen.
En ik zou me over de oliemaatschappijen niet zo'n zorgen maken.
Die zorgen wel voor zichzelf, ongeacht welke kant het uitgaat met de energiebehoefte ...

Ben ik zeker met je eens hoor, een lease auto of vervoersmiddel zou een EV heel goed volstaan.
Met autoliefhebberij heeft het niets van doen.

Nouja zeg :)

Ik blijf dit een interessant topic vinden en haal geregeld wat interessante dingen er uit.
Mijn volgende leaser wordt geen EV. Heb het overwogen, maar ik wil de 'vrijheid' die een benzineauto geeft nog niet kwijt. Dus, lekker door kunnen rijden zonder te denken 'ohjee, kom ik zo wel thuis of moet ik straks eerst nog een half uur stoppen om te laden'.
Over een jaar of vijf wordt het nog aantrekkelijker. Het zit hem echt veelal in de accutechniek. Gaat de solid state batterijtechniek doorbreken?
De accuprijs gaat hoe dan ook dalen. Vanmorgen zat ik bij een relatie in onze hoofdstad om eens over dit rapport door te praten:
Breakthrough of electric vehicle threatens European car industry

Natuurlijk, veel is afhankelijk van hoe huidige technieken zich doorontwikkelen, of liever, nieuwe accutechnieken op laboratoriumschaal, de weg naar massaproductie vinden. Linksom of rechtsom, we gaan uiteindelijk EV-rijden.
Het andere 'paard' om op te wedden is waterstof, maar dat zie ik minder snel gebeuren.

Edit:
Ik heb trouwens ook een hekel aan de EV-fanboys die het hele concept hypen. Laatst nog, een berichtje met dat de Randstad wordt overspoeld met EV's de komende twee jaar. Kom op zeg... (n)

Ik heb trouwens ook een hekel aan de fossiele brandstof-fanboys die het hele concept hypen.
Alleen dán ben je liefhebber, alleen dán heb je vrijheid, alleen dán heb je een 'echte' auto. (n)

adinsx zei:
Met een beetje EV rij je elke fossiele rijder het snot voor de ogen bij het stoplicht. Héérlijk :)

Vind ik ook heerlijk.
Want daarmee wordt de detectielus van het volgende verkeerslicht alvast geactiveerd, dan kan ik rustig doortuffen.:)

adinsx zei:
Met een beetje EV rij je elke fossiele rijder het snot voor de ogen bij het stoplicht. Héérlijk :)

Inderdaad, die acceleraties zijn echt bizar. Dat elektrische rijden ervaar je dan heel anders. Daarom vind ik het ook onzin om EV direct af te doen als geen autoliefhebberij, en wat dies meer zij. Overigens net zo onzinnig als de heiligverklaring van EV's. Maar ik heb het al vaker gezegd, ik zou dolgraag een set batterijen in m'n Toyotaatje willen, ben ik dan ineens ook geen liefhebber meer?

Rob jij snapt het :)(y)
De ice is het helemaal.

Adinsx, er is meer dan alleen snelheid, dat vind ik totaal niet belangrijk.
De totale beleving ontbreekt,zo klinisch zo saai, maar ik moet toegeven de model S is bizar snel.
Heb het zelf ook mogen ervaren vorig jaar tijdens een testrit, maar ik wordt er totaal niet hebberig van.

Vorige weekend een tesla s meegekregen, en ik hou van dat ding. Vroeger hield ik echt van brullende motoren, maar als je ietwat een tech nerd bent, dan is een tesla gewoon veel mooier, zoveel kleine briljante gimmicks. Of het beter en milieu vriendelijker is boeit me niet eens, elke keer als ik een tesla rij, heb ik het idee dat ik in de toekomst ben. Mijn vrouw was ook compleet onder de indruk van de X, en de ruimte daarin. Het zou me niet verbazen als we over een jaar een S en een X hebben, en wellicht een corvette of camaro v8 voor de ouderwetse lol :)

Dakloos zei:
Ja je bent een uitzondering als je blij wordt van diesel, waarom is dat zo denigrerend? Niets mis met een uitzondering zijn hoor. Als iedereen hetzelfde denkt is de wereld ook maar saai. Maar als ik het goed begrijp ben jij helemaal geen dieselliefhebber dus? :confused:

Een uitzondering ja? Dat valt volgens mij reuze mee. De meerderheid van de veelrijders in Nederland rijdt op diesel, in de landen om ons heen zijn het er veel meer. Denk je dat die allemaal zitten te balen van hun dieseltje? Ik denk het niet hoor.

En ik ben niet per se 'dieselliefhebber' (ik drink het niet, bijvoorbeeld), maar jij begon over een 'suffe leasediesel', dus ik hield die kreet er gewoon even in. Het had wat mij betreft ook een 'suffe leasebenzine' mogen zijn, dan had ik die overgenomen. Hou me ten goede, maar mijns inziens probeerde je grofweg het punt te maken dat het niet boeiend is of een EV minder beleving biedt dan een fossiel aangedreven auto, aangezien de gemiddelde leaserijder toch al in een niet boeiende auto rondrijdt. Of zit ik er nu helemaal naast?

Welnu, mijn punt is simpelweg dat er wel degelijk mensen plezier beleven aan die categorie van autorijden, dat ook een modale, standaard auto rijplezier biedt. Ervaar jij dat totaal niet dan? Wat is dan jouw standaard qua autorijden en -beleving?

En ik rijd toevallig altijd diesel omdat mijn werkgever mij daartoe verplicht, iets met kilometrage. Als ik soms de benzine aangedreven evenknie mag uitproberen, valt me dat vaak ook niet tegen. Minder gewicht in de neus, mooiere loop, vaak sneller, soepeler (50 in z'n vijf, hoef je met een diesel niet te proberen) en vaak behoorlijk zuinig. Anderzijds bieden vergelijkbaar presterende dieselversies vaak wat meer sjeu bij het optrekken, door de manier waarop ze hun kracht ontvouwen. Ze voelen wat vlotter aan (terwijl ze dat meestal niet zijn).

Ach, ook alweer zoiets leuks aan de verbrandingsmotor, die variatie in eigenschappen die ze tentoon spreiden. Dat ga ik missen bij elektrische auto's. Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik ben bang dat ik er geen moer aan ga vinden. Het helpt ook niet dat het huidige aanbod aan EV's bepaald niet vrolijk stemt. Die Tesla's zijn van buiten nog wel mooi, maar peperduur en die kale, goedkoop afgewerkte interieurs vind ik echt een enorme afknapper. Maar goed, de EV begint nu langzamerhand een alternatief voor normale auto's te worden, dus er zullen de komende jaren wel betere aanbiedingen komen. En misschien blijkt dat het best heel leuk om mee te rijden. Maar er valt ook een heel aantal aspecten van het huidige autorijden weg, en dat vind ik gewoon jammer.

Wel grappig dat er dan door sommigen gesuggereerd wordt dat je er best een 'ice' naast kunt houden voor de hobby...maar moet dat dan beter zijn voor het milieu? Lekker in het weekend compenseren voor je doordeweekse 'schone' gedrag? Het komt mij een tikkeltje krom voor.

Dakloos zei:
[D2] zei:
Ik ben ook liefhebber van horloges, maar betekent dat dan ook dat ik automatisch mijn neus ophaal voor een Swatch of Armani-klokje? Nee dus.
Oh dus horloges op batterijen zijn wel leuk? :D
Grapjas. Punt is: Ook betaalbare horloges zijn leuk. En dat maakt mij niet minder een horlogeliefhebber dan knakkers die met rolexen van duizenden euro's rondlopen.

En in horlogeland is uiteraard mechanisch/automatisch de norm. Zelfs Swatch heeft enige tijd geleden een nieuw mechanisch uurwerk ontwikkeld, en wat voor één. Betaalbaar, eenvoudig en met een gangreserve die je normaliter alleen bij véél duurdere merken tegenkomt. Is grappig genoeg natuurlijk dezelfde partij die -samen met Seiko- ooit de horlogewereld op haar kop zette met goedkope quartz uurwerken. Maar wat moet je die stinkbatterijen als je een mooie kinetic oplossing kunt maken? Seiko met name heeft ook mooi spul op dat gebied. Ik heb wel een aantal quartz klokkies maar tegenwoordig moet ik het wel heel mooi vinden wil ik daar nog voor kiezen.

