Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Lavendel vindt zwitserse winter niet zo geweldig, vermoed ik.
Als ik hier van mijn balkon eens om me heen loer, ben nu in Vorarlberg, zijn het vooral conifeervarianten en siergrassen die het goed doen. Aangevuld met een-/tweejarig spul om wat kleur te krijgen.

Dank maar alles al ondersteboven gekeerd en bovendien is die oude nu ongeldig dus kan er niks meer mee en juridisch hetzelfde als niks bij je hebben.

Punt is niet zozeer dat ik bang ben voor een boete (kans en €), ik ben onverzekerd op dit moment.

Vrijdag heb ik m weer.
Pff, zo raar. Je voertuig is verzekerd, ga ik van uit. Online kunnen ze checken of je rijbewijs ingevorderd is of niet.
Dus je hebt een geldig rijbewijs; @vervelend maar je kan het even niet voorleggen, de auto is verzekerd dus of je je nu zorgen moet maken over 'onverzekerd rondrijden'...

Het enige wat ik niet zelf doe is gras maaien. Dat laat ik doen. Die mannen zijn met een half uurtje klaar. Inclusief hydration break.

Ik heb twee tips voor tuinieren:
- Kijk wat de buren voor planten hebben.
- AI is je beste vriend.
Als ik op m'n buren moet afgaan moet ik ofwel een set oud speelgoed, wat emmers, een pilon, en wat vuilniszakken vol in mijn tuin zetten.
Of het compleet laten overwoekeren (andere kant).

Ik woon inderdaad in goed gezelschap.

Als ik op m'n buren moet afgaan moet ik ofwel een set oud speelgoed, wat emmers, een pilon, en wat vuilniszakken vol in mijn tuin zetten.
Of het compleet laten overwoekeren (andere kant).

Ik woon inderdaad in goed gezelschap.
Jullie hebben geen HOA? Bij ons zijn ze redelijk streng. Voordeel is dat het meeste er goed uit ziet.

Heg geknipt, cabrio gewassen, auto dochter nieuwe ruitenwissers opgezet. Daarna naar de camping en daar gegeten, samen met kleindochter gevallen (zij schrok nog het meeste), disco dansen op de camping. Zo weer naar huis, brood maken, hond uitlaten en slapen.

Heg geknipt, cabrio gewassen, auto dochter nieuwe ruitenwissers opgezet. Daarna naar de camping en daar gegeten, samen met kleindochter gevallen (zij schrok nog het meeste), disco dansen op de camping. Zo weer naar huis, brood maken, hond uitlaten en slapen.
Geen gewonden?

Iemand ervaring met marterverjager in de auto? Geurblokje, honderharen, zo'n pieper of wat dan ook?
Ga dat nu toch maar doen, gezien er hoogstwaarschijnlijk één in de auto heeft gezeten...

IMG-2009.jpg%0A
IMG-2007.jpg%0A

Iemand ervaring met marterverjager in de auto? Geurblokje, honderharen, zo'n pieper of wat dan ook?
Ga dat nu toch maar doen, gezien er hoogstwaarschijnlijk één in de auto heeft gezeten...
Heb er zo een in m’n auto van K&K, zie foto. Tot op heden nog nooit last van gehad maar woon in de randstad dus kans is ook klein.

Is wel echt heel netjes weggewerkt moet ik zeggen.

Iedereen weer hard aan het werk want maandag? Ik ben morgen weer aan de beurt, wekker gaat dan om 5 uur.
Wel hard aan het werk, maar thuis en ik krijg niet uitbetaald; heg snoeien. Denk een derde van het werk nu klaar. Alles bij elkaar vegen en hakselen kost aardig wat tijd. Nu eerst maar even schaften!

Mijn buren zijn afgereisd naar hun “Château” in de Creuze dus hun tuinafval bak heb ik een paar weken in bruikleen gevraagd en zo kan ik per week 240L groenafval wegknikkeren. Dat is best wat.

Dat snoeien en onkruid + dan nog onweerschade in de tuin afgelopen week in de tuin is al vervelend; laat staan om dat dan nog te hakselen. Groenbak in, groenbak buiten en weg ermee.

Mijn buren zijn afgereisd naar hun “Château” in de Creuze dus hun tuinafval bak heb ik een paar weken in bruikleen gevraagd en zo kan ik per week 240L groenafval wegknikkeren. Dat is best wat.

