Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het probleem hiermee is wel dat er voorheen ook 0 handhaving was. Dus ik heb niet echt de illusie dat mensen nu ineens geen vuurwerk gaan afsteken. Waarschijnlijk dit jaar zelfs meer; mensen zijn nu graag recalcitrant van nature ;)

Laten we hopen dat het hierdoor wel op de langere termijn het wat zoden aan de dijk zet. Voor onschuldige omstanders, maar zeker ook voor onze hulpdiensten.
Gebrek aan handhaving is één issue, het steeds zwaardere illegale vuurwerk is twee. Wij vonden strijkers en nitraten al heel wat..

Ik ben geen hele grote fan van meer EU bemoeienis, maar een verbod vind wel weer bij uitstek iets wat je over de hele EU gelijk moet trekken, zolang bij de buren vrij verkocht word is verbieden gewoon een wassen neus.

Dat klinkt wel als iets dat veel extra werk en tijd kan kosten Frits.
Valt op zich mee. Alleen in dit soort gevallen is het niet altijd even makkelijk.
We hebben speciale dropboxen waar we het in kunen doen, maar dan heb je het niet meteen terug, bij een loket afgeven is beter, maar zijn er niet veel meer van en zitten soms verder weg.

C66954A4-0419-45B5-9333-6EF417738701.jpg

Current mood.

Gebrek aan handhaving is één issue, het steeds zwaardere illegale vuurwerk is twee. Wij vonden strijkers en nitraten al heel wat..

Ik ben geen hele grote fan van meer EU bemoeienis, maar een verbod vind wel weer bij uitstek iets wat je over de hele EU gelijk moet trekken, zolang bij de buren vrij verkocht word is verbieden gewoon een wassen neus.
En nu alles verboden is, is er geen level playing field meer voor ‘braaf’ vuurwerk, want dat is ook illegaal.

Dus gok ik dat veel meer mensen voor zwaar gaan. Of je nou een cobra of rotje afsteekt, beide dezelfde zwaarte qua strafbaarheid.

Ben wel voorstander van die zooi verbieden want in onze regio altijd ellende.

Kan je daar leuk zitten? Ik vind het plein zelf (aan de andere kant van het stadhuis) altijd een beetje toeristisch op de slechte manier aanvoelen. Een beetje categorie 'Menukaart in het Engels met foto's in Italië'
Nee klopt , je moet weten waar je zit. Ik zit idd achter het stadhuis waar vroeger de sjees zat , nu De Beierd.

De Beierd, de Waag en De Engel is top. Rest is allemaal veel te toeristisch

Maar zit liever bij het doelenplein of bij de oude Jan.

Laatst bewerkt:
En nu alles verboden is, is er geen level playing field meer voor ‘braaf’ vuurwerk, want dat is ook illegaal.

Dus gok ik dat veel meer mensen voor zwaar gaan. Of je nou een cobra of rotje afsteekt, beide dezelfde zwaarte qua strafbaarheid.

Ben wel voorstander van die zooi verbieden want in onze regio altijd ellende.
Snap ik, ben zelf een beetje neutraal in de discussie, maar dan moet een verbod qua haalbaarheid wel zin hebben. Heb het jaren niet afgestoken en nu net de laatste jaren elke keer wat potjes voor de kids.

Kans is aanwezig dat ik in december dus wel een klein beetje recalcitrant burgerlijk ongehoorzaam ga doen :rolleyes:

Snap ik, ben zelf een beetje neutraal in de discussie, maar dan moet een verbod qua haalbaarheid wel zin hebben. (...)

Mja idem met de verhoogde minimumleeftijd voor alcohol: zo'n proces - en de bijbehorende cultuurverandering - duurt even. Dat zal dit eindejaar dus zeker nog wel een redelijk zooi geven...

Vuurwerk is en blijft mooi, maar de laatste jaren werd er meer afgestoken wat niet zou misstaan in de oorlog in Oekraïne kwam sterkte.

Mja idem met de verhoogde minimumleeftijd voor alcohol: zo'n proces - en de bijbehorende cultuurverandering - duurt even. Dat zal dit eindejaar dus zeker nog wel een redelijk zooi geven...
Nu ga ik geen uitspraken doen over heel NL, want mijn observatie blijft beperkt tot mijn eigen regio. Ik zie het gewenste effect nog niet. Consumptie is verplaatst naar tuinbijeenkomsten ipv kroeg en verschuift naar oa 3MMC en aanverwante troep.

Heel eerlijk geloof ik dat dat doofproces bij vuurwerk meer kans van slagen heeft dan bij drank

Nederland kennende... de etters mer zwaar illegaal vuurwerk mogen weer alles slopen, de huisvader die toch met zijn zoontje wat afsteekt wordt beboet.

Hier is dus amper verkeer…
Ik ga nog even met de MX-5 een “rustig” toertje doen en de samenvatting in de rust kijken…

Bij mij was mobiel inloggen ook een paar dagen van de leg, nu weer goed.

Concert was mooi, maar nu een uur wachten op de trein. Irritant dat je gelijk krijgt; ik zei dat we de trein niet gingen halen. Toch proberen, niet gehaald. Uur op het station koekeloeren...

Maar doen wij niet hetzelfde? :ROFLMAO:

Bij mij was mobiel inloggen ook een paar dagen van de leg, nu weer goed.

Concert was mooi, maar nu een uur wachten op de trein. Irritant dat je gelijk krijgt; ik zei dat we de trein niet gingen halen. Toch proberen, niet gehaald. Uur op het station koekeloeren...
Straks kom je Frits nog tegen… :p (Aan iedere mannelijke conducteur vragen of hij Frits heet… :ROFLMAO:)

En het is hier Arriva, rijdt Frits niet in, wel?

