Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Simonis? Simonis?
Zo noemen wij het goedje om de lak van de auto te simoniseren. Weet niet eens wat dat in het NL is, polieren of waxen of zo? Soit, het product brengt een witte laag aan die je met een prop watten inwrijft en je dan met een andere prop watten weer uitwrijft. Blinkt ie - naar het schijnt - nog harder dan een kale knikker bij volle maan.
Soit.... voor al mijn landgenoten van boven de open riolen, het zij zo.

Jij bent duidelijk nog nooit in Friesland geweest. Als we zo beginnen weet ik ook nog wel een paar Belgenmoppen. :p
perfect-popcorn.gif

Jij bent duidelijk nog nooit in Friesland geweest. Als we zo beginnen weet ik ook nog wel een paar Belgenmoppen. :p
Toch wel hoor @kamperen 'toen de kleine zoon nog klein was' en heb er een superleuk vakantielief gehad uit Medemblik, al kan dat ook provincie NH zijn, geen idee.
Kom maar op met de Belgenmoppen!!

(Skeer, cringe, poepoe haircut etc. zijn woorden vanop school die ik hier dagelijks hoor)

Een Amerikaan staat op de luchthaven van Schiphol ongeduldig te wachten bij de bagageband. Na een halfuur stapt hij op een voorbijlopende medewerker af.

"Excuse me sir, why is this luggage belt taking so long?!" vraagt hij geïrriteerd.

De medewerker antwoordt beleefd: "Well, sir, we are running a bit behind because of the time difference."

De Amerikaan knikt begrijpend, kijkt op zijn horloge en zegt: "Oh, right! My bad! I forgot we're six hours ahead... my bags are probably still in the air!"

Ik ben enorm in mijn nopjes, net de meest recente iPad Pro met M5 chip gekocht in een Coolblue store, ditmaal de 13" versie. De kost vergeten we even want die kan ik toch inbrengen & afschrijven over 4-5 jaar.
De oudere Pro met M1 chip en 11" uit 2021 schuift nu door naar de kinderen. Die zullen blij zijn met dat geweldig ProMotion display ipv dat freaking 60 Hz scherm dat ze nu gebruiken... dat wordt dan onze reserve- of Spotify pad.

Ik ben enorm in mijn nopjes, net de meest recente iPad Pro met M5 chip gekocht in een Coolblue store, ditmaal de 13" versie. De kost vergeten we even want die kan ik toch inbrengen & afschrijven over 4-5 jaar.
De oudere Pro met M1 chip en 11" uit 2021 schuift nu door naar de kinderen. Die zullen blij zijn met dat geweldig ProMotion display ipv dat freaking 60 Hz scherm dat ze nu gebruiken... dat wordt dan onze reserve- of Spotify pad.

Gaaf! Hele fijne dingen zijn dat

Wacht tot de nieuwe MacBook Pro uitkomt en dan wil ik die okk

Nice hoe is de hitte afvoer ? Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze maar toch voor normale 512 gegaan op advies van Apple Store. Qua gebruik is die echt méér dan snel wat ik nodig heb, maar hier in Italië wordt die wel snel warm.

Wat doet een Hollander als hij een lelijke vlek in zijn onderbroek heeft?
Een uur lang laten inkoken, dan heeft 'ie weer bouillon!
;)
(zet zich alvast schrap voor de lawine die komt, allen tegen één haha)
Amai ik zit in een agriturismo met heel veel Belgen. Ik ben mij al 4 dagen aan het verwonderen. Jullie zijn een bijzonder volk.

Wij Nederlanders ook hoor ;)

Nice hoe is de hitte afvoer ? Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze maar toch voor normale 512 gegaan op advies van Apple Store. Qua gebruik is die echt méér dan snel wat ik nodig heb, maar hier in Italië wordt die wel snel warm.
Ik heb daar niks negatiefs over gelezen en het model is nu 6+ maanden op de markt. Hij is nog aan het laden, werd geleverd met 0% batterij, wel wat slordig van Coolblue. Bij alle vorige iPads (ben aan nr 6 incl. de Mini's) kwamen die met ca. 50% uit de doos.
Het scherm is wel waanzinnig, wow. Het is onnodig / overbodig krachtig qua CPU zolang ze de OS van hun notebooks er niet opzetten, maar goed. De Pro M1 2021 begon na 5 jaar zeer trouwe dienst wat minder te worden qua batterij en dat is niet handig als het je daily driver is. Het is zot veel geld voor een tablet met dat keyboard en de pencil; moest ik het niet als bedrijfskost kunnen boeken zou ik dat nooit doen...

Ik heb daar niks negatiefs over gelezen en het model is nu 6+ maanden op de markt. Hij is nog aan het laden, werd geleverd met 0% batterij, wel wat slordig van Coolblue. Bij alle vorige iPads (ben aan nr 6 incl. de Mini's) kwamen die met ca. 50% uit de doos.
Het scherm is wel waanzinnig, wow. Het is onnodig / overbodig krachtig qua CPU zolang ze de OS van hun notebooks er niet opzetten, maar goed. De Pro M1 2021 begon na 5 jaar zeer trouwe dienst wat minder te worden qua batterij en dat is niet handig als het je daily driver is. Het is zot veel geld voor een tablet met dat keyboard en de pencil; moest ik het niet als bedrijfskost kunnen boeken zou ik dat nooit doen...
Net een paar weken geleden zo'n €200 duurder geworden ook, toch?

