Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat is ook al zo zuinig
En dat op All Seasons!
Maar ik blijf op de A1 (zeker op de terugweg) heel vaak rechts plakken richting Apeldoorn. Op de linkerbaan wordt alleen maar ge-jo-jo-d met snelheid en inhalen: 105-80-110-70-60-85-70-105 etc Ondertussen op de rechterbaan gewoon 90 of bijna 90, relaxer rijden.
Op N-weg én niemand achter mij dan zet ik de cc ook wel eens op 70.

En dat op All Seasons!
Maar ik blijf op de A1 (zeker op de terugweg) heel vaak rechts plakken richting Apeldoorn. Op de linkerbaan wordt alleen maar ge-jo-jo-d met snelheid en inhalen: 105-80-110-70-60-85-70-105 etc Ondertussen op de rechterbaan gewoon 90 of bijna 90, relaxer rijden.
Op N-weg én niemand achter mij dan zet ik de cc ook wel eens op 70.

De acc denk ik?

Dat is wel een goede rijstijl voor een ev

Ik ben of aan het hypermilen of ik rijd zoals ik wil rijden (cq - zoals je zou verwachten van een bmw rijder)

Ik word schijtziek van dat kleine k*t toetsenbordje van die iPhone. Voor ik een twintig keer gecorrigeerd berichtje klaar heb zijn we hier drie pagina’s verder…….:mad:
Kun je het toetsenbord niet groter instellen dan op zon (dure) iphone?
Zelfs de (goedkopere) Android kan dat wel!

Bellen?? Dat doen we tegenwoordig toch niet meer
Oh zekerste weten weten wel. Morgen iemand even duidelijk maken dat we er niet direct blij van worden als het spelletje ‘wie betaald wat’ word bepaald door de partij die zelf geen pegels in brengt.

Dat kan ik beter telefonisch overbrengen dan via de mail of wa

Oh zekerste weten weten wel. Morgen iemand even duidelijk maken dat we er niet direct blij van worden als het spelletje ‘wie betaald wat’ word bepaald door de partij die zelf geen pegels in brengt.

Dat kan ik beter telefonisch overbrengen dan via de mail of wa

Hehe was ook sarcastisch

Mijn werk is 50% bellen :ROFLMAO:

Geen zoveelste Mercedes blok, op deze pagina gaan we bootje varen!

647.jpg

Iemand moet het doen, waarom ik dan niet? Maaerh, 2,72/ltr is niegrappignie
Bwoah dat is veel, ik heb vanochtend nog voor €160 euries (omgerekend) getanked, maar dat was wel iets van 70 liter volgens mij!

Die heb ik net op de terugweg van een diner lekker in de Sport+ stand weer uit de uitlaat geknald. 12.8L/100 km verbruikt hij gemiddeld.

in tussen 4600 km gereden in mn Clio. Helaas sponsor ik de laatste weken vooral de Duitse en Belgische economie met tankbeurten in Geistingen, Andernach en Bracht. Daar staat tegenover dat als ik van de Rewe in Bracht terugkom ik ook even ga lunchen in Reuver
Wat verbruik betreft kan ik meerdere patronen onderscheiden:
- korte ritjes die tezamen 100 km per dag kosten (boodschappen bij meerdere winkels) met gemiddelde snelheid (30, 50, 80) 1 op 23
- gemiddelde ritten woon werk verkeer (78 km heen en weer) op NL snelheid (max 100) 1 op 25
- langere rit woon werk verkeer (150 heen en weer) op NL snelheid (max 100) 1 op 24 zonder file, 1 op 26 met files
- Autobahn verkeer met variabele snelheden (50, 60 en 70 bij baustellen, 120, 130 en 150 (zat één stukje onbeperkt in) 1 op 21,7 zonder file, 1 op 23 met files

Nette cijfers. Je hebt een V toch? Hybride?

Correctie, nieuwe type, VI. Je had een V.
Klopt, de V was ook redelijk zuinig, maar door de kleinere accu, kleinere motorinhoud en één verzet minder in de derailleur merkte je dat hij onder hogere snelheden wel fijn reed, maar ook onrustiger was. De knop aan het stuur om motorsettings te wisselen hadden ze in de V al moeten doen, ik zat vaak met een vastgelopen touchscreen te hannesen in een verkeerde modus

Klopt, de V was ook redelijk zuinig, maar door de kleinere accu, kleinere motorinhoud en één verzet minder in de derailleur merkte je dat hij onder hogere snelheden wel fijn reed, maar ook onrustiger was. De knop aan het stuur om motorsettings te wisselen hadden ze in de V al moeten doen, ik zat vaak met een vastgelopen touchscreen te hannesen in een verkeerde modus
Van 7 naar 8 versnellingen, zoiets?
Derailleur nog nooit iemand horen zeggen bij een auto :ROFLMAO:
Maar beter, zo'n verbruik, tanken doet al zeer genoeg lijkt mij.
Ik heb niet echt overzicht van de kosten. Openbaar laden wel, maar thuis komt alles op een hoop. Geen behoefte om dat uit te splitsen.

Ik heb niet echt overzicht van de kosten. Openbaar laden wel, maar thuis komt alles op een hoop. Geen behoefte om dat uit te splitsen.
Geeft de Ford app dat niet weer?

Vastgelopen touchscreen? Had je dat vaker? In de V?

Yep, Derailleur ben ik gaan gebruiken door de sfeer verlichting die verandert bij de motorsettings. Lijkt sprekend op de settings van mijn ebike: Groen voor Eco, Blauw voor Touring (comfort), Rood voor Sport (turbo) en Smart is Paars, maar die heb ik zelf ingesteld in de auto.

Als ik het goed begrijp heeft de huidige versie een 2 bak als ie op electro rijdt en een 8 traps automaat als de 1.8 mee komt doen. 16 verzetten zijn volgens de reclame mogelijk, dus ik moest onmiddelijk aan een wielren fiets denken met 2 kettingbladen voor en 8 kettingbladen achter. Ik ben niet van het namen geven voor auto's, maar mn moeder helaas wel, die noemt de VI "Pogey" omdat ik m kon afhalen toen Tadej Pogaçar de Tour toen aan het winnen was :sneaky:

Vastgelopen touchscreen? Had je dat vaker? In de V?

Ja, de V had een knop in de middenconsole om het touchscreen te laten verspringen naar de motorsettings (MySense, Eco en Sport), maar het kwam vaker voor dat het scherm wel versprong maar je de mode niet kon wisselen, zodat je dus vast zat in de modus waar je op dat moment reed. Ik reed bv in Duitsland een stuk van 20 km verplicht in EV only omdat ik die per ongeluk had aangeklikt en dus niet meer uit kon zetten tot de batterij leeg was. Daarna sprong de motor wel aan om de batterij weer op te laden, maar nauwelijks had ie prik genoeg of hij ging weer in EV Mode verder, tot ie 10 km verder weer leeg was. Ook stoppen, contact uit en weer aan hielp niet, ook niet toen ik bij de Nurburgring even stopte bij de Devils diner en een drie kwartier er over gedaan heb een dikke cheeseburger weg te knagen. Pas 's avonds in het hotel vond het systeem dat het me genoeg had gepest.

Later hoorde ik dat het met OTA updates te maken had. De V had nog geen Google systeem, maar de eigen R link plus een ingebouwde TomTom. Die updates beten elkaar wel eens en een verschil wat me opvalt met de huidige OTA's (ik heb er één gehad) is dat je netjes een melding krijgt als er een update komt, dat je moet parkeren en er van uit mag gaan dat je 30 minuten minimum de auto niet kan/mag gebruiken. Bij de V kwamen die updates tijdens het rijden en werden gewoon meteen aangezet.

Laatst bewerkt:
Yep, Derailleur ben ik gaan gebruiken door de sfeer verlichting die verandert bij de motorsettings. Lijkt sprekend op de settings van mijn ebike: Groen voor Eco, Blauw voor Touring (comfort), Rood voor Sport (turbo) en Smart is Paars, maar die heb ik zelf ingesteld in de auto.

