Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

avg_86.jpg

Men gaat nu weer helemaal los op de hoofdpagina van AW
Tja, qua moderatie zullen Roadracer, Barri en Wouter82 hier minder werk hebben Robert69.

De FP ontaardt zo vaak in onnozele discussies voor of tegen EVs, voor of tegen VAG en Stellantis producten, Chinese auto’s etc. etc. etc. Mensen die al eens iets interessants posten worden er gewoon weggepest of -gehoond.

Sta je bij de carwash (box), lekker alles ingeschuimd voor een tweede keer, even saldo erbij... mag ik niet meer contactloos betalen, moet pin invoeren. Uh, waarom? Lekker dan... wederhelft gebeld... irritant dit...

Sta je bij de carwash (box), lekker alles ingeschuimd voor een tweede keer, even saldo erbij... mag ik niet meer contactloos betalen, moet pin invoeren. Uh, waarom? Lekker dan... wederhelft gebeld... irritant dit...
Kan je niet met een 2e betaalpas doen dan?
Ik heb er 2 op zak: eigen rekening en de gezamelijke rekening.

Kan je niet met een 2e betaalpas doen dan?
Ik heb er 2 op zak: eigen rekening en de gezamelijke rekening.
Nee, we hebben alleen een gezamenlijke betaalrekening. Ik vind het zonde/onzin, je betaalt ook voor een extra rekening/pas en ik zie het nut niet van een eigen rekening. Gewoon alles op één hoop.
Heb wel een creditcard, maar dat lukte niet.
Ik moet eens in de zoveel tijd mijn pin invoeren, ongeacht de hoogte van het bedrag, geloof ik. Mijn wederhelft niet. Eens navragen hoe dat zit, best irritant, kon nu geen pin invoeren. Maar goed, wederhelft haar pas kon wel.
Auto even goed afgespoeld, ergste is er af. Had alleen geen emmers/washandschoen/droogdoek mee. Moest even snel maar dat is niet gelukt haha.
Vanavond als het kouder is maar even met de hand thuis goed poetsen en drogen. Staat nu in de zon

Bij mijn lokale wasbox kunnen er ook nog munten in. Moet je dan ook net maar op zak hebben uiteraard.

Het valt me toch altijd weer op hoe goed je hier in Zuid Frankrijk (en in Italië en in Spanje) kan eten voor relatief weinig geld als je dat vergelijkt met Nederland. Toprestaurants zijn gewoon echt hoogstaand en natuurlijk wel duur. Maar ook een eenvoudige bistro heeft vaak al goede homemade kwaliteit voor ongeveer de helft tot 2/3 van wat je in Nederland betaalt.. Gisteren een goed gebakken picana met zelfgemaakte frites en salades en gebakken groente compleet met sauzen, voor 20 euro, zelfgemaakte cheesecake met chocoladesaus en framboos als dessert, 8 euro. Fles rosé erbij en niets meer aan doen. Voor 30-35 euro pp prima gegeten.

Ja das in NL echt extreem geworden

Sinds de Coronapandemie lijkt mij dat het geval. Net als dat je ook moet reserveren, want het zit wel vol overal. En je moet steeds vaker aanbetalen bij reserveren. Ging laatst met 7 mensen zakelijk dineren, moet ik 150 euro aanbetalen bij de reservering. Gevraagd naar de reden: ' we maken mee dat mensen op meerdere plekken reserveren en dan op de dag zelf kiezen waar ze zin in hebben waardoor we met een lege tafel zitten'. Tja.

Ja, met een aantal roadsters op weekend in Doullens (N-FRA) geweest. Gezellige pizzeria vlakbij het hotel. Glas champagne 6€, daar heb je hier geen glas cheape Cava "van Dunaldi" voor! Pizza's tussen 6 en 18€, en ze waren overheerlijk. Glas wijn 3€, dus voor 30€ pp echt lekker gegeten. Irish Coffee was trouwens ook maar 6€, ik moest toch niet meer rijden ;)

Het is echt de ideale temperatuur voor:
- koffers uitpakken
- auto uitzuigen
- was sorteren, wassen en opruimen
Bier drinken in Tuinesië en ondertussen een smoes bedenken waarom bovenstaande niet is gelukt voor wanneer de moeder de vrouw thuiskomt. Iemand ideeën?

Het is echt de ideale temperatuur voor:
- koffers uitpakken
- auto uitzuigen
- was sorteren, wassen en opruimen
Bier drinken in Tuinesië en ondertussen een smoes bedenken waarom bovenstaande niet is gelukt voor wanneer de moeder de vrouw thuiskomt. Iemand ideeën?
Ja, 'loopt niet weg en kan morgen ook. Hier, proost, even lekker nagenieten' (y)

Dan ken jij m'n vriendin niet. Inside info: ze heeft nu zo'n 5 nachten slecht geslapen. Vrouw met slaapachterstand? Dodelijk!
Auto uitzuigen was vooral mijn eigen wil; we kennen allemaal dat voldane gevoel van een schone auto toch :)
Gelukkig duurt het wasprogramma 3u en kon ik de kinderen aansporen om hun eigen spullen op te ruimen.

Terug
Bovenaan