Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Nou, de aso drammertjes zijn ook weer terug van vakantie en hebben de stress van de ochtendspits blijkbaar node gemist. Tot 2 keer moeten uitwijken omdat ze gewoon naar rechts zwalken.

1991_Ferrari_642_F1_noBG.jpg

Bij de Ferrari 641 reed Alain Prost de GP van Japan (laatste race) en was hij mede-titelkandidaat samen met ene Ayrton Senna (+1 of 2 punten). Allebei op de 1e startrij naast elkaar. In de 1e bocht zette Senna de McLaren tegen de Ferrari (Ik zag een gaatje en ging ervoor...) en samen eindigden ze in de grindbak: Senna kampioen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Nou, de aso drammertjes zijn ook weer terug van vakantie en hebben de stress van de ochtendspits blijkbaar node gemist. Tot 2 keer moeten uitwijken omdat ze gewoon naar rechts zwalken.
Wat me vooral opviel vanochtend tov vorige week: niet meer autos, wel veel meer remlichten.

Die is wel makkelijk, de opvolger van de 641, volgende pagina wordt de 643? ;)
Ja, er was ook een 643. Ook in 1991-seizoen, maar dan de 2e helft van het F1-seizoen.
De 643 deed 7 races met 2 coureurs en viel daarbij 9 keer uit, dus alles behalve betrouwbaar.
Het was ook in de 643 dat Alain zei "a truck would be easier to drive than this car!" (wikipedia)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik ook (nog steeds)!
De slaapkamer vroeger vol met posters, modelbouw en boeken. Nu nog sommige boeken. Enkele posters nog opgerold in een grote koker. Heb veel 'stuf' verloren eind jaren 90 wat in een opslag lag helaas.
Het is bij mij wel gekoeld, maar zo'n bezoek aan het museum in Soesterberg vind ik dan nog wel steeds erg interessant.
Als kind meerdere verjaardagen gevierd bij de vliegbasis. Heb nog een foto dat ik een pak aan mocht van een F16-piloot... veel te groot natuurlijk. Maar ik was trots!
Ik had straaljagerbehang, heel veel modellen (lijmen en schilderen, wat een werk) en ook boeken inderdaad. Geen idee wat daar allemaal mee is gebeurd eerlijk gezegd. Ik weet wel dat mijn vader z'n voertuig uit diensttijd nog erg lang had als model.
De pruttel grapte hij, dat weet jij wel welke ik bedoel :)

Die is wel makkelijk, de opvolger van de 641, volgende pagina wordt de 643? ;)
Ja, er was ook een 643. Ook in 1991-seizoen, maar dan de 2e helft van het F1-seizoen.
De 643 deed 7 races met 2 coureurs en viel daarbij 9 keer uit, dus alles behalve betrouwbaar.
Het was ook in de 643 dat Alain zei "a truck would be easier to drive than this car!" (wikipedia)
En er was zelfs een 644! :ROFLMAO: Alleen was dat de interne code voor de uiteindelijke F92A (seizoen 1992). :p

Maar goed, 645 wordt vast weer een BMW. ;)

de komende dagen weer hoogstaand bezoek, woensdag weer een diner. De CEO komt voorbij… vorige week de COO, fijn dat ze dat met elkaar afstemmen :ROFLMAO:

Ik weet wel dat mijn vader z'n voertuig uit diensttijd nog erg lang had als model.
De pruttel grapte hij, dat weet jij wel welke ik bedoel :)
PRTL…PantserRupsTegenLuchtdoelen.
Heb ik het (officiële) houten model van.
(Was mijn vaders afdeling)

Ik had ook veel militair spul. Matchbox auto’s, vliegtuigmodellen en ook die Lekturama boeken over luchtvaart en Tweede Wereldoorlog.

de komende dagen weer hoogstaand bezoek, woensdag weer een diner. De CEO komt voorbij… vorige week de COO, fijn dat ze dat met elkaar afstemmen :ROFLMAO:
Als in, vorige week werd gecheckt of je je werk een beetje fatsoenlijk doet en nu komt het schouderklopje?

PRTL…PantserRupsTegenLuchtdoelen.
Heb ik het (officiële) houten model van.
(Was mijn vaders afdeling)

Ik had ook veel militair spul. Matchbox auto’s, vliegtuigmodellen en ook die Lekturama boeken over luchtvaart en Tweede Wereldoorlog.
Ik HEB nog de matchbox tanks, hijskraan en tank+oplegger en vliegtuigtranporter. Daar hebben mijn jongens nog mee gespeeld. Nu wel bijna 50 jaar oud. Ook nog kleine soldaatjes. En ja Lekturama boeken luchtvaart, een stuk of 7 a 8 gehad, nu nog 2. Mijn vader had die van ww2. Was via zo'n boeken-bestel-krantje.

Ik wil proberen in september een weekend naar de Deutsche Technik Museum in Sinsheim (boven Stutgart) te gaan. Ze hebben van alles wat met techniek te maken heeft: (race)auto's, motoren. locomotieven, tanks, kanonnen, vliegtuigen, duikboot etc. Ook een heuze Concorde én de Tu-144, Russische Concorde.
Dan op vrijdag daar heen, hotelletje en zaterdag daar de hele dag rondstruinen en misschien zondagochtend nog 3 uurtjes en dan terug.

Nope, heb een maat die er een paar heeft staan van filament tot resin. Tekenwerk doe ik wel.
Oké. Ik zit erover na te denken om me eens in 3D-printen te verdiepen. Heb een idee voor een Ferrari-projectje die ik al een tijdje heb liggen, maar losse onderdelen zijn niet te vinden. Of het past in ieder geval niet van de donor die ik heb, laat ik het zo zeggen. En anders kom je al op een kant-en-klaar model van de versie die ik wil bouwen, maar uit een veel duurder segment. Die is zeven keer zo duur als de basis die ik nu heb… :rolleyes:

En dacht aan het mooie Franse merk Renault...
Zelf sleutelen en vooral (heel) veel (moeten) sleutelen.
Dus eens zien bij de vrienden van Autodoc ;)
Tadaa

Terug
Bovenaan