Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Neu, veel groter. :D
iu

Zoiets.
In de categorie "er is altijd iemand met groter, beter, mooier", daar hebben wij er twee van staan.

Wij hebben een WTW, helaas kan je dat niet combineren, anders was een airco wel een optie. Ik vind het niet nodig, het is prima te doen met de hitte gelukkig.

Sneeuw is leuk als je vrij bent, naar het werk is het alleen maar hinder wat mij betreft.
Alto staat op geschikte banden, maar dat helpt maar deels als niet iedereen om je heen goede banden heeft voor de omstandigheden.

Hier wordt dat gewoon in de nacht gedaan, overal staan sneeuwschuivers zelfs in dorpen waar wij ook wonen. Zoals ik al zei, ze zijn er hier op voorbereid. Zelfs de voetpaden waar wij wonen zijn schoon voordat ik wakker wordt :whistle:

Hier wordt dat gewoon in de nacht gedaan, overal staan sneeuwschuivers zelfs in dorpen waar wij ook wonen. Zoals ik al zei, ze zijn er hier op voorbereid. Zelfs de voetpaden waar wij wonen zijn schoon voordat ik wakker wordt :whistle:
Bij hevige sneeuw zit daar ook een vertraging op, heb in Zwitserland ook wel eens in de file gestaan door hevige sneeuwval. Beter geregeld ongetwijfeld.

Een dikke sneeuwstorm is lastig tegen op te werken natuurlijk. Idem voor een emmertje water naar de zee dragen als er een tsunami bezig is ;)

Voetpaden zijn privé-eigendom hier. Echt een briljant concept als je graag je nek breekt.

Voetpaden zijn privé-eigendom hier. Echt een briljant concept als je graag je nek breekt.
Hoe zit dat dan als de enige mogelijkheid van jouw looproute over zo’n pad is? Dan heb je toch wel mooi een probleem, lijkt me. Heb wel eens gelezen dat dat in sommige gevallen ook wel eens niet goed is afgelopen. :rolleyes:

Hier deed de gemeente er afgelopen winter drie vier dagen over om zelfs de doorgaande wegen schoon te krijgen. In de wijken meer dan een week.

In dezelfde periode hebben wij na drie sneeuwbuien elke keer de hele buurt de zut geschoven. Beetje liefdewerk zo af en toe

Bij ons in de wijk werd afgelopen winter pas gestrooid en geveegd toen het op z'n retour was. Weken een dikke ijslaag voor huis. Lange oprit maak ik niet schoon. Beter verse sneeuw dan een spiegel. En ik heb begrepen dat ik verantwoordelijk ben wanneer iemand dan op z'n plaat gaat. Dat zou niet het geval zijn wanneer ik niks doe.
Lekker verkoelend dit onderwerp!

Je moet ook het openbare voetpad voor je huis schoon vegen?
Doe ik ook braaf, maar niet al mijn buren doen het. Of wat te denken van leegstand, vakantie, een handicap? Oftewel, het is een leuke afwisseling tussen stenen en sneeuw hier in de winter.

@Jay DoubleYou: Nja, ik moet wel zeggen, het plotse stoppen valt wellicht nog mee (vervelend is het wel), maar het betekent helaas inderdaad ook dat het nogal kan glooien met lekker abrupte tegels die wat hoger of lager zitten.

Overigens, cynisch als ik ben, waardeer ik dit soort dingen ergens ook wel weer. Lekker absurd.
iu

90

iu

Doe ik ook braaf, maar niet al mijn buren doen het. Of wat te denken van leegstand, vakantie, een handicap? Oftewel, het is een leuke afwisseling tussen stenen en sneeuw hier in de winter.

@Jay DoubleYou: Nja, ik moet wel zeggen, het plotse stoppen valt wellicht nog mee (vervelend is het wel), maar het betekent helaas inderdaad ook dat het nogal kan glooien met lekker abrupte tegels die wat hoger of lager zitten.