Ik heb zelf een Air uit '24, mét toetsenbord (leve Ebay: $100 i.p.v. $279 of zo) en pencil. Heerlijk behendig apparaat. Ik gebruik 'm zelf veel voor meetings, de krant lezen, wat nota's nemen zonder dat ik m'n laptop mee moet nemen en vooral: onderweg. Ik heb al jaren die schermpjes in vliegtuigen niet meer gebruikt, ik neem lekker zelf m'n series mee.

Ik heb zelf een Air uit '24, mét toetsenbord (leve Ebay: $100 i.p.v. $279 of zo) en pencil. Heerlijk behendig apparaat. Ik gebruik 'm zelf veel voor meetings, de krant lezen, wat nota's nemen zonder dat ik m'n laptop mee moet nemen en vooral: onderweg.
Nee, de zwarte versie was 250€ goedkoper, minder duur dan de zilveren... Aangezien dat ding toch altijd in die Keyboard hoes zit maakt dat niet uit.
Apple Air was geen optie (dat wordt nu onze Spotify pad dus...), eens je ProMotion gewoon bent is er geen weg terug zonder je te pletter te ergeren. Gekende Apple truc om je richting duurder te duwen.
Een simpele instap Samsung foon heeft al 10 jaar 90Hz, dat is best OK, maar die 60 Hz schermen van Apple zijn echt niet meer van deze tijd. En niet dat die Air zo goedkoop is :oops:

Ik heb zelf een Air uit '24, mét toetsenbord (leve Ebay: $100 i.p.v. $279 of zo) en pencil. Heerlijk behendig apparaat. Ik gebruik 'm zelf veel voor meetings, de krant lezen, wat nota's nemen zonder dat ik m'n laptop mee moet nemen en vooral: onderweg. Ik heb al jaren die schermpjes in vliegtuigen niet meer gebruikt, ik neem lekker zelf m'n series mee.
Ik heb lang een iPad gehad, toen lange tijd niet omdat ik het onzin vond. Sinds december weer een en vind het echt een waanzinnige aanvulling, mede nu door dat je zo goed kan multi tasken en inderdaad het pennetje.

Ik vind het bijv in vergaderingen ook een fijn alternatief voor de laptop omdat het minder massief is en je gesprekken meer ‘open’ dan met zo’n laptop voor je neus.

Ik heb lang een iPad gehad, toen lange tijd niet omdat ik het onzin vond. Sinds december weer een en vind het echt een waanzinnige aanvulling, mede nu door dat je zo goed kan multi tasken en inderdaad het pennetje.

Ik vind het bijv in vergaderingen ook een fijn alternatief voor de laptop omdat het minder massief is en je gesprekken meer ‘open’ dan met zo’n laptop voor je neus.
Absoluut. Ik pak 'm ook zo even mee. Handig voor een kort overleg ergens. En relatief betaalbaar. Of ja, ik kocht de mijne voor $599 met $100 waardebon (Black Friday). Voor dat geld koop je een vrij matige smartphone.
Het pennetje is overigens ideaal voor de vele academische stukken die ik lees i.c.m. de app Notability.

Het pennetje is overigens ideaal voor de vele academische stukken die ik lees i.c.m. de app Notability.
Ik gebruik nu Goodnotes, die vind ik net wat fijner. Heb daar gewoon meerdere notitie boekjes incl ander ‘kaft’.

En helemaal eens ! Je pakt m veel sneller even erbij. Ik heb zo’n Magic Keyboard hoes waar die in ‘zweeft’ en haal m er af als ik bijv zoals nu de krant lees of hier zit te reageren :p

En ik heb m 1-1 gesynct met m’n iPhone wat ik echt wérelds vind. FaceTime, AirPods, apps, copy paste. Alles werkt integraal of je Switcht in een nanoseconde over. Geniaal

Ik gebruik nu Goodnotes, die vind ik net wat fijner. Heb daar gewoon meerdere notitie boekjes incl ander ‘kaft’.

En helemaal eens ! Je pakt m veel sneller even erbij. Ik heb zo’n Magic Keyboard hoes waar die in ‘zweeft’ en haal m er af als ik bijv zoals nu de krant lees of hier zit te reageren :p

En ik heb m 1-1 gesynct met m’n iPhone wat ik echt wérelds vind. FaceTime, AirPods, apps, copy paste. Alles werkt integraal of je Switcht in een nanoseconde over. Geniaal
Jup, idem hier. Zo heeft Apple me wel beet, natuurlijk, haha.

Als we toch bezig zijn, echt geen idee dat hier mensen uit OOS op het forum waren - tof land trouwens @moto (y)

Waarom kijkt een Oostenrijker 's ochtends nooit uit het raam?
Anders heeft hij 's namiddags niks meer te doen.

Ben geen Oostenrijker hoor en woon er ook niet (helaas).
Maar ik hoorde toevallig deze mop vorige vakantie aldaar.
En aangezien we net Belgen- en NL-moppen aan het tappen waren, dacht ik "Gooi er een Oostenrijks mop in..."

Terug
Bovenaan