Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik denk dat het meer met psychische klachten te maken heeft waar niks mee gedaan wordt dan ff een shooter spelen.
Ik denk eerder door (jaren)lang pesten en treiteren en uitsluiting, dat ze genoeg woede hebben opgebouwd en dan het geweer van papa pakken.

Hier loopt een bejaarde man rond, met rollator, die serieus voor een EV2 gaat. Wil er zijn 5 jaar oude Picanto op inruilen. Zijn (schoon)zoon loopt er een beetje bij.
Die man is echt al tegen de 80 denk ik.
Dan praat je als zoon toch zo'n aanschaf uit zijn hoofd lijkt me? Nog ff doortuffen met de Picanto lijkt me beter.

Ah joh laat m lekker genieten nu het nog kan

lekker een ev9 kopen met alles erop

Wat is er trouwens mis met oorlogsgames? Een game is een game of ie nou een nep huis bouwt voor een nep familie en daar uren insteekt of een nep oorlogje speelt. Idem voor race games, uren lang tijd besteden om hetzelfde rondje te rijden… onder aan de streep neemt het allemaal tijd weg van de echte wereld ;)

Idd vind CoD best lachen

Heb vooral veel race games gespeeld vroeger

Gran Turismo 1 t/m 3 op 100% en 4 bijna 100%. Verschillende GTA’s. NFS. A2 racer :p

Hier loopt een bejaarde man rond, met rollator, die serieus voor een EV2 gaat. Wil er zijn 5 jaar oude Picanto op inruilen. Zijn (schoon)zoon loopt er een beetje bij.
Die man is echt al tegen de 80 denk ik.
Dan praat je als zoon toch zo'n aanschaf uit zijn hoofd lijkt me? Nog ff doortuffen met de Picanto lijkt me beter.
Kan zomaar zijn dat de zoon denkt: 'Die EV2 is van mij over een paar jaar' :cautious:

Wat is er trouwens mis met oorlogsgames? Een game is een game of ie nou een nep huis bouwt voor een nep familie en daar uren insteekt of een nep oorlogje speelt. Idem voor race games, uren lang tijd besteden om hetzelfde rondje te rijden… onder aan de streep neemt het allemaal tijd weg van de echte wereld ;)

Ik vind het idd een prima uitlaat klep. Ik heb al genoeg sores de laatste jaren met mijn vader die kankerbehandelingen kreeg, hals overkop naar het ziekenhuis moest, ruzie liep te maken met mijn moeder omdat hij niet meer wilde eten (bleek door aften te komen), en nu helaas gehoord heeft dat hij uitbehandeld is. Het is soms erg nuttig een om even die stress kwijt te raken
- in de zomermaanden veel 's ochtends en 's avonds gewandeld
- badminton spelen
- en games idd. Snowrunner voor de transportpuzzels, GT7 of Forza Horizon voor het autoracen, Ghost of Yotei, Borderlands 4 of World of Tanks Heat voor knokpartijen.

Waar men bij jongeren bang voor is geweest en nog steeds is, is dat teveel gaming ze afstompt en ze de beelden in die game als heel normaal gaan vinden, zodat de stap naar echt geweld kleiner wordt. Ik bekijk het in mijn situatie andersom, het zorgt er juist voor dat ik online met tanks en geweren tekeer kan gaan zodat ik het in de echte wereld juist NIET doe.

Wat een naar relaas Alex79, pfff, veel sterkte.

Over de oorlogsgames : ik ben geen gamer, maar jij bent een volwassene en kan dat veel beter plaatsen dan een tiener / puber... Er is een grote toename van zinloos geweld in steden hier maar politiek mogen daar geen conclusies aan vastgeknoopt worden.

Wat jullie als volwassenen doen, lekker zelf weten. Wat er mis mee is, ik vind het onzin om anderen af te knallen in een game. Is het onrealistisch, zoals ik vroeger red alert speelde, prima in mijn ogen. Ik ging vooral ook een grote basis bouwen, kijken wat werkte.
Nu schiet je met een vrij realistisch personage iemand neer als sniper of een volautomatisch wapen. Dat vind ik niet geschikt voor kinderen. Die kunnen zo'n spel niet scheiden van de werkelijkheid. Taalgebruik online helpt ook niet... maar dat is niet alleen bij de games.
Dit is wat ik vind, maar dat is een mening hè :)

Wat jullie als volwassenen doen, lekker zelf weten. Wat er mis mee is, ik vind het onzin om anderen af te knallen in een game. Is het onrealistisch, zoals ik vroeger red alert speelde, prima in mijn ogen. Ik ging vooral ook een grote basis bouwen, kijken wat werkte.
Nu schiet je met een vrij realistisch personage iemand neer als sniper of een volautomatisch wapen. Dat vind ik niet geschikt voor kinderen. Die kunnen zo'n spel niet scheiden van de werkelijkheid. Taalgebruik online helpt ook niet... maar dat is niet alleen bij de games.
Dit is wat ik vind, maar dat is een mening hè :)
Daar sluit ik me bij aan. De eerste GTA was zo overduidelijk fake dat ik daar geen kwaad in zie.