Overigens, cynisch als ik ben, waardeer ik dit soort dingen ergens ook wel weer. Lekker absurd.
iu

90

iu
Mooi is anders.

Ik heb net mijn zonneschermen maar ingeklapt, volgens buienradar komt er regen aan.

Dat is galant Twix, thanks.
Hier (Vlaanderen) was het vandaag 35 graden, op 1 of andere manier wen ik er wel aan. Vanochtend enorm vroeg opgestaan en dan alles open en een schouweffect gecreëerd in ons huis om de warmte eruit te krijgen, het was toen 17 graden buiten.

Sta je dan een half uur op Delft ivm werkzaamheden , toch maar even naar boven.
Ruik je rook en zie je die ook nog, is er een woningbrand en het regent opeens hard.

Goedemorgen!
Half 9 wakker. Nu 9:00 uur een buitje over Midden GLD. Gelijk alles maar open gegooid.

Iemand nog mw Broeders-Bol zien rennen naar de 3e plek? Knap al zo kort als ze bezig is op de 800m.
Gefeliciteerd met Zwitserland (Werro) op #1 @JL86 !

• Leuk
Waarderingen: JL86
Hier heeft het vannacht aan mijn auto te zien ook wat gedruppeld. Jet Black Metallic zier er nu meer uit als Zircon Sand :giggle: En omdat het hier een feestdag :oops: is, is de self carwash dus gesloten.

Straks een maisdoolhof met een quiz doen en nadien iets gaan eten. Was de voorbije jaren telkens en leuk en lekker dus kijk er wel naar uit!

Nope werkt niet

We hebben 1 voor woonkamer / keuken (open ruimte), da’s wel een grote unit

Dan 1 in onze slaapkamer, die doet ook alleen onze slaapkamer

En dan 1 op zolder - als je die vol op 16 graden laat knallen dan zakt de temp op de 1e wel een aantal graden (cq kamer van de kleine) maar echt koelen is het niet. Nu is dat de ‘koude’ kant van het huis dus wordt het sowieso minder warm dan aan onze kant.

We hebben wel split unit buiten (dus 1 unit voor 3 binnen units, Mitsubishi i.v.m. verbruik en geluid)

Ja hier zit ik ook aan te denken, al is de slaapkamer van onze kinderen ook op de koele kant …

Boven 1 op onze slaapkamer die overdag vier kamers en de overloop fris houd. Hoeft nog niet eens hard aan te staan. Nu vanavond wel ff de deur van de kids iets open tot wij gaan slapen. Anders warmt het mn bij degene met een plat dak toch iets te vlot op
…want zou dan evt dit nog kunnen doen.

Al zit onze slaapkamer op een vervelende hoek om de kamers vd kinderen te bereiken

Ja hier zit ik ook aan te denken, al is de slaapkamer van onze kinderen ook op de koele kant …

…want zou dan evt dit nog kunnen doen.

Al zit onze slaapkamer op een vervelende hoek om de kamers vd kinderen te bereiken
Hier ook niet ideaal. Airco blaast parralel aan de overloop en haaks op onze deur. Slaapkamer zoon heeft de deur vervolgens versprongen een stukje ‘terug’ tegenover de onze. De andere twee deuren zitten schuin int verlengde van de overloop. Toch valt niet tegen wat één binnenunit bij beent. Buiten gister 37 graden en op de ‘lastigste’ slaapkamer 23/24 graden.

Hier ook niet ideaal. Airco blaast parralel aan de overloop en haaks op onze deur. Slaapkamer zoon heeft de deur vervolgens versprongen een stukje ‘terug’ tegenover de onze. De andere twee deuren zitten schuin int verlengde van de overloop. Toch valt niet tegen wat één binnenunit bij beent. Buiten gister 37 graden en op de ‘lastigste’ slaapkamer 23/24 graden.
Bij ons ook maar dan zonder airco :p

Terug
Bovenaan