Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

vakantie hoeft van mij niet perse luxe, zonder kids slaap ik rustig in een hostel, maar een vast dak, niet al te ver hoeven lopen voor een douche en in een keuken kunnen prutsen vind ik wel lekker.

Net de quad weer gerepafikst. Lipjes van de stuurstang verbogen, geen wonder met dat gerop, maar anderzijds ook wel echt China Export dat ding. Nu een dikke ring uitgeboord en eronder vastgezet voor steun, als dat niet afdoende is de lipjes een keer dichtbakken.

Vanmiddag mss nog even naar Stroe, beetje Grand National kijken.

IMG-0069.webp

Geveild voor 9,200 pond

Nee, “aan”-knop reageert gewoon niet. Als je even de stroom eraf haalt zie je de plaat opstarten, maar je krijgt ‘m met geen mogelijkheid aan. Zie op internet wel meer dat dit gebeurt bij de Siemens platen.
Eerlijk gezegd zijn we sinds het begin niet zo blij met deze plaat.

Nu even tijdelijk een inductieplaat van onze Zweedse vrienden gehaald. Die kan daarna door naar de caravan. :cool:

Oesterwandeling met steeds bijpassende wijnen en bubbels gaan er goed in… nu maar even een plekje vinden om wat te knabbelen want is wel categorie liquid diner.

Vond Flora wel echt aanrader @Polaris .

Wij zijn op onze tussenstop bij Ingolstadt aangekomen. Zo hapje eten met een half litertje goudgele vocht er bij. Dan nog even wandeling maken door het dorpje. Zag ook een drankhandel. Morgenochtend effe kijken voor Hirsch bier

Robostofzuiger gister trouwens opgehaald bij PostNL punt

Was van de week natuurlijk niet thuis

Morgen uitpakken en instellen

Zin in

Was met de v6 nog gister en kon met m’n volle handen niet met een voetbeweging de kofferklpe openen zoals bij de bmw en ik dacht ‘kak’

Luxe went zo snel

Oven/vaatwasser en kookplaat van Siemens, maar tot nu toe houd dat zich aardig goed heb ik de indruk. Nu ist ook nog ‘maar’ 5 jaar oud :)

Mijn eerste mobieltje was van Siemens, de C25. :ROFLMAO: Daarna 3 of 4 Nokia’s en nu inmiddels mijn vierde iPhone. Dat allemaal in 26 jaar tijd. Exact zo een als deze had ik, van Libertel, dat werd later Vodafone…
s-l500.png
Goede ouwe tijd! Dat je alleen kon bellen of gebeld worden. Nu met alle Social Media, weet niet of dat allemaal zo goed is. Ik heb het gevoel dat het de maatschappij verhard en polariseert in de loop der tijd. Alles moet nu maar kunnen...

Vandaag een wisseldag hier op de camping en dat merk je, ook meteen weer een stuk drukker, althans voor deze tijd van het jaar. Hoofdseizoen is nog niet begonnen volgens mij.

Vol is het nog niet dus het zal echt nog wel drukker worden, maar meer mensen is vaak gewoon luider in het algemeen. Zal vast en zeker ook nog wel wat luidruchtig volk tussen lopen ;)

Mijn eerste mobieltje was van Siemens, de C25. :ROFLMAO: Daarna 3 of 4 Nokia’s en nu inmiddels mijn vierde iPhone. Dat allemaal in 26 jaar tijd. Exact zo een als deze had ik, van Libertel, dat werd later Vodafone…
s-l500.png
Fun fact. Ik heb een Nokia 6310i die ik op vakantie aanzet. iPhone ligt dan hele dag in het huisje. Kan ik iedereen aanraden

Oesterwandeling met steeds bijpassende wijnen en bubbels gaan er goed in… nu maar even een plekje vinden om wat te knabbelen want is wel categorie liquid diner.

Vond Flora wel echt aanrader @Polaris .
Klinkt goed! Flora staat bij ons ook op het lijstje, dus leuk te horen dat het een aanrader is.

En de oesterwandeling? Hoe heb je die geregeld/gevonden?

Ik kocht in 1996 (afgestudeerd) mijn 1ste GSM, een Nokia type weet ik niet meer, maar was met een uittrekbare antenne en je kon er zowaar mee surfen op Internet, dat was toen ongezien. Aan 3,6 kb/sec of zo maar goed... Nadien een 6310 (die iconische goudkleurige). Super degelijk spul, de kinderen hebben er nadien zonder SIM nog jaren Snake op gespeeld.
Dan heb ik een lange periode Blackberry's van het werk gehad, nog altijd de beste telefoons vind ik met een logische interface. En dan schakelde het werk over naar Samsung dus dat is het sindsdien. Nu heb ik een A55.

Fun fact, toen ik mijn abonnement afsloot in 1996 mocht ik mijn nummer gewoon zelf kiezen, mits het nog niet in gebruik was. Heb toen iets gekozen wat zeer logisch in te toetsen was nooit denkende dat dit nu compleet ouderwets is :ROFLMAO: . Maar ik heb dat nummer nog steeds...

