Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

We?...Voel je je ook (half) Amerikaan dan?
(Oprechte vraag)
Hoe lang ben je al dan in de Uh-eS-of-Ah?
Deels! Mijn identiteit is sowieso wat gemengd; ik woon al sinds 2008 niet meer in Nederland (ik woonde ondertussen in België/Frankrijk/Engeland).

Wij gaan er hier thuis morgen wel een feestje van maken hoor: beetje grillen, mac'n cheese, biertje.

Ik ben hier sinds 2022, trouwens.

Voor voetbal hebben Nederlanders in ieder geval niks meer bij jullie te zoeken. Tenzij ze er nog een vakantie achteraan geplakt hebben. :ROFLMAO:

Genoeg te zien en te doen hier hoor!

Genoeg te zien en te doen hier hoor!
Dat zeker! Met mijn gezondheid is het te riskant, anders had ik maar al te graag een keer een rondreis gemaakt.

Ferrari 550 Maranello…
ferrari-550-maranello-2305-1a.jpg

Ferrari 550 GTZ…
ferrari-550-gtz-by-z-7.jpg

550 barchetta Pininfarina…
65ad348e1107carina.jpeg

Laatst bewerkt:
Belgen, Zeeuwen, Duitsers en Fransen zijn notoire dieselaars, wij rijden liever dit - zuunig weettewel :LOL:

Maar ja, een 650d Cabrio versie voor de zuunige openrijders zat er niet in, die Duitsers hebben echt geen gevoel voor humor.

Belgen, Zeeuwen, Duitsers en Fransen zijn notoire dieselaars, wij rijden liever dit - zuunig weettewel :LOL:

Maar ja, een 650d Cabrio versie voor de zuunige openrijders zat er niet in, die Duitsers hebben echt geen gevoel voor humor.

Heb een m550xd f11 gehad

Was nie zuinig

Wel snel haha

Hier in Brabant is het vooral drukker omdat Belgen ook vakantie lijken te hebben
Klopt, schoolvakantie start hier officieel op 01/07 - dat geldt enkel voor kleuters, de rest is dan al minstens een week (soms 2) off duty. Met de Kerst- en Paasvakantie is dat trouwens ook zo. In praktijk hebben kinderen dus 3-4 weken extra verlof over een schooljaar gezien. Scholen moeten wel een minimale opvang voorzien maar er is niks educatiefs meer, gewoon bezigheidstherapie.

Met als gevolg dat geen enkele ouder zich er nog iets van aantrekt qua vakantie boeken…

Ik vind die energiemarkt zo misselijk geworden dat ik het zelfs principieel zou doen om die aanbieders minder te gunnen. Heb nu zelfs klanten in die hoek en het zijn echt cowboys.

Waarom niet gewoon 1 door de overheid gereguleerde aanbieder (of van / via de overheid), meest gunstige voor je bewoners zonder allerhande tussenpartijen met weer een marge.
Hetzelfde geldt voor de zorg(verzekering)

*checkt prijs voor Uber

Edit: €120… 50/60 had ik er wel voor over

Het is dat de trein gratis is pfff
Beter je BMW M550d gehouden dus - tank je die in BE helemaal vol voor dat Uber bedrag.
Ik neem van mijn mobi budget altijd een 1ste klasse ticket als ik de trein neem naar Antwerpen. Kost wat maar heb je ook wat, ruimte, rust, airco - onderweg ga ik de AI wedstrijd tellen op mijn gemakske.

Je had nu in de file kunnen staan, maar dan relaxt met airco :)

Zit nu in de trein, eigen plekje, kan nog ff admi doen.. viel uiteindelijk mee, 5 min vertraging

Hele perron stond nog wel vol bij vertrek trein want er stond nog steeds 10min vertraging en die deuren gingen snel weer dicht

Beter je BMW M550d gehouden dus - tank je die in BE helemaal vol voor dat Uber bedrag.
Ik neem van mijn mobi budget altijd een 1ste klasse ticket als ik de trein neem naar Antwerpen. Kost wat maar heb je ook wat, ruimte, rust, airco - onderweg ga ik de AI wedstrijd tellen op mijn gemakske.

