Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Is een Abarth 124 dan ook niet wat als je naar een MX-5 kijkt?

Zou kunnen, zal eens even kijken wat ze wegen

Vind het juist interessant dat hij 950kg weegt, dus geen drol kost in de MRB. Daarnaast FR en 50/50 verdeling. Maakt het een ideaal ‘autootje voor erbij’.

kan net zo goed 1 van m’n vlagen zijn hoor. Paar maanden terug wilde ik een C cabrio, toen een z4, vorige week bedacht dat een up gti perfect was.

Maar ik ga zeker bezichtigen en als het gevoel goed is een goede zoeken (liefst bij een particulier)

Lekker gesport en weer de kg’s erbij gegeten. Gister buiten gelunched en gedineerd. Kijken of het lukt om vandaag thuis te eten. :ROFLMAO:

@De Dude we gaan volgende week naar VanOost in Amsterdam, van Floris. Vroeger kwamen we vaak bij hem in Envy dus ben heel benieuwd!

Zou kunnen, zal eens even kijken wat ze wegen

Vind het juist interessant dat hij 950kg weegt, dus geen drol kost in de MRB. Daarnaast FR en 50/50 verdeling. Maakt het een ideaal ‘autootje voor erbij’.

kan net zo goed 1 van m’n vlagen zijn hoor. Paar maanden terug wilde ik een C cabrio, toen een z4, vorige week bedacht dat een up gti perfect was.

Maar ik ga zeker bezichtigen en als het gevoel goed is een goede zoeken (liefst bij een particulier)
Een Abarth zit op 1.060 zie ik. (Klik!)

Welk punt wil je nou maken :unsure:
Mijn reactie was juist to the point! Maar goed, geen punt. ;)

Ik begon met dezekfde mobiel als JW, ook bij libertel en daarna vodafone. Dat heb ik nog steeds en daarmee ook het 06 nummer dat ik in 1998 kreeg.
Ik zit nu al jaren bij Simpel.nl. Heb nog geen goedkopere provider gevonden. Ik begon bij Libertel/Vodafone, daarna ging ik over naar Orange wat overgenomen werd door T-Mobile (nu Odido), en vanuit daar kwam ik bij Simpel terecht.

Laatst bewerkt:
De eerste was een Libertek MN-1. Gevolgd door de MN-2, een rits Nokia’s en daarna aaifoons. De 6500 classis ligt er nog als relikwie.

Nummer ook al sinds de eerste hetzelfde, dus ‘al’ 26 jaar.

Potdekke, ik voel me oud worden als ik aan zulke dingen denk :rolleyes:

@S J 1001, zonder te spieken, welke redacteur vaardigen ze bij AW af voor deze dubbeltest in de regen? :ROFLMAO:
Wat de gewichten betreft zou ik altijd opletten, ik heb van mijn eigen auto al 3 of 4 verschillende gewichten / kofferinhouden gezien. Ik weet niet welke “instantie” bij jullie richtinggevend is voor het wagengewicht.

Kleine is niet bang hier hoor gaat gewoon van de grote glijbaan af met papa! :ROFLMAO: Alleen hij wil niet in de rij wachten, dus ik ben hem aan het leren, if you see a gap you go for it ;)

Zolang het bij aankijken blijft ;)

Nee ben hem uiteraard aan het leren om te wachten, maar als er een treuzelaar voor je staat dan mag je af en toe wel voorrang nemen.

Bij ons is er een nieuw zwembad met een erg snelle glijbaan van 50 meter met een scorebord. Mijn zoon gaat in 10 seconden naar beneden, ik in 11 omdat mijn start na het groene licht rustiger is (@rug sparen).

Nu is er een tweede klassement op dat score bord namelijk 10 “touchpoints” en hoeveel je er aantikt onderweg. Beetje stom want er zijn er kinderen bij die quasi stoppen om ze alle 10 te hebben en die doen er dan 45-50 seconden over terwijl de rest kan wachten. Het licht wordt pas groen als de vorige echt beneden is en het hangt er vol met beveiligingscamera’s…

@Jay DoubleYou dat is 2 klasses meer dan de mx5.. weet niet of ik het dat waard vind. (Cq dan zit je al snel in Z4 gebied)
Klinkt wel als een leuk projectje om de auto meer eigen te maken zoals Joep van Carrec dat ook doet. :p

Iedereen al druk bezig hier, terwijl ik net wakker ben van m’n schoonheidsslaapje van 13 uur :ROFLMAO:
13 uur? :oops: Zou willen dat ik dat kon. 7,5 uur is bij mij echt wel de max.

Een Abarth zit op 1.060 zie ik. (Klik!)

Mijn reactie was juist to the point! Maar goed, geen punt. ;)

Ik zit nu al jaren bij Simpel.nl. Heb nog geen goedkopere provider gevonden. Ik begon bij Libertel/Vodafone, daarna ging ik over naar Orange wat overgenomen werd door T-Mobile (nu Odido), en vanuit daar kwam ik bij Simpel terecht.
Ik heb de combinatie vodafone en ziggo omdat ik dan dubbele data krijg. Handig op vakantie. Inmiddels een beetje klaar met ziggo. Prijs en ik betaal nu ook voor espn terwijl ik nooit voetbal kijk. Na de vakantie maar eens kijken.

Ik heb de combinatie vodafone en ziggo omdat ik dan dubbele data krijg. Handig op vakantie. Inmiddels een beetje klaar met ziggo. Prijs en ik betaal nu ook voor espn terwijl ik nooit voetbal kijk. Na de vakantie maar eens kijken.
Had ik eerst ook, maar na een tijdje hollandsnieuwe voor mobiel nu ook voor internet. Nog steeds voordeel en het is allemaal een stuk goedkoper. Vooralsnog werkt het prima! En ik heb nog een snellere verbinding ook (oude was 5, nieuwe is (wifi)6)

Ter vergelijking; mobiel heb ik meer data en betaal €5/maand minder, internet is sneller en dat scheelt €20/maand. Dus voor €25/ maand minder heb ik meer. Was echt moeilijk kiezen... not! Ziggo was ik klaar mee, dus kwam goed uit.

Nu even het huis opruimen.. beetje een puinzooi
Als er iets is wat ik vreselijk vind.. pff.
Ik ben stiekem maar extra opbergdozen aan het bestellen.

Ik ken er zo nog één -> "ik steek euh prop de rommel in een opbergdoos en hoppa Magico : de rommel is weg want ik zie 'em niet meer". Ik zeg tegen haar dat dat struisvogelopruimen is :LOL:

Het was wel het resultaat van een aantal nachtjes deze week waar ik op 5 á 6 uur zat, maar dan is het heerlijk om even bij te slapen!
Gelijk heb je. ;)

Wij zijn ook aan het kijken om over te stappen van Ziggo naar wat anders vanwege de kosten, al heb ik wel het idee dat Ziggo hier het beste dekking heeft.

Ik had ook jaren Ziggo en Vodafone, maar sinds ik glasvezel aansluiting heb overgestapt naar KPN, sneller internet voor minder geld en heb ook KPN mobiel.

Zo lekker terug van het strand, Duitsers zijn schijnbaar druk met wat anders dus heerlijk rust nu. Ff een gegrilde Branzino en frito misto besteld en nu nog ff lekker van genieten in de tuin.

@Robert 69 waar gaat de reis naar toe en hoe bevalt het laden?

Bij Ziggo belden we altijd op dat we een goede aanbieding hadden van KPN, dan ging bij Ziggo er ook ineens 3 tientjes af per maand voor weer een half jaar.
Gewoon bellen met klantenservice en dreigen met andere aanbieding.

Zo lekker terug van het strand, Duitsers zijn schijnbaar druk met wat anders dus heerlijk rust nu. Ff een gegrilde Branzino en frito misto besteld en nu nog ff lekker van genieten in de tuin.

@Robert 69 waar gaat de reis naar toe en hoe bevalt het laden?
Wij zitten nu onderin Karinthie op een steenworp van de Italiaanse grens. In een park met bungalows en safari tenten. Wij in een safari tent nu. Maar ééns en nooit weer, dat weet ik nu al. 2 jaar geleden zaten we hier in een luxe bungalow.

Het laden gaat nu lekker snel! 176kW i.p.v. de 77kW van de e-Niro. 176kW tot 52% en daarna 115kW tot 75%.
Heb het Ionity abo er al ruim uit met 4 tientjes. Met de terugweg komen er nog eens 4 tientjes bij. Ken ik wat bier voor kopen.

Dan zitten we niet eens zo heel erg ver van elkaar af! Ik had je van te voren kunnen zeggen dat je niet in een tent had moeten gaan liggen maar je hebt zeker weer teveel naar Carkiller geluisterd ;)

Dan zitten we niet eens zo heel erg ver van elkaar af! Ik had je van te voren kunnen zeggen dat je niet in een tent had moeten gaan liggen maar je hebt zeker weer teveel naar Carkiller geluisterd ;)
Nee niet Carkiller, maar mijn eigen House Manager....zucht!
2 jaar terug was een luxe bungalow (50m2) hier nog 1600 voor 2 weken in juni. In 2025 was dezelfde bungalow en zelfde periode in juni (2 weken) ineens 40(!)% duurder! Waa het 2300,-. Ik snap inflatie, maar dit was graai-flatie. Toen kostenloos geannuleerd. En kwam ook goed uit i.v.m. ander huis gekocht en verhuizing in augustus. De H.M. wilde toch weer terug naar dit leuke dorpje. Een safari tent was nog betaalbaar. Gelukkig maar voor één week.

Wow dat is een behoorlijk groot verschil inderdaad! Zwembadje en alles daar bij? Ik zoek nog iets voor een lang weekend ergens eind Augustus ofzo, niet al te ver van CH.

Was gister in de decathlon

Ik zag allemaal van die tenten staan

Is misschien wel leuk voor die kleine in de tuin om te spelen

Wow dat is een behoorlijk groot verschil inderdaad! Zwembadje en alles daar bij? Ik zoek nog iets voor een lang weekend ergens eind Augustus ofzo, niet al te ver van CH.
Echt wel mooi hier hoor. Leuk dorpje om loopafstand. Een gemeente zwembad onderaan het park. Dorpje heeft paar leuke winkeltjes en ook café's.
Nu waren de bungalows in de aanbieding: 2 weken van 2250 naar 1950,-. Waarschijnlijk krijgen ze het niet volgeboekt

Terug
Bovenaan