Ik heb liever een mossel dan een oester.
Af en toe een paar oesters sla ik niet af.

Fun fact. Ik heb een Nokia 6310i die ik op vakantie aanzet. iPhone ligt dan hele dag in het huisje. Kan ik iedereen aanraden
Die had mijn opa ook. Zelf had ik als eerste Nokia een 3310, die mis ik nog wel eens.

Ik kocht in 1996 (afgestudeerd) mijn 1ste GSM, een Nokia type weet ik niet meer, maar was met een uittrekbare antenne en je kon er zowaar mee surfen op Internet, dat was toen ongezien. Aan 3,6 kb/sec of zo maar goed... Nadien een 6310 (die iconische goudkleurige). Super degelijk spul, de kinderen hebben er nadien zonder SIM nog jaren Snake op gespeeld.
Dan heb ik een lange periode Blackberry's van het werk gehad, nog altijd de beste telefoons vind ik met een logische interface. En dan schakelde het werk over naar Samsung dus dat is het sindsdien. Nu heb ik een A55.

Fun fact, toen ik mijn abonnement afsloot in 1996 mocht ik mijn nummer gewoon zelf kiezen, mits het nog niet in gebruik was. Heb toen iets gekozen wat zeer logisch in te toetsen was nooit denkende dat dit nu compleet ouderwets is :ROFLMAO: . Maar ik heb dat nummer nog steeds...
Ik had ooit een nummer wat eindigde op ‘007’. Dat ging helaas mis toen ik van provider veranderde en kreeg ik het nummer wat ik nu nog heb.

Laatst bewerkt:
Klinkt goed! Flora staat bij ons ook op het lijstje, dus leuk te horen dat het een aanrader is.

En de oesterwandeling? Hoe heb je die geregeld/gevonden?
Ja echt leuke plek. En die wandeling via Instagram omdat ik Dr wine al volgde wat op het Anna Paulownapein zit.

Van mij wel, en na quote gebeurt er iets met je letters...:unsure: Laat maar, alleen tijdens quote. Als je het bericht nog maakt komen ze ergens anders te staan...
Ik had de Z-tjes er met veel spaties zo onder de bovenste drie gezet, dat het als een 'waterval' naar beneden zo gaan.
Zzz
.....z
.......z

Zoiets

Spannende dag voor JL86, referendum over het Max. Aantal inwoners in Zwitserland. Nu 9,1 mln en het Max. zou dan 10 mln worden.
Er zit toch meer achter dan ik dacht. In een notendop : als het land boven die grens gaat, vervalt het vrije verkeer van personen met Europa en door een zgn “guillotine constructie” komen dan ook alle andere bilaterale verdragen te vervallen. En dat zou wel eens erg vervelend kunnen zijn voor de export naar de grootste handelspartner. En dat maakt ze kwetsbaar, ook al omdat Trump de hoogste importtarieven in zijn plan dat al 100x veranderd is wou opleggen aan Zwitserland.

Dat zijn inderdaad wel hele andere overwegingen dan enkel of het land met 10 miljoen al dan niet vol zou zijn ja…foi

@Niseko ja ik ben benieuwd, veel mensen gaan wel Ja stemmen, maar voor de economie is dat niet slim dus ik hoop niet dat er teveel ja stemmen…

Nadien een 6310 (die iconische goudkleurige). Super degelijk spul, de kinderen hebben er nadien zonder SIM nog jaren Snake op gespeeld.

Leuk veel herkenning. Die gouden 6310i heb ik dus nog.. ding is onverwoestbaar. Als ik m oplaad gaat die 4 dagen mee. BlackBerry blijven ook mijn favoriete telefoons. Sinds 2016 ofzo iPhone, laatste BlackBerry was de Q10 volgens mij.

Heb mijn 06 nummer sinds ik m’n eerste telefoon kreeg van m’n ouders dus dat is ruim 22 jaar. Mn broertje heeft hetzelfde nummer maar eindigt dan op een ‘3’ ipv een ‘4’.

@S J 1001 : tof, als mogelijk neem zeker ook een passagier mee om proef te zitten (of doe dat zelf)!
Check ook of er CarPlay in zit: er zijn 2 USBs in de middenconsole, als 1 ervan een telefoonsymbool heeft is dat goed. Standaard navigatie is op alle vlak 8 jaar later verouderd.

@S J 1001 : tof, als mogelijk neem zeker ook een passagier mee om proef te zitten (of doe dat zelf)!
Check ook of er CarPlay in zit: er zijn 2 USBs in de middenconsole, als 1 ervan een telefoonsymbool heeft is dat goed. Standaard navigatie is op alle vlak 8 jaar later verouderd.

Goeie tips

Passagier zal alleen niet voorkomen :p mevr SJ is anti-cabrio en mini-SJ is 1m lang.

Ben vooral bang dat met mijn formaat (2XL) ik mijn benen en hoofd niet goed kwijt kan.

Terug
Bovenaan