Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

En ik heb m 1-1 gesynct met m’n iPhone wat ik echt wérelds vind. FaceTime, AirPods, apps, copy paste. Alles werkt integraal of je Switcht in een nanoseconde over. Geniaal
Ik zit in het Samsung-ecosysteem en die hebben een keurige inhaalslag gemaakt. Met twee Samsung telefoons, een Samsung tablet (twee, als ik die van Twixin Mini meereken) en Samsung Watch loopt alles keurig in de pas. En dan krijg je ook nog Samsung DEX. Niets mis mee.

Wat is die e ? Elektrische iPhone 16?
Het zijn de relatief goedkope iPhonemodellen (oudere case met wel vrij moderne hardware).
En het werkt perfect. Zo koop ik al jaren mijn iPhones. Heb de 5C gehad, de SE, SE 2 en nu de 16e. Ik weiger het dubbele uit te geven. Helemaal omdat er na een 5/6 jaar geen nieuwe updates meer komen over het algemeen. Ik heb dan nu de SE 3 (2022) overgeslagen, en dat zal ook zo zijn met de 17e. Die kwam vlak nadat ik mijn 16e kocht.

Lees net dat ik zelfs de 18e zal overslaan als het meezit. Die komt lente 2027.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft een Samsung van haar werk, ik begrijp dat ding gewoon niet na sinds 2010 diverse Iphones in gebruik te hebben. Nu een 15 pro, bijna 3 jaar oud, topding. Mijn vrouw heeft prive een 17 pro, net weer een stapje verder maar geen must have. Ik gebruik mijn spullen vaak tot ze merkbaar slechter worden of gewoon op zijn, beetje duurzaamheid, niet steeds het nieuwste te hoeven etc

Privé kocht ik altijd een model vh jaar ervoor en deed daar dan 3-4j mee. Ik hoef niet het nieuwste en net als @Bimmert belangrijk om duurzaam met spullen om te gaan .

Nu voor het eerst huidige model tegen gunstige korting via KPN en inruil van m’n oude waardoor ik netto iets meer dan 500 euro heb betaald volgens mij voor een normale 17. Nu wel voornemens om wat sneller te verversen.

Apple care ook wel blij mee want ik heb verdorie weer m’n telefoon laten vallen net terwijl ik m uit het hoesje had omdat ik die aan het schoonmaken was

Baal als een stekker :(

Mijn vrouw heeft een Samsung van haar werk, ik begrijp dat ding gewoon niet na sinds 2010 diverse Iphones in gebruik te hebben. Nu een 15 pro, bijna 3 jaar oud, topding. Mijn vrouw heeft prive een 17 pro, net weer een stapje verder maar geen must have. Ik gebruik mijn spullen vaak tot ze merkbaar slechter worden of gewoon op zijn, beetje duurzaamheid, niet steeds het nieuwste te hoeven etc
Precies, ik ook. Vorige iPhone heb ik bijna 6 jaar mee gedaan. Batterij werd minder en opslag ook, maar verder was het een prima ding nog.

En ik kan ook echt niet overweg met Android , volgens mij gewoon wat je gewend henr
Ik ook niet. Maar het zit je niet mee deze vakantie… :rolleyes: :confused:

Nog twee daagjes, en dan mag ik weer switchen van abonnement. Dan betaal ik weer een jaartje 3,50 p. maand. :p

Laatst bewerkt:
Precies, ik ook. Vorige iPhone heb ik bijna 6 jaar mee gedaan. Batterij werd minder en opslag ook, maar verder was het een prima ding nog.

:rolleyes: :confused:
Ik gebruik mijn iphone zowel privé als zakelijk, privé met fysiek kaartje en zakelijk nummer op de e sim. Ding wordt dus zwaar gebruikt, maar nu na bijna 3 jaar nog rond de 90% batterij en dat vind ik netjes, ik merk nog geen teruggang. Iphone hiervoor was een SE uit 2020, die was ik na 3 jaar wel gewoon beu wegens brakke accu en priegelschermpje maar die heeft een van de kinderen nog tot dit voorjaar gebruikt, is dus ook 6 jaar meegegaan.

Idem, vrouwlief samsung. Dat vind ik niet zo’n punt, zij red zichzelf wel. Schoonpa daarentegen wil nog weles hulp vragen. Dat is minder geslaagd als Iphone het enige is wat in je eigen systeem zit :rolleyes:

Overigens heb ik voor de kinderen (twee pubers) dit voorjaar tweemaal een refurbished Iphone 14 ZGAN via Coolblue gekocht, rond de 400 e per stuk, en inderdaad, zgan. Vind ik wel een aanrader als je niet teveel wil uitgeven maar toch een prima Iphone wil.