De nieuwe hyperrealistic fps zorgen wellicht niet aantoonbaar voor meer shootings. Ik kan toch slecht aannemen dat ze geheel invloedloos zijn op de mindset van met name jonge jeugd, en die hebben mijns inziens geen verdere verruwing nodig.

Daarom hebben shooters ook een PEGI 18 restrictie, het is dus niet voor kinderen bedoeld, heeft allemaal met opvoeding te maken.

Ik las laatst dat er een vader ook veroordeeld was in Amerika omdat z’n zoon meerdere mensen had doodgeschoten en ze het thuis gewoon hebben laten gebeuren.

Zo’n extreme actie gebeurd niet van vandaag op morgen en daar heb je als ouders ook een verplichting .

Ik speelde trouwens vanaf jonge leeftijd ook al counter strike, tactical ops, Doom, Hitman, FarCry, Halo, Wolfenstein, COD, Battlefied en andere shooters. Het zou mij niks verbazen als ik al een miljoen virtuele nazis heb afgeknald in mijn leven!

Maar volgens mij ben ik vrij goed terecht gekomen ;)

Daar is al onderzoek naar gedaan naar aanleiding van de vele schietpartijen op scholen in Amerika en dat verband is nooit gevonden.
Klopt. Wetenschappelijk misschien niet. Maar heb in het verleden wel meerdere artikelen gelezen icm dat soort berichten waarin ouders te kennen gaven dat de betreffende tieners regelmatig wargames en GTA speelden. Is jaren geleden geweest, maar daar heb ik mijn info vandaan. Zodoende heb ik de conclusie getrokken dat dat weldegelijk van invloed kan zijn. ;)

Waar men bij jongeren bang voor is geweest en nog steeds is, is dat teveel gaming ze afstompt en ze de beelden in die game als heel normaal gaan vinden, zodat de stap naar echt geweld kleiner wordt. Ik bekijk het in mijn situatie andersom, het zorgt er juist voor dat ik online met tanks en geweren tekeer kan gaan zodat ik het in de echte wereld juist NIET doe.
In mijn jeugd speelde dat minder. Wij waren al blij dat je uberhaupt iets kon herkennen in het spel. Ter referentie...

Daarom hebben shooters ook een PEGI 18 restrictie, het is dus niet voor kinderen bedoeld, heeft allemaal met opvoeding te maken.

Ik las laatst dat er een vader ook veroordeeld was in Amerika omdat z’n zoon meerdere mensen had doodgeschoten en ze het thuis gewoon hebben laten gebeuren.

Zo’n extreme actie gebeurd niet van vandaag op morgen en daar heb je als ouders ook een verplichting .

Ik speelde trouwens vanaf jonge leeftijd ook al counter strike, tactical ops, Doom, Hitman, FarCry, Halo, Wolfenstein, COD, Battlefied en andere shooters. Het zou mij niks verbazen als ik al een miljoen virtuele nazis heb afgeknald in mijn leven!

Maar volgens mij ben ik vrij goed terecht gekomen ;)
Veel heeft met opvoeding te maken. Als iedereen netjes werd opgevoed en fatsoenlijk deel uitmaakte van de maatschappij, was er een hoop minder gedoe. Wellicht helemaal niet. Maar helaas is dat niet de realiteit.

Dat is ook heel goed mogelijk. Ik ben een vrij atypische gamer, want ik ben er pas mee begonnen toen ik twintig was. Reden, ik had tot die tijd geen geld om überhaupt een goede pc te kopen, was gewoon een afdankertje. Nadat ik ging werken werden de specs van mijn pc's ook steeds beter. Een spelcomputer ben ik ook pas laat aan begonnen, op mn dertigste.

Ik zit ook wel enkele avonden per week spellen te doen op mijn pc. Nee schietspellen vind ik niks aan, ik doe rallyspellen. Ik heb daar ook de hele mikmak voor, naast een dikke computer ook een playseat, stuur, pedalen, 2 schakeldingen (sequentieel en handbak), handrem, ik heb mezelf extea verwent met een VR bril.

De bosbranden in de Ardennen lijken gelukkig onder controle! Dat is uiteraard goed nieuws, maar wat blijkt dan : wij hebben maar liefst zeven (7) klimaatministers :oops: .

Bij de Corona crisis was het ook van dat; toen kwam uit dat we maar liefst negen (9) ministers voor volksgezondheid hebben. Elk met hun eigen royale hofhouding uiteraard. Omdat die gasten niks deden dan vergaderen, koffie lurken en 0,0 beslissen, moest er dus nog een tiende (10de) bij om het allemaal wat te coördineren.

Ik heb toen in 2020 beslist om er werkelijk alles aan te doen om hier nog zo weinig mogelijk belastingen te betalen. Het was in het begin een zekere leercurve, maar ik slaag er intussen vrij aardig in. Als ze overheidsgeld op dergelijke walgelijke manier willen verspillen, tant pis, maar het zal dan toch niet mijn geld zijn.

