Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Straks 18u een etentje met mijn oud-leidinggevende in Nijmegen. Na bijna 11 jaar in dienst te zijn geweest. Goede fles rode wijn mee en bonbons voor de secretaresse als dank.
Nu ff bij zoonlief op bezoek, was te vroeg. Verkeer zat mee richting nijmegen.

Het valt me toch altijd weer op hoe goed je hier in Zuid Frankrijk (en in Italië en in Spanje) kan eten voor relatief weinig geld als je dat vergelijkt met Nederland. Toprestaurants zijn gewoon echt hoogstaand en natuurlijk wel duur. Maar ook een eenvoudige bistro heeft vaak al goede homemade kwaliteit voor ongeveer de helft tot 2/3 van wat je in Nederland betaalt.. Gisteren een goed gebakken picana met zelfgemaakte frites en salades en gebakken groente compleet met sauzen, voor 20 euro, zelfgemaakte cheesecake met chocoladesaus en framboos als dessert, 8 euro. Fles rosé erbij en niets meer aan doen. Voor 30-35 euro pp prima gegeten.
Niet alleen in restaurants, de meeste supermarkten hebben ook merkbaar meer kwaliteit dan in ons land. Wat je daar in de supermarkt haalt aan vlees moet je hier bij de slager zijn.

Eigenlijk is het in ons land in de supermarkt ronduit schandalig wat ze je verkopen, zo kun je het ook zien.

Pittig dagje vandaag, maar vooral vanwege de hitte. Zakelijk dus netjes gekleed (lange broek) bij 35-46 graden en dan in ongeventileerde gebouwen die nog omgebouwd moeten worden. Nu in de trein terug naar Zürich, weer overleefd!

Sinds de Coronapandemie lijkt mij dat het geval. Net als dat je ook moet reserveren, want het zit wel vol overal. En je moet steeds vaker aanbetalen bij reserveren. Ging laatst met 7 mensen zakelijk dineren, moet ik 150 euro aanbetalen bij de reservering. Gevraagd naar de reden: ' we maken mee dat mensen op meerdere plekken reserveren en dan op de dag zelf kiezen waar ze zin in hebben waardoor we met een lege tafel zitten'. Tja.
Grappig want wij hadden gister precies hetzelfde gesprek. Arbeid, m2 / huur en basis producten inkoop is in NL gewoon zo extreem duur geworden.

Pittig dagje vandaag, maar vooral vanwege de hitte. Zakelijk dus netjes gekleed (lange broek) bij 35-46 graden en dan in ongeventileerde gebouwen die nog omgebouwd moeten worden. Nu in de trein terug naar Zürich, weer overleefd!

Had korte broek en teenslippers aan..

Nu wel linnen broek en polootje, oppas is er dus papa en mama gaan zich even bezatten

Uh vermaken

Terug
Bovenaan