Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Doe het je niet na met deze temperaturen. Ik ben net prinsheerlijk in slaap gevallen in de zon. Nu pannenkoeken gemaakt voor m’n twee monsters, zo biefstukje voor madame.

Had weer lekker emo momentje toen ik biefstuk pak openmaakte. Normaliter stond m’n hond direct naast me te smikkelen dus ik keek al opzij, maar helaas da is nie meer. Blijft nu zelfs na 2 maanden nog soms zo onwennig .

Ik heb een nieuwe deal thuis; meiden kijken in het weekend voor het eten geen tv meer, maar helpen koken. Hun voorstel, elke week pannenkoeken. Tegenvoorstel, elke week iets met pannenkoek als basis. Dus vanavond onder mijn toeziend oog hebben ze samen in de keuken gestaan. Beslag gemaakt, spinazie opgewarmd (vriezer) en pannenkoeken gebakken. Daarna gevuld met spinazie (opgerold), kaas erover en in de oven.
Lang verhaal kort, eerste keer was geslaagd!
Gisteren hebben ze ook al goed geholpen met de voorbereiding van de BBQ.

Vanmiddag een (heel) uitgebreide lunch gehad in het kader van vaderdag.
Dus avondeten was niet echt meer nodig.
Dan maar een ijsje als laatste opvulling……:cool:

Nu achter in de tuin, waar het relatief het meest fris is. Nog steeds stikbenauwd. Dat wordt wat de komende dagen.
Ik denk dat ik gewoon rondjes ga rijden in de auto….. :rolleyes: :giggle:

Ik heb een nieuwe deal thuis; meiden kijken in het weekend voor het eten geen tv meer, maar helpen koken. Hun voorstel, elke week pannenkoeken. Tegenvoorstel, elke week iets met pannenkoek als basis. Dus vanavond onder mijn toeziend oog hebben ze samen in de keuken gestaan. Beslag gemaakt, spinazie opgewarmd (vriezer) en pannenkoeken gebakken. Daarna gevuld met spinazie (opgerold), kaas erover en in de oven.
Lang verhaal kort, eerste keer was geslaagd!
Gisteren hebben ze ook al goed geholpen met de voorbereiding van de BBQ.
Goed zeg! Het is helemaal niet verkeerd om kinderen iets te leren. Hebben ze later alleen maar profijt van. ;)

Vanmiddag een (heel) uitgebreide lunch gehad in het kader van vaderdag.
Dus avondeten was niet echt meer nodig.
Dan maar een ijsje als laatste opvulling……:cool:

Nu achter in de tuin, waar het relatief het meest fris is. Nog steeds stikbenauwd. Dat wordt wat de komende dagen.
Ik denk dat ik gewoon rondjes ga rijden in de auto….. :rolleyes: :giggle:
Nog steeds zo benauwd? Hier was het overdag wel warm, maar nu is het al best lekker, gaat richting fris. Binnen officieel 24 graden, voelt niet benauwd of zo.

Doe het je niet na met deze temperaturen. Ik ben net prinsheerlijk in slaap gevallen in de zon. Nu pannenkoeken gemaakt voor m’n twee monsters, zo biefstukje voor madame.

Had weer lekker emo momentje toen ik biefstuk pak openmaakte. Normaliter stond m’n hond direct naast me te smikkelen dus ik keek al opzij, maar helaas da is nie meer. Blijft nu zelfs na 2 maanden nog soms zo onwennig .
Dat duurt wel voordat dat ontwend is ja. De grote fila die we eerst hadden is nu 7 jaar dood, maar toch vergist mijn vrouw zich nog weles dat ze dr hond wil roepen maar de naam van de vorige zegt. Die heette Rocky en deze Caine, dus de klank lijkt ook nog niet eens

Nog steeds zo benauwd? Hier was het overdag wel warm, maar nu is het al best lekker, gaat richting fris. Binnen officieel 24 graden, voelt niet benauwd of zo.

Had de airco’s in huis al full blast aangezet voordat we uit de parkeergarage wegreden

Heerlijk koel nu :D

Nog steeds extreem blij met die investering :) was anders echt heel benauwd in huis.

Dat duurt wel voordat dat ontwend is ja. De grote fila die we eerst hadden is nu 7 jaar dood, maar toch vergist mijn vrouw zich nog weles dat ze dr hond wil roepen maar de naam van de vorige zegt. Die heette Rocky en deze Caine, dus de klank lijkt ook nog niet eens
Heel herkenbaar. Mijn boomer is nu bijna 4 jaar dood (19 juli) maar mis haar nog elke dag. Zeker afgelopen periode toen het niet lekker ging,

Ik vind het nu ook wel echt smerig benauwd. Warmte kan ik wel goed hebben maar dat benauwde moet ik altijd even aan wennen.

Zo maar ff de tuin opruimen en het zwembad leeg laten lopen.