Heb een ns zakelijk volledig vrij abonnement + mobi budget

Snap alleen niet hoe je naar 1e klas kan upgraden met die pas na inchecken

Zo, ik heb even twee hele extreme werkweken achter de rug en de komende tijd zal het niet veel rustiger worden denk ik. De extreme hitte van afgelopen week helpt daar niet aan mee want ik slaap daardoor heel slecht, maar ik kan goed op 4-5 uur slapen door beuken ;).

Mijn promotie heeft ook er voor gezorgd dat we het gehele proces mogen herstructuren, wat een super resultaat is, maar dit doe je niet over een nacht ijs. Daarnaast moet je uiteraard ook het top management overtuigen van het nieuwe process en beargumenteren waarom dat de juist werkwijze is, vandaag die sessie daarvoor gehad.

Tegelijkertijd laat je zien dat het huidige process niet correct is en tevens de mensen verantwoordelijk daarvoor in dezelfde call aanwezig zijn, dus daar komt veel politiek bij kijken.

Afgelopen dagen tevens senior management sessies gehad op kantoor, wall to wall druk. In de avond nog even wat tijd aan de kleine thuis geven, tussendoor nog wat werken en mijn vrije avond begint dan pas om 9 uur dan wel 10 uur in de avond.

Ondertussen lopen de projecten in de achtergrond natuurlijk ook gewoon door. De hoge werkdruk kan ik aan dus dat is allemaal prima, alleen ik moet andere dingen even op een lager pitje zetten!

Gisteren nog wel lekker met de T-Bird naar het kantoor gegaan, terug weg lekker in het zonnetje na een drukke dag, helpt met een goede reset, om vervolgens nog ff thuis een paar slides in elkaar te rammen :censored:.

Het WK krijg ik nog maar even half mee, maar ik ga uiteraard er voor de F1 wel even voor zitten ;).

Zit nu in de trein, eigen plekje, kan nog ff admi doen.. viel uiteindelijk mee, 5 min vertraging

Hele perron stond nog wel vol bij vertrek trein want er stond nog steeds 10min vertraging en die deuren gingen snel weer dicht
Een goede tip voor op het perron : oefen een dreigende “Virgil Van Dijck blik / mimiek” thuis in voor de make up spiegel van je vrouw. Doe je haar desnoods ook in een dotje, maar maak dan dat collega’s je niet zien. Zet wat heftige Tribal tattoos op je armen en rol je hemdsmouwen ostentatief op -> iedereen deinst gewoon terug.

En jij bent aan boord. Rust. Het doel heiligt de middelen :cool:

Heb je al een accent?
Vrienden zaten 1,5 jaar in Amerika en sindsdien heeft zij een Amerikaans accent.:ROFLMAO:

(Één van mijn beste vrienden woont al 35 jaar in Engeland en spreekt accentlozer Nederlands dan ik. Enneh….Engels ook.:p)

Nee, ik geloof niet dat ik een accent heb ontwikkeld in al die jaren. Soms ben ik wel op zoek naar de juiste woorden, dat wel.

Ik vraag me dan af in welke taal je denkt. Mijn beste vriend woont al 25+ jaar in Spanje / Andorra en is getrouwd met een Spaanse. Hij praat of appt soms gewoon in het Spaans naar me. Omdat ik die taal ook beheers antwoord ik dan ook in het Spaans beleefd als ik ben.

Vaak valt zijn “Peseta” pas na een paar minuten, dus ik vermoed dat die in het Spaans denkt en telkens moet vertalen naar het Nederlands. Als hij hier op bezoek is bij zijn ouders voor een tijdje merk je wel dat ie beter en beter NL begint te praten.

Ik vraag me dan af in welke taal je denkt. Mijn beste vriend woont al 25+ jaar in Spanje / Andorra en is getrouwd met een Spaanse. Hij praat of appt soms gewoon in het Spaans naar me. Omdat ik die taal ook beheers antwoord ik dan ook in het Spaans beleefd als ik ben.

Vaak valt zijn “Peseta” pas na een paar minuten, dus ik vermoed dat die in het Spaans denkt en telkens moet vertalen naar het Nederlands. Als hij hier op bezoek is bij zijn ouders voor een tijdje merk je wel dat ie beter en beter NL begint te praten.
Grappig hoe dat werkt.
mijn vier vwo jaren waren officieel tweetalig, in de praktijk vooral engelstalig. Ik merk nu jaren later nog steeds dat als ik in een engelstalige omgeving ben ik heel snel weer in het engels ga denken.

Ik denk ook veel Engels. Een werkdag is voor mij 90% in het Engels. Ook alle documentatie. Dan is in het Engels denken wel handig.

De switch naar het gezin soms wat lastig…… :p

Ik ben wel slecht in één op één vertalen. Vraag me niet om zaken even snel mondeling te vertalen, dat gaat niet soepel.

Grappig hoe dat werkt.
mijn vier vwo jaren waren officieel tweetalig, in de praktijk vooral engelstalig. Ik merk nu jaren later nog steeds dat als ik in een engelstalige omgeving ben ik heel snel weer in het engels ga denken.
Ik heb 7j gewerkt in internationale omgeving dus alleen maar Engels praten, schrijven wat echt m’n Nederlands negatief heeft beïnvloed. Vooral lidwoorden , ook vanwege de ‘corporate’ taal en bondig schrijven.

Nu bijna alles in NL maar zodra ik weer iets in het Engels heb is het een soort knop wat omgaat.
De switch naar het gezin soms wat lastig…… :p
Dit heb ik dan ook wel echt inderdaad.

Ga ik hoogst irritant in mix van Engelse corporate woorden en Nederlands praten. Let’s take a deep dive and steer this in the right direction. Can we double down on this asap ?

Bluwh

Ik wissel met denken af in het Duits of Engels. Thuis spreken we ook Engels dus dat is na 13 jaar buitenland zo’n beetje de moeder taal geworden.

Zakelijk doe ik presentaties als meetings zowel in het Duits of Engels, gaat mij beide goed af.

Maar ik zit zelf ook de hele tijd te kloten met autocorrect omdat dan ook steeds weer een andere taal aan staat, heel irritant.

'Same here' qua vermoeidheid, @Twix. Best grappig hoe normale woorden dan opeens wat moeite vergen.

Ik wissel met denken af in het Duits of Engels. Thuis spreken we ook Engels dus dat is na 13 jaar buitenland zo’n beetje de moeder taal geworden.

Zakelijk doe ik presentaties als meetings zowel in het Duits of Engels, gaat mij beide goed af.

Maar ik zit zelf ook de hele tijd te kloten met autocorrect omdat dan ook steeds weer een andere taal aan staat, heel irritant.

Ha, ja, mijn Siri staat in het Engels, maar omdat ik mijn telefoon tweetalig gebruik (en erg veel Vlaamse contacten heb), krijg ik geregeld echt de gekste reminders ('Siri set a reminder for..' is erg handig als ik iets niet wil vergeten maar op dat moment niet kan doen). Bijv. 'Send thing through for griendt', terwijl het iets was voor een vriend die bij de 'Greens' werkt. :)

Lekker drankje? Kreeg net en belletje van een maat, hij had kortsluiting in huis gehad en zijn pc deed niks meer. (Alleen nog BIOS)
Niks van de internet tips werkten, dus we dachten SSD overleden. Ik las iets over Fast Boot en daar was 1 optie voor in BIOS. Stond op enabled en kon naar disabled. Dat gedaan en de pc doet het weer.:unsure: Ik zie geen verband met de storing, maar als het werkt...

Laatst bewerkt:
Sparkling water met limoen smaak, ik kan het wel waarderen, limoen is niet sterk aanwezig. Ik had ze laatst met peach (wat is peach ook alweer op z’n NLs? :ROFLMAO: ), was ook prima.

Terug
Bovenaan