Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

NL staat niet op de grafiek, enkel beschaafde Westerse landen met een prima wegennet werden vermeld :ROFLMAO:

U zei? :unsure:

skoda-veteraanauto-113237860.jpg

NL staat niet op de grafiek, enkel beschaafde Westerse landen met een prima wegennet werden vermeld :ROFLMAO:

Dan zag je ook het bizarre verschil / ongelijkheid tussen gemiddeld (X-as) en mediaan (Y-as) - de gemiddelde Zwitser heeft 900K maar de mediaan is stukken minder m.n. rond de 140K. De mediaan in LUX was het hoogst met 420K.
USA is nog frappanter, gemiddelde 700K, mediaan amper 1/10de.
Stadsstaatjes en prinsdommetjes zijn niet meegenomen.
Weet je zeker dat de USA niet negatief was?

SJ vroeg dat ook niet in zn eerste post ‘wat is zwaarder, een kilo staal of een kilo veren’

Als hij perse kippenveren had gewild moest hij wat specifieker zijn
:)
Dat is waar, maar in zijn post van een klein uur geleden benoemde hij het wel. :p

Geen idee, tegenwoordig zijn mensen snel beledigd dus vandaar ;)
Ja, dat is wel zo. En in sommige culturen kan het ook als kleinerend ervaren worden. Had ik niet bij nagedacht. :rolleyes:

Dat is waar, maar in zijn post van een klein uur geleden benoemde hij het wel. :p

Ja, dat is wel zo. En in sommige culturen kan het ook als kleinerend ervaren worden. Had ik niet bij nagedacht. :rolleyes:
Dat was zn keuze, geen requirement.

Maar ben benieuwd of SJ al genoeg kippen gevangen heeft. Voor tips ben ik bereikbaar, heb dat jaren als bijbaan gedaan
:rolleyes:

Dat was zn keuze, geen requirement.

Maar ben benieuwd of SJ al genoeg kippen gevangen heeft. Voor tips ben ik bereikbaar, heb dat jaren als bijbaan gedaan
:rolleyes:
Aangezien @S J 1001 om 8.29 al bij de derde kinderboerderij was, dan lijkt het me toch dat je vroeg uit de veren moet. Dan ben je er als de kippen bij! En gisteravond dus met de kippen op stok… :p

Is dit anders geen optie?
latest

Lekker ‘s nachts de kippenstal in?
Savonds ouwe kippen, dan door met mestkuikens of eenden. Thuis ff snel douchen, te laat op school komen en daar de slaap inhalen.

Één van de oorzaken dat ik niet verder gekomen ben dan MBO.

Veer = veer

Die kippen zijn te snel voor deze stadsjongen. Hoe vang ik een kip?
Wachten tot ze savonds int donker rustig zijn. Dan grijp je een poot. Als je iets in je handpalm voelt prikken heb je de haan

Of ander beest met veren.

Is dat überhaupt legaal?
Ja, alleen moet je ze tegenwoordig netjes onder de borst pakken met twee handen, de vleugels tegen het lijf drukken en met welgemeende excuses voorzichtig in een krat zetten.

het is al te lang augustus

laten we doorgaan

CRM
MES
SCADA
BI
PIM - CPQ

werkzaamheden vandaag:
- splunk dashboard checken op fouten in de teradata verwerkingen
- error logs doorspitten in MtPutty
- bijbehorende jobs doorstarten of afmelden in Sas management console
- evt project aanpassen in Sas Enterprise guide
- data validatie in ibm data Studio
- als goed gaat, niets meer aan doen
- als het niet goed gaat, bug tickets in Jira aanmaken voor de 2e lijn

Dat is vervelend.
Kan je na een ontslag geen beroep doen op een vorm van begeleiding / outplacement / arbeidsbemiddeling al was het maar om je CV en motivatiebrief even onder de loupe te nemen?

Hier zijn de zgn. flexijobs enorm populair en nu ze het loslaten qua sectoren zal dit enkel verder toenemen. Nu vooral horeca, gewone handelszaken en supermarkten. Dit drukt de reguliere jobs weg - interessant voor de werkgever qua sociale lasten, minder interessant voor de werknemer qua loon en sociale bescherming.
Het zijn geen 'flipping burgers' jobs zoals in de USA maar eerder veredelde vakantiejobs.

Succes gewenst en niet opgeven!

Opletten met de bereiding Kip tiki Masala! Kan je een nieuw wereldrecord polsstokspingen kosten, maar wel een wereldrecord korte afstand naar de wc-pot sprinten opleveren :oops:

Dat is vervelend.
Kan je na een ontslag geen beroep doen op een vorm van begeleiding / outplacement / arbeidsbemiddeling al was het maar om je CV en motivatiebrief even onder de loupe te nemen?

Hier zijn de zgn. flexijobs enorm populair en nu ze het loslaten qua sectoren zal dit enkel verder toenemen. Nu vooral horeca, gewone handelszaken en supermarkten. Dit drukt de reguliere jobs weg - interessant voor de werkgever qua sociale lasten, minder interessant voor de werknemer qua loon en sociale bescherming.
Het zijn geen 'flipping burgers' jobs zoals in de USA maar eerder veredelde vakantiejobs.

Succes gewenst en niet opgeven!
Punt is dat ik enkel geen opdracht heb op dit moment. Maar ik ben niet zo goed in stilzitten. En ik zie genoeg interessante aanknopingspunten.

Maar ja wel tegen minimaal hetzelfde salaris natuurlijk.
En ik heb ook wel op een paar functies gesolliciteerd wat een stap omhoog zou zijn. Dus dat helpt ook niet mee. Maar ik zou toch verwachten dat een gesprekje wel op zijn plaats zou zijn.

Ik heb voor vanavond (eet op het werk want avonddienst) kip met pasta.
Zal vast wel smaken.
Kip kun je wel goed ziek van worden als het niet goed gaar is. :rolleyes:

Punt is dat ik enkel geen opdracht heb op dit moment. Maar ik ben niet zo goed in stilzitten. En ik zie genoeg interessante aanknopingspunten.

Raar eigenlijk. Ik lees overal dat er volop technische mensen gezocht worden, maar dat ze dan geen baan/werk hebben voor je… :unsure:

werkzaamheden vandaag:
- splunk dashboard checken op fouten in de teradata verwerkingen
- error logs doorspitten in MtPutty
- bijbehorende jobs doorstarten of afmelden in Sas management console
- evt project aanpassen in Sas Enterprise guide
- data validatie in ibm data Studio
- als goed gaat, niets meer aan doen
- als het niet goed gaat, bug tickets in Jira aanmaken voor de 2e lijn
Ah, nog een IT-er!

En ik heb ook wel op een paar functies gesolliciteerd wat een stap omhoog zou zijn. Dus dat helpt ook niet mee. Maar ik zou toch verwachten dat een gesprekje wel op zijn plaats zou zijn.
Je hebt het al eens gedeeld hier, maar wat zoek je en welke regio? Tot hoe ver wil je reizen?

Dat laatste zou ik ook vrij normaal vinden ja. Zeker bij een tekort aan mensen.

Krijg wel de indruk dat er binnen de maak industrie steeds meer bedrijven even pas op de plaats maken qua personeel, maar gezien de hoeveelheid vacatures nog keus genoeg zou je denken.

Iets met hoge eisen? Ik ken Nico een beetje, die wil wel iets fatsoenlijks.
Als ik kijk naar mijn situatie: ik werd in het reguliere banencircuit destijds vooral afgewezen op mijn beperkingen. Ondanks dat bedrijven voor mij een bepaalde subsidie konden krijgen toen voor evt extra begeleiding. Dus het hoeft lang niet altijd aan jezelf of je kwaliteiten te liggen. Ik paste hier en daar verder prima in het plaatje. Maar goed, Das wahr einmal!

Iets met hoge eisen? Ik ken Nico een beetje, die wil wel iets fatsoenlijks.
Naja ik heb mezelf toch aardig bewezen qua potentie en een beetje uitdaging is wel fijn.
Zo gek vind ik mijn eisen allemaal niet als ik om me heen hoor wat voor astronomische eisen iedereen heeft.

Je hebt het al eens gedeeld hier, maar wat zoek je en welke regio? Tot hoe ver wil je reizen?
Als ik elke dag op kantoor moet zijn wil ik niet verder dan een uur. Dus dan wil ik eigenlijk niet voorbij Eindhoven. Leukste iets als systeem architect of development engineer. Maar project Engineer of instap lead Engineer lijkt me ook leuk. Als het product maar wat interessant is.

Dat laatste zou ik ook vrij normaal vinden ja. Zeker bij een tekort aan mensen.

Krijg wel de indruk dat er binnen de maak industrie steeds meer bedrijven even pas op de plaats maken qua personeel, maar gezien de hoeveelheid vacatures nog keus genoeg zou je denken.
Ja ze zijn heeeel voorzichtig. Anderzijds heb ik nu gewoon een vast contract dus ik ga dan ook niet zomaar overstappen. Dat wil ik ook gewoon duurzaam en vol overtuiging doen. Als de werkgevende partij daarin ook twijfelt. Ja.....dan is het weer aan mij om me te bewijzen.

Als ik elke dag op kantoor moet zijn wil ik niet verder dan een uur. Dus dan wil ik eigenlijk niet voorbij Eindhoven. Leukste iets als systeem architect of development engineer. Maar project Engineer of instap lead Engineer lijkt me ook leuk. Als het product maar wat interessant is.
Een uur en dan niet voorbij E'hoven... Maar vanuit welke richting dan? Vanuit Amersfoort -> E'hoven? of Nijmegen -> E'hoven of kom je af Limburg naar E'hoven?
Ik heb voorheen in detachering gezeten en we hebben een kantoor in Eindhoven en in Arnhem zitten, Misschien kunnen zij iets doen? Je krijgt een vaste aanstelling en wordt op projectbasis uitgeleend.
Ik heb connecties met Arnhem.

Vrijdag een vrije dag. De EV6 gaat naar de dealer/garage voor zijn eerste grote beurt.
Ben benieuwd. En verder lekker kijken naar andere Kia modellen.

Hangt de hele tijd tussen 20 en 30% en vertik het om een snellader te pakken :ROFLMAO:

toevallig ook geen (werkende) openbare laadpalen de afgelopen dagen tegengekomen

2kwh is toch 10km!

Terug
Bovenaan