Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

België heeft erg goed gespeeld. Amerika juist heel slordig. Niets lukte echt, zowel verdedigen en aanvallen was het gewoon niet.

“Overturn this” zeggen ze dan :ROFLMAO: Heerlijk resultaat! Sorry, not sorry voor onze Amerikaans vrienden hier ;)

Zo! Naar Amsterdam toe. Ik pak de trein. 2e dag met OV, moet niet gekker worden. Morgen ook, ivm de vlucht. Meeste OV achter elkaar in 20 jaar.

Wij hebben homeoffice vandaag; niet door de match van vannacht maar gewoon elke dinsdag. Scheelt al de verplaatsing naar de Koekenstad en dat komt vanochtend toch wel handig uit. Uiteindelijk nog 4h geslapen.
Vrijdag spelen we om 21h ideaal tegen Spanje, echt top icm het weer kunnen we buiten kijken na de BBQ.

Wij hebben homeoffice vandaag; niet door de match van vannacht maar gewoon elke dinsdag. Scheelt al de verplaatsing naar de Koekenstad en dat komt vanochtend toch wel handig uit. Uiteindelijk nog 4h geslapen.
Vrijdag spelen we om 21h ideaal tegen Spanje, echt top icm het weer kunnen we buiten kijken na de BBQ.
Hier ook.
Ben KO. 4 dagen Werchter en voorbije nacht de match...

Hoe neem je weerwraak op je partner en de kinderen die om 5h luid zingend "YMCA" thuiskomen met het nodige kabaal terwijl je zelf slaapt en de enige bent die er op een normaal uur uit moet @werken?

Juist ja. Kat in de bijkeuken gezet en de stereo keihard "YMCA" - ze konden er niet mee lachen na een paar uurtjes slapen :ROFLMAO:. Vrijdag tegen Spanje spelen om 21h is op dat vlak beter.

En vanavond supporteren we op het forum uiteraard voor Zwitserland @JL86!! Ik vermoed dat hier weinig Colombianen actief zijn, maar je weet nooit... hopelijk een goede match!

OIP.uI-9TLiijTIj4QTBbGafagHaGg

Nou, vandaag te horen gekregen dat de afdeling waar ik werk teruggaat van 48 naar 20 mensen. Niet compleet een verrassing maar toch minder mensen over dan ik dacht en wat eerder dan ik dacht.

Met mijn leeftijd is 1 plus 1 wel 2 dus ergens maart-april volgend jaar is het over. Ach is dan maar 4 maanden voor het normale pensioen dus voor mij valt het wel mee. Nu nog een leuke regeling ;)

Nou, vandaag te horen gekregen dat de afdeling waar ik werk teruggaat van 48 naar 20 mensen. Niet compleet een verrassing maar toch minder mensen over dan ik dacht en wat eerder dan ik dacht.

Met mijn leeftijd is 1 plus 1 wel 2 dus ergens maart-april volgend jaar is het over. Ach is dan maar 4 maanden voor het normale pensioen dus voor mij valt het wel mee. Nu nog een leuke regeling ;)
Gelukkig maar, wel pech voor de anderen die moeten vertrekken.

Dat is ook wel het dubbele, ik zie het zonnig in maar de 50-ers zijn (begrijpelijk) in mineur. En binnen die groep is natuurlijk veel onduidelijk wie het gaat raken.
En altijd in periodes dat gezinnen op vakantie willen of vlak voor de feestdagen in december. :rolleyes: Nu zijn er uiteraard meer gezinnen waarin beide ouders werken, maar de keren dat mijn vader werkloos raakte was er (tijdelijk) geen inkomen.

Het is altijd een lastige beslissing om mensen te laten gaan en vooral ook hele groepen. Alhoewel het niet altijd zo lijkt is dat echt wel zo, dat gaat niet over één nacht ijs en is vaak idd zo bedacht om het bedrijf te redden. Een juist moment bestaat helaas niet.

Ze kunnen het ook niet doen, zit het hele bedrijf in April ofzo thuis, beter idee?
Ik snap wel dat dit nodig is, en 'een goed moment' voor zoiets is er niet. Eerst nog advies afwachten van de OR, mogelijk dan nog wat aanpassingen en pas dan worden de betrokkenen geïnformeerd. Vervolgens 6 maanden om het plan uit te voeren.

Positief is dat het sowieso na 1 januari is in verband met de overgang naar het nieuwe pensioen.

Ik heb het zelf ook gezien (niet meegemaakt was al vertrokken) bij een oud-werkgever. Er moest vrij stevig gesnoeid worden, mensen vloeien af en krijgen een vergoeding in functie van hun loon / anciënniteit. Was de chemie sector, dit loopt al snel in de 10.000en Euro’s, voor managers een 0 extra. Spreek ik over netto bedragen.
Die waren al bij al nog relatief goed af… want het bedrijf krasselde verder en ging een tijd later failliet en voor de overblijvers was er… niks. Ze maken nu nog aanspraak op een deel van de opbrengsten van de inboedel, gebouw en grond etc maar veel zal dat netto niet zijn per persoon want gaat over honderden mensen.

Het is niet zo dat het slecht gaat. Met steeds betere apparatuur gaat het testwerk ook sneller en daarin gaan we weer een flinke stap maken en zijn minder mensen nodig.

35 jaar geleden duurde 1 apparaat testen 6 weken. Inmiddels maken we het 20-voudige van toen en dat duurt 3 dagen per systeem. En dat gaat straks naar 1 dag.

Ik heb het zelf ook gezien (niet meegemaakt was al vertrokken) bij een oud-werkgever. Er moest vrij stevig gesnoeid worden, mensen vloeien af en krijgen een vergoeding in functie van hun loon / anciënniteit. Was de chemie sector, dit loopt al snel in de 10.000en Euro’s, voor managers een 0 extra. Spreek ik over netto bedragen.
Die waren al bij al nog relatief goed af… want het bedrijf krasselde verder en ging een tijd later failliet en voor de overblijvers was er… niks. Ze maken nu nog aanspraak op een deel van de opbrengsten van de inboedel, gebouw en grond etc maar veel zal dat netto niet zijn per persoon want gaat over honderden mensen.
Ja, ik heb in een vergelijkbare sector gewerkt en zo verschillende reorganisaties gezien. Best cru, die vertrekregelingen: sommigen waren écht in zak en as, anderen vertrokken met een ruime ton netto en konden binnen een maand weer ergens anders aan de slag.

Och, hier in de VS mag je het vaak gewoon helemaal zelf uitzoeken, dus het kan altijd erger. :D

Wel pech dat de kwartfinale van CH zondagnacht om 3h is, zal wel wat te gortig zijn voor de meeste mensen in Europa die maandag moeten werken. De andere 3 matchen zijn op een gunstiger uur.

Ik kijk echt amper. Spanje Portugal wel gekeken en denk komend weekend ook wel wat, maar de lol is er voor mij ook nu weer met het Trump debacle volledig af..

Terug
Bovenaan