Tja, wij zitten hier op een gemengd eco systeem, Samsung (Watch, foon) en Apple (iPads, AirPods).
Ik wou graag alles naar Apple omdat die integratie zo super en naadloos is. Nieuwe iPad Pro gekocht, ik leg die naast mijn oude Pro en op een paar minuten is gewoon alles (login, paswoorden, bookmarks enz) gesynchroniseerd.

Maar een iPhone vind ik zijn geld niet waard voor het gebruik dat ik maar maak van een telefoon. En je moet een Pro kopen voor een deftig display. Kan het qua kosten op de zaak zetten maar trop is teveel.

Als ik straks afwezig blijf…de jongste zat met een baby speeltje te martelen en zei dat ze het niet snapte. Mijn beminde antwoordde ‘het is ook niet om te snappen, maar om mee te spelen’

Iets te bijdehand als ik ben reageerde ik met ‘zo ongeveer de definitie van vrouwelijk wezen dus’

Het is dat ze de jongste aan het afdrogen was, maar als blikken konden doden…foi. Ik ga straks maar 30 km fietsen ipv 10 denk ik :)

En het werkt perfect. Zo koop ik al jaren mijn iPhones. Heb de 5C gehad, de SE, SE 2 en nu de 16e. Ik weiger het dubbele uit te geven. Helemaal omdat er na een 5/6 jaar geen nieuwe updates meer komen over het algemeen. Ik heb dan nu de SE 3 (2022) overgeslagen, en dat zal ook zo zijn met de 17e. Die kwam vlak nadat ik mijn 16e kocht.

Lees net dat ik zelfs de 18e zal overslaan als het meezit. Die komt lente 2027.

Geen idee koop al sinds de 3G jaarlijkse of 2 jaarlijks flagship model van Apple. Nu eig een 16 pro ipv de pro Max want die werd me te groot. Vroeger zag je elke gen wel meer vooruitgang, skip de 17 dan ook maar.

Geen idee koop al sinds de 3G jaarlijkse of 2 jaarlijks flagship model van Apple. Nu eig een 16 pro ipv de pro Max want die werd me te groot. Vroeger zag je elke gen wel meer vooruitgang, skip de 17 dan ook maar.
Precies de reden dat ik de 2022 SE 3 ook heb overgeslagen. Voegt dan weinig toe vind ik. Apple Watch net zo. April vorig jaar kocht ik een S10, in september 2025 kwam de S11. Spijt? Misschien. Iets later bleek in een vergelijking dat de S10 de betere keuze was overall.

Verder gaat alles goed hoor haha. Maar die iPhone is gewoon echt m’n eigen domme fout. Stront aan m’n handen
Soms heb je dat. Zo’n dag had ik gisteren. :ROFLMAO:

De iPad is een ander verhaal. Die heeft bij mij de MacBook vervangen, dus daarbij ga ik niet zomaar voor een Mini of een Air.
Jij lijkt me ook redelijk ingevoerd in Apple of niet? Ik ben er eigenlijk wel een beetje fan van geworden - tot hilariteit van mijn zoon die een IT opleiding wil gaan volgen, die vindt Apple natuurlijk maar niets want gesloten, fysiek amper te wijzigen, niet top voor gamen etc. Maar voor mijn gebruik (zakelijk, Office, wat webbased applicaties en muziek ) voldoet het prima, ik ben geen gamer (meer). Als er een nieuwe Imac met groter scherm komt is het de mijne ;)

Ik kocht om die reden een 12 Pro Max. Destijds wel echt een enorme stap vooruit t.o.v. mijn 7 (mijn eerste iPhone). Nu doet'ie het eigenlijk nog best redelijk (accu 79%, hoewel ik dat niet helemaal vertrouw), camera is nog goed en meestal nog snel zat. Maar, hij wordt wel erg snel minder.

O, en het ergste is dat ik sinds onze Hawaï-reis drie witte banen door mijn scherm heb lopen. Ik vermoed dat er door de druk van de klip van de gimbal er steeds op te zetten en los te halen wat mini-kabeltjes zijn losgekoppeld. Ik moet nu bijv. geregeld gokken of iets een 3 of een 8 is. En het ziet er nogal sneu uit. :geek:
Ik wacht nog maar braaf op de 18 (PM).

Het enige dat ik nog niet hebben kunnen uitleggen aan mezelf is de aanschaf van een Iwatch. Ik heb voor fietsen een Garmin Edge en voor hardlopen een Garmin forerunner en die doen het goed en foutloos. Soms zoek ik op zo'n iwatch en dan .. toch maar weer niet.

Jij lijkt me ook redelijk ingevoerd in Apple of niet? Ik ben er eigenlijk wel een beetje fan van geworden - tot hilariteit van mijn zoon die een IT opleiding wil gaan volgen, die vindt Apple natuurlijk maar niets want gesloten, fysiek amper te wijzigen, niet top voor gamen etc. Maar voor mijn gebruik (zakelijk, Office, wat webbased applicaties en muziek ) voldoet het prima, ik ben geen gamer (meer). Als er een nieuwe Imac met groter scherm komt is het de mijne ;)
Redelijk ingevoerd? :unsure: Het is wel ‘mien merk’ inderdaad. Aangezien ik van mijn grafische hobby mijn werk heb gemaakt kocht ik in 2007/2008 mijn eerste iMac. Was toen net de overgang van de witte naar de aluminium body. Echt een beest voor die tijd. Paar jaar later leek me een MacBook toch handiger, maar daarmee heb ik alleen maar ellende gehad. Heb er twee of drie gehad, maar met alle MacBooks moest ik meerdere keren terug voor een defect en was ik ‘m een paar maanden kwijt.

Vanaf 2020 toen mijn laatste stuk ging ben ik mijn 2017 iPad intensiever gaan gebruiken en die heb ik in 2025 vervangen. Die oude iMac staat op zolder en pakt geen updates meer, maar durf te wedden dat-ie het nog gewoon doet. :ROFLMAO:

Redelijk ingevoerd? :unsure: Het is wel ‘mien merk’ inderdaad. Aangezien ik van mijn grafische hobby mijn werk heb gemaakt kocht ik in 2007/2008 mijn eerste iMac. Was toen net de overgang van de witte naar de aluminium body. Echt een beest voor die tijd. Paar jaar later leek me een MacBook toch handiger, maar daarmee heb ik alleen maar ellende gehad. Heb er twee of drie gehad, maar met alle MacBooks moest ik meerdere keren terug voor een defect en was ik ‘m een paar maanden kwijt.

Vanaf 2020 toen mijn laatste stuk ging ben ik mijn 2017 iPad intensiever gaan gebruiken en die heb ik in 2025 vervangen. Die oude iMac staat op zolder en pakt geen updates meer, maar durf te wedden dat-ie het nog gewoon doet. :ROFLMAO:
Gaat gewoon lang mee inderdaad. Ik typ dit vanaf vakantie met mijn ouwe Air 2017 - prima nog om wat te internetten en eens wat te streamen.

Laatst bewerkt:
Apple Watch is ook geen sporthorloge. Dan kun je veter bij de Garmin blijven.
Grootste nadeel vN de Apple Watch is de batterijduur. Laatst 23 kilometer gelopen door de Eifel en een kilometer voor het einde was de batterij leeg.:mad:

Verder wel erg in de Apple-tang.
Het enige niet-Apple device is mijn werklaptop. Heb alleen al 9 Homepod mini’s.:cool:
Gelukkig nu wel een Apple werk-telefoon, maar helaas mocht ik qua laptop nog niet kiezen.

Ooit een screenshot gemaakt:
zqgiVmn_d.webp

Maar het past niet meer op 1 scherm. Dit is alleen wat onder mijn account valt en dan mis je mijn iPhone 16e.
Dan zijn er ook nog 4 iPads 2026, 1 iPad Mini, een iPhone 13 Pro max (mijn “oude”), meen tweede Apple Watch 9, een iPhone SE2 en een Mac Mini. :alien:

Laatst bewerkt:
Paar jaar later leek me een MacBook toch handiger, maar daarmee heb ik alleen maar ellende gehad. Heb er twee of drie gehad, maar met alle MacBooks moest ik meerdere keren terug voor een defect en was ik ‘m een paar maanden kwijt.
Zo dan... en dan toch weer een nieuwe kopen... zelfs BMW krijgt dat bij mij niet voor elkaar.

En ik ben blij met mijn Samsung A34... Al een jaartje of 4 oud minimaal. Ook duurzaam.
En ik ben nou eenmaal 'A Simple Man' (lynyrd Skynyrd)
Ik heb een Samsung A36 voor mijn Nederlandse nummer. Die telefoon gebruik ik deze dagen vooral als hotspot voor mijn Amerikaanse telefoon die ik daardoor op WIFI-calling heb staan.

Weten jullie nog dat ik een robot stofzuiger had besteld
Aantal weken terug
Hier nog wat ervaringen uitgewisseld

Heb m zojuist geïnstalleerd en aangezet

Wat een grappig ding!

Een Nederlander, een Duitser en een Belg staan samen bij een waterval.

Zegt de Duitser, het doet me aan de dood denken zoals dat water beneden op de rotsen valt.

Werkelijk? Zegt de Nederlander, mij doet het juist aan het leven denken, zo sprankelend.

De 2 kijken de Belg aan. Mij doet het aan sex denken zegt hij.

De Nederlander en de Duitser kijken nog eens. Ik snap het niet zegt de Duitser. Ach zegt de Belg, ik denk altijd aan sex.

Terug
Bovenaan