Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Carkiller woensdag middag ;)

ab67706c0000da8404e5488746b38f2af00bbd21

De auto ingeladen met de spullen. Nu aan de lader tot 90%. Morgenvroeg de effe tot 100% en dan gaan!
Heb je een grotere auto nu, neemt de House Manager ook gelijk meer spullen mee...:cautious:.
Zelfs een eigen ventilator en een verlengsnoer. Terwijl er airco is
Fijne vakantie. Komt ze dan wel achter dat het niet nodig is. :p

Ik ben ook echt buiten en zo luxe is dit allemaal niet, maar wel lekker rustig en kalm, tegenover is leeg, naast ons Duitsers, schuin tegenover Ieren en om de hoek Italianen. Kinderen kunnen een beetje met elkaar spelen als ze dat willen. Heb de muggen kaars aangestoken en zit heerlijk buiten. Vrouw is de kleine nu naar bed aan het brengen. Prima zo :)

IMG-1289.jpg

En inderdaad, dat arme was niet erg, ik had ooit een kinderfeestje en mijn moeder had geen budget.
Dus ze moest iets verzinnen, eten maakte ze zelf en ze had ergens materiaal gevonden om vliegers mee te maken.

We gingen dus allemaal aan de slag, allemaal een eigen vlieger gemaakt. Er was te weinig wind, dus ze wilde niet de lucht in maar hoop lol. Al mijn vriendjes zeiden leukste kinderfeestje ooit.

Doet mij ook denken aan zo'n beetje mijn nummer 1 jeugdherinnering.

We waren in Spanje en gingen dagelijks naar het strand. Met de kinderen die er waren en soms met de hulp van ouders bouwden we een groot zandkasteel. Eentje waar we echt in konden, dat wil zeggen binnen de muren want je wilt uiteraard niet het gevaar lopen dat een tunnel van zand instort. Maar het was geen groot strand, bij vloed maar een kleine strook dus spoelde het zandkasteel weer weg. Dit ging elke dag zo, ik vond het niet leuk maar mijn ouders zeiden dat is onvermijdelijk. Door de vloed spoelt hij weg, niks aan te doen.

Op een gegeven moment was het zaterdag en extreem druk. Ik wil niet overdrijven, maar stuk of 100 kinderen met scheppen, kruiwagentjes en emmers. Weer een groot zandkasteel gebouwd en weer werd het vloed.
Maar dit keer gingen we de strijd aan. Zand halen, muren verstevigen, we hadden zelfs zakken gevonden en die gevuld met zand. Na vele uren werd het weer eb, het zandkasteel stond nog...

Mijn ouders waren verbijsterd, ik was trots als een pauw. Wat nou onvermijdelijk?:)

Jaren gecampeerd met een Nederlandse reisorganisatie zowel in BE, NL als DUI waarbij de tenten van de groep samen stonden, in een cirkel of op een afzonderlijk pleintje bvb. Was wel glamping toen dat woord nog niet bestond, dus een ruime tent met elektriciteit & stromend water aan de tent, echte bedden, een ijskast, koffiezet, 4 pits gas, alles van potten en pannen etc.
Was echt tof met jongere kinderen zoiets, maakten direct vriendjes - 1x iets gehuurd zoals JL86 dus met eigen sanitair en een eigen tuintje maar dat vonden we toch wat meer 'afstandelijker'.

Carkiller : da's een goede levensles als kind : het hoeft niet duur of speciaal te zijn om leuk te zijn voor kinderen. Ik herken dat bij mijn zoon ook. Die heeft al een keer of 20 gevlogen sinds hij 3 was, maar toen we vorig jaar gewoon eens een dagje naar zee gingen - met de trein godbetert - kon hij niet zwijgen wat voor een leuke dag dat was...

Wij zijn de laatste paar jaar alleen vanwege mijn zoontje naar een camping gegaan, wij hebben er zelf weinig mee, dus betaal dan liever wat meer voor wat luxe en juist dat we niet bij de buren aan tafel moeten gaan zitten ;)

@De Dude : in de nieuwe video van Carrec (Joep, onze de Klokje Rond "Frikandel"-friturist) komt vanaf 13:30 de problematiek van het slechte leer van BMW sturen aan bod, je had het er deze week nog over in een topic maar dat vond ik zo snel niet terug.
Gelukkig dat ik op een stoel zat, dan kon ik niet omver vallen van hoeveel een OEM stuur daar kost :oops:

Wij zijn de laatste paar jaar alleen vanwege mijn zoontje naar een camping gegaan, wij hebben er zelf weinig mee, dus betaal dan liever wat meer voor wat luxe en juist dat we niet bij de buren aan tafel moeten gaan zitten ;)
Je zoontje is 3, met een baby ga je niet naar de camping. Dus paar jaar?:unsure:

En echt kamperen is zo leuk met kinderen. In de natuur in een tent, echt buiten zijn. Ofwel, ik had arme ouders maar het was wel aardig.:whistle:
Toen mijn jongens nog klein waren hadden we een klapkar en gingen we 4 zomers naar Grolloo. Maar wat een werk heb je met een tent opzetten en afbreken (na regen) en ondertussen kleine kinderen om je heen. Thuisgekomen de klapkar nog een keer uitklappen om uit te pakken, schoon te maken en dan naar stalling brengen.
Daarna caravan met voortent gehuurd 2 zomers in Zuid Duitsland. Daarna alleen maar stacaravans in F, A, D en L. En de laatste 6 jaar appartementen.

Lekker! Ik had anderhalve zoute haring. ;)

Dat ging snel!

Heeft zo een 4 maanden te koop gestaan dus snel valt mee :p maar vorige week 2k omlaag gegooid en toen liep t ineens hard

Zo…dat heet “doorpakken”.
En nu?

Nadenken wat ik wil.
Nice! Nu serieus kijken naar een ander speeltje of moet de Cam het voorlopig opvangen?

Cam is prima voor m’n zakelijke ritjes. BMW officieel gedoneerd aan mevr SJ. Misschien wil ik nog wel een cabrio ofzo ernaast. Maar dat wordt dan geen 30k auto anders hebben we voor meer dan een ton auto’s staan.

Maar goed, eerst even in juli nog even 2 reisjes doen en dan eens rondkijken

@De Dude : in de nieuwe video van Carrec (Joep, onze de Klokje Rond "Frikandel"-friturist) komt vanaf 13:30 de problematiek van het slechte leer van BMW sturen aan bod, je had het er deze week nog over in een topic maar dat vond ik zo snel niet terug.
Gelukkig dat ik op een stoel zat, dan kon ik niet omver vallen van hoeveel een OEM stuur daar kost :oops:
Thanks ! Klopt bekend ding. Ik laat het na de zomer opnieuw bekleden met nappaleder. Carrec was dacht ik €500 ofzo ? Heb offerte van iets meer dan €400 bij ander bedrijf.

Ik kleur wel het leder nog 1x bij want straks 4,000 km tegen dit stuur aan kijken op vakantie kan ik echt niet aan

@Niseko filmpje gekeken, leuk dank voor de tip. Wat knapt zo’n interieur dan op he met dat stuur?

Ik laat het stuur ook een cm dikker bekleden omdat ik het M sport stuur te dun vind (met dank ook aan @michel1975 die de tip gaf hierover toen die in m’n auto zat).

Grappig ook dat die ‘ie begint over de pakkingen van het oliefilterhuis. Die heb ik net zelf ook laten vervangen en was er gelukkig op tijd bij. Had vorig jaar namelijk net alle riemen en poulies vervangen die onder het OFH zitten..

Ik loop net thuis naar binnen en tot mijn verbazing begint het nu al licht te worden buiten?

Iemand benoemde dit laatst al, maar toch vind ik het heel bizar. Net 4:00 geweest en de lucht begint alweer lichter te kleuren

Thanks ! Klopt bekend ding. Ik laat het na de zomer opnieuw bekleden met nappaleder. Carrec was dacht ik €500 ofzo ? Heb offerte van iets meer dan €400 bij ander bedrijf.

Ik kleur wel het leder nog 1x bij want straks 4,000 km tegen dit stuur aan kijken op vakantie kan ik echt niet aan

Had bij aanschaf de v6 ook laten doen :)

Goedemorgen. Weer lekker het zwembad. Mevrouw was iets te laat thuis vannacht en met iets teveel glazen, dus die ligt nog te ronken.

Vanmiddag wel Oesterwandeling met bijpassende wijnen en bubbels dus benieuwd hoe dat gaat verlopen :ROFLMAO:

Idem hier, heb deze ochtend al lekker stokbroodjes gehaald met m’n zoontje en nu ff lekker in de tuin spelen. Hebben half pensioen hier maar nog geen enkele keer gebruik van gemaakt :ROFLMAO:

Goedemorgen,

Wij waren gisteren samen uit (Snow Patrol) maar dat was op tijd afgelopen, iets voor middernacht thuis. Wel zo aardig voor de oppas ook. €7 voor een flink(e) glas plastic beker Skuumkoppe, dus ook niet veel gedronken. Gezellig was het wel!

Vanavond BBQ, kinderen pizza bouwen met oma. Morgen verjaardag van de wederhelft vieren, ze is maandag jarig maar dan is er geen tijd om het te vieren.

Overigens gingen wij altijd kamperen toen ik jong was, ieder z'n ding natuurlijk, ik hoef niet in een luxe huisje op een camping. Dan geniet ik niet meer van de vakantie of zo.
En ieder z'n eigen luxe; wat de één niet zo luxe vindt, is voor de ander al behoorlijk luxe.
Mijn vader stond vroeger te stoeien met zware buizen en het doek van de tent (was wel handig daarmee) en nu pomp ik de tent op een staat hij vrij snel.
Enige nadeel wat ik kan bedenken, is nat inpakken. Overleven we ook wel!

Goedemorgen. Kamperen als volwassene of met alleen volwassenen heeft ook niet mijn voorkeur.
Zeker omdat ik nogal eens pech heb met het weer omdat ik buiten het hoogseizoen vakantie heb...

Ik vind beide leuk. Als ik vakantie heb ben ik sowieso helemaal zen.

Zolang er maar niet teveel Nederlanders of Engelsen om me heen zijn

Terug
Bovenaan