Inmiddels thuis, tandenpoetsen en naar bed. Morgen (eindelijk) even flink snoeien, eens zien hoe ver ik kom met de heggen. Maar wel beetje slaap nodig dus. Trusten!

Goedemorgen. Flinke dag voor de boeg met in totaal bijna 400km.. Deel met de trein en rest met collega. Zag in de NS app dat de trein overvol zal zijn vanwege de A4 en storing nog na brand traject Rotterdam. Zin in..

Goedemorgen. Flinke dag voor de boeg met in totaal bijna 400km.. Deel met de trein en rest met collega. Zag in de NS app dat de trein overvol zal zijn vanwege de A4 en storing nog na brand traject Rotterdam. Zin in..

Das een aardig stukkie

Succes

Ik ga vandaag even kijken wat ik met de kleine samen kan gaan doen

Misschien wel cabrio’s shoppen

Succes, als ik dat lees prijs ik me gelukkig dat ik na een kwartiertje door de bossen kachelen op locatie ben.

Das een aardig stukkie

Succes

Ik ga vandaag even kijken wat ik met de kleine samen kan gaan doen

Misschien wel cabrio’s shoppen
Veel plezier, en laat dat misschien maar weg, we willen reviews lezen :LOL:

Succes, als ik dat lees prijs ik me gelukkig dat ik na een kwartiertje door de bossen kachelen op locatie ben.

Veel plezier, en laat dat misschien maar weg, we willen reviews lezen :LOL:
:ROFLMAO:

Die blauwe handgeschakelde z4 zit nog in mn hoofd maar die staat in ### Gent. Dus ben activiteiten aan het zoeken voor kids in die regio (vond een of ander Harry malter park..)

Merci. En Mwoah de afwisseling is juist wel leuk hoor. Leuk om niet achter het bureau te zitten, plus ik vind het heerlijk om alleen in de auto te zitten. Nu dus niet en dan heb ik er eigenlijk niet zo’n zin in.

Merci. En Mwoah de afwisseling is juist wel leuk hoor. Leuk om niet achter het bureau te zitten, plus ik vind het heerlijk om alleen in de auto te zitten. Nu dus niet en dan heb ik er eigenlijk niet zo’n zin in.
Herkenbaar.

Ik vind mn werk op inhoud leuk, en een geweldige afdeling collega’s bij een bedrijf wat goed voor zn mensen is. Maar heel diep van binnen was op de servicebus wel het meest mooie wat ik ooit gedaan heb

Die blauwe handgeschakelde z4 zit nog in mn hoofd maar die staat in ### Gent. Dus ben activiteiten aan het zoeken voor kids in die regio (vond een of ander Harry malter park..)
Gingen we vroeger ook vaak heen, supertof tot pakweg 12 jaar. Ligt bij wijze van spreken in the middle of nowhere, als je denkt dat je GPS echt compleet de weg kwijt is, ben je er. Makkelijk parkeren. Supergrappig als je als volwassene door de wat verwaarloosde staat heen kan kijken.
Iets anders leuk ook met grotere kinderen in Gent is parkkaffee (www.parkkaffee.be), doen wij nu nog want je kan er ook lekker eten - enkel open in de NM en “vlakbij” parkeren is niet altijd evident bij mooi weer want heeft geen eigen parking.
Is het die dag wat minder weer, veruit het leukste zwembad met glijbanen, golfslagbad en vanalle wellness etc uit de regio is Lago De Rozebroeken, dat moeten we hier geen 2x vragen… let wel vanaf 12 jaar = paspoort verplicht tonen om na te gaan of je niet op de zwarte zwemlijst staat. Wij gaan daar altijd tegen openingstijd 9h dan is er 0 wachttijd aan de 3 glijbanen en tegen de middag uit het bad en aansluitend daar iets kleins eten.

Laatst bewerkt:
@Niseko nu zijn wij een keer voor de Belgen :p Gefeliciteerd
Bedankt bedankt, wat een compleet geschifte match was me dat, niet normaal. We gingen al dezelfde terugvlucht nemen als NL en DUI, er was ruzie op het veld tussen 2 spelers, er kwamen een paar “rare” wissels en dan kantelt het dankzij die dekselse Lukaku en zag je de Senegalezen opeens heel erg twijfelen.

Ik zat er zelf om 2h pas in en vanochtend op de trein waren er veel kleine oogjes en mensen met nog halve en hele katers. Waar wij keken werd er gigantisch gezopen, die uitbater had een absolute topdag. Volgende match is tegen de US waarvan de topspeler een rode kaart heeft gekregen.

Bedankt bedankt, wat een compleet geschifte match was me dat, niet normaal. We gingen al dezelfde terugvlucht nemen als NL en DUI, er was ruzie op het veld tussen 2 spelers, er kwamen een paar “rare” wissels en dan kantelt het dankzij die dekselse Lukaku en zag je de Senegalezen opeens heel erg twijfelen.

Ik zat er zelf om 2h pas in en vanochtend op de trein waren er veel kleine oogjes en mensen met nog halve en hele katers. Waar wij keken werd er gigantisch gezopen, die uitbater had een absolute topdag. Volgende match is tegen de US waarvan de topspeler een rode kaart heeft gekregen.
de twijfel over wel/geen penalty was goed te zien bij de arbitrage, maar potdikkie, wat tikte Tielemans die rustig beheerst in na 120 minuten spelen

En het is hier Arriva, rijdt Frits niet in, wel?

Inmiddels thuis, tandenpoetsen en naar bed. Morgen (eindelijk) even flink snoeien, eens zien hoe ver ik kom met de heggen. Maar wel beetje slaap nodig dus. Trusten!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet onthouden heb waar jij woont, dus geen idee.

Terug
Bovenaan