Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Nieuwe status unlocked "Autoholic" (y)
Je bent de eerste en wellicht nog lang de enige terwijl wij Asfaltkampioenen en Kilometervreters zijn - op naar de 20.000!

cosySec

Laatste dag van de extreme hitte hier, vandaag nog zon 35-36 graden en dan zakt het naar een "ijskoude" 26-27 graden... Volgens mij is het de laatste 2 maanden hier niet minder dan 30 graden geweest en maar 2 druppels regen gehad, dus het mag wel weer wat normaler worden.

Vanmiddag nog een sollicatiegesprek, dus ik moet nog naar kantoor, twijfel of ik de T-Bird pak, op het heetst van de dag, eigenlijk wel zin in, maar is wel knetterwarm als ik 36 graden op mn bol heb staan :ROFLMAO: . De airco van de MB geeft mij dan ook een knipoog, pak mij, pak mij.... decisions decisions...

Laatste dag van de extreme hitte hier, vandaag nog zon 35-36 graden en dan zakt het naar een "ijskoude" 26-27 graden... Volgens mij is het de laatste 2 maanden hier niet minder dan 30 graden geweest en maar 2 druppels regen gehad, dus het mag wel weer wat normaler worden.

Vanmiddag nog een sollicatiegesprek, dus ik moet nog naar kantoor, twijfel of ik de T-Bird pak, maar is wel knetterwarm als ik 36 graden op mn bol heb staan :ROFLMAO: . De airco van de MB geeft mij dan ook een knipoog, pak mij, pak mij.... decisions decisions...
En de zetelventilatie met 5 standen, die tuit verleidelijk haar zwoele lippen naar je :giggle:

En idd. mag wel weer even, 25 graden is ook OK & graag wat regen; wij hebben een deel van een oude parktuin/bos gekocht met een vijver van 15 op 7m achter ons, daar is het deze dagen 's avonds heerlijk zitten, maar ik zie wel al vrij veel bladval dus de bomen hebben hitte/droogtestress. En de vijver staat abnormaal laag.

Ja hier ook hoor, het gras is niet meer groen omdat er niet tegen te werken is met die hitte en droogte. Dus het is zeer welkom! Net even een half uurtje naar buiten met de kleine, maar ben nat van het zweet, zo warm is het al weer, dus nee het wordt niet de T-Bird vandaag...! Probleem hier is dat CH op 400-500 meter hoogte ligt, dus de zon is ook een factortje sterker.

Ja hier ook hoor, het gras is niet meer groen omdat er niet tegen te werken is met die hitte en droogte. Dus het is zeer welkom! Net even een half uurtje naar buiten met de kleine, maar ben nat van het zweet, zo warm is het al weer, dus nee het wordt niet de T-Bird vandaag...! Probleem hier is dat CH op 400-500 meter hoogte ligt, dus de zon is ook een factortje sterker.
55b2b0829368b.jpeg

Ik werk weer van thuis, lekker raampje open.
Fijn. Nou ja, de buurman maait zijn gras elke twee dagen. Iets wat jullie hitte-en-droogteknuffelaars vast niet meer kennen.

Zo...shoarma-pizza in de oven.
Dan er een lekker Duvel erbij.
Dan effe powernap.
Om 22:45 moet 'onze' Femke Bol de 800m doen! Dus powernap, anders is het al:
Zzzzz.....Go to the start....'pang!'....zzzz

Zit beetje in te lezen mbt airco’s. Zijn er hier lui die meerdere kamers met 1 binnenunit koelen? Ik dacht evt aan in de gang naar de zolder 1 te plaatsen die dan de 1e verdieping koelt, zowel onze slaapkamer als die van onze kinderen. Geen idee of dit kan, koude lucht zakt wel immers.

Huiskamer gewoon aparte binnen unit

Zit beetje in te lezen mbt airco’s. Zijn er hier lui die meerdere kamers met 1 binnenunit koelen? Ik dacht evt aan in de gang naar de zolder 1 te plaatsen die dan de 1e verdieping koelt, zowel onze slaapkamer als die van onze kinderen. Geen idee of dit kan, koude lucht zakt wel immers.

Boven 1 op onze slaapkamer die overdag vier kamers en de overloop fris houd. Hoeft nog niet eens hard aan te staan. Nu vanavond wel ff de deur van de kids iets open tot wij gaan slapen. Anders warmt het mn bij degene met een plat dak toch iets te vlot op

Mijn zwager heeft en 1 hangen op de overloop op zolder. Koelt de slaapkamer op zolder en de kamers op de 1e verdieping. Hoe goed weet ik niet maar zijzelf zijn er zeer over te spreken.

Wij hebben er eentje voor het hele huis.
...
Maar de unit koelt vooral beneden en dat werkt prima. Maar goed, de huizen hier zijn wat anders gebouwd. Ons huis heeft luchtbuizen doorheen het hele huis waar zowel de hete lucht (winter) als de koude lucht (zomer) doorheen gaan.
(Het probleem boven is vooral twee relatief kleine luchtopeningen voor grote ruimtes en grote openingen beneden, het is dus wat meer ontworpen voor de winter gezien de stijgende warmte.)

Wij hebben er eentje voor het hele huis.
Ik denk dat jullie een HVAC systeem hebben, dat is met een monoblock dat via kanalen alles koelt of verwarmd. Dat is vrij normaal in Amerika volgens mij. Wij hebben dat hier wel in commercieel vastgoed maar niet in woningbouw. Ik denk dat Machiner en De Dude het over kleinere plafond/wand eenheden hebben die als ze dan krachtig genoeg zijn meerdere ruimtes kunnen koelen.

Zoiets:

daikin-faa100b-sky-air-wandgeraet-faa100b-typ-faa100b-ean-4548848068111.jpg

Nope werkt niet

We hebben 1 voor woonkamer / keuken (open ruimte), da’s wel een grote unit

Dan 1 in onze slaapkamer, die doet ook alleen onze slaapkamer

En dan 1 op zolder - als je die vol op 16 graden laat knallen dan zakt de temp op de 1e wel een aantal graden (cq kamer van de kleine) maar echt koelen is het niet. Nu is dat de ‘koude’ kant van het huis dus wordt het sowieso minder warm dan aan onze kant.

We hebben wel split unit buiten (dus 1 unit voor 3 binnen units, Mitsubishi i.v.m. verbruik en geluid)

Ik denk dat jullie een HVAC systeem hebben, dat is met een monoblock dat via kanalen alles koelt of verwarmd. Dat is vrij normaal in Amerika volgens mij. Wij hebben dat hier wel in commercieel vastgoed maar niet in woningbouw. Ik denk dat Machiner en De Dude het over kleinere plafond/wand eenheden hebben die als ze dan krachtig genoeg zijn meerdere ruimtes kunnen koelen.

Zoiets:

daikin-faa100b-sky-air-wandgeraet-faa100b-typ-faa100b-ean-4548848068111.jpg
Split ac. Prima voor Nederland. In Amerika over het algemeen HVAC systemen.

Terug
Bovenaan