Daarna denk heel snel de slaapkamer in waar de airco staat te draaien

Ik zit nog steeds buiten, maar er is een licht windje bijgekomen en dat maakt het al wat frisser.
Binnen blijft ons huis verbazingwekkend koel.
Buiten is het warmer, dus voorlopig is het de boel dichthouden.

En nu huis doortochten. 24 graden, valt mee.
Ik durf als ik weg ga nooit mijn zonneschermen naar beneden te laten, 1 flinke onweersbui met een windvlaag en je bent een paar duizend Euro verder. Dan maar iets warmer in huis.

Goeiemorgen!

Op zich was het lekker om de wekker op 5:20 te hebben, maar nu de vakantietijd dichterbij komt krijg ik daar ook best wel zin in:)

Dst klinkt niet goed. En nu? :ROFLMAO:

Heb iemand aangewezen die iets moest regelen dus heb een adres :p

Kleine bij de opvang, nog even bij het speeltuintje gespeeld dus we zijn ‘te laat’ (8:30 begint het voorschool programma). Maar was wel heel gezellig. Makkelijke keuze :p

Zie dat de verloedering van de wijk begonnen is, zag een stel (vader+moeder) op fatbikes wegrijden! :-(

Ik durf als ik weg ga nooit mijn zonneschermen naar beneden te laten, 1 flinke onweersbui met een windvlaag en je bent een paar duizend Euro verder. Dan maar iets warmer in huis.
Zitten ze zo los dat ze dat niet overleven dan? Ik heb juist daarom voor beneden ritsscreens gekocht. Zitten in de geleider en de rolluiken boven zitten ook mooi vast. Het scheelt echt enorm. Het blijft heet! Maar het scheelt echt 3 tot 4 graden binnen.

Zitten ze zo los dat ze dat niet overleven dan? Ik heb juist daarom voor beneden ritsscreens gekocht. Zitten in de geleider en de rolluiken boven zitten ook mooi vast. Het scheelt echt enorm. Het blijft heet! Maar het scheelt echt 3 tot 4 graden binnen.
Ik zou het ook niet aandurven hoor. Veiligheid voor alles. Gaat misschien een paar keer goed, maar liever voorkomen dan genezen. :rolleyes: Liggen onze markiezen straks bij de overburen in de voortuin... :p

Ja een markies zou ik ook niet doen.....

Maar een zonnescherm of een "screen" zoals de jeugd dat tegenwoordig noemt is toch gewoon makkelijk dicht te houden met onweer? Gebeurt echt niks mee.

Ja een markies zou ik ook niet doen.....

Maar een zonnescherm of een "screen" zoals de jeugd dat tegenwoordig noemt is toch gewoon makkelijk dicht te houden met onweer? Gebeurt echt niks mee.
Ik heb uitklap zonneschermen, die waaien wel degelijk stuk bij harde wind.

Ik heb uitklap zonneschermen, die waaien wel degelijk stuk bij harde wind.
Uitklap? Dat ken ik niet, wel knikarm-zonnescherm.
Wij hebben in ons nieuwe huis in augustus ook een elektrisch bedienbaar knikarm-zonnescherm nieuw laten installeren. Nu gaat één van die knikarmen niet goed uit; elleboog blijft achter de onderzijde van de behuizing (cassette) zitten en gaat dus scheef uit. Nu is de installateur wezen kijken. Bekend probleem bij de fabrikant. Fabrikant komt nu t.z.t. de knikarm vervangen voor een nieuw beter exemplaar. Tot die tijd even m.b.v. de bezem de 'elleboog' een duwtje omhoog geven zodat die wel uit de cassette komt en zich goed ontvouwt.
En zonnescherm is dus nog geen jaar oud...

Ff winkeltje in voor pakje melk net na m'n fietstocht bleek een stom idee; fiets weg.
Goed, ik had m'n fiets na-tuurlijk op slot moeten zetten, maar ik neem m'n slot vaak niet mee als ik een stuk ga fietsen.

De dader staat wel mooi op beeld (ik zette de fiets bewust net voor de camera een beetje in een hoekje). De politie kwam, ik heb door de buurt gereden in de auto... Maar ik kan toch maar mooi op zoek naar een nieuwe fiets.

Het voornaamste probleem daarbij is dat ik een mooie Nederlandse gemiddelde lengte heb; de meeste fietsen hier zijn voor van die kleine mannetjes. :D

Ff winkeltje in voor pakje melk net na m'n fietstocht bleek een stom idee; fiets weg.
Goed, ik had m'n fiets na-tuurlijk op slot moeten zetten, maar ik neem m'n slot vaak niet mee als ik een stuk ga fietsen.

De dader staat wel mooi op beeld (ik zette de fiets bewust net voor de camera een beetje in een hoekje). De politie kwam, ik heb door de buurt gereden in de auto... Maar ik kan toch maar mooi op zoek naar een nieuwe fiets.

Het voornaamste probleem daarbij is dat ik een mooie Nederlandse gemiddelde lengte heb; de meeste fietsen hier zijn voor van die kleine mannetjes. :D
Balen zeg! :confused:
Maar de dader moet dan ook 1.85m zijn dus? :unsure:

Humor…

Ik woon aan een doorgaande 60 weg, waar ook wel wat harder gereden word dan dat.

Nu heeft de gemeente ivm klachten uit de buurt na renovatie wegdek drie van die straatjuweel slingers aangebracht. Deze zijn vracht en landbouwverkeer vriendelijk, dus ik had zodra dat bekend werd al aangegeven dat het voor auto’s zinloos is. Dat blijkt nu in de praktijk :) dus er zijn boosdrietige omwonenden.

Wat het echter leuk maakt zijn de suggesties uit de buurt voor andere maatregelen

-flitspaal
-trajectcontrole
-lik op stuk beleid met auto hardrijder afpakken
-30 zone van maken (buitengebied)
-éénrichtingsweg van maken

Ik amuseer me er wel mee :)

Uitklap? Dat ken ik niet, wel knikarm-zonnescherm.
Wij hebben in ons nieuwe huis in augustus ook een elektrisch bedienbaar knikarm-zonnescherm nieuw laten installeren. Nu gaat één van die knikarmen niet goed uit; elleboog blijft achter de onderzijde van de behuizing (cassette) zitten en gaat dus scheef uit. Nu is de installateur wezen kijken. Bekend probleem bij de fabrikant. Fabrikant komt nu t.z.t. de knikarm vervangen voor een nieuw beter exemplaar. Tot die tijd even m.b.v. de bezem de 'elleboog' een duwtje omhoog geven zodat die wel uit de cassette komt en zich goed ontvouwt.
En zonnescherm is dus nog geen jaar oud...
Ja, hoe noem je dat. Zijn inderdaad gewoon knik arm schermen.

Humor…

Ik woon aan een doorgaande 60 weg, waar ook wel wat harder gereden word dan dat.

Nu heeft de gemeente ivm klachten uit de buurt na renovatie wegdek drie van die straatjuweel slingers aangebracht. Deze zijn vracht en landbouwverkeer vriendelijk, dus ik had zodra dat bekend werd al aangegeven dat het voor auto’s zinloos is. Dat blijkt nu in de praktijk :) dus er zijn boosdrietige omwonenden.

Wat het echter leuk maakt zijn de suggesties uit de buurt voor andere maatregelen

-flitspaal
-trajectcontrole
-lik op stuk beleid met auto hardrijder afpakken
-30 zone van maken (buitengebied)
-éénrichtingsweg van maken

Ik amuseer me er wel mee :)
Veel goedkoper was van die visuele markeringen in de weg waardoor die smaller gaat ogen naarmate je hogere snelheid hebt…

Wij hebben exact zo’n zelfde dingetje. 30 straat maar werd dus rustig 50+ gereden.. heuvels maar ook in het midden veel te diepe uitsparing, iedereen rijdt dus nog net zo hard precies tussendoor…

Woon je vlakbij Houston of Kansas City? Wellicht een oranje fan ff langs geweest :D

Veel goedkoper was van die visuele markeringen in de weg waardoor die smaller gaat ogen naarmate je hogere snelheid hebt…

Wij hebben exact zo’n zelfde dingetje. 30 straat maar werd dus rustig 50+ gereden.. heuvels maar ook in het midden veel te diepe uitsparing, iedereen rijdt dus nog net zo hard precies tussendoor…
Tja, das wel vrij onbeschoft. Hier gaat het meeste 70-75 met savonds wat jong volk die weles echt doortrekken, maar persoonlijk stoort het me niet erg. Binnen bebouwd ben ik dr veel feller op.

Die visuele markering ken ik niet, maar ik vraag me af of dat niet snel went. Denk dat het enige wat structureel werkt een paar smerige drempels is, maar daar zit ik zelf ook niet op te wachten :rolleyes:

Wij hebben exact zo’n zelfde dingetje. 30 straat maar werd dus rustig 50+ gereden..
Bij ons in de straat ook. Het is zo smal dat er geen twee auto’s langs elkaar kunnen, en er ligt geen asfalt maar stenen. Het is in die 26 jaar gelukkig altijd goed gegaan, gelukkig ook in de tijd dat er veel kleine kinderen waren, maar elk slachtoffer is er eentje teveel.

BBQ worksjop

C level kwam ook even langs uit BE

Een x5, GLE en range rover. Die hebben andere leasebudgetten.
Tof!

Dat soort functies “leaset” in België niet, maar heeft een managementvennootschap als (schijn) zelfstandige. “Schijn”want in de praktijk hebben ze maar 1 opdrachtgever / klant aan wie ze hun diensten factureren. De auto staat dan gewoon op de zaak om kosten te kunnen declareren
Niodlastige regering gaat hier paal en perk aan stellen want die betalen veel minder sociale zekerheidsbijdragen dan een werknemer die de helft verdient.

Terug
Bovenaan