Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Wielrenners.. zodra ze met meer dan 3 zijn wordt het ellende. Stuivend het asfalt over ruiken ze bloed zodra je rustiger fietst of loopt dan hen (wat praktisch altijd het geval is).

Ik heb vroeger gewielrend en ook getoerd dus echt wel in grote groepen gefietst. Dit was toen echt niet het geval. Als 16 jarige ingestampt dat je altijd moet aanpassen aan verkeer en moet blijven communiceren.

Daar is weinig van over.

Maar goed sluit weer aan bij algehele maatschappij ontwikkeling

Genoeg zuur, nu het zoete. Vroeg wakker dus al veel gedaan op werk gebied. Net oudste naar school gebracht, even de tuin gesproeid met de jongste en het zwembadje opgezet.

M’n tuin staat vol in bloei, kan ik enorm van genieten. Vooral de Toscaanse jasmijn gaat als een raket.

Relatief rustige dag - 2 belangrijke afspraken voor volgende week voorbereiden en dan denk ik dat bassie vroeg weekend heeft.

Vanavond theater en drankje met 2 maatjes. Twijfel om met de auto te gaan want het gaat behoorlijk los vanavond volgens mij wbt onweer.

Morgen gaan we naar Toy Story 5 , heel benieuwd! Eerste keer naar de film met onze jongste ook erbij.

IMG-1669.jpg

Nou eindelijk eens een ochtendje rust, afgelopen 2 weken vroeg op vanwege de kleine. Mn vrouw zei neem jij maar eens de ochtend vrij, ik dacht prima! Heb ik een collega die iets moest weten dus voordat ik wist zat ik weer achter de computer een budget te controleren :ROFLMAO: . FML…

Ik lees even alles terug...

Hier ook die fase van de maand. Ze gaan synchroniseren! Dat betekent dat wij eens per maand een heel weekend moeten meeten denk in:ROFLMAO:
Hehe. Ik weet nu al hoe dat gaat vallen..

‘Schat, over een maand heb ik de periodieke AW forum escape meet, mag je een heel weekend jezelf bij mekaar rapen en twee mini tornado’s vermaken…toedels!’

Slaap ik de rest van de maand op de bank :rolleyes:

Wielrenners.. zodra ze met meer dan 3 zijn wordt het ellende. Stuivend het asfalt over ruiken ze bloed zodra je rustiger fietst of loopt dan hen (wat praktisch altijd het geval is).

Ik heb vroeger gewielrend en ook getoerd dus echt wel in grote groepen gefietst. Dit was toen echt niet het geval. Als 16 jarige ingestampt dat je altijd moet aanpassen aan verkeer en moet blijven communiceren.

Daar is weinig van over.

Maar goed sluit weer aan bij algehele maatschappij ontwikkeling
Dat schreef ik 2 weken geleden ook al! Zodra ze meer dan 6 zijn, zijn het net een kudde stieren: blik op oneindig en gaan! Zo stak een groepje zo een kruising over (60-weg) zonder om te kijken. Geen voorrang, maar wel nemend. Gelukkig anticipeerde een auto wel goed daarop door te remmen.
Hier in Oostenrijk gaan ze ook als een malle de helling af. Mijn vrouw roept al "Ik heb géén dienst!!".

Nou, solitair kunnen ze dr ook wat van, had er vorige week 1 volgas door rood terwijl ik met groen rechtsaf ging..die ging ook rakelings voor de auto langs

Nee is ook een antwoord :p
Haha fair enough.

Ze wilde vandaag een beslissing nemen over iets waar ik normaal bij moet zijn en ik heb geen vertrouwen in die Engelse omdat ze er de ballen verstand van hebben.

Ben m’n Engelse collega’s dus aan het leren hoe je op z’n Nederlands zaken doet…

Ze hebben excel sheetjes aangepast, contingencies gereduceerd etc. maar het is nog te duur en nu vraag ik heb je de leverancier gebeld en om korting gevraagd? Uiteraard niet…

Value engineering is leuk, maar bel de andere partij nou gewoon eens op en vraag of ze bereid zijn het voor minder te doen.

Ik weet uit ervaring dat die aannemers flinke marges hebben dus die geven echt nog wel wat korting weg!

Hier ook al vroeg eskker na een wat onrustige nacht. Hier 2 tenten verderop is nu ook een NL-stel met een 2-jarige, die veelvuldig voor 'luchtalarm' oefent...ppfff.
En naast het park is een boerderij, alwaar een haan de godsganse dag z'n snavel open heeft, wel 3x per minuut Ku-ke-le-ku! :mad:.

Was 20 graden hier rond 6.00u.. nu alweer 24,0. . en springt net naar 24,1.. gaat hard vandaag.
Alles staat nu nog lekker open hier.. en twijfel om het maar met tegenzin dicht te gaan doen met die 30+ vandaag.

Genoeg zuur, nu het zoete. Vroeg wakker dus al veel gedaan op werk gebied. Net oudste naar school gebracht, even de tuin gesproeid met de jongste en het zwembadje opgezet.

M’n tuin staat vol in bloei, kan ik enorm van genieten. Vooral de Toscaanse jasmijn gaat als een raket.

Relatief rustige dag - 2 belangrijke afspraken voor volgende week voorbereiden en dan denk ik dat bassie vroeg weekend heeft.

Vanavond theater en drankje met 2 maatjes. Twijfel om met de auto te gaan want het gaat behoorlijk los vanavond volgens mij wbt onweer.

