Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

De droom van alle hobby "Boer en tuinders" onder ons - de Manitou 632 TURBO - geen gedoe bij Manitou over bijbetalen voor achterasbesturing, torque vectoring etc. Ruitenwisser, geveerde stoel, airco, Carplay, keyless en noem het maar, allemaal standaard.
(de volgende pagina is weer voor DD)

632.jpg

De droom van alle hobby "Boer en tuinders" onder ons - de Manitou 632 TURBO - geen gedoe bij Manitou over bijbetalen voor achterasbesturing, torque vectoring etc. Ruitenwisser, geveerde stoel, airco, Carplay, keyless en noem het maar, allemaal standaard.
(de volgende pagina is weer voor DD)

632.jpg
Bedankt dat je weer een trauma oprakelt @Niseko
:)

Toen machiner nog machientje was, jong, onbezonnen, onbedorven en nog bleuer dan ons 10 gulden biljet (moge hij in vrede rusten) liep ik stage bij een handelaar in oa deze apparaten.

Op een goede dag kreeg ik zo’n verreiker onder handen met de aandrijving kaduuk. Aandrijfas los, as eronder uit, diff open en ja hoor, tandwieltje gepoetst, of het kroon of pignon was weet ik niet meer, maar goed.

Verse onderdeeltjes besteld, alleen dat duurde wat langer dan normaal, en op een minder goede dag de boel weer in mekaar gezet. Kat int bakkie, starten en….gatdarre, het ding ging niet voor of achteruit.
:rolleyes:

Dan maakt zich zo’n absoluut unheimisch gevoel meester van je ruggegraat…ego heeft allang zn koffer gepakt. Reikertje op bokken en ja hoor, de voor en achteras draaiden keurig naar mekaar toe en van mekaar af, afhankelijk van de gekozen voor of achteruit stand.

Enige voordeel is dat je naderhand uitstekend weet hoe het uit en wél goed weer in mekaar moet, maar leuk is anders
:)

Dat komt door die koepel. Je kan hoogstens je hoofd stoten.
Interessant. Als er een koepel om de aarde zit zou dat betekenen dat schepen zouden crashen aan het einde van de horizon. O.a. het feit dat schepen verdwijnen aan de horizon zegt mij dat de aarde rond of bol is. En in het geval van een glazen koepel zouden er ook geen maanlandingen kunnen plaatsvinden. Ruimteonderzoekers zouden dan niet eens weg kunnen. Maar goed, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. ;)

Nou, als er bij de rand gewoon een stroming is waardoor de schepen steeds van de rand af worden gevoerd - lijkt het alsof je rond gaat.

hahahaha, dan zit ik in de tang & al helemaal als Twix dan nog een F35 laat opstijgen... - er is al oorlog genoeg in de wereld, gewoon annexeren volstaat en dan Wallonië naar Frankrijk. Brussel krijgt een EU Capital status. Bij voorkeur goed ommuurd. Iedereen blij ;)

hahahaha, dan zit ik in de tang & al helemaal als Twix dan nog een F35 laat opstijgen... - er is al oorlog genoeg in de wereld, gewoon annexeren volstaat en dan Wallonië naar Frankrijk. Brussel krijgt een EU Capital status. Bij voorkeur goed ommuurd. Iedereen blij ;)
Jij bent van mening dat @Twix stiekem een spion is die werkt voor het Witte Huis? :unsure: Maar als Vlaanderen bij Nederland komt, wat doen we dan met Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint-Maarten (het Nederlandse deel) en Suriname? Trekken we die naar ons toe en komen Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog dan te vervallen? :p

Ik ken de overzeese Nederlandse kolonie en de eigen (Wadden?)eiland politiek onvoldoende Jay...
Maar 1 ding is zeker : Curacao blijft "bij ons" als het van ZKH afhangt! ;)

Koning-PWA.jpg

Zo'n gaaf plaatje, zie ik de BE ZKH niet direct doen - iedereen een handje geven en zien dat er geen vlekken op zijn maatpak komen :ROFLMAO:

- er is al oorlog genoeg in de wereld, gewoon annexeren volstaat en dan Wallonië naar Frankrijk. Brussel krijgt een EU Capital status. Bij voorkeur goed ommuurd. Iedereen blij ;)
Ik heb de premier van België net even gebeld en ik heb België gekocht… hij wilde er toch wel heel snel vanaf dus het was makkelijk om een deal te doen.

Vanaf nu woon je in het koninkrijk der JL :p

We gaan meteen die hobbelwegen van jullie aanpakken, ongelimiteerde snelheid op snelwegen. Voor de lokale bewoners gaan de brandstof prijzen omlaag, voor Nederlanders omhoog. We gaan een muur bouwen en we laten Nederland er voor betalen.

EVs worden extra belast en er zijn geen belastingen meer op 6 cilinders of meer.

Goed plan?

Dan kan ik bezig blijven…

Overigens ga ik eerder weiland beregenen dan gazon sproeien. En dat doen we met bronwater. Voor dir badkuip xxl kregen we het advies dat leidingwater makkelijker bij houd qua ph huishouding

We hebben een wat kleiner model maar wel met dezelfde houtlook. Vind het op peil houden van de waterkwaliteit nog wel een beetje gedoe. Mijn betere helft wil nu dus een echt zwembad…

We hebben een wat kleiner model maar wel met dezelfde houtlook. Vind het op peil houden van de waterkwaliteit nog wel een beetje gedoe. Mijn betere helft wil nu dus een echt zwembad…
Interessant. In de verwachting dat de waterkwaliteit daar wel beter in blijft? Of meer automatisch gaat?

Terug
Bovenaan