Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Straks 18u een etentje met mijn oud-leidinggevende in Nijmegen. Na bijna 11 jaar in dienst te zijn geweest. Goede fles rode wijn mee en bonbons voor de secretaresse als dank.
Nu ff bij zoonlief op bezoek, was te vroeg. Verkeer zat mee richting nijmegen.

Het valt me toch altijd weer op hoe goed je hier in Zuid Frankrijk (en in Italië en in Spanje) kan eten voor relatief weinig geld als je dat vergelijkt met Nederland. Toprestaurants zijn gewoon echt hoogstaand en natuurlijk wel duur. Maar ook een eenvoudige bistro heeft vaak al goede homemade kwaliteit voor ongeveer de helft tot 2/3 van wat je in Nederland betaalt.. Gisteren een goed gebakken picana met zelfgemaakte frites en salades en gebakken groente compleet met sauzen, voor 20 euro, zelfgemaakte cheesecake met chocoladesaus en framboos als dessert, 8 euro. Fles rosé erbij en niets meer aan doen. Voor 30-35 euro pp prima gegeten.
Niet alleen in restaurants, de meeste supermarkten hebben ook merkbaar meer kwaliteit dan in ons land. Wat je daar in de supermarkt haalt aan vlees moet je hier bij de slager zijn.

Eigenlijk is het in ons land in de supermarkt ronduit schandalig wat ze je verkopen, zo kun je het ook zien.

Pittig dagje vandaag, maar vooral vanwege de hitte. Zakelijk dus netjes gekleed (lange broek) bij 35-46 graden en dan in ongeventileerde gebouwen die nog omgebouwd moeten worden. Nu in de trein terug naar Zürich, weer overleefd!

Sinds de Coronapandemie lijkt mij dat het geval. Net als dat je ook moet reserveren, want het zit wel vol overal. En je moet steeds vaker aanbetalen bij reserveren. Ging laatst met 7 mensen zakelijk dineren, moet ik 150 euro aanbetalen bij de reservering. Gevraagd naar de reden: ' we maken mee dat mensen op meerdere plekken reserveren en dan op de dag zelf kiezen waar ze zin in hebben waardoor we met een lege tafel zitten'. Tja.
Grappig want wij hadden gister precies hetzelfde gesprek. Arbeid, m2 / huur en basis producten inkoop is in NL gewoon zo extreem duur geworden.

Pittig dagje vandaag, maar vooral vanwege de hitte. Zakelijk dus netjes gekleed (lange broek) bij 35-46 graden en dan in ongeventileerde gebouwen die nog omgebouwd moeten worden. Nu in de trein terug naar Zürich, weer overleefd!

Had korte broek en teenslippers aan..

Nu wel linnen broek en polootje, oppas is er dus papa en mama gaan zich even bezatten

Uh vermaken

Grappig want wij hadden gister precies hetzelfde gesprek. Arbeid, m2 / huur en basis producten inkoop is in NL gewoon zo extreem duur geworden.
Iedereen die in het buitenland wat gaat eten heeft dat gesprek. En geen interessantdoenerij met bio, lokaal etc, als het even kan gebeurt dat gewoon en wordt als vanzelfsprekend gezien.

Aanbetaling voor eten vind ik wel Bisar! Uiteraard is het hier ook niet goedkoop maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wel tenten waar je zonder reservering niet binnenkomt ondanks dat ze plaats vrij hebben…

Aanbetaling voor eten vind ik wel Bisar! Uiteraard is het hier ook niet goedkoop maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wel tenten waar je zonder reservering niet binnenkomt ondanks dat ze plaats vrij hebben…
Hier is het nogal vaak zo. Sowieso lijken bijna alle restaurants op die grote platforms te zitten tegenwoordig (OpenTable, Tock, Resy, ...).
Ze kunnen zo zelfs bijhouden wat je meestal bestelt, wat voor fooien je geeft, wanneer je laatst geweest bent, etc.
Ik weet of ik dat allemaal wel echt een verbetering vind.

Precies dat, alles is tegenwoordig met apps geregeld of platformen met accounts. Gisteren wel even op tripadvisor gekeken en toen gewoon een restaurant binnen gelopen en ze hadden nog plaats. Eten was top, niks te klagen!
Vind ik ook fijn!

Helaas zijn de goede restaurants ook vaak populair. Hier in de buurt zit hier een uitstekend Italiaans restaurant, twee maanden van tevoren boeken is vaak al te laat. In het algemeen in deze stad is een week van tevoren is sowieso een slecht idee.
Die Amerikaanse economie draait niet fantastisch, maar gut wat houdt men hier van restaurants. :)

In Amsterdam met meer dan 2 personen echt de norm geworden

Wat doe je als de enige plekken beschikbaar met een laadpaal zijn? Fake it till you make it. Dan doe je net alsof je weet hoe dat allemaal werkt. Gelukkig even een QR code scannen en credit card info invullen.

Gisteren waren de heren wel wat nauwkeuriger. Het was Scheveningen. Een tripje Nederland kan niet zonder even te eten bij Simonis.
Zo te zien geparkeerd bij die rotonde aan het einde van de boulevard waar ze al tijden aan het verbouwen zijn. Kijk maar in mijn topic voor een foto zo’n 500 meter noordelijker ;)

Het is de heetste dag van de week en wat doe je dan? Dagje Artis.
20260729-133549.jpg

2 Pas geboren olifantjes.
Weet nou alleen waar er meer wilde dieren rondliepen, voor over achter de hekken.

Ik kom niet uit die omgeving vandaar! Zo de kleine in bed… ! filmpje kijken met de vrouw, “Netflix en chill” maar met chillen is het vroeg in slaap vallen :ROFLMAO:
Welke kijk je?

Ik zag twee weken geleden een nieuwe film die je kon streamen en toen dacht ik, ja, die lijkt mij leuk!
Nu vergeten welke het was :ROFLMAO:

Er is een nieuwe versie van The Devils Wears Prada, wilde m’n vrouw zien (ik stiekem ook :censored:), maar geen idee of die op Netflix is, wij kijken op Hulu.

Terug
Bovenaan