Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

IMG-7686.jpg

@S J 1001 middag

Ooit op LinkedIn of Insta een filmpje gezien van een Duitse Leopard met een pul bier voor op de kanonsloop en dan met aardig de vaart erin over het terrein heen banjerde zonder bier te morsen. Het kanon bleef gewoon horizontaal ook al ging de Leopard omhoog en omlaag door het terrein. Techniek staat voor niks! (y)

Hier op de Amerongse Berg komen meerdere keren per dag Chinooks over. Heb totaal niks met geweld en oorlog, en ook niet met dergelijke games, maar indrukwekkend is zo’n ding wel.

Plaatje bij de pagina :
631.jpg

Al die "chemtrails" in dat plaatje van Polaris hoog boven die mooie brug - die veroorzaken dus de droogte volgens sommigen :LOL: - gelukkig dat zot zijn geen zeer doet

Ooit op LinkedIn of Insta een filmpje gezien van een Duitse Leopard met een pul bier voor op de kanonsloop en dan met aardig de vaart erin over het terrein heen banjerde zonder bier te morsen. Het kanon bleef gewoon horizontaal ook al ging de Leopard omhoog en omlaag door het terrein. Techniek staat voor niks! (y)
In GTA niet hoor! Als je over een heuvel rijdt en schiet , gaat die omhoog :ROFLMAO:

Hier op de Amerongse Berg komen meerdere keren per dag Chinooks over. Heb totaal niks met geweld en oorlog, en ook niet met dergelijke games, maar indrukwekkend is zo’n ding wel.
Vroeger was het veel leuker, toen stonden de APC’s gewoon de nacht over bij ons op de dam tijdens een oefening. Liep ik met twee armen vol goodies terug naar huis
:)

Nu zien we zo nu en dan heli’s en verder af en toe jan soldaat op oefenmars.

Nice. Had ik gezegd dat ik bij het nationaal militair museum in Soest was vorige week? Staan ook flinke apparaten! Kwam ik als kind graag, heb nog een foto als straaljagerpiloot verkleed bij een F16. En de Starfighter als icoon hing nu op de kop, weet nog dat die langs de weg stond!
Wel interessant ook de geschiedenis, helaas zijn de kinderen nog net wat te jong.

Hey “Autoweek off topicers” hebben jullie de eclips bril al in de aanslag?
Ik begin het te voelen, de wind valt weg, de temperatuur daalt (behalve van mijn Orval) en de vogels in de tuin stoppen met fluiten. Nu de kat nog opsluiten in een kamer aan de noordkant van het huis want de zon schijnt nog binnen in de woonkamer.

Die gestabiliseerde vuurmond is wel gaaf ja. Hebben de Phz’s die hier staan ook dacht ik.

12 sept is er een open dag waar je ook ritjes in rollend materieel mee kunt doen kregen we vandaag te horen.

Hey “Autoweek off topicers” hebben jullie de eclips bril al in de aanslag?
Ik begin het te voelen, de wind valt weg, de temperatuur daalt (behalve van mijn Orval) en de vogels in de tuin stoppen met fluiten. Nu de kat nog opsluiten in een kamer aan de noordkant van het huis want de zon schijnt nog binnen in de woonkamer.
Nee, die brillen zijn allang op en geen haar op mn hoofd dat overweegt om 25€ voor een stukje karton te dokken.

Vergiet, schuimspaan en een paar stukken karton met een papiertje, dan komen we een eind.

Ik herinner me 1999 nog goed. Mijn moeder is toen naar één of andere plek in de Ardennen gereden waar je het best de eclips kon zien in België. Het was toen een enorme hype (voor toen)…

Maar dat was niks in vgl met nu, Sociale Media, BVs/BNs bestond niet - er is de voorbije week al een groot bos aan papier doorgejaagd met artikelen, bijlagen, fotoreportages etc en hopelijk is er een nerd die kan berekenen wat de eclips gekost heeft aan totaal dataverbruik :ROFLMAO: En een econoom hoeveel het heeft opgebracht aan die brilletjes die morgen in de vuilbak liggen.

Hier binnen naar de NASA livestream aan het kijken. Heb geen brilletjes helaas
Ik zit de stream van de NOS te kijken. Het begint hier ook al oprecht wat donkerder te worden

Ingezonden vraag: “Kan je deze zonsverduistering overal ter wereld zien?”

Antwoord van de expert: “Nee niet overal, om te beginnen niet in de landen waar het nu nacht is” :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik zit de stream van de NOS te kijken. Het begint hier ook al oprecht wat donkerder te worden

Ingezonden vraag: “Kan je deze zonsverduistering overal ter wereld zien?”

Antwoord van de expert: “Nee niet overal, om te beginnen niet in de landen waar het nu nacht is” :ROFLMAO::ROFLMAO:
Ik had het principe uitgelegd met LEGO (42179) om deze vraag in de toekomst te voorkomen van mijn kinderen hoop ik. Ligt het aan mij of is dit niet een bijster intelligente vraag...
Aan de andere kant, als je geen idee hebt van hoe alles draait... is het verdraaid lastig! :p

Wat is er beter dan naar de eclips gaan kijken met vrienden op café onder het genot van een biertje?
En of het een succes was alles werd pikdonker!! Ongelofelijk!

black.webp

Toen ik weer bij mijn positieven was bleek dat ik na mijn zevende Duvel van mijn barkruk was gedonderd met mijn hoofd tegen de toog :ROFLMAO:
Zag je dan ook sterretjes? Heb je gelijk de Perseïden gehad!

Terug
Bovenaan