Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat vermoeidheid in verkeer bij mij enkel begint op te spelen na een werkdag van rond de 20 uur, en dan ook op wegen die ik goed ken. Op de één of andere manier blijf ik op onbekende routes dan nog steeds alert. Als ik tevoren weet dat het zo’n dag kan worden staat er 1 blikje energiedrank als noodmiddel in de auto, maar over het algemeen mijd ik die troep als de p. Heb in een vorige leven al veel teveel van dat spul genuttigd toen er precies een tray onder de stoel van mn werkbus paste
:rolleyes:
Haha, rijden op redbull, vrees dat best veel lui dat doen. Al is het tegenwoordig andere rommel toch, monster, zoiets?
Dat gaat er bij mij echt niet in. Gelukkig helpt een colaatje ook wel bij mij.
@De Dude Ik kan mij zelf ook wel overschatten. Heb eens bij mijn zus geholpen in Amsterdam met klussen. Nog even wat afmaken op de laatste dag en dan 's avonds weer terug. Reed toen nog een Saxo, die hield je eerst wel wakker:ROFLMAO:
Maar lege A6 en dat is dan echt "dom" rijden. Dat was echt vechten onderweg. Flesje cola, af en toe raam open, kauwgom... was echt onverstandig maar ja, had de volgende dag verplichtingen...

24143a4f-b407-4e1e-9bc2-8831e4713703.jpg

Beetje off-topic in het offtopic :-). Neefje stuurt deze nu door, gister gekocht.

Interieur is Sakhir Orange, nog geen foto van.

Overigens sukkel ik vooral aan het eind vd dag in slaap. Dus ik rijd vrijwel altijd in de ochtend, wederhelft in de middag. Ik slaap ook makkelijk als bijrijder, m'n vriendin niet. Maar ik kan dus wel goed inschatten wanneer het niet meer lukt.
Afgelopen jaar wel slecht qua energie, dus vaak gaar na een werkdag en dan is een N-weg zonder middenberm wel extra gevaarlijk...

Overigens sukkel ik vooral aan het eind vd dag in slaap. Dus ik rijd vrijwel altijd in de ochtend, wederhelft in de middag. Ik slaap ook makkelijk als bijrijder, m'n vriendin niet. Maar ik kan dus wel goed inschatten wanneer het niet meer lukt.
Afgelopen jaar wel slecht qua energie, dus vaak gaar na een werkdag en dan is een N-weg zonder middenberm wel extra gevaarlijk...
Is OV niet fijner dan? Of komt dat niet uit met je werktijden? (Woon en slaap jij niet op school, meester? :oops::ROFLMAO:)

Is OV niet fijner dan? Of komt dat niet uit met je werktijden? (Woon en slaap jij niet op school, meester? :oops::ROFLMAO:)
2x trein en bus, reistijd gaat van 25 minuten naar 1u 25 minuten. En logistiek gezien helemaal onmogelijk wanneer ik mijn kinderen naar de opvang breng ma/di.

Eén keer met een groep 8 op school geslapen. Hebben ze het nog steeds over. Directeur wil het niet meer.

Ja dat heb ik dus ook… maar daar ligt juist het gevaar denk ik zelf..

Vorige werk maakte ik best wat uur, wat betekende soms een week lang elke dag 02-03:00 ‘s nachts naar huis. Nooit last gehad (toegegeven ik reed ook flink door om alert te blijven).

Ja.. merk ook wel dat het met de leeftijd minder wordt. Vroeger kon ik zo een nacht doorrijden zonder enige moeite. Nu ben ik na een hele dag rond 3u al kapot. Maar met een dutje voor een nachtelijke rit is er niks aan de hand..

2x trein en bus, reistijd gaat van 25 minuten naar 1u 25 minuten. En logistiek gezien helemaal onmogelijk wanneer ik mijn kinderen naar de opvang breng ma/di.

Eén keer met een groep 8 op school geslapen. Hebben ze het nog steeds over. Directeur wil het niet meer.
Dan is op eigen gelegenheid wel beter. Maar jammer dat zo’n directeur roet in het eten gooit, zoiets blijft de leerlingen altijd bij zoals je zelf al zegt.

Ja dat heb ik dus ook… maar daar ligt juist het gevaar denk ik zelf..

Vorige werk maakte ik best wat uur, wat betekende soms een week lang elke dag 02-03:00 ‘s nachts naar huis. Nooit last gehad (toegegeven ik reed ook flink door om alert te blijven).
Lastig. Ik heb zelf dat ik tot nu toe altijd gemerkt dat mn oogleden zwaar beginnen te worden, thuis maakt dat geen zak uit (al viel ik gisteravond op de bank in slaap, vond vrouwlief geen hele leuke invulling van de quality time)
:rolleyes:

Haha, rijden op redbull, vrees dat best veel lui dat doen. Al is het tegenwoordig andere rommel toch, monster, zoiets?
In de tijd dat ik het misbruikte golden power of zo, iig nog normaal formaat blik ipv die halve liters tegenwoordig. Ik heb gelukkig na zo’n 80u werkweek wel meestal het weekend gepakt om normaal bij te laden ipv ook nog halve nachten in de kroeg te zitten.

Dan was het goed geslaagd
:)

Wel eens naar Portugal gereden in een A1, 2000km in 21 uur.

