Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

net even getankt, 80,94 liter in een 80 liter tank, zat dus al in zn reserve. Nu even bij de bank, kluisje leeghalen, tijdens de vakantie eea in gedaan. Zo nog even boodschappen doen, terug naar huis en dan ff lekker buiten spelen met de kleine. Genoeg te doen nog!
Dit is mij echt nog nooit gelukt. Max wat ik heb gehaald is 66 liter en toen reed ik echt al 15 km op ‘0’ km range :ROFLMAO:. Bij mij gaat er 70 liter in

IMG-1651.jpg

Dan is m’n tank groter denk ik. Hij stond op z’n reserve toen ik vertrok, bereik 40 km, dus dat moet 4-5 liter zijn geweest. 6 km naar het tankstation en toen gaf hij aan nu tanken lol.

Dan is m’n tank groter denk ik. Hij stond op z’n reserve toen ik vertrok, bereik 40 km, dus dat moet 4-5 liter zijn geweest. 6 km naar het tankstation en toen gaf hij aan nu tanken lol.
Volgens Carbase 85 liter.
Maar dan nog tank je erg laat met mogelijke schade aan je brandstofpomp tot gevolg.
Bij laatste kwart tanken.

Goede genade. Die heeft het hele elftal van Gabriël op z’n schouders gehad.
Zo dan. Mooi bochtje is dat wel trouwens. Normaal gesproken gaat een vrachtwagen daar met zo’n 30 km/u doorheen. Ben benieuwd of te hard reed (en verkeerd geladen) of dat hij moest uitwijken

Zo dan. Mooi bochtje is dat wel trouwens. Normaal gesproken gaat een vrachtwagen daar met zo’n 30 km/u doorheen. Ben benieuwd of te hard reed (en verkeerd geladen) of dat hij moest uitwijken
Ja ook wel nieuwsgierig hoe dit kan. Ook als die moet uitwijken zou dit niet zomaar moeten kunnen..

Zal allemaal wel meevallen dan ;)
Ik hoop het voor je, ik zou het niet doen.

Een grote 85 liter tank met maar 5 liter er nog in, je remt en trekt op. Brandstofpomp kan mogelijk niks aanzuigen op die momenten dus kan beschadigen. Heb je geen instructieboekje? Staat het vast ook wel in.

Goede genade. Die heeft het hele elftal van Gabriël op z’n schouders gehad.
Dat kun je wel stellen ja

Ik was ook altijd van de laatste drup, maar doe dat ook niet meer idd vanwege de brandstof pomp
Laatste drup niet, maar ik ben wel te lui om bij een kwart al naar de accijnsdrain te gaan. Tegen de tijd dat de range naar 100 km gedaald is zit er nog een liter of 7 in, prima

Ik hoop het voor je, ik zou het niet doen.

Een grote 85 liter tank met maar 5 liter er nog in, je remt en trekt op. Brandstofpomp kan mogelijk niks aanzuigen op die momenten dus kan beschadigen. Heb je geen instructieboekje? Staat het vast ook wel in.
Komt wel goed, gebeurd een keertje is niet het einde van de wereld en als het kapot gaat dan laten we hem repareren hè, ofwel binnen of wel buiten de garantie om, het is mooi weer, lekker buiten zitten, is veel belangrijker ;)

Je bent gewaarschuwd JL86, als het geen gewoonte is zal een keer inderdaad wel los lopen. Ik vind het niks, wil in geval van nood niet eerst hoeven tanken. Nu is dat met 3 auto's niet echt een issue, maar kwart tank voor nood is en blijft voor mij het minimum.

Je bent gewaarschuwd JL86, als het geen gewoonte is zal een keer inderdaad wel los lopen. Ik vind het niks, wil in geval van nood niet eerst hoeven tanken. Nu is dat met 3 auto's niet echt een issue, maar kwart tank voor nood is en blijft voor mij het minimum.
Komt wel goed, hij is vol nu ;)

Hopelijk volgen ze het AW-forum bij de COMEX edelmetaalbeurs, DIT verklaart dus de rare switch van eligible gold naar allocated gold van vorige week. Die dekselse JL86 toch :)

Dat kleine volume van mij zal geen enkele beurs doen bewegen :ROFLMAO:

wow! Das 600km real range! BMW staat op 48% en 160km range.
Ja, zei laatst al, veel zuinige ritjes. Werkverkeer is nu rond de 12,5 kWh/100 km, dat scheelt echt veel. Maar goed, je rijdt niet 100% van de accu, maar 400 km moet kunnen zo. Of 500 als je met 100% vertrekt. Deze zomer richting Tsjechië, dat wordt een mooie proef!

