Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Nee, ik ben weinig kieskeurig, hark bijna alles naar binnen wat eetbaar schijnt te zijn. Maar ik kauw liever een bord zuurkool weg dan dat me courgette of aubergine voorgezet word.

Ik heb het nog niet eerder gemaakt, maar m'n schoonvader had 3 flinke courgettes meegenomen van z'n moestuin. Keer wat anders dan grillen of bakken. Dus dacht, eens kijken voor een recept. En die zijn er.
Persoonlijk heb ik het liefst een rode gazpacho.
Courget in plakken snijden, kaas erover en dan in de oven totdat het gesmolten is. (y)

Nee, ik ben weinig kieskeurig, hark bijna alles naar binnen wat eetbaar schijnt te zijn. Maar ik kauw liever een bord zuurkool weg dan dat me courgette of aubergine voorgezet word.

Hangt helemaal van de bereidingswijze af :-) aubergine maak ik bijv in alu folie boven open vuur met wat kruiden.. das echt heerlijk

Voordat de BMW-gekte de komende pagina’s weer losbarst… :p
shacarlacca%2F8a5be948-5386-4c75-b7bf-29a0c3f32074_11c797_03.jpg

Daar kan jij tenzij je topturnster, Hyrox Pro atleet of iets dgl. bent bent nooit meer deftig in instappen. En je staat al buiten het vak ook nog en claimt 2 zo te smalle vakken. Of beter jullie 2 palmen 3 vakken in.

Als het kan parkeer ik me op dat "GLE plaatsje", kan je altijd instappen naast die boordsteen.
Of op een plek voor EVs die zijn doorgaans ruimer :cool:

Daar kan jij tenzij je topturnster, Hyrox Pro atleet of iets dgl. bent bent nooit meer deftig in instappen. En je staat al buiten het vak ook nog en claimt 2 zo te smalle vakken. Of beter jullie 2 palmen 3 vakken in.

Als het kan parkeer ik me op dat "GLE plaatsje", kan je altijd instappen naast die boordsteen.
Of op een plek voor EVs die zijn doorgaans ruimer :cool:
Normaliter sta ik ook liever links, dan strak naast de stoeprand. Zag de merc staan en denk ik zet em er voor de aardigheid ff naast. Anders had ik een ruimer plek opgezocht.

Ik kon trouwens nog zonder problemen uitstappen ondanks mn ruime 90kg, dus wellicht lijkt het krapper dan het was.
:)

Het wil hier nog steeds niet regenen, verwachting is morgen, maar dat zeiden ze een week geleden ook maar toen waaiden het alleen wat… alles is kurk droog hier en het is ontzettend benauwd.

Gisteren regen over NL maar alles ging hier precies rechts en links voorbij.. op hooguit 20 druppels na.
Het gras is geel, bomen laten blad vallen alsof het herfst is. Niet normaal.

Maar dit blijkt juist wel het nieuwe normaal.

Hier ook nog weinig regen. Wel wat spatjes maar max 1 mm bij elkaar. Komende week hopelijk meer.

Gazpacho verslag. Ik vond het lekker, wederhelft ook, kinderen gingen bijna dood haha. Maar gewoon bord leeg (ok, glas dit keer) ze hebben hier geen keus ;)

Kinderlogica, heerlijk...
Oudste vroeg hoeveel bolletjes ijs ze straks mag terwijl we beslag voor de crêpes maken.
"Eén lijkt mij genoeg, want je hebt ook maar een kleine hoeveelheid gazpacho gehad."
"En als ik dan meer neem, mag ik dan twee bolletjes?"
"Weet je dat zeker? Je deed net alsof je doodging toen je het at. Maar ik vind het een goede deal."
Dus is ze nu nog een glas aan het verwerken haha!

Gisteren regen over NL maar alles ging hier precies rechts en links voorbij.. op hooguit 20 druppels na.
Het gras is geel, bomen laten blad vallen alsof het herfst is. Niet normaal.

Maar dit blijkt juist wel het nieuwe normaal.

Hier was er gister echt wel een stortbui of 2 gevallen

goi ga is toch zo lekker

Ik heb lange tijd in het Midden Oosten gewoond en na een regenbui was het verrassend hoe groen de woestijn geworden was.
Geloof je direct, zelf geen ervaring met woestijnplanten, maar ik blijf gras in dat opzicht fascinerend vinden, je ziet de droogte er direct in, het lijkt dor en dood als het zo bruin is, maar zolang de wortel nog leeft is dat schijn, zodra er weer vocht komt kleurt het direct weer groen.

Ja, dan snap ik het. Ik had die skelter opgepakt, boven op de heuvel gezet en dan kan hij naar beneden rijden. Naar boven duwen van skelter met kind er op is zeker een workout.

Geloof je direct, zelf geen ervaring met woestijnplanten, maar ik blijf gras in dat opzicht fascinerend vinden, je ziet de droogte er direct in, het lijkt dor en dood als het zo bruin is, maar zolang de wortel nog leeft is dat schijn, zodra er weer vocht komt kleurt het direct weer groen.
Tja, het is ook neefje van de palmboom hè :ROFLMAO:

Ja als basis, olijfolie, wat verse knoflook, klein uitje en dan bruin bakken met wat tijm etc. Goede smaak basis.

? Dat zit in elk gerecht toch
Italiaanse keuken (pasta immers) is dit toch wel uit den boze. In het noorden kan het nog wel maar zeker midden en zuid is dit ‘not done’.

Ik vind de smaak combi ook vaak prima zeker als je ui voor Soffritto doet waar het feitelijk volledig wegsmelt.

Knoflook en ui heb ik ook geen moeite mee, en in veel delen van IT wordt dat ook gedaan, tijm daarentegen wordt mij te Frans. Maar, al met al, als het maar lekker is, is het volgens mij een goede keuken
(y)

Ik kijk meestal wat voor kruiden ik heb, nu was het tijm, rozemarijn en oregano. Uiteraard peper en zout maar dat is standaard.

Van te voren de tomaten ook even in de olijfolie met wat zout zetten, smaken ze beter van.

Smaakt het heerlijk, de gehaktballen gaan de saus in, de pasta wordt op verzoek gemaakt want anders wordt dat te plakkerig.

Als ik meerdere nationaliteiten daar mee beledig is dat hun probleem, wij hebben heerlijk gegeten :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan