Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

IMG-0847.jpg

Goedemorgen allen

Altijd spannend, van mijn brommer is de benzinekraan vervangen waar ook een sensor in zit. De sensor geeft met een lampje aan wanneer de tank bijna leeg is. Hij doet het... 4,01 liter voor 10,22 Euro. Dure ritjes. Tankinhoud is 5 liter, ding loopt ongeveer 1:20.

Ik wil ook nog naar buiten vandaag, het is in ieder geval droog.
Ik ben vandaag al 2x op de e-bike van vrouwlief naar schoonmoeders geweest voor wat kleine klusjes en een praatje bij koffie.
Wasmachine centrifugeerde niet meer. Even het filter schoon gemaakt en deed het weer. 2e klus was 2 rolgordijnen repareren in de logeerkamer, trekkoord er af getrokken en een scheur er uit knippen.
Weer punten gescoord bij schoonmoeders. En op de e-bike wat calorieën verbrand en de auto laten staan.

Ik ben ook lekker twee keer buiten geweest. Vanochtend met m’n zoontje en z’n fietsje mee, na de middag nog even met de trap skelter en lig nu lekker buiten op een lounge stoel en de kleine is met stenen aan het spelen. Wilde eigenlijk nog even met de T-Bird weg, maar de aandacht gaat naar m’n zoontje vandaag! Ook belangrijk ;)

Ik ben ook lekker twee keer buiten geweest. Vanochtend met m’n zoontje en z’n fietsje mee, na de middag nog even met de trap skelter en lig nu lekker buiten op een lounge stoel en de kleine is met stenen aan het spelen. Wilde eigenlijk nog even met de T-Bird weg, maar de aandacht gaat naar m’n zoontje vandaag! Ook belangrijk ;)
1 woord voor, respect.(y)

• Leuk
Waarderingen: JL86
De jongste is bijna 4, dan mag het met gemak wel. Maar de animo voor vlees, gevogelte en in mindere mate vis is behoorlijk aanwezig.

Had je deze week weer ‘bootcamp’?
Op mijn vierde kreeg ik nog geen spareribs. Kwam er later pas achter dat ik ze lust. :ROFLMAO:

En ‘bootcamp’: Was het maar zo simpel. :p Ook psychisch word ik helemaal overhoop gehaald.

Mijn zoontje eet in principe ook alles, of wilt het in principe proberen maar heeft nog nooit pizza, friet of andere vette hap gehad. Ik heb hem liever verse garnalen of vis eten dan fish sticks bijv. Humus op het brood ipv Nutella. In de ochtend muesli met yoghurt en wat vers fruit erin.

Hij krijg uiteindelijk natuurlijk wel pizza etc. maar we stellen het zo lang mogelijk uit. Idem met snoep, fris etc. Maar koekjes krijgt hij wel, maar ook daar passen we op. Als hij bij de opvang wat krijgt is het natuurlijk geen probleem.

Maar we proberen de “gewoonte” uit te stellen zodat je minder snel zucht creëert. Iets wat je niet kent mis je niet. Doordat de zucht er niet is heb je wellicht kans op minder ziektes in de toekomst. Het is uiteraard geen gegeven en het maakt het een niet beter tov het andere maar we proberen daar gewoon op te letten.

Vooralsnog heeft hij elke dag 150% energie en is nooit echt ziek, op een verkoudheid na en slaapt sinds hij klein is hele nachten. Of dat allemaal vanwege de voeding komt, wie weet, maar het zal vast en zeker wel helpen ;).

Zo zijn wij ook begonnen, maar inmiddels zijn ze verpest door de maatschappij :p
Ach, ze eten nog steeds best goed en gezond. Snoep hebben we niet vaak in huis en fruit gaat er altijd in. Maar nu ook lekker een paaseitje. En ik heb pannenkoeken gemaakt omdat de jongste dat had gekozen. En zo ongezond is dat ook niet, behalve de stroop hèhè. Maar daarvoor hadden we een "borrel" met groentes en dan moet je hier ook snel zijn!

Goedemorgen!

Hier is zaterdag patat dag, af en toe een bezoekje aan de McDrek, en dan zijn ze helemaal gelukkig. Verder alles vers.

Snoep hebben we vanaf het begin al rustig mee gedaan, en nu zijn een paar snoepjes per dag voldoende om ze tevreden te stellen.

Onze Bastiaan was door zijn Asperger een moeilijke eter. We aten jaren volgens een vast schema.
Zaterdag: patat en een kaassoufle (kroket of anders lustte hij niet) of pannenkoeken
Zondag: Macaroni of rijst
Maandag: Spagetti
Dinsdag: Aardappelen, rode kool/spinazie en kaasplak
Woensdag: Aardappelen, worteltjes en hamburger
Donderdag: Pizza 4 soorten kaas
Vrijdag: Aardappel(puree), spinazie en kaasplak.
En het opeten duurde soms echt heel lang tot wel 3 kwartier, behalve patat en pizza
Verder lustte hij alleen maar brood, dat had hij dan zo op.
Iets anders ging er echt niet in. Met uit eten gaan ging hij nooit mee, want hij wist niet wat hij zou krijgen;
Behalve dan een pannenkoek op de verjaardag van oma in pannenkoekresto.
En hij dronk alleen maar water of Karvan siroop.
Op een gegeven moment weet je gewoon niet beter...En we vonden het prima.

Dus wees gezegend dat de kinderen alles eten!

Dus jullie hebben eigenlijk dezelfde vrouw?
Bijna wel ja. In begin van de relatie was het wel even wennen, om met een tweeling om te gaan.
Maar nu zou ik niet meer anders willen.
En wij kunnen de dames wel uit elkaar houden qua uiterlijk, dus...

De dames krijgen soms nog wel eens rare reacties van andere mensen. Omdat er iemand mijn schoonzus groet in de veronderstelling dat het mijn vrouw is en soms geen reactie terugkrijgt. Dan zijn ze verbouwereerd/teleurgesteld. Later spreken ze dan wel mijn vrouw en vragen ze "Waarom groette jij mij niet daar en daar?" "Omdat ik het niet was, maar mijn tweelingzus..." zegt ze dan. En zo omgekeerd ook.

Terug
Bovenaan