Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Wij hebben orecchiette pasta, met gehaktballen en de tomaten saus (knoflook, ui, paprika, verse tomaten, marzano tomaten en tomatensaus, plus een hoop kruiden)
Aha, wat je qua koken al niet bijleert op een autoforum godbetert.
Wat een scam. Hier noemen ze dat dus “San Marzano” tomaten en rekenen ze vermoedelijk minstens het dubbele van wat gangbaar is. Beetje zoals met een AMG 53 naar De Kenny gaan, dan word je “gratis” getild :giggle:

Als je van te voren weet waar je aan begint dan wordt je niet afgezet volgens mij…

San Marzano tomaten inderdaad, smaken goed, geen idee wat het kost.

IMG-3230.webp

Ik vind ui en knoflook samen in een saus teveel tenzij de ui dus helemaal is ‘gesmolten’ in het gerecht. Dus snap die Italianen wel.

Sowieso wordt het al snel een overkill aan kruiden : en tijm, en peterselie en laurier. Maar goed ieder z’n smaak

Zit geen peterselie of laurier in…

Als je als volwassenen hagelslag op je brood kunt smeren dan kan dit ook prima :p

Ik ben het een keer eens met @JL86 :p
Als het je smaakt is het goed. Mijn lasagne is ook zeker niet traditioneel, maar iedereen hier thuis wordt er blij van.

Crêpes met vanille-ijs en affogato. Erg simpel maar o zo heerlijk.
Nog nooit zulke dunne pannenkoeken gemaakt.
Als je dingen combineert noem je het gewoon "fusion".
En als iets uitelkaar valt "deconstructed".

Fiscaal interessant want kan integraal afgetrokken worden. En je steunt het goede doel. Win-Win noemen ze dat hier.
Ja ik weet het, zo ook een keer een horloge verkocht zien worden voor meer dan 32 miljoen… toch wel ontzettend veel geld, doe je niet van je laatste 32 miljoen ;)

Als we toch allemaal even onze culinaire kunsten aan het flexen zijn:

Ik heb een bloemkool in dikke plakken gesneden (‘steaks’), besmeerd met een mengsel van olijfolie, ras el hanout, paprikapoeder, komijn en zout en dat vervolgens gegaard in de oven. Daarbij spinazie met knoflook en chilivlokken gebakken, ui-paprika aardappeltjes uit de oven en pittige gehaktballetjes gemaakt.

Was bang dat het zou mislukken, maar de dame vond het erg lekker dus dan sowieso missie geslaagd

Als we toch allemaal even onze culinaire kunsten aan het flexen zijn:

Ik heb een bloemkool in dikke plakken gesneden (‘steaks’), besmeerd met een mengsel van olijfolie, ras el hanout, paprikapoeder, komijn en zout en dat vervolgens gegaard in de oven. Daarbij spinazie met knoflook en chilivlokken gebakken, ui-paprika aardappeltjes uit de oven en pittige gehaktballetjes gemaakt.

Was bang dat het zou mislukken, maar de dame vond het erg lekker dus dan sowieso missie geslaagd
Klinkt erg goed!

@Polaris klinkt als je de komijn weglaat echt als iets super lekker.
Komijn is net als koriander, ik vind het heerlijk maar ik moet er hier niet mee afkomen.

@Robert69 : idd klinkt stoer dat je fiets 120 km/h kan, maar ben je echt niet goed snik.

Even wat anders, ik heur net dat de polisie van Enschedé een skinny biker heeft aangehouden, want die bike kon 120km/u(!)
WTF!

Dan heb je toch een doodswens lijkt me?
Dan spoor je niet!
Zoals ik het las op het nieuws had deze 'fiets' niet eens een ketting, waardoor hij enkel op de elektrische motor kon rijden. Oftewel, het is eigenlijk een elektrische scooter die 120 loopt

Ik heb niet veel eigen "EV" ervaring...

Fiets : Stromer ST5 van een collega, kan je zeggen dat ik bleek wegtrok hoe bliksemsnel dat ding uit de startblokken schiet de eerste meters - en ik ben al decennia 100+ PK viercylinder moto's gewoon.
Scooter : van een vriendin van mijn partner, was iets Chinees; welnu dat ging ook best aardig vooruit maar wat een rare zithouding met je voeten vooruit ipv op voetsteunen zoals op een normale moto.
Auto : zeer vroeg op pad met de Cabrio vanochtend, de rest hield hier "pyama dag". Haa, op naar de Vlaamse Ardennen, lekker kronkelen, weinig hoogtemeters maar mooie uitzichten. Ff een Tesla Model Y met een vrouw aan het stuur blippen, leuk! Ja hallo, het duurde niet zolang of op een ieniemienie kort recht stuk kwam dat ding me voorbijgevlogen aan Warp speed. ik heb het er maar bij gelaten, erken je meerdere. Soms. :ROFLMAO:

(ah ja testrit met de MG Cyberster gedaan maar die gedachten probeer ik te onderdrukken)

Dat is wel ontzettend hard voor een fiets! Wij hebben hier dat fat/skinny bike probleem niet, alleen veel idioten op een elektrische step…

Ik durf te zeggen dat jij daarmee veiliger over de weg ging dan de fatbikers vandaag de dag...
Nooit een ongeluk mee gehad, maar of dat vooral een kwestie van geluk was laat ik in het midden.
Ik ging niet door rood, sneed geen mensen af en reed alleen hard waar het in mijn beleving kon.

Hij is uiteindelijk wel in beslag genomen door de politie, en omgerekend 500 Euro boete betaald. Ach ja...

Toen ik 19 was had ik mijn 50cc Gilera Runner omgebouwd naar de 180cc versie. (Inclusief de remmen)
Ding liep 140 bij 10.000 toeren. Op 9 liter benzine kon ik ongeveer 70 km rijden...

Ik had een tzr

74cc en andere uitlaat en vertanding

Liep 130

6 versnellingen tot 45kmh was echt 3x niks

viel het menu van de KFC me niet tegen. Ik had de Original Meal, misschien is de bereidingswijze bij jullie meer op de Amerikanen afgestemd? :p
Eerder de grootte van de portie vrees ik . x3 of 4 minimaal daar aan de gemiddelde Amerikaan te zien :ROFLMAO:
@S J : bijzonder, 74cc nooit eerder gehoord, hier was 65 en 72cc van Polini redelijk courant. Illegaal als de pest en onverantwoord, maar goed...

Ondanks de zeer gewaardeerde waarschuwing viel het menu van de KFC me niet tegen. Ik had de Original Meal, misschien is de bereidingswijze bij jullie meer op de Amerikanen afgestemd? :p
Ik kom er nooit, dus kan er niet over oordelen.

Fun fact: in Quebec, Canada heet deze fastfoodketen PFK.

Eerder de grootte van de portie vrees ik . x3 of 4 minimaal daar aan de gemiddelde Amerikaan te zien :ROFLMAO:
@S J : bijzonder, 74cc nooit eerder gehoord, hier was 65 en 72cc van Polini redelijk courant. Illegaal als de pest en onverantwoord, maar goed...

Minarelli of Malossi

Het is 20 jaar geleden weet niet alles meer exact :unsure:

Runner, Aerox en de Vespa. De natte droom van velen vroeger op de middelbare school. Veel moesten het doen met een Speedfight, Zipper of Tomos :)

Zelf nooit een scooter gehad. M’n vader was er echt fel op tegen (Terwijl die vroeger zelf Kreidlers had die 100+ liepen)

Runner, Aerox en de Vespa. De natte droom van velen vroeger op de middelbare school. Veel moesten het doen met een Speedfight, Zipper of Tomos :)

Zelf nooit een scooter gehad. M’n vader was er echt fel op tegen (Terwijl die vroeger zelf Kreidlers had die 100+ liepen)

Had eerst een aprilia SR

Dat was echt meer sleutelen dan rijden

Die TZR was echt zo gaaf. Eerste motor was een R6 natuurlijk. [kon de a10 west op met dat trajectstuk en bij zuid eraf om naar school te gaan, was zoveel sneller]

Aprilia :love:. Sjon van Rijt Auto’s verkoopt alles wat los en vast zit uit zijn collectie, maar 2 stuks niet. Zijn 50 cc Aprilia AF1 en zijn Honda MBX, die staan op de vliering van zijn showroom en blijven er.
Beide absolute pareltjes voor die tijd maar de Aprilia nog net iets meer (zegt de Honda man…).

Het schooljaar komt stilaan weer in zicht en dan moet die van ons haar klaslokaal in orde zetten. Lees, niks doen buiten matcha lurken en wat ouwehoeren / roddelen met de collegaatjes over de vakantie.

Even wat anders, ik heur net dat de polisie van Enschedé een skinny biker heeft aangehouden, want die bike kon 120km/u(!)
WTF!

Dan heb je toch een doodswens lijkt me?
Dan spoor je niet!
Het kan toch haast niet anders als dat de ouders dit wisten. Maar je laat je kind gewoon zijn gang gaan? Echt bizar.

Terug
Bovenaan