Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Goedemorgen allen. Gister etentje met mn broertje bij ons thuis, iets te laat geworden zzz. Even dagje knallen en dan weekend! Ik had vandaag afspraak 250 km hier vandaan, maar die is verplaatst :). Scheelt weer een hoop!

Een hele dikke 518i
6edb79f4-93aa-4739-97e1-e84226c9e4e2

Heb een nachtmerrie gehad.

Ik kwam bij een dealer, er stond allerlei mooi spul (SL r129, z4, 6-serie, etc).

En ik kocht een bordeauxrode AUDI a6 c5. Handgeschakeld. Stoffen bekleding, 16 inch velgen. Wel stoelverwarming, sportstoelen en clima.

Ik ga maar een afspraak bij de psycholoog maken.
Midlife crisis begonnen?

Oké een Volvo XC90 met dakkoffer en een grote caravan, dan neem je per definitie teveel mee! :ROFLMAO:
XC90 kan duiden op een zevenzitter. Dan zit je best ruim, maar bagageruimte houdt niet over.
Caravan heeft een gewichtsbeperking. Daar kun je nou ook weer niet álles in gooien. :rolleyes:

Er was hier eerder in dit theater een post van De Dude over iemand die op de camping een ganse nest kindersteps, een Nespressomachine en zelfs een heuse Airfryer tevoorschijin toverde uit de dakkoffer. 'Travelling light' noemen we dat :cool:

Wat mag je nog aan lading meenemen in een caravan? Paar honderd kilo? Waren Duitsers dus vol met cervelaatworst? ;)

Wat mag je nog aan lading meenemen in een caravan? Paar honderd kilo? Waren Duitsers dus vol met cervelaatworst? ;)
Ligt eraan.
Mijn caravan is geloof ik leeg zo'n 1150kg en mag max 1500kg wegen. Ik heb geen airco, vaste luifel, sattelietschotel etc, wat 'm "leeg" al zwaarder zou maken. Dus ik mag zeg zo'n 350 kg meenemen.
Ik gooi dus ook alle kleding, beddegoed er al in en de koelkast vol. Dan hoeft eigenlijk alleen het kratje voorraad nog achter in de auto. Maar daarmee is de bagageruimte in de Mazda ook vol..... :p (Heb de caravan er nog niet achter gehad, maar de ruimte is niet heel veel groter dan in de Tiguan)

Doe mij dit maar trouwens :p
Heb ze wel eens mooier gezien (het lijkt wel of je buren hebt.....:p), maar in principe ben ik het met je eens.
We hebben ook altijd gezegd dat we de caravan weg zouden doen als de kinderen niet meer mee gaan.
Dat van jouw plaatje trouwens afgelopen april nog gedaan......;)
panorama-Belmonte-vacanze.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JL86
350kg is toch best wel veel lijkt me. Wij hebben nu 2 grote koffers mee, 1 kleine, wat tassen met zwemspullen en speelgoed en een loopfietsje, past allemaal achterin in de kofferbak. Voorin vooral het eten en drinken voor onderweg.

Meer hebben we niet nodig…

de rest zit in de verhuiswagen die achter ons aan rijdt ;)

Wij gebruiken Ikea-mandjes (die in de Ikea Kallax passen) voor de kleding. iedereen (6) z'n eigen mandje.
Dan heb je zes stoelen met een tafel, twee fietsen, een volle koelkast, een bijzettent (best zwaar, van de Waard), beddegoed (gewoon het dekbed van thuis), potjes, pannetjes, bekers etc., skottelbraai, twee gasflessen.......
Loopt best op, hoor.

Halve huishouden ;) Gaat dan ook wel een hele voorbereiding aan af neem ik aan?
Wij gebruiken Ikea-mandjes (die in de Ikea Kallax passen) voor de kleding. iedereen (6) z'n eigen mandje.
Dan heb je zes stoelen met een tafel, twee fietsen, een volle koelkast, een bijzettent (best zwaar, van de Waard), beddegoed (gewoon het dekbed van thuis), potjes, pannetjes, bekers etc., skottelbraai, twee gasflessen.......
Valt wel mee, toch?
Gekoelde spullen in de koelkast, ieder zijn eigen mandje inpakken, twee fietsen voorop zetten en gaan.
rest (doorgestreept) blijft gewoon in de caravan. Ik trek 'm zo uit de stalling en dan kun je echt snel weg wezen.

Bovenstaand is natuurlijk excl. tijd en toevoegingen der vrouwelijke medereizigers...... :p

Dat ligt dus 340 dagen in het jaar stof te happen ;) Ik vind het nogal een hoop gedoe allemaal;)
Dat kan. Het was camping proof servies wat we in de caravan hadden, dus als er eens wat viel was het niet gelijk stuk. Dat is met het servies van thuis wel anders. Maar goed, ik kan het lichamelijk niet meer (in en uit) dus de caravan is verkocht.

Dat viel niet mee, nieuw kastje gekocht voor de logeerkamer. Is goed gelukt, maar 3 uur mee bezig geweest...

7e6519b4-2d1b-48f9-a3c6-95e1eebe60ef.jpg

En ja, bed is een rommeltje omdat alles van het kastje er op lag, inmiddels netjes recht getrokken.:whistle:

Terug
Bovenaan