Voor de dagelijkse behoefte is EV ook echt wel de uitkomst, het zijn de vakanties die het voor mij de nek om deden. Ligt zeer waarschijnlijk ook natuurlijk aan mijn “idiote” rijstijl, maar zolang dat kan wil ik dat ook blijven doen ;).

Voor de dagelijkse behoefte is EV ook echt wel de uitkomst, het zijn de vakanties die het voor mij de nek om deden. Ligt zeer waarschijnlijk ook natuurlijk aan mijn “idiote” rijstijl, maar zolang dat kan wil ik dat ook blijven doen ;).

Heb 4 airports op een afstand dat ik zonder te laden weer thuis kan komen, kan op de hele wereld komen met m’n EV!

[maar goed zou ook liever een GLEAMG willen]

Heb dat eigenlijk nooit echt ervaren moet ik zeggen en had zeker met de Tesla nog ook niet al te beste rijstijl :ninja:

Heb dat eigenlijk nooit echt ervaren moet ik zeggen en had zeker met de Tesla nog ook niet al te beste rijstijl :ninja:
Ik heb het verschil nu gemerkt, ik zat 10 km hemelsbreed in Italië verwijderd tov vorig jaar. Vorig jaar met de Tesla en dit jaar met de Benz.

Vorig jaar heen 3 keer laden, terug dacht ik 2 keer, maar allemaal wat langer dan dat je zelf nodig hebt en van de snelweg af.

Nu heen 2x 5 min aan de snelweg, ff plassen en weer rijden. Terug 1 keer stoppen en wellicht max 5-10 min ook even plassen en weer door.

Plus op de camping toch kijken waar je kunt laden en of hij dan niet bezet is, dat had ik nu niet.

Afgelopen winter NL - CH was drama, 4 keer stoppen om te laden, toen was ik er eigenlijk helemaal klaar mee :ROFLMAO:

Het zijn de kleine details, waar uiteraard mee te leven valt. Maar ik lever momenteel liever niet in op dat stukje comfort.

Ik heb het verschil nu gemerkt, ik zat 10 km hemelsbreed in Italië verwijderd tov vorig jaar. Vorig jaar met de Tesla en dit jaar met de Benz.

Vorig jaar heen 3 keer laden, terug dacht ik 2 keer, maar allemaal wat langer dan dat je zelf nodig hebt en van de snelweg af.

Nu heen 2x 5 min aan de snelweg, ff plassen en weer rijden. Terug 1 keer stoppen en wellicht max 5-10 min ook even plassen en weer door.

Plus op de camping toch kijken waar je kunt laden en of hij dan niet bezet is, dat had ik nu niet.

Afgelopen winter NL - CH was drama, 4 keer stoppen om te laden, toen was ik er eigenlijk helemaal klaar mee :ROFLMAO:

Het zijn de kleine details, waar uiteraard mee te leven valt. Maar ik lever momenteel liever niet in op dat stukje comfort.
Nu snap ik dat je niet in een tent wilt zitten.

22 graden nog buiten en een luchtvochtigheid van 74%. Ik vrees voor de komende dagen...
Even gegoogled maar geen echt antwoord gevonden en ik ken niks van astrologie ;) Of hoe het ook heet, meteoroliegen of zo? Wat bedoel je precies: veel neerslag, veel kans op zwaar onweer?

Overigens gaat m'n zus morgen de Mont Ventoux op, tegen ALS. 34° daar, pfff. Respect!
Zeker respect en veel succes voor je zus!!

Ik ben bij die temperaturen de Ventoux opgevlamd met mijn Honda VFR (moto), die heeft een V4 motor met zijdelingse radiatoren (dus niet frontaal), bij trager rijden werd ik gestoomd door de warme lucht van de ventilatoren.
De laatste haakse stukken naar de top ga je dus 80-100 km/h sneller dan die mensen op hun fiets die strompelen. Ik zweette minstens even hard in dat pak en onder de helm als hen maar was eens boven toch weer sneller bij mijn positieven. Onderschat ook de reflectie van de warmte van het wegdek niet dat de hele dag ligt te bakken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan