Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik draag alleen analoge horloges

Heb iets tegen die batterij dingen
Ik heb mezelf voor mijn 50ste verjaardag een paar jaar geleden getrakteerd op een Seiko Astron SSH in titanium; gelimiteerde editie die ik supermooi vond. Loopt op licht / zonne energie en is een pareltje qua engineering. Linkt met GPS met meerdere satellieten om de 100% exacte tijd te bepalen.

Dagelijks gewoon een Samsung Galaxy smartwatch die zeer handig is, maar ik slaap er niet mee. Voel zelf wel of ik al dan niet goed heb geslapen.

Ik heb een fitbit gehad. Op gegeven moment zo beu dat ik fat ding weggegooid heb. Ik kijk soms op samsung health als ik denk dat ik echt héééél ver gewandeld heb.

Heb eigenlijk nooit een horloge om, teveel risico op beschadiging voor mijn gevoel, en vervolgens denk ik er in het weekend niet meer aan:rolleyes:

Vrouwlief heeft een samsung smartwatch, ooit gekregen bij een nieuwe telefoon, maar als dat ding score uitstekend aangeeft zou ik er niet automatisch vanuit gaan dat dat ook echt zo is:ROFLMAO:

Ik kan niet zonder. Voel me echt naakt als ik geen horloge omheb. Met sporten Apple Watch, verder een oldskool mechanisch horloge

Ik wilde vandaag de doorgaande weg opdraaien, komt er een motorrijder aan die zijn knipperlicht aanhad. Dan verwacht je dat die afslaat maar op het laatst merkte ik dat hij geen snelheid minderde. Ging net goed.

Stukje verder staat hij voor stoplicht rechtsaf en ik ging er langs staan voor linksaf. Hij gebaart dat ik mijn raam open moet doen. "Beter uirkijken man" roept hij. Ik zeg hem dat hij zelf zijn eigen ongeluk uitlokt met zijn knipperlicht. "Had ik dat aan? O dan sorry man"

Zo snel kan het dus gebeuren.

Heb eigenlijk nooit een horloge om, teveel risico op beschadiging voor mijn gevoel, en vervolgens denk ik er in het weekend niet meer aan:rolleyes:

Vrouwlief heeft een samsung smartwatch, ooit gekregen bij een nieuwe telefoon, maar als dat ding score uitstekend aangeeft zou ik er niet automatisch vanuit gaan dat dat ook echt zo is:ROFLMAO:
Ik droeg ze ook nooit. Als ik het advies niet had gekregen voor mijn gezondheid had ik nooit zo’n ding gekocht.

Idem, ook zo'n Apple-ding hier. Nooit 's nachts, trouwens, maar overdag is het wel makkelijk om berichten te kunnen filteren, muziek te bedienen (zeker tijdens het fietsen) of gewoon om een beetje bij te houden als ik weer te lang zit ('zitten is het nieuwe roken!') of qua workout (hoe lang ik bezig ben, wat m'n hartslag is, hoe ver ik al ben, etc.).
Zoals dit overzicht van mijn lange fietstocht van vorig jaar:

IMG-1764.jpg

Dus je hebt ruim 1h en 12 minuten op terrasjes gezeten?

Als ik zo rondkijk naar wielertoeristen die graag Trappist hijsen en vooral van het gezaag thuis vanaf willen, is de ratio rijden / terrassen nog zo slecht niet :giggle:

Ik wilde vandaag de doorgaande weg opdraaien, komt er een motorrijder aan die zijn knipperlicht aanhad. Dan verwacht je dat die afslaat maar op het laatst merkte ik dat hij geen snelheid minderde. Ging net goed.

Stukje verder staat hij voor stoplicht rechtsaf en ik ging er langs staan voor linksaf. Hij gebaart dat ik mijn raam open moet doen. "Beter uirkijken man" roept hij. Ik zeg hem dat hij zelf zijn eigen ongeluk uitlokt met zijn knipperlicht. "Had ik dat aan? O dan sorry man"

Vriendelijke doch niet al te snuggere gast zo te lezen. Ik hoop dat hij zijn motorrij-tijd goed door komt.

Dus je hebt ruim 1h en 12 minuten op terrasjes gezeten?

Als ik zo rondkijk naar wielertoeristen die graag Trappist hijsen en vooral van het gezaag thuis vanaf willen, is de ratio rijden / terrassen nog zo slecht niet :giggle:
Hehe, scherp. :D
Ergens ontbeten en soms een pauze voor wat water of een proteïnereep.

Het biertje kwam vanzelfsprekend wel, maar pas bij aankomst.

Ik moet morgen een nieuwe ID kaart gaan halen bij de gemeente, is bijna verlopen.
Ruim 80 Euro, en dan ook nog 15 Euro voor pasfoto's. Dure grap en je moet.

En verplicht vingerafdruk...

Ik ga maar voor een paspoort denk ik, scheelt maar 8 Euro.

Laatst bewerkt:
Ik heb allebei. ID is wel zo handig in het dagelijks leven (in mijn portemonnee), en m'n paspoort heb ik nodig voor mijn reizen (en de stempels :D ).

Wel fijn dat hij dan sorry zegt... dat is ook geen vanzelfsprekendheid meer...

Weer de horlogediscussie :p

Ik heb een aantal jaar geleden mijn sporthorloge vervangen door een Garmin. Daarvoor had ik een TomTom sporthorloge die ik ook als fietscomputer kon gebruiken. Klikte je uit het band zo op een houder op het stuur. Maar die was op, dus de Garmin gekocht.
Sindsdien draag ik die vooral. Daarvoor had ik wel analoge horloges, die draag ik nooit meer, alles verkocht. Maar niet voor grote bedragen zoals JL;)
Ik vind alle statistieken wel leuk, meer ook niet. Ik herken mij in wat er wordt gezegd over de slaapscore. Meestal klopt het wel, maar lang niet altijd.
Ook leuk; bij volleybal draag ik (natuurlijk) geen horloge, dus dan heb ik soms te weinig gedaan op een dag, volgens het horloge.

Kom er net achter dat je tegenwoordig voor de UK een soort visum nodig hebt (niet echt, ze noemen het een ETA)

aangevraagd via de app.. 3 min later goedgekeurd

wel 24 euro armer

Misschien hadden ze verder moeten exitten

Wel fijn dat hij dan sorry zegt... dat is ook geen vanzelfsprekendheid meer...
Ja, klopt & nette reactie van die motard. Op een motor hoor je dat "knipperen" niet, zelfs zonder oordoppen. Ook het dashboard zit meer 'onder' in je blikveld dan in een auto waar het 'voor' je is, zeker bij sportieve motoren.

Overkomt ons allemaal wel 'ns op de moto en dat is voor andere weggebruikers minstens even hinderlijk of gevaar creërend dan die dingen niet te gebruiken...

Politieactie op A13,maar voor wat dan?
Reanimatie begreep ik van m’n moeder.
Alderbastend…en ik vanmorgen al klagen dat ik 5 minuten langer werk had ‘omdat het zo druk was’.

Excuses :rolleyes:
Ach weet je ik zat in een heerlijk gekoelde auto ipv op het asfalt te worden gereanimeerd.

Moest alleen wel m’n kinderen ophalen wat niet fijn was voor hen, maar ze waren bij m’n schoon ouders dus was prima.

Zou eerst met trein gaan maar ik had ff de memo gemist dat ik kinderen brengen en halen duty had :p

Ja, klopt & nette reactie van die motard. Op een motor hoor je dat "knipperen" niet, zelfs zonder oordoppen. Ook het dashboard zit meer 'onder' in je blikveld dan in een auto waar het 'voor' je is, zeker bij sportieve motoren.

Overkomt ons allemaal wel 'ns op de moto en dat is voor andere weggebruikers minstens even hinderlijk of gevaar creërend dan die dingen niet te gebruiken...
Reed vandaag een auto met alarmlichten voor mij. Gewoon volle snelheid, had niet het daar er iets mis was. Vraag mij dan toch af, hoe heb je dat niet door?

Hèhè, dat heeft mijn wederhelft ook. Standaard bij een concert. Daarover gesproken, woensdag Mumford & Sons!

Overigens vind ik het nadeel dat je zo'n Watch elke dag moet laden. Daarom heb ik destijds gekozen voor Garmin en niet voor Samsung.

Wanneer ik het horloge enkel draag als horloge (niet actief iets meten van sport) gaat die wel lang mee. Dag of 10 lukt wel. Toen ik deze net had wel 2 weken meen ik.

Hebben die nog wat nieuws uitgebracht de afgelopen 20 jaar?
Laatste was 72 seasons maar was alweer in 2023.

Inkomsten machine draait nu volkomen op de concerten tegen extreme prijzen nu helaas.

Ik ben afgelopen jaren altijd gegaan, maar vind het nu wel echt flink.

Mooiste was Pinkpop 2014 toen het noodweer was. ‘Ride The Lightning’ maar dan voor eggie :p. Had nu niet meer gekund , kijk maar naar Defqon afgelast

Terug
Bovenaan