Dat snoeien en onkruid + dan nog onweerschade in de tuin afgelopen week in de tuin is al vervelend; laat staan om dat dan nog te hakselen. Groenbak in, groenbak buiten en weg ermee.
Mijn snoeiafval past niet in de groene container. We gebruiken deze enkel voor onkruid en groenafval van eten; nog niet alles kunnen we biologisch kopen of is geschikt voor de compost in nl.
Wanneer ik de liguster snoei, zou dat zonder hakselen meerdere containers betekenen. Niet te doen dus. Ik heb een aantal soorten die ik niet op de compost gooi, zoals de laurier. Dat gaat gehakseld in de groene container, kan dan wel in één lading. Hopelijk niet te zwaar nu hèhè.
Voor het beeld, de liguster was wel aardig lang (eerste snoei dit jaar, beetje laat) maar dat gaat gehakseld wel richting een kuub denk ik. Gelukkig heb ik veel ruimte voor de compost :)

Wij houden eigenlijk enkel de “goede compost” hier, denk dan aan de schillen van citrus, meloenen, avocado, bananen en zaken als preigroen, bladeren van bloemkolen etc. De rest gaat in die bak en nu tijdelijk 2 bakken.

Ik heb ooit de fout gemaakt om massaal hulst struiken te snoeien en dat op een gigantische berg te gooien van meters hoog. Wel, na 3 jaar lag dat er nog en werd ik keihard uitgelachen met mijn gebergte ;) . En in de fik steken mag hier al heel wat jaren niet meer.

Iedereen weer hard aan het werk want maandag? Ik ben morgen weer aan de beurt, wekker gaat dan om 5 uur.
Hard aant werk is wel heel optimistisch, maar wel heel druk in het hoofdje met een aantal werk en prive zaken die zo onhebbelijk zijn deze week allemaal tegelijk op de planning te staan.

Zal allicht ook het aspect hitte zijn, nu is het 30 graden buiten en dan is een auto, airco of niet, meestal niet direct de aangenaamste omgeving.

Rust een paar uurtjes Jay W zodat je paraat ben voor 2 topaffiches (huhum, 1 topaffiche dus om 21h) in het WK Voetbal (y)

Voor België blijf ik niet wakker. :p

@autorit in de hitte: deels wel, maar het is vooral bij mij het zitten wat nog steeds moeilijk gaat. Er zijn wel weer wat dingen ontdekt waar ik mee verder kan, dus daar hopen we maar weer op. Het gaat in ieder geval al beter dan de periode voor afgelopen maart toen ik aan de revalidatie begon. Er worden dus wel stapjes gezet. ;)

Laatst bewerkt:
Nou nou, bij een collega auto website staat een verslag van de AV van de aandeelhouders van Porsche. 40% van het personeel daar verdient 100-120K (afhankelijk hoe je het ziet met toeslagen) op jaarbasis.
Niet onaardig maar die centjes moeten van ergens komen...

Vandaar dus dat ze al die minderwaardige plastiek moeten gaan inkopen bij de toeleveranciers van Sushi of Bami afhaalmaaltijden en dan vervolgens in hun interieur droppen.

@Jay ik blijf wel wakker voor de volgende match van de Nederlanders hoor

Drukke dag weer, om 7 uur thuis toen ff 1.5 uur met de kleine buiten, snel eten gemaakt, voetbal aan en tegelijkertijd even een meeting van morgen voorbereid. Had ff wat ammunitie nodig, beter met een goede voorbereiding erin morgen! Tweede helft zonder “tussendoor” werken kijken en dan morgen weer op tijd weg.

Poeh wat een dag. Half 5 op en omdat mijn vrouw nog op de camping stond een flinke wandeling met de hond gemaakt (is normaal haar taak in de morgen). Deze keer keidruk op het werk. Eenmaal thuis was mijn vrouw er weer maar ook de kleindochter. Uurtje leuk gespeeld. Toen de bbq verzorgt. Mijn dochter had eindelijk het kinderfietsje binnen. Bouwpakket dus daar ging ik weer. Daarna uiteraard proberen. Ging iets te goed want ik moest er echt achteraan rennen.

Tja, 16.000 stappen verder gaan nu de luikjes dicht. Truste.

Allez zeg, vorige break in Spa-Por was het De Macarena, nu Bon Jovi. En grappig dat ze het hier vinden en luid meebrullen met Living on a prayer

Merci, ik had 100x liever dat het team van Oranje ook gewoon doorging hoor.

De match Por-Spa zonet is gefloten door een absolute topref, waarom krijgen wij dan - met alle respect - een derderangs scheidsrechter uit een niet voetballand die trouwens ook al een match uit onze groepsfase floot?

Ben morgen de enige van de 5 hier die moet werken ai ai ai…

Terug
Bovenaan