Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Molt zijn XDrive tussenbak, dus nee, Joep is niet bepaald eppiedepeppie met die XDrive approved banden.
Wel hilarisch hoe hij dat getest heeft, met schoolkrijt en mankracht :ROFLMAO:
Vraag me nou echt af of dit écht is binnen de toleranties of vanuit extreem geval, maar moet het filmpje nog kijken. Vanavond misschien.

Héél veel BMWs worden nu affabriek met Hankook afgeleverd en heb nog niet verhalen gehoord van massaal tussenbakken naar de eeuwige jachtvelden.

Ik heb er alweer 15k km opzitten (en nu dus ~300 km met de achterbanden :p) dus we gaan het zien.. :D

Ik heb hier even contact gezocht per mail met garage die mogelijk velgen kan richten, kijken wat het kost hier. Wel in het Italiaans gemaild ;). Het is wel bijna Ferragosto dus vraag me af of ze er überhaupt zin in hebben.

Niemand gelooft het dus maar die acteur is ook effectief burgemeester van idd Affligem. En volgens wat ik hoor een goede burgemeester zelfs. Bij Kabouter Plop acteerde hij als - nou ja - Plop, maar bij Samson en Gert speelde hij een burgemeester rol.

Mwah, hij kwam niet heel lekker naar voren in de Pano-reportage over vergunningen voor woningen in overstromingsgebied; hij leek daar wel wat te hebben gefoefeld.

Geen slechte keuze ;)
Hier is vast wel iemand die je VPN gewijze op weg kan helpen om dat te omzeilen. Beetje onnozel om programma’s te gaan geofencen. Kijkcijfers zijn kijkcijfers en aan dat kort reclameblokje ontkom je niet ongeacht of je nu kijkt in BE, NL of West-Botswana…
Er woont echt quasi-niemand in West-Botswana. :D
iu

Hé, dat is exact het Intel zwembad dat opgeblazen naadloos perfect past in een Alfa 159SW (water erin laten raad ik wel af echter @klotsklots) :oops:
Die kast kan je dan vervolgens in het zwembad tiefen als die echt ook mee moet op vakantie!
Vrouw en kinderen volgen dan in de tweede auto terwijl jij voorop rijdt.

Vroeg ik me wel af bij jouw bandenavontuur, kom jij weg met 2 nieuwe banden en 2 met ~60% profieldiepte?
Heb het Claude gevraagd, die zei van wel. En ik zit op nog iets meer profiel denk! Voor een BMW rijder doe ik erg lang met een set banden.

Maar.. dank dat je me er aan herinnert, want ik heb een banden MM meter achterin liggen (van autoweek gekregen! Dank @Roadracer) , zal ff goed meten

Hé, dat is exact het Intel zwembad dat opgeblazen naadloos perfect past in een Alfa 159SW (water erin laten raad ik wel af echter @klotsklots) :oops:
Die kast kan je dan vervolgens in het zwembad tiefen als die echt ook mee moet op vakantie!
Vrouw en kinderen volgen dan in de tweede auto terwijl jij voorop rijdt.
Wij gaan maar eens op een opzet zwembad uit, ik ben wel klaar met dat lucht eruit zien te krijgen van die opblaas versies.

Wat @CXXX schrijft lijkt mij ook! Bij Stap 5 zie je al in de 'close up' boven het wiel (G) dat het 'driehoek-plaatje' gemonteerd is. Het wiel monteren door het draadeind door het gat in driehoekplaatje steken en aan de binnenzijde vastzetten met item EE (dat lijkt een dop met binnendraad of zo).

Heb het Claude gevraagd, die zei van wel. En ik zit op nog iets meer profiel denk! Voor een BMW rijder doe ik erg lang met een set banden.

Maar.. dank dat je me er aan herinnert, want ik heb een banden MM meter achterin liggen (van autoweek gekregen! Dank @Roadracer) , zal ff goed meten
Die Hankooks heb ik ook gehad en die willen best slijten. Nieuw fijne banden maar toen ze halverwege waren, begonnen ze steeds meer geluid te maken en ging het hard met de resterende mm's. Moderne tussenbakken kunnen wel wat verschil aan maar ik houd er niet van, zijn die bakken beetje te duur voor.

Dus

Zijkanten
3 hoek plaat
Onderplaat?

Waarom is die onderplaat ook zo onhandig gewerveld, er lijkt teveel ruimte tussen het wiel en de onderplaat

Die volgorde lijkt aan de foto's te zien wel de juiste.
Tekening zegt idd wat anders.. maar met die 3-hoek plaat ertussen lijkt de ruimte wel opgevuld.

Wat @CXXX schrijft lijkt mij ook! Bij Stap 5 zie je al in de 'close up' boven het wiel (G) dat het 'driehoek-plaatje' gemonteerd is. Het wiel monteren door het draadeind door het gat in driehoekplaatje steken en aan de binnenzijde vastzetten met item EE (dat lijkt een dop met binnendraad of zo).

Maar hier is teveel ruimte nu als die plaat ertussen zit

Wij hebben al een tijd geleden ook zo'n kussenkist gehad. Maar uiteindelijk niet meer gebruikt voor kussen want:
- Condensvorming aan binnenzijde door grote tempratuurverschillen, waardoor het vocht op de kussen kwam met als gevolg vlekken.
- Hoe ook, er komt altijd wel ongedierte in: spinnen, mieren, slakken. Onze kist stond gewoon 'koud' op de grond, misschien dat wieltjes net wat meer een hindernis is voor o.a. slakken, spinnen.
Wij bewaarden er op geven moment tuinaarde, (bloem)potjes en lantaarntjes in.

De reviews bij deze kist op praxis site zijn nou niet echt super!
Moeilijk! En met 2 personen in elkaar te (moeten) zetten.
Ontbrekende onderdelen etc

deze is 2x3, heb een 159sw gehad.. betwijfel of dat past :ROFLMAO:
Geen slecht woord over een Alfa 159SW, dat is vloeken en dat is dus tegen de forumregels :ROFLMAO: - passagiersstoel volledig naar voor (of desnoods demonteren) en dat zwembad past gewoon in een 159. Zo een Intex zwembadje heeft wel wat flex, degelijk spul.

De reviews bij deze kist op praxis site zijn nou niet echt super!
Moeilijk! En met 2 personen in elkaar te (moeten) zetten.
Ontbrekende onderdelen etc

Ik was van de week de berging aan het opruimen en besloot om zo een box te kopen

Dus dan ben ik direct zo een box gaan kopen :ROFLMAO: :rolleyes:

Geen slecht woord over een Alfa 159SW, dat is vloeken en dat is dus tegen de forumregels :ROFLMAO: - passagiersstoel volledig naar voor (of desnoods demonteren) en dat zwembad past gewoon in een 159. Zo een Intex zwembadje heeft wel wat flex, degelijk spul.

nee dat zul je mij niet horen zeggen

Die 159sw die ik had was een 2.4jtdm met handbak, was echt een geweldige wagen! Beest van een motor, stuurde als een tiet

@S J 1001 Let op, bodemplaat erin leggen met de ribbels naar boven!
Dat is een tip van een praxis klant die een review heeft geschreven.

Zou je dan eerst met de driehoekplaatjes de zijwanden aan elkaar moeten zetten als een soort rechthoekige 'koker' en dan van bovenaf de bodemplaat er in moeten laten zakken?

Helaas geen voorraad bij een praxis nabij. Anders ging ik effe kijken.
Moet er toch heen.
Slechts bij een paar Praxis' te verkrijgen op voorraad. valt tegen.

Die Hankooks heb ik ook gehad en die willen best slijten. Nieuw fijne banden maar toen ze halverwege waren, begonnen ze steeds meer geluid te maken en ging het hard met de resterende mm's. Moderne tussenbakken kunnen wel wat verschil aan maar ik houd er niet van, zijn die bakken beetje te duur voor.
Ik moet zeggen dat ik ze al best lawaaiig vond inderdaad, had dit ook bij ‘mijn auto’ geschreven maand of 2 terug.

Misschien hierna toch weer terug naar pilot sport ..

Heb zo te lezen niks gemist. 3 mensen die iemand helpen een kastje in elkaar te zetten.

Ben paar Aperol ‘deep’.

PSV - AZ is nu hier op tv. Volwassen mannen met voetbal shirtjes op een camping (of überhaupt buiten zelf sporten of het stadion) zal ik nooit begrijpen.

Ik moet zeggen dat ik ze al best lawaaiig vond inderdaad, had dit ook bij ‘mijn auto’ geschreven maand of 2 terug.

Misschien hierna toch weer terug naar pilot sport ..
Heb nu Goodyear Eagles onder de Mondeo, die bevallen tot nu toe ook goed. De E heeft nog goede Conti premium 6 MO er onder liggen. Ben geen Contifan en die dingen zijn uit 2018 maar ik kan er niet veel negatiefs over zeggen .Vind Michelin over het algemeen het geld niet waard. Eerst maar eens op zoek naar een winterset, velgen en banden. Of huidige velgen als winterset en andere zomervelgen en banden, kan ook. Lastig wel want zo'n E wordt zo snel kampuitvoering...

Heb nu Goodyear Eagles onder de Mondeo, die bevallen tot nu toe ook goed. De E heeft nog goede Conti premium 6 MO er onder liggen. Ben geen Contifan en die dingen zijn uit 2018 maar ik kan er niet veel negatiefs over zeggen .Vind Michelin over het algemeen het geld niet waard. Eerst maar eens op zoek naar een winterset, velgen en banden. Of huidige velgen als winterset en andere zomervelgen en banden, kan ook. Lastig wel want zo'n E wordt zo snel kampuitvoering...
Conti heb ik als winterbanden , prima idd. Goodyear Eagles hoor ik ook goede verhalen over , die waren ~3j terug even duur als de Michelin’s dus toen weer voor pilot sport gegaan

Nederlander geklist die probeerde een Aston Martin V12 Vanquish te smokkelen is geklist aan de grensovergang in CH in Bietingen ri Duitsland.

Ik dacht oh nee, JL86 toch niet?? Bleek de beste man maar 52 jaar te zijn, oef!
Mocht wel even 19K € aftikken om te mogen doorrijden, dat is weer wat minder.

Nederlander geklist die probeerde een Aston Martin V12 Vanquish te smokkelen is geklist aan de grensovergang in CH in Bietingen ri Duitsland.

Ik dacht oh nee, JL86 toch niet?? Bleek de beste man maar 52 jaar te zijn, oef!
Mocht wel even 19K € aftikken om te mogen doorrijden, dat is weer wat minder.
JL's lagere belastingen moeten ergens van betaald worden. :D

Het is niet de eerste die het probeert en er voor beboet wordt, een auto is ook nogal groot om te “verbergen”…

Terug
Bovenaan