4 uur ‘s nachts weg, middernacht aankomst (uurtje tijdsverschil). Volgens mij heb ik toen 20 van de 21 uur gereden, of misschien zelfs alles :unsure:

Daarvan ook gezegd dat we dat maar niet meer moesten doen, echt teveel

4 uur ‘s nachts weg, middernacht aankomst (uurtje tijdsverschil). Volgens mij heb ik toen 20 van de 21 uur gereden, of misschien zelfs alles :unsure:

21u zonder pauzes? Dat is wel erg pittig dan... wel mooi verhaal, maar beter niet meer doen wellicht haha.

Ben ook met een r129 van Malaga in 1x (met alleen tanken dan) naar Amsterdam gereden, prima te doen destijds

Voor het doorrijden is het lekker , maar ik blijf toch angstig wbt in slaap vallen. Hoe deden jullie dit ?
Wat?...In slaap vallen? Euh, ja!
Heb ik al eens gedeeld alhier.
In 1996 met een vriend in een Jetta en vouwwagen richting Bordeaux, daar vlakbij is de hoogste duin van Europa. Het was zijn Jetta. Vlak voor Bordeaux in slasp gedommeld en toen lichtjes de vangrail aan rechterkant geraakt. Meteen wakker!
Had ook helemaal fout kunnen aflopen door achterop een wagen te klappen of juist naar links te sturen de linker rijbaan op...

IMG-3221.jpg
IMG-3222.jpg
IMG-3224.jpg

En nu 4-5u wachten.. iemand al honger ?
Nooit verkeerd, maar net twee broodjes brie op dus voorlopig kan ik weer even. Vanavond voor het eerst KFC food. Ben benieuwd.

Vanochtend met vrouwlief vroeg op pad wezen fietsen over de heide. 36,2km totaal in 02:12 uur, 16.1km gemiddeld. En 265 hoogtemeters. En dat op een 'gewone' Gazelle Chamonix Plus met 7 versn.
Was lekker weer en nog niet te druk het eerste uur.

Bij thuiskomst had vrouwlief een goed idee om wat kroketten te frituren voor op brood. Dat was onze lunch. Nu een Magnum! :giggle:
Kroketten met brood is ook niet verkeerd. Bestel ik vaak als we buiten de deur lunchen.

Ik ga zo gazpacho maken op basis van komkommer en courgette.
En gezien de weekenddeal met de meiden nog geldt (geen tv maar helpen in de keuken), als toetje vanavond crêpe met vanille-ijs. En er blijft vast ook een bolletje over voor een affogato!

Anderen zetten hele gerechten in elkaar...
Ik ga maar eens wat blokjes in elkaar zetten volgens het Lego McLaren P1-recept.
Anders komt dat oranje racemonster nooit af...

Net effe een half uurtje de oogjes dicht gehad, buiten op de loungebank. Even bijtanken.

Ik ga zo gazpacho maken op basis van komkommer en courgette.
En gezien de weekenddeal met de meiden nog geldt (geen tv maar helpen in de keuken), als toetje vanavond crêpe met vanille-ijs.
Smakelijk maar ik zou nooit courgette in een gazpacho doen, geeft het een voor mij te aardse smaak - beter afh. van de hoeveelheid, 1 of 2 groene paprika’s en een derde bosje peterselie. En geen look gebruiken in een bereiding die ijskoud wordt geserverveerd, dat gaat al snel overheersen… Selderijzout en Tabasco op tafel zodat iedereen kan bijkruiden naar eigen smaak.

Dat bovenste is een duur schaaltje S J. S J aka “Saint Jacqueskes” zonder de oranje coraile (mooi maar eigenlijk afval…) zijn zelfs in diepvries erg duurgeworden.
In de kookles moesten we verse opendoen en opkuisen, mijn honger was snel over :whistle:

Sorry voor de visuele vervuiling, maar bewust dus een klein plaatje bij de pagina (W638 Vito - V-klasse)

638.jpg

Ik zit hier giga te prutsen met de (computer)muis van mijn ex, die van mij was al een tijdje richting End of Life aan het sukkelen. Ik snap het niet, is voor rechtshandigen bedoeld terwijl we allebei linkshandig zijn... Grappig, Coolblue vraagt 20-25% extra voor een muis voor L-handigen, de ouwe Hollandse graaiers :ROFLMAO:

Smakelijk maar ik zou nooit courgette in een gazpacho doen, geeft het een voor mij te aardse smaak - beter afh. van de hoeveelheid, 1 of 2 groene paprika’s en een derde bosje peterselie. En geen look gebruiken in een bereiding die ijskoud wordt geserverveerd, dat gaat al snel overheersen… Selderijzout en Tabasco op tafel zodat iedereen kan bijkruiden naar eigen smaak.
Ik heb het nog niet eerder gemaakt, maar m'n schoonvader had 3 flinke courgettes meegenomen van z'n moestuin. Keer wat anders dan grillen of bakken. Dus dacht, eens kijken voor een recept. En die zijn er.
Persoonlijk heb ik het liefst een rode gazpacho.

Zo, stukje gekuierd en geluncht bij het Engelse Werk. Wat leesvoer gehaald bij vd Velde in de Broerenkerk (oudste leest niveau groep 6, gaat naar groep 4..) zodat junior weer even zn hoofd aant werk moet zetten ipv al die duck pockets. Vrouwlief twee armen vol spullen bij de hema weg getrokken en nu in de stoel opt terras kijken naar 2 kids die 22 graden zwembad te koud vinden maar er niet uit willen
:)

Nouw, dat nu ook weer net - courgette verzuipen in goede olijfolie en dan met een snuifje Sel de Guérande op een bloedhete grill roosteren :)
Aubergine verwerk ik enkel in pastasaus en ratatouille de la casa

Terug
Bovenaan