Morgen gaan we naar Toy Story 5 , heel benieuwd! Eerste keer naar de film met onze jongste ook erbij.
Klinkt goed!

Vanmorgen kleine ook klaargemaakt en naar de opvang gebracht

Even gesport

Ben al een maand of twee heel rustig aan aan het doen op werk op vrijdag..

Nu even een ijsje eten bij buurman

Laatste weken veel op mijn vaste vrije dag gewerkt, dus vandaag gaat de rem er even op en is er een vroeg weekend.

Ondertussen de tuin al wat bijgewerkt nu het nog in de schaduw ligt.
Gisteren niet gesproeid, want het zou flink los gaan. Nou, bijna geen druppel hier. Dus anders vanavond toch de sproeier aan.

Gisterenavond na de vierdaagse en nog potje volleybal in een veel te warme zaal lekker in de tuin gezeten met een hertog 0 en de geur van de Toscaanse Jasmijn, heerlijk!

Hier ook al vroeg eskker na een wat onrustige nacht. Hier 2 tenten verderop is nu ook een NL-stel met een 2-jarige, die veelvuldig voor 'luchtalarm' oefent...ppfff.
En naast het park is een boerderij, alwaar een haan de godsganse dag z'n snavel open heeft, wel 3x per minuut Ku-ke-le-ku! :mad:.
Even informeren hoe oud die haan is, tot pakweg 1,5 jr prima soep van te maken. Heb je gelijk wat te doen vandaag :)

OK, kennelijk is de Toscaanse jasmijn populair.....:p
Geen idee welke dat is. Zal eens googlen.

Ik richt me vooral op het gras en de (beuken-)hagen. Rest is puur natuur. We zijn beiden geen types die een hele dag "met de kop in de tuin zitten".
Het gras laat ik doen door Yuka, en ik loop er meteen achteraan met de kantenknipper. Werkt goed.:cool:

...alwaar een haan de godsganse dag z'n snavel open heeft, wel 3x per minuut Ku-ke-le-ku! :mad:.

Hier in de buurt zit ook eentje, soms zelfs ergens tussen 2:00 en 4:00 in de nacht.
Die heeft een horloge van Temu denk ik..

Ach, hij doet en kraait maar. Wordt er soms wel wakker van maar heerlijk om te weten dat dat landelijke gewoon nog kan hier in de randstad. Kraaiende hanen, mekkerende jonge geitjes, het gekrijs van 200 halsbandparkieten.. ergens heerlijk en natuurlijk omgevingsgeluid.

Beter als continu getoeter, geschreeuw, bellende trams, knallende VAG uitlaatjes en sirenes van hulpdiensten van een hofstand van 10km verderop.

Oh, die zijn er ook wel hoor, net als groepen die zich kunnen gedragen wat Dude al aangaf. Gelukkig, anders werd ik bij elke racefiets al kriebelig.

Wat roundup uit Polen laten komen en klaar :)

Als je connecties hebt..

De hovenier hier vraagt 9k om de voor en achtertuin opnieuw te betegelen

Het is maar 60m2 ofzo totaal …

Wachtend op de vrouw, we zouden 12u vertrekken richting lunch .. :)

Zal ik naar boven roepen ‘schiet s op we zijn laat’?

Ja een gewone school/werkdag dus als je dan in de ochtend gaat is het rustig. Laat middag en weekend is het rammend vol.

Was vanmorgen even een paar kadootjes halen, bedacht me net op tijd van van deze de bodem flink in zicht kwam. Gelukkig had de slijter er nog één staan. Meegenomen voordat dat rampenfonds aan de hofvijver nog een accijnsverhoging bedenkt.

Inderdaad, erg knap maar dat prijskaartje. Ik ben niet bekend in het caravan wereldje en dacht, OK, 35K of zo maximum :oops:

We hadden bij ons appartement in Italië een leuk simpel overkappinkje.
v9SvaH4_d.webp

We willen dit nu ook thuis creëren. Wellicht dat daar die jasmijn dan tegenaan kan.

Italiaanser wordt ‘t niet…..:giggle:
Super leuk, Doen! Ik heb de inspiratie van riet en doorzichtig dak erboven ook uit Italië bij restaurant waar we zaten vorig jaar haha.

Als je bij ons de tuindeur open zet ruik je het al dus je moet de geur wel lekker vinden haha

Super leuk, Doen! Ik heb de inspiratie van riet en doorzichtig dak erboven ook uit Italië bij restaurant waar we zaten vorig jaar haha.

Als je bij ons de tuindeur open zet ruik je het al dus je moet de geur wel lekker vinden haha
Ha, ha, ja ik zag later pas dat jij dat bijna letterlijk zo hebt. :giggle:

Oeps updates teveel uitgesteld. Laptop: updates worden nu uitgevoerd door uw IT beheer, computer restart. geschatte tijd 10 minuten

Had ik gisteren. 10 minuten voor een meeting waarin ik zelf moest presenteren ging mijn laptop ineens herstarten en updates installeren.:oops:

Inderdaad, erg knap maar dat prijskaartje. Ik ben niet bekend in het caravan wereldje en dacht, OK, 35K of zo maximum :oops:
Oók een reden dat ie er voorlopig niet komt.:rolleyes:
Maar mooi is het wel!
Eerst had ik de 650PXB Scandinavian Selection als favoriet, maar die is officieel alleen in de Nordics te krijgen. Dit is feitelijk de Europese versie daarvan.

Terug
Bovenaan