Als ik het goed begrijp heeft de huidige versie een 2 bak als ie op electro rijdt en een 8 traps automaat als de 1.8 mee komt doen. 16 verzetten zijn volgens de reclame mogelijk, dus ik moest onmiddelijk aan een wielren fiets denken met 2 kettingbladen voor en 8 kettingbladen achter. Ik ben niet van het namen geven voor auto's, maar mn moeder helaas wel, die noemt de VI "Pogey" omdat ik m kon afhalen toen Tadej Pogaçar de Tour toen aan het winnen was :sneaky:

Ja, de V had een knop in de middenconsole om het touchscreen te laten verspringen naar de motorsettings (MySense, Eco en Sport), maar het kwam vaker voor dat het scherm wel versprong maar je de mode niet kon wisselen, zodat je dus vast zat in de modus waar je op dat moment reed. Ik reed bv in Duitsland een stuk van 20 km verplicht in EV only omdat ik die per ongeluk had aangeklikt en dus niet meer uit kon zetten tot de batterij leeg was. Daarna sprong de motor wel aan om de batterij weer op te laden, maar nauwelijks had ie prik genoeg of hij ging weer in EV Mode verder, tot ie 10 km verder weer leeg was. Ook stoppen, contact uit en weer aan hielp niet, ook niet toen ik bij de Nurburgring even stopte bij de Devils diner en een drie kwartier er over gedaan heb een dikke cheeseburger weg te knagen. Pas 's avonds in het hotel vond het systeem dat het me genoeg had gepest.

Later hoorde ik dat het met OTA updates te maken had. De V had nog geen Google systeem, maar de eigenlijk R link plus een ingebouwde TomTom. Die updates beten elkaar wel eens en een verschil wat me opvalt met de huidige OTA's (ik heb er één gehad) is dat je netjes een melding krijgt als er een update komt, dat je moet parkeren en er van uit mag gaan dat je 30 minuten minimum de auto niet kan/mag gebruiken. Bij de V kwamen die updates tijdens het rijden en werden gewoon meteen aangezet.
Ja en die schakelt elektrisch met z'n fiets. Denk wel meer verzetten. Ik heb 2x11, geen idee wat de profs hebben, maar geen 2x8 denk ik.

Ja en die schakelt elektrisch met z'n fiets. Denk wel meer verzetten. Ik heb 2x11, geen idee wat de profs hebben, maar geen 2x8 denk ik.

Ik had gelezen dat Pogaçar 2x12 gebruikt. Er was tijdens de Tour een hele discussie bij de Avondetappe omdat Tom Dumoulin dat Jonas een hele foute keus had gemaakt door met één voorblad te gaan rijden uit gewichtsbesparing. Zal dan wel 1x12 zijn geweest?

2x12 zou ook goed kunnen. Mijn fiets is al beetje op leeftijd, wellicht is 2x12 al standaard. 1x12 lijkt mij ook. Wel pittig, snap dat Tom dat zegt.
Ik ben lui, ik heb een cassette voor de weg en voor het klimmen haha.

Heeft iemand voor de 4 jarige kids een step gekocht hier? Tips?

Denk zoiets te kopen ?
Wij hebben zoiets, wordt best veel gebruikt. Ook nog een (grote) loopfiets en een step met twee wielen. Zou voor 3-wieler gaan.

in tussen 4600 km gereden in mn Clio. Helaas sponsor ik de laatste weken vooral de Duitse en Belgische economie met tankbeurten in Geistingen, Andernach en Bracht. Daar staat tegenover dat als ik van de Rewe in Bracht terugkom ik ook even ga lunchen in Reuver
Wat verbruik betreft kan ik meerdere patronen onderscheiden:
- korte ritjes die tezamen 100 km per dag kosten (boodschappen bij meerdere winkels) met gemiddelde snelheid (30, 50, 80) 1 op 23
- gemiddelde ritten woon werk verkeer (78 km heen en weer) op NL snelheid (max 100) 1 op 25
- langere rit woon werk verkeer (150 heen en weer) op NL snelheid (max 100) 1 op 24 zonder file, 1 op 26 met files
- Autobahn verkeer met variabele snelheden (50, 60 en 70 bij baustellen, 120, 130 en 150 (zat één stukje onbeperkt in) 1 op 21,7 zonder file, 1 op 23 met files
Reuver ja? Dan woon je dicht in mijn buurt.

Terug
Bovenaan