Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Heeft iemand voor de 4 jarige kids een step gekocht hier? Tips?

Denk zoiets te kopen ?

Mini directrice hier heeft zo’n ding. Tot max 50 kg dus vrij stevig. Zou denken dat bochtjes maken juist beter met 2 dan 3 wielen gaat, maar goed, madammeke fietst ook, dus dat zit qua evenwicht wel goed

Denk zoiets te kopen ?
Hangt beetje van je kind af…de oudste stepte al op die driewieler voor ze 2 werd en dus wilde ze graag een tweewieler ergens tegen haar 5e verjaardag. We hebben ze dus beide van Micro. Kwaliteit zit wel goed.

Dit is ons wagenpark:
20260820-115430.jpg

Is van Olexo, gaat al iets van 5 jaar mee. Lampjes in de wielen, altijd leuk.
20260820-115508.jpg

Deze gebruiken ze ook, jongste kan er ook mee. Standaard is afgebroken door een lomp neefje, maar verder prima.

Laat ze zelf eens proefrijden met 2 en 3 wielen, volgens mij is die met 3 wielen grotendeels weggegooid geld en goedkoop is ie niet. Ik vind 1 met 3 wielen echt zoiets voor kleine kleuters en zal ze dat rap beu zijn. En het heeft meer rolweerstand waardoor ze harder moeten trappen om even ver te komen, 1 met 2 wieltjes rolt gewoon verder. Zeker zien dat er deftige lagers inzetten (bvb. ABEC en SKF huppeldepup).

Ik heb zelf ook al jaren een step voor volwassenen die hier door iedereen best veel wordt gebruikt voor ritjes tot 2 km (afstand naar station). Dat is ongeveer 200x steppen aan 12-15 km/h, dus je rijdt je niet in het zweet. Is geen E-step en daardoor relatief licht en makkelijker mee te nemen op de trein.

MM en niseko tegenstrijdig qua aantal wielen (3 v 2)

Buitengaats ze is nog niet heel veel bezig geweest met steppen/fietsen.

Hmmmm

Voor mijn kleindochter heb ik er eentje staan met 2 wielen en eenrje met 3. Omdat ze vindt dat wesamen moeten steppen neemt zij de driewieler. Ik dus de 2 wieler maar altijd met wat angst dat ik er door zak.

Merk weet ik niet. Of ja misschien van het merk 'gratis'.

Goedemiddag. Ik heb zo een poetsklus, iemand heeft een dakkoffer met krassen. Kan ik weer wat geld verdienen, maand is weer te lang...

Ik merk hier weinig verschil. Ze pakken beiden allerlei spullen. 3-wieler is lekker stabiel en makkelijk natuurlijk. Maar ze fietsen ook naar school als het moet sinds hun vierde, zonder zijwielen. Is 2-3 km of zo.

Ik merk hier weinig verschil. Ze pakken beiden allerlei spullen. 3-wieler is lekker stabiel en makkelijk natuurlijk. Maar ze fietsen ook naar school als het moet sinds hun vierde, zonder zijwielen. Is 2-3 km of zo.

Wow

School is 250 meter hier vandaan maar ze kan zeker nog niet zonder zijwieltjes fietsen

Zal eens kijken naar 2 wielers

Step is moeilijker dan een fiets zonder zijwielen vermoed ik. Hier van jongs af aan al loopfiets. Eerst is het echt lopen, maar dat wordt vanzelf racen. Afzetten, voeten omhoog (naar achter) en gaan. Vooral de jongste keek dan hoe lang ze dat vol kon houden.

Vanaf 5 jaar.. kan dat voor een 4 jarige van 110cm en 17kg?
Lijkt mij prima, voor 4 jaar is 110 bovengemiddeld lang. Gewicht boeit niet.

Step is moeilijker dan een fiets zonder zijwielen vermoed ik. Hier van jongs af aan al loopfiets. Eerst is het echt lopen, maar dat wordt vanzelf racen. Afzetten, voeten omhoog (naar achter) en gaan. Vooral de jongste keek dan hoe lang ze dat vol kon houden.

Lijkt mij prima, voor 4 jaar is 110 bovengemiddeld lang. Gewicht boeit niet.

Oh echt, wat apart. Dacht dat een step makkelijker zou zijn.

Ja wij zijn ook allebei vrij lang. Ze vroeg vanmorgen nog ‘waarom is [vriendin y] ouder dan ik maar waarom ben ik langer dan zij?’ :’)

Vanaf 5 jaar.. kan dat voor een 4 jarige van 110cm en 17kg?
Ik heb je vraag eens doorgestuurd naar de directrice, die geeft les aan kinderen van 4-5-6 en die tuffen op de speelplaats met vanalles en nog wat rond.

Kort antwoord en de reden van kort antwoord: “Tuurluk dadde; wieder zien oan teeten ”. Voor de niet West-Vlamingen vertaald “Ja natuurlijk; wij zijn nu aan het eten”. :whistle:

Oh echt, wat apart. Dacht dat een step makkelijker zou zijn.
Bij een step moet je afzetten en tegelijkertijd het stuur recht houden. Dat is motorisch gezien een grotere uitdaging.
Bij fietsen zijn ze bang om te vallen, daarom kijken ze naar de grond en dan vallen ze et cetera. Maar de techniek is eenvoudiger lijkt mij en ze beheersen het deels al omdat ze al met zijwieltjes fietsen.
Ik riep altijd dat ze voor zich moesten kijken, vaart moesten maken en papa ze wel ving.
Best vervelende houding, vooral het starten en stoppen is een uitdaging.
Ja wij zijn ook allebei vrij lang. Ze vroeg vanmorgen nog ‘waarom is [vriendin y] ouder dan ik maar waarom ben ik langer dan zij?’ :’)
Dat is bij onze oudste ook zo, jongste is gemiddeld. Flink verschil, eerder al wel gezegd, oudste was met 4 jaar groter dan de jongste met 5 jaar hèhè.

Ik heb je vraag eens doorgestuurd naar de directrice, die geeft les aan kinderen van 4-5-6 en die tuffen op de speelplaats met vanalles en nog wat rond.

Kort antwoord en de reden van kort antwoord: “Tuurluk dadde; wieder zien oan teeten ”. Voor de niet West-Vlamingen vertaald “Ja natuurlijk; wij zijn nu aan het eten”. :whistle:
Ik had gezegd "we zijn aan het theeleuten." Maar dat is vergelijkbaar bij vrouwen :p

Er moeten in de zomervakantie tegen de start van het schooljaar altijd wat kleine klusjes genre schilderen, de lokalen in orde zetten, de grote parktuin oprommelen en de speeltuigen afwassen etc. worden gedaan. Er wordt dan gevraagd wie wil en kan bijspringen van het personeel.

Hmm Google is het niet met mijn eens; steppen is makkelijker. Maar goed, dat is wel vanaf 0 vermoed ik, dus als je nog geen ervaring hebt en dan direct zonder zijwieltjes. Dan zou ik ook voor steppen gaan.

Step met 3 wielen, gaat makkelijker en daarmee wat sneller behendig op hogere snelheid. Fietsen zonder zijwieltjes ging relatief makkelijk bij onze oudste en fiets met 6j gewoon naast mij door de stad heen. Jongste (4) loopfiets maar kan al prima op fiets met zijwieltjes, hij vertikt het alleen

Er moeten in de zomervakantie tegen de start van het schooljaar altijd wat kleine klusjes genre schilderen, de lokalen in orde zetten, de grote parktuin oprommelen en de speeltuigen afwassen etc. worden gedaan. Er wordt dan gevraagd wie wil en kan bijspringen van het personeel.
Ah ja bij m’n moeder hetzelfde. Leraren doen er echt veel nog naast is mijn ervaring.

Step met 3 wielen, gaat makkelijker en daarmee wat sneller behendig op hogere snelheid. Fietsen zonder zijwieltjes ging relatief makkelijk bij onze oudste en fiets met 6j gewoon naast mij door de stad heen. Jongste (4) loopfiets maar kan al prima op fiets met zijwieltjes, hij vertikt het alleen

Hm maar is hogere snelheid nodig

Denk zoiets te kopen ?
Die heb ik voor mijn zoon, alleen dan niet in het roze uiteraard ;). Hij heeft die al sinds dat hij 2-2.5 jaar is. Werkt prima! Sinds 3 jaar heeft hij al een fiets met zijwieltjes. Gewoon in het diepe gooien, werkt het beste!

Wij hebben de kinderen (nu 3 en 5 jaar) zo snel mogelijk op een loopfiets gezet en nu fietsen ze vanaf dit jaar beide op een gewone fiets, zonder zijwieltjes.

We hebben ook zo'n driewieler step, maar die vinden ze allebei niet heel boeiend.

Die heb ik voor mijn zoon, alleen dan niet in het roze uiteraard ;). Hij heeft die al sinds dat hij 2-2.5 jaar is. Werkt prima! Sinds 3 jaar heeft hij al een fiets met zijwieltjes. Gewoon in het diepe gooien, werkt het beste!

Ik ben met mijn dochter veel te voorzichtig :alien: :ROFLMAO:

Fiets met zijwieltjes heeft ze ook al 1,5 jaar maar gebruikt ze eigenlijk niet zoveel.

Ik doe het graag, dat pure plezier van haar als ze er op gaat rijden de 1e keer is echt onbetaalbaar.
Begrijp ik. Een kleinkind is toch wat anders als je eigen kind.

Dan vraag je je toch af wat sommige opa’s bezielt om geen contact te hebben met hun kleinkinderen
Precies. Ik heb tijdens logeerpartijtjes in vakanties altijd zoveel plezier gehad, dat mis ik echt!

Poetsen was een succes, klant was erg blij met het resultaat. Had een paar doffe plekken gemaakt, hij zegt dat komt toch wel weer goed? Ik zei misschien is het beter als je kijkt als het klaar is.;)

Uiteraard was alles mooi strak na fijne polish...

Poetsen was een succes, klant was erg blij met het resultaat. Had een paar doffe plekken gemaakt, hij zegt dat komt toch wel weer goed? Ik zei misschien is het beter als je kijkt als het klaar is.;)

Uiteraard was alles mooi strak na fijne polish...

Poets jij ook auto’s

Ik heb al een derde zitrij in de GLE, maar in principe niet nodig, als we met zn 4en niet in een GLE passen dan doen we denk ik toch iets fout :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan