Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik had er iets van gelezen elders, succes.Auto achter geparkeerd, spulletjes klaar gezet. Mooi moment om nu in alle rust m’n allergrootste irritatie aan te pakken: het stuur.
Ik laat het na de zomer opnieuw bekleden, maar tot die tijd kan ik er niet meer tegenaan kijken dus verf ik het bij. Bovendien zit er ook speling op het knopje van de ACC dus die kijk ik ook gelijk maar even na.
Misschien heb ik nog tijd vandaag om ook de handgrepen te vervangen. Deze generatie BMW heeft daar hetzelfde als wat de Ferrari’s en Maserati’s hadden: sticky plastic.
250 Euro voor 2 personen voor het "korte" menu. Ex drank.
Zal vast fantastisch zijn.
Eet ik liever hier. https://www.fratelli.nl/media/pdf/menukaart-delft.pdf
Hoe doe je dat?Ik heb overal doorheen geslapen. Goede genade had het denk ik nodig, volgens mij gingen rond half tien de luifels dicht.
Dan krijgt de Coca-Cola bij je pizza ineens een nare bijsmaak…![]()
Vader en zoon moeten jarenlang de cel in voor drugshandel bij bekende pizzaketen
Een Haagse vader en zoon hadden naast hun bekende pizzaketen ook een handel in cocaïne. De rechter legt Aziz A. (56) en Ayoub A. (30) mede daarom jarenlange celstraffen op.www.ad.nl
Wij hebben ook lekker de airco aan op 22 overdag. Onze zoon was al uit zijn huis gevlucht vanwege de hitte. Sliep al paar dagen in ons huis.Ok ok blijkbaar sta ik aan de verkeerde kant![]()
Ik ben gezegend (zo voelt het echt voor mij) met een hele goede nachtrust. Ik slaap eigenlijk altijd goed en overal doorheen. Ik ben wel altijd direct wakker als er iets met de kinderen is.Hoe doe je dat?Ik slaap in mijn kamer beneden onder een plat dak, maar heb het 2 uur zien worden.
![]()
Maar wel het grootste tochStroom is niet het enige "probleem" wanneer je kijkt naar airco in huis hè![]()
En qua airco: ik ben wel pro milieu en ben wel overal heel bewust mee. Voor mij is een airco oké omdat ik zoveel zonne energie heb en ik wil het dan combineren direct met een batterij. Anders was het niet in me opgekomen.
Ik heb ook wat te compenseren met die zes cilinder
Maakt m zelf maar alvast
Verhuisplannen?Ik doe het dus eig super goed
Met een 1:20+ auto en een EV
En zonnepanelen !
Batterij gaat dit huis denk ik niet halen
Alleen blaast een ventilator wel al het stof in de rondte en met een huisstofmijt allergie is dat niks.Duur. En een ventilator werkt prima hier voor die paar weken per jaar dat het echt warm is.
Ze verkopen ook eten?![]()
Vader en zoon moeten jarenlang de cel in voor drugshandel bij bekende pizzaketen
Een Haagse vader en zoon hadden naast hun bekende pizzaketen ook een handel in cocaïne. De rechter legt Aziz A. (56) en Ayoub A. (30) mede daarom jarenlange celstraffen op.www.ad.nl
Verhuisplannen?
Het koudemiddel bedoel je?Stroom is niet het enige "probleem" wanneer je kijkt naar airco in huis hè![]()
Daarom schreef ik ook ‘hier’. In mijn situatie werkt het prima. Maar kan me zeker voorstellen dat het voor sommigen door omstandigheden niet werkt.Alleen blaast een ventilator wel al het stof in de rondte en met een huisstofmijt allergie is dat niks.
Het klussen/verbouwen/verhuizen vind ik vaak wel een ding, maar om de zoveel jaar een nieuwe plek is ook wel weer leuk.Al 2 jaar
Maar wacht nog ff ivm verschillende andere plannen (cq locatie ntb)
Koudemiddel, stroomverbruik maar in stedelijk gebied ook extra warmte. Eén zo'n unit maakt weinig verschil, maar als de hele straat de warmte naar buiten blaast en je al in een bakplaat woont (lees, weinig groen, veel bestrating) maak je het nog erger.Het koudemiddel bedoel je?
Ja dat is bij ons in de straat dus wel echt een probleem…lees, weinig groen, veel bestrating)
Snap ik, vind het gewoon een interessant punt om over te sparrenKoudemiddel, stroomverbruik maar in stedelijk gebied ook extra warmte. Eén zo'n unit maakt weinig verschil, maar als de hele straat de warmte naar buiten blaast en je al in een bakplaat woont (lees, weinig groen, veel bestrating) maak je het nog erger.
En dat koudemiddel zorgt voor extra broeikas, oftewel warmer, oftewel meer airco...
Maar goed, dit is een radar in een groot verhaal, ik verdoem mensen met een airco niet hoor! Alleen vind ik het bij ons niet nodig. Ja, 26° C is warm op je slaapkamer, maar die paar nachten in het jaar overleef ik het wel.
Omdat je verf dan mooi snel droog is?![]()
Waarom vond ik dit in een bloedhete schuur ook alweer een goed idee![]()
Daar is niet de airco het grootste probleem maar het stampvol bouwen en totaal gebrek aan groen. Juist daar zal een airco wél noodzaak zijn, vermoed ik. Vwb koudemiddel en stroomverbruik, hmja, regelmatig onderhoud door erkend bedrijf en verbruik is nou ook niet zo enorm bij een moderne, goed onderhouden en constant gebruikte unit.Koudemiddel, stroomverbruik maar in stedelijk gebied ook extra warmte. Eén zo'n unit maakt weinig verschil, maar als de hele straat de warmte naar buiten blaast en je al in een bakplaat woont (lees, weinig groen, veel bestrating) maak je het nog erger.
En dat koudemiddel zorgt voor extra broeikas, oftewel warmer, oftewel meer airco...
Maar goed, dit is een radar in een groot verhaal, ik verdoem mensen met een airco niet hoor! Alleen vind ik het bij ons niet nodig. Ja, 26° C is warm op je slaapkamer, maar die paar nachten in het jaar overleef ik het wel.
Eens!Snap ik, vind het gewoon een interessant punt om over te sparren![]()
Op gebied van warmte vooral de warmte die naar buiten wordt geblazen.De restwarmte van het stroomverbruik is dacht ik de kop niet, wat vooral gebeurd is warmte verplaatsen. Maar ik snap je mbt stedelijk gebied, naar mijn idee zou dat in letterlijke zin vergroenen prio 1 mogen zijn.
Dat is wel extreem! Hebben jullie nog zonwering of iets dergelijks?Hier ist wel praktisch noodzaak. Zonder airco word het binnen dik boven de 30 bij 38 buiten. De buren waren een paar dagen weg, en daar ging het alarm al af omdat het binnen snikheet geworden was begin van de avond
Klopt, groen heeft meer invloed en zal ervoor zorgen dat je de airco niet nodig hebt of minder gebruikt. Maar ja, moet er wel groen zijn/komen...Daar is niet de airco het grootste probleem maar het stampvol bouwen en totaal gebrek aan groen. Juist daar zal een airco wél noodzaak zijn, vermoed ik. Vwb koudemiddel en stroomverbruik, hmja, regelmatig onderhoud door erkend bedrijf en verbruik is nou ook niet zo enorm bij een moderne, goed onderhouden en constant gebruikte unit.
Vloer/dak iso, rolluiken en hr weetikveelhoeveelplusjes glas. Huis is van 1940 en smorgens begint de zon links op de foto en draait savonds pas rechts weg achter de bomen. Spul staat dus de hele dag int lichtDat is wel extreem! Hebben jullie nog zonwering of iets dergelijks?

Was opvouwen!
Vloer/dak iso, rolluiken en hr weetikveelhoeveelplusjes glas. Huis is van 1940 en smorgens begint de zon links op de foto en draait savonds pas rechts weg achter de bomen. Spul staat dus de hele dag int licht
Als het koel is duurt het heel lang voordat de warmte in huis zit maar eenmaal binnen krijg je het gewoon niet meer weg met zulke dagen.
![]()
Dat wilde ik ook al schrijven!Was opvouwen!
De eerste paar dagen met warmte houden de getinte dubbele beglazing en de rolluiken de warmte aardig buiten. Daarna zijn de buiten- en daardoor de binnenmuur zo opgewarmd dat die (ook 's nachts) warmte uitstralen.
Ik heb die airco ook niet om alleen te koelen maar vooral om ' winters te verwarmen. Vorig jaar net aan 10 kuub gas verbruikt. Straks stopt het salderen en moet ik bekijken wat gunstiger is, op stroom of op gas verwarmen. Kan dus zijn dat ik (en met mij half nederland) weer terug gaat naar gasverwarming. Waarmee de overheid dus alweer een modderfiguur slaat
Maar zonder gekheid, 12u de deur uit, bijna anderhalf uur later nu...
Hopelijk heeft die vriendin haar lunch nog niet op![]()
Snap ik! En nu verkoeling!![]()
Happy met het resultaat.
Klusje van 1-2uurtjes , maar heb het al vaker gedaan dus dat scheelt. ACC knopje blijft beetje gammel, ik denk dat het de Ali express knop is die gewoon net niet goed aansluit.
Helaas wordt OEM niet de knop los verkocht, moet je hele unit op het stuur bestellen dus ga dat denk ik maar doen..
Ik heb er mede voor getekend meen ik me te herinnerenIs dat jouw huis daar achter?