Bofkont zei:
Tja wederom zo'n levensgevaarlijke Tesla gecrasht, procentueel gezien zijn het gigantische brokkenmakers.

Foute conclusie (waarom verbaast me dat niet) : het is zo onwaarschijnlijk dat een Tesla crasht, dat dat elke keer nieuws is. Moest elk ongeval met een nadere wagen nieuws zijn, de artikels over Tesla zouden in het niets verdwijnen.
En anders kom je maar eens met cijfers ne bronnen af...

IDS,

Ja hoor geen probleem.
https://www.autonews.com/article/20170604/FINANCE_AND_INSURANCE/170609884/tesla-owners-should-pay-more-for-insurance-aaa-says

Was te verwachten: geen cijfers, maar één mening die ook gecontesteerd wordt...waarom verbaast me dat niet.

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/135069-hybride-autos-en-straling.html

En ook nog een ziekmaker, verbieden zeg ik de EV!

Het is duidelijk dat zelfs GSM-straling ziek maakt, merk ik hierboven.
Straling kan afgeschermd worden, probleem opgelost (er zijn blijkbaar ook een hoop (Duitse) verbrandingsmotoren die véél meer ziek maken dan de fabrikanten opgeven: zullen we die dan ook maar ineens van de markt gooien?)

IDS,

Nee hoor zeker niet waar, we worden ouder als ooit hoe verklaar je dat dan?
De sjoemel TDI van VAG is daarbij de schoonste diesel, zelfs met de gewraakte sjoemel software!
Het zijn vooral de Franse en Italiaanse auto's die veruit het meeste uitstoten in de praktijk.

https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/09/19/reports-volkswagen-cleanest-among-dirtiest-diesels-as-collusion-among-oems-and-bureaucrats-emerges/#5d318c5be419

https://www.theguardian.com/technology/2016/sep/19/many-car-brands-emit-more-pollution-than-volkswagen-report-finds

[D2] zei:
Een uitzondering ja? Dat valt volgens mij reuze mee. De meerderheid van de veelrijders in Nederland rijdt op diesel, in de landen om ons heen zijn het er veel meer. Denk je dat die allemaal zitten te balen van hun dieseltje? Ik denk het niet hoor.
Ik had het niet over 'veelrijders', ik had het over autoliefhebbers weet je nog? Daarnaast zeg ook niet dat ze 'balen', er zit wel wat ruimte tussen balen en blij worden.

[D2] zei:
Welnu, mijn punt is simpelweg dat er wel degelijk mensen plezier beleven aan die categorie van autorijden, dat ook een modale, standaard auto rijplezier biedt. Ervaar jij dat totaal niet dan? Wat is dan jouw standaard qua autorijden en -beleving?
Ik zeg voor de duidelijkheid ook niet dat een modale auto geen enkel rijplezier biedt. Alleen de motor die aan zo'n modale auto verbonden is geeft wat mij betreft niet meer rijplezier dan een elektrische motor. Persoonlijk rijd ik zakelijk ook diesel, maar ik ben er eerlijk in dat dat simpelweg een financiële afweging is.

[D2] zei:
Wel grappig dat er dan door sommigen gesuggereerd wordt dat je er best een 'ice' naast kunt houden voor de hobby...maar moet dat dan beter zijn voor het milieu? Lekker in het weekend compenseren voor je doordeweekse 'schone' gedrag? Het komt mij een tikkeltje krom voor.
Mij lijkt het toch beter wanneer je in het weekend schoon gedrag compenseert, dan dat je vies gedrag versterkt?

Ach joh pure stemmingmakerij NIP, die EV hype waait wel weer over:T
https://nl.linkedin.com/pulse/verkoop-hybride-auto-stagneert-berend-puts

Bofkont zei:

Bofje, Berend Puts, van Puts Consultancy & Project Management lijkt me voor jou een prima gids in deze lastige materie... Alleen weet ik zeker dat 'ie niet mijn gids (of consultant/project manager) wordt. Als je een zin als deze produceert:

[size=large]Het is een utopie te denken dat mensen kiezen voor het millieu. Die kiezen voor hun portomonnai.[/size]​
a042.gif
...heb je jezelf, althans in mijn opinie, compleet gediskwalificeerd!

Jazzik zei:
Bofkont zei:

Bofje, Berend Puts, van Puts Consultancy & Project Management lijkt me voor jou een prima gids in deze lastige materie... Alleen weet ik zeker dat 'ie niet mijn gids (of consultant/project manager) wordt. Als je een zin als deze produceert:

[size=large]Het is een utopie te denken dat mensen kiezen voor het millieu. Die kiezen voor hun portomonnai.[/size]​
a042.gif

Al dat geneuzel over taal.... https://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/74283-portemonnaie-of-portemonnee/

Veel techneuten zijn slecht in taal, dit zal de eerste niet zijn.

Accu is ook vies gedrag wat NIP ook zegt.

Hier in Noorwegen in een museum dat over de plaatselijke tektoniek en visstand ging al gezien dat de Noren bezig zijn met onderzoek naar de kweek van kleine diertjes om daar bio diesel van te maken.

Mooi rond CO2 kringetje zonder dat je alle zeldzame metalen gaat uitputten.
(Zeldzaam) geeft het al aan.....de prijzen van accu's gaan echt wel weer stijgen als iedereen die wil hebben.

Jazzik,

hahaha, zelf als een oude taal nazi regeren, maar in diverse topics ben je al gewezen op je eigen taalfouten.
Gek genoeg reageer je daar niet op :D
Wat jij denkt vind ik verder niet zo boeiend, jij als pensionado had ik iets volwassener gedrag bij verwacht.

Kwestie van tijd dat de grote Duitse autobouwers het stokje overnemen, Duitsland/China stampen ze momenteel de nodige fabrieken uit de grond.

Inderdaad Nico, dat de EV groen/schoon zou zijn is een fabeltje/leugen, het is een afleiding van de echte milieu problematiek, zware industrie/zeevaart/luchtvaart, daar zijn grote slagen te halen als het om milieu gaat, maar daar brand men zich liever niet aan.
Afremmen van de economie kost geld wat geen enkele regering wil, daarom is de EV bedacht als zouthoudertje en de EV fanboys trappen er met open ogen in.

Bofkont zei:
Inderdaad Nico, dat de EV groen/schoon zou zijn is een fabeltje/leugen, het is een afleiding van de echte milieu problematiek, zware industrie/zeevaart/luchtvaart, daar zijn grote slagen te halen als het om milieu gaat, maar daar brand men zich liever niet aan.
Ja, daar noem je echt een paar sectoren waar totaal niet aan verduurzaming gedacht wordt... :rolleyes:

Dakloos zei:
Bofkont zei:
Ja, daar noem je echt een paar sectoren waar totaal niet aan verduurzaming gedacht wordt... :rolleyes:

Over deze sectoren zullen internationale afspraken gemaakt moeten worden om onderlinge concurrentievervalsing te voorkomen.
En juist die afspraken maken maakt het het zo lastig, niet iedereen ziet hetzelfde belang ... :cry:

Naar mijn weten zijn die al bezig met het verduurzamen. Forummer Lycan heeft al aangeven dat de scheepvaart al behoorlijk aan het verduurzamen is.

Kijk ook naar de nieuwe schepen van de marine, OPV en Karel Doornman zijn diesel-electrisch aangedreven.

Zelfde met de luchtvaart, vloten worden steeds moderner. Dat doen ze niet omdat de toestellen op zijn, ze zijn alleen niet efficiënt meer. Nieuwe toestellen kunnen het blijkbaar met veel minder brandstof af. Dat scheelt geld en als bijkomend effect minder brandstof.

Zo zal de zware industrie ook wel aan eisen moeten voldoen.

Heel simpel, als je alles terug gaat rekenen dan staat al deze industrie en transportmogelijkheden in dienst van jou en mij. Ons gebruik bepaalt hoeveel er gevaren, gereden en gevlogen wordt.

Steeds banger, steeds wanhopiger, steeds irrationeler.

Zou je denken :T
Boppie maakt niet uit, NIP gelooft alleen in zijn eigen gelijk.
Die leeft in de waan van science fiction.

Ondertussen in Duitsland de realiteit.
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieu-minister-remmel-dumpt-zijn-tesla-model-s-101542

Jazzik zei:
Bofkont zei:

a042.gif

Is gewoon een poging om het haagse accent (of spraakgebrek, net hoe je het wilt noemen) op papier te krijgen, dat artikel gaat immers deels over de situatie in Den Haag.;)

Bofkont zei:
Ondertussen in Duitsland de realiteit.
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieu-minister-remmel-dumpt-zijn-tesla-model-s-101542

Quote hieruit:
Milieuminiter Remmel legt dagelijks veel kilometers af en wilde dit op een duurzame manier invulling geven. Nu blijkt dat de Model S (aankoopadvies) niet de geschikte weapon of choice was. Middels een interne memo komt naar voren dat Remmel de Model S na 43 ritjes van de hand heeft gedaan. In de memo staat beschreven dat de Model S de opgegeven actieradius van 500 kilometer niet wist te halen (joh). Zelfs 400 kilometer bleek een moeilijke opgave. Wel was Remmel te spreken over de snelle performance van de Tesla.

Was wat minder met de loden voet rijden geen optie om de actieradius wel te halen? o_O

Bofkont zei:
Jazzik,

hahaha, zelf als een oude taal nazi regeren, maar in diverse topics ben je al gewezen op je eigen taalfouten.
Gek genoeg reageer je daar niet op :D
Wat jij denkt vind ik verder niet zo boeiend, jij als pensionado had ik iets volwassener gedrag bij verwacht.

[size=large]???[/size]
Ik pretendeer niet dat ik geen taalfouten zou maken en als iemand mij daarop wijst of die fouten corrigeert: hartelijk dank! Ik ben nooit te oud om te leren.

Dat ik reageer op een link van jou, waar iemand in een publicatie op Linkedin dergelijke flagrante taalfouten maakt, mag je als onvolwassen gedrag beschouwen. Dat vind ik nou weer niet zo boeiend...
midi.gif

Overigens ben ik maar niet ingegaan op de inhoud van de Linkedin publicatie, die jij meent te moeten linken, van Berend Botje [size=x-small]Flauw, Jazzik!!![/size] Puts.

Maar dan nu toch maar even. Je linkt een totaal onsamenhangend verhaal. Want:
De titel van Berends publicatie luidt "Verkoop hybride auto stagneert" met deze fraaie illustratie:

AAEAAQAAAAAAAAkmAAAAJGNlNjhjNmQ2LWQ3ZjEtNDA2MS1hZDI4LTQyZjk0MjI5OTgzMg.jpg

Wij denken dus nu te weten waarover Berend het gaat hebben. Hybrides dus en wel de stagnatie van de verkopen daarvan. Gaan we:
Berend linkt om te beginnen naar dit artikel(tje) op NU.nl: https://www.nu.nl/economie/4371369/benzineauto-wint-populariteit-koste-van-plug-in-hybride.html O..., dat gaat dus over plug-in hybrides....
Lees nu even dat artikeltje en zie wat Berend daar vervolgens van bakt...
Kun je in zijn betoog het woord "hybride" of "plug-in" nog één keertje terugvinden?
c086.gif
Berend heeft het helemaal niet over hybrides, Bofje.
Berend kent kennelijk het verschil niet tussen een hybride, een plug-in en een EV. Want ondanks de titel: hij heeft het alleen maar over EV's. Zijn slotzin:
Gaat EV het redden? Of zal het voor de tweede keer in de geschiedenis het gaan afleggen tegen een vorm die meer gemak biedt. Bijvoorbeeld de waterstof auto.
En wij maar denken (zie titel, zie illustratie) dat Berend het over hybrides had... Maar vervolgens linkt hij naar een artikel over plug-ins en heeft hij het vervolgens uitsluitend over EV's... o_O Ik vraag me af of je dit hoogstaande stukje proza wel gelezen had vóór je het hier dumpte...

PS Lees je laatste zin nog eens, het deel na de komma is geniaal...
c050.gif

Het stukje proza van Berend is meer dan duidelijk, dat jij meent van niet is je eigen probleem vooral Jazzik.
Ja lees vooral die laatste zin nog eens goed zou ik zeggen :LOL:

Bofkont zei:

Ik verbaas me erover hoe verschillend dit stukje wordt gelezen door de diverse forummers.

Wat ik lees ik dat Berend Puts na een hybride te hebben gereden niet snel zal kiezen voor een EV
omdat hij weinig vertrouwen heeft in de opgegeven actieradius.

En dat deze zonder subsidie al de helft kost. Dit ding is een stuk bereikbaarder voor de meeste mensen. Misschien dat je zelfs met een lening hiervoor nog beter uitkomt doordat je behoorlijk bespaart op je brandstofkosten.

Boppie zei:
En dat deze zonder subsidie al de helft kost. Dit ding is een stuk bereikbaarder voor de meeste mensen. Misschien dat je zelfs met een lening hiervoor nog beter uitkomt doordat je behoorlijk bespaart op je brandstofkosten.

Hier meer Info over de E-go

Volgens de website is de actieradius 130 km volgens NEFZ (=NEDC)
In de prijslijst is te vinden dat een grotere batterij voor een actieradius van 170 km 1900 Euro extra kost.
Is er toch vooruitgang geboekt van 30000 naar 17000 Euro ... ;)

Wat de brandstofkosten betreft moet je je niet rijk rekenen, met dergelijke auto's worden jaarlijks niet veel km's gemaakt.
Wel zijn het vaak de km's in de stad, waarbij zeker bij korte ritjes deze auto veel milieuwinst voor de omgeving kan opleveren.

Blackadder the 5th zei:
Bofkont zei:

Ik verbaas me erover hoe verschillend dit stukje wordt gelezen door de diverse forummers.

Wat ik lees ik dat Berend Puts na een hybride te hebben gereden niet snel zal kiezen voor een EV
omdat hij weinig vertrouwen heeft in de opgegeven actieradius.

Dan lees jij dus dingen die er niet staan.
Om te beginnen: In de titel schrijft hij dat de verkoop van de hybride auto stagneert. Dan geeft Berend een link naar een NU.nl artikel dat gaat over de plug-in (PHEV). Vervolgens heeft Berend het zelf uitsluitend over de EV.

Wat jij, mogelijk zelfs juist, concludeert uit het stukje van Berend, is dus niet wat je leest. Hoewel ik zelfs die juistheid sterk betwijfel, aangezien mijn conclusie zou zijn dat Berend nu een PHEV rijdt. Mijn conclusie baseer ik op zijn opmerking over gebrek aan laadpalen. Maar Berend vermeldt niet waarin hij nu rijdt, dus mogelijk heb jij gelijk. Verwarring, goed geschreven stukje...
De titel "Verkoop hybride auto stagneert" klopt niet, hybrides verkopen jaar op jaar beter. Zou Berend misschien bedoelen: "Verkoop plug-in hybride auto stagneert"?
Maar waarom die titel en link, als je het dus gewoon over de EV wilt hebben? IJzersterk geschreven stuk! [size=x-small](...en dan hebben we het maar niet meer over taalfouten.)[/size]

@Jazzik,

Het zou zelfs een spaardiesel kunnen zijn, vooral gezien de opmerking om de (oudere) diesel prive te gaan rijden
en de zorgen over de actieradius. Daarin moet ik je gelijk geven ... ;)

Waarom die afwijkende titel ten opzichte van het verhaal en het gegeven linkje?
Waarschijnlijk om sneller gevonden te worden. Wordt wel vaker gedaan in de media.
Eerst een pakkende kop, de rest (inhoud van het artikel) is niet zo belangrijk ...

Terug
Bovenaan