Ter leering ende vermaeck:

Wij hebben het hier over of een shooter wel of niet invloed heeft op shootings en ondertussen worden jongere in Oekraine gewoon op straat opgepakt door de overheid en de oorlog in gesmeten...

Laten we hopen dat dit soort onnodig geweld en leed ooit een keer ophoudt!

Door invloed van die games lopen jongeren scholen binnen en gaan IRL om zich heen schieten. ;)
Dat is denk ik niet waar. Zonder stoornis is het onderscheid tussen spel en werkelijkheid prima te maken.
School shootings komen meestal door pesten, vernedering of ruzies.

Ik speelde vroeger Carmageddon, erg grappig.

Ik vind overigens de gemiddelde nieuwsuitzending al gruwelijker dan een spel.
Ben zelf overgestapt naar berichten, dus alleen lezen over nieuws. Liefst op de ouderwetse Teletekst, heb je ook geen foto's.

Ik heb nu de game pc van mijn jongste in gebruik. Mooi ding met wat oranje verlichting in. Heeft hij zelf bij elkaar gespaard en samen met een vriend destijds in elkaar gezet. Ik heb in zo'n ikea meubel nog wat extra gaten moeten zagen voor alle kabels/aansluitingen weet ik nog.
Ik gebruik de pc eigenlijk alleen voor de standaard dingen, zoals internet, wat printen en word, excel, etc.
Zijn Steam-profiel staat er nog op, met daarin tientallen games van simpel 'pizza's bakken' tot rally's, GTA, Lara, Minecraft en shooters. Met daarbij alle statistieken nog van hoeveel uren gespeeld, welke levels en wanneer voor het laatst gespeeld. Via Steam heb ik dan nog af en toe chat-contact met z'n 'Liverpool'-vriend. Die jonge man heeft het moeilijk, scheiding en werkeloos, dus weinig geld. Mijn zoon heeft nog een €208,- aan geld in de Steam-wallet waar wij niet bij kunnen om het terug te boeken naar een rekening. Nu heb ik de Liverpool-man al eens een editie van Lara Croft geschonken, zodat hij daar mooie streams mee kan maken en af en toe kijk ik dan online mee. Als GTA 6 komt krijgt hij die ook van ons. GTA 6 was ook iets wat onze zoon ging missen schreef hij toen. Hij zal willen dat we zijn 'vriend' geven; hij kijkt/doet wel mee af generzijde.

Sorry, moest ik weer even kwijt

Ik heb nu de game pc van mijn jongste in gebruik. Mooi ding met wat oranje verlichting in. Heeft hij zelf bij elkaar gespaard en samen met een vriend destijds in elkaar gezet. Ik heb in zo'n ikea meubel nog wat extra gaten moeten zagen voor alle kabels/aansluitingen weet ik nog.
Ik gebruik de pc eigenlijk alleen voor de standaard dingen, zoals internet, wat printen en word, excel, etc.
Zijn Steam-profiel staat er nog op, met daarin tientallen games van simpel 'pizza's bakken' tot rally's, GTA, Lara, Minecraft en shooters. Met daarbij alle statistieken nog van hoeveel uren gespeeld, welke levels en wanneer voor het laatst gespeeld. Via Steam heb ik dan nog af en toe chat-contact met z'n 'Liverpool'-vriend. Die jonge man heeft het moeilijk, scheiding en werkeloos, dus weinig geld. Mijn zoon heeft nog een €208,- aan geld in de Steam-wallet waar wij niet bij kunnen om het terug te boeken naar een rekening. Nu heb ik de Liverpool-man al eens een editie van Lara Croft geschonken, zodat hij daar mooie streams mee kan maken en af en toe kijk ik dan online mee. Als GTA 6 komt krijgt hij die ook van ons. GTA 6 was ook iets wat onze zoon ging missen schreef hij toen. Hij zal willen dat we zijn 'vriend' geven; hij kijkt/doet wel mee af generzijde.

Sorry, moest ik weer even kwijt
Juist goed dat je het deelt. Dus sorry lijkt mij niet nodig. Niet praten kan ook één van de redenen zijn dat het misgaat.

Ik was vooral van de GTAs , Battlefield, COD en Fifa. Het strategische in shooters kon ik altijd echt heel erg waarderen. Dat is helaas bijna niet meer door imo vooral COD

Ik schrik vooral van de beïnvloeding door volwassenen (vaak mannen) in spelletjes op kinderen. Word echt naar van die verhalen :( Minecraft, Roblox vooral.
Daar zitten ook weer de echt jonge kinderen ja. Ik ben niet van de middeleeuwse openbare lijfstraffen, maar voor die figuren maak ik met liefde een uitzondering.

Onze kids talen er gelukkig nog niet naar, maar dan heb ik ze voorlopig liever in de keuken op het tv scherm spelen dan waar ik het niet zie.

Daar zitten ook weer de echt jonge kinderen ja. Ik ben niet van de middeleeuwse openbare lijfstraffen, maar voor die figuren maak ik met liefde een uitzondering.

Onze kids talen er gelukkig nog niet naar, maