Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Die herrie vind ik wel te hebben. Maar ik kan me voorstellen dat als je claustrofobisch bent zo'n onderzoek de hel is.

Ik had zelf meer moeite met zo lang stil liggen op een 'plank'. Dan moet ik daarna echt even overeind worden geholpen. Niet erg maar je voelt je wel even een oud mannetje.

Wanneer de uitslag?

17 april gesprek met de arts. Duurt dus even.

Ik moest nu in een beetje onhandige positie liggen, dus overal kussentjes tegen en een zware op mijn arm. Gelukkig lag ik maar iets van 15 minuten in de buis, denk ik.

Ik ben wel wat claustrofobisch, maar daar had ik nu geen last van. Maar de volgende keer vraag ik wel of ze hardcore kunnen draaien, dat past beter bij het geluid dan de nummers die ik nu had. Zoals Bittersweet Symphony

Allemaal gelukt maar allemachtig, wat maakt zo'n apparaat toch een lawaai. Leuk, zo'n koptelefoon met radio, maar dit helpt niet..
En heb je wel eens gezien hoe een mri er uit ziet zonder bekasting?
Dan ga je er niet eens onder liggen denk ik.

Toen ik in augustus '21 een stent kreeg in een kransslagader van mijn hart had ik ook zo'n joekel van een scanner vlak over mij heen te bewegen, dat je echt wel plat bleef liggen; het liefst nog lager dan de 'plank' waarop ik lag.

En heb je wel eens gezien hoe een mri er uit ziet zonder bekasting?
Dan ga je er niet eens onder liggen denk ik.

Toen ik in augustus '21 een stent kreeg in een kransslagader van mijn hart had ik ook zo'n joekel van een scanner vlak over mij heen te bewegen, dat je echt wel plat bleef liggen; het liefst nog lager dan de 'plank' waarop ik lag.
Wat voor scanner was dat dan? Bij CT/MRI beweegt er niks, wat je ziet in ieder geval ;)
Röntgen dan?

Dat zal een ct scanner zijn geweest, dan draait inderdaad een flink gewicht met geweld om je heen. Bij een mri beweegt niks het is een sterke magneet waar je in ligt.

Maar voor een stent plaatsen gebruiken je vooral een rontgenapparaat. Ook wel groot maar dat beweegt maar even.

Dat zal een ct scanner zijn geweest, dan draait inderdaad een flink gewicht met geweld om je heen. Bij een mri beweegt niks het is een sterke magneet waar je in ligt.

Maar voor een stent plaatsen gebruiken je vooral een rontgenapparaat. Ook wel groot maar dat beweegt maar even.
Maar bij de CT zie je niks bewegen, dat is allemaal in de behuizing. Daarom denk ik een röntgen, wellicht aan zo'n boog op OK

Klopt. Ik regel die rontgenapparaten af dus ik weet hoe ze eruit zien. Daarnaast ervaringsdeskundige, heb er al 2 onderzoeken mee gehad en werd ook gebruikt voor het plaatsen van de ICD omdat je enkele draadjes vanaf je schouder naar in je hart krijgt.

Dan zal het een röntgenapparaat zijn geweest. Geen kleintje in ieder geval en ja hij ging toch meerdere keren vlak over mij heen zo dicht bij m'n hoofd.
Heb nog wel een mooie A4 formaat scanfoto van mijn 'dichtgeknepen' kransslagader (stuttering hart) als aandenken.

En dat was de belastingaangifte. Toch nog ruim 1000 Euro wat ik terug krijg.
Wilde het voor 1 april doen anders duurt het veel te lang voordat ik het geld terug krijg.
Nu als het goed is voor 1 juli...
Gaat dat op de Spaar? Of heb je daar al een bestemming voor? Iets voor bij of in je nieuwe schuurtje? Peut voor de Subaru?

Ik weet het antwoord op die vraag!

Mevr Rembrandt heeft vast iets mee te maken :p
Die heeft er wel een aandeel in (zegt hij voorzichtig…. :rolleyes: )
Heb ik weer wat geld overgeboekt naar een “potje”, is het potje weer leeg…..
“Ja, heb even een zomerkampje geboekt voor de jongste…..”
Aaargh.

Maar….elk nadeel hebz’n voordeel. Door dat voorbeeld kunnen we die week wel lekker met z’n tweeën op stap. Alle kinderen uitbesteed.
Wellicht weet ze toch heel goed wat ze doet!
:cool:

Goedemorgen. Doe mij maar weer de wintertijd, gaap.
Las gisteren een artikel dat de wintertijd ook niet klopt met ons bioritme. Nog een uur eerder zou het beste zijn. Dan wijken we 20 minuten af van het hoogste punt, nu 40. En tijdens zomertijd wijken we 1:40u af...

Zeker! En om 13u alweer afgelopen want dan weer richting vliegveld :p
de tandjes. :rolleyes:

Vandaag even wat langer door, eind van de middag afscheidsborrel van een collega die met pensioen gaat en zn hele werkzame leven hier doorgebracht heeft. Hebben zeven jaar geleden een paar jaar samen een groot project gedraaid, veel geleerd van de beste man, zowel technisch als persoonlijk een echte mentor geweest.

Pff nou! Ik denk dat als vele mensen die ik ken daad bij het woord zouden voegen, inclusief mijzelf, dat landen als Spanje overvol zouden zijn.
En toch zou ik daar niet willen zitten, ons te warm met 30-40 graden in zomer en droogte en dan de zware regenbuien in herfst met overstromingen zoals in Valencia. Spanje wordt langzaamaan een Sahara.

Ugh, eerder schreef dat ik mooi wat aan het bijwerken was na een drukke periode, kom ik gisteren thuis blijkt mijn koffiethermos wat gelekt te hebben in mijn tas. Ik had een andere mee dan gebruikelijk, zul je net zien. Nou ja, lang verhaal kort: mijn Macbook Pro - die dus in die tas zat - ging niet meer aan (zo veel koffie was het niet én hij zat in een hoesje). Goed gedroogd, op zijn kop gelegd naast een ventilator en nu maar 48u op mijn tanden bijten. Gelukkig had mijn vrouw een reservecomputer, maar ik wil toch wel graag mijn eigen terug. En hopelijk doet 'ie het weer, want anders wordt het financieel toch wel een heel erg duur kopje koffie. :(
Zo verleidelijk om 'm even aan te zetten om te zien wat de schade is. :D Maar goed, dan kan ik het erger maken, dus vooruit dan maar..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan