Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik heb vanochtend alleen het Sahara-zand er even afgespoten, nagespoeld met “vlekvrij water” en daarna met een lange snelwegrit drooggereden. Ook die glimt weer.

Het was vandaag wel f**ing druk op de weg.
Maar ja, helaas waren de kampjes afgelopen………

Jouw opmerking vorige week was ik idd niet vergeten en ja, ben dat van plan toe te passen. Effe bellen, want de app hoort en leest ze niet altijd als het gezellig is met de zussies.

Ook nu een belletje half 3 dat ze niet meer tussendoor thuiskomt, maar blijft bij haar zussie en af daar naar andere vriendin gaat en daar eet... Best!, had niet anders verwacht, ken haar al 29 jaar
Kijk maar uit met dat bellen voor de snackbar-date. "Waarom bel je me nou? Ik ben het heus niet vergeten, hoor!!!"

Nu einde dag wel donkere wolken maar het komt er niet uit. Best wel benauwd, net nog even op pad geweest, niet fijn als het zo benauwd is.

Ik doe het nu anders, wasstraten hier hebben enkel een hoge druk en een "schuur"borstel die ook schuim geeft. Als de vorige gebruiker zijn velgen of zijn motorblok (no shit, zelf gezien) daarmee gedaan heeft en je zet dat ding daarna op je eigen motorkap...

(1) auto hogedruk afspoelen (1€ of 2€ afh van de auto)
(2) auto insprayen met een handmatige foam drukspuit - die vul ik thuis met Meguairs en warm water - er kan 1,5L in; recent gekocht bij webwinkel Crop (NL) en erg tevreden van + de velgen insprayen met wheel cleaner (remstof etc wordt dan paars)
(3) schuim afspoelen (1€ of 2€)
(4) drogen met een Meguiars microvezel doek.

Het interieur is wat meer werk en vind ik belangrijker. Als je het goed bijhoudt valt het mee en 2x/jaar grondig het leer aanpakken in 2 stappen, reinigen en voeden. Alcantara doe ik gewoon met een klamme microvezeldoek.

Ik ook/niet…was de vorige wasbeurt al niet aan de Audi toegekomen, en vanmiddag ook niet, dus drie keer raden wat ik nu aan het doen ben :rolleyes:

Kan straks voor de 2e keer douchen denk ik, het koelt nog weinig af….

Ja als LEGO enthousiasteling wel benieuwd naar Oberhausen, net als bijvoorbeeld Scheveningen is het een Discovery Centre. Recensies zijn wat wisselend, maar alles beter dan met regen op de camping. Hele dag spelletjes, dat houden we niet vol haha

Zometeen even naar een sport vliegveldje, daar lunchen en dan kan de kleine even buitenspelen. Vanochtend binnen gespeeld en ik heb even een veiling in Japan bijgewoond (digitaal), maar die begon al om 7 uur…

Onze huurauto is een Volvo V60 T8. Best een fijne auto. Vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Alles zit erop.

Voel me wel een beetje dom. Er zat een kinderslot op en zoals altijd dacht ik dat je die eraf zou halen met de ouderwetse sluiten die in de afstandsbediening zit. Die sleutel gaat er op een net iets andere manier uit. Maar goed, met een beetje pielen gevonden hoe. Vervolgens de rubberen dopjes van de deur eruit en daar zat vervolgens niets achter. Affijn, op de Volvo-website gevonden... er zit gewoon een knopje op het portier.

Lees dat het over auto’s wassen gaat. Krijg foto niet geüpload maar die van mij is weer beige grijs ivm het vele, vele stof hier.

Veel onverharde paden gehad waardoor er ook wat lood van m’n velg is gevallen met trilling uit achteras als gevolg. Morgen naar garage , hopelijk niet iets mis met de band zelf :).

Verder hier onwijs genieten en slapen we nu een paar nachtjes waar we zijn getrouwd vorig jaar. Bijzonder om er weer te zijn.

Laatst bewerkt:
Net voor de regenbui nog ff 10km hardgelopen in het koele bos...Heerlijk!
Weer wat geluncht en zo even op pad voor wat knabbels bij de F1 straks, kaarsje aansteken bij Bas en dan F1 kijken. Hup #11!!
De regenbui is alweer voorbij, heeft een klein uurtje geduurd, helaas te weinig. Hopelijk valt straks nog meer...

Ook net door het bos gelopen. Wel wandelen. Zo’n 9 kilometer.
Ik ga nu mijn verjaardagsvoucher inleveren bij de wasstraat. Daarna F1 kijken en vanavond lekker uit eten met de kids.

Psst Twix, om je verder uitlachen te besparen, als de spiegels van de V60 ingeklapt zijn is dat niet omdat één of andere vandaal aan het werk is. En de koffer doe je dicht met een knopje niet met Texaanse power ;)

Psst Twix, om je verder uitlachen te besparen, als de spiegels van de V60 ingeklapt zijn is dat niet omdat één of andere vandaal aan het werk is. En de koffer doe je dicht met een knopje niet met Texaanse power ;)
Ja... dat weet dan wel weer allemaal.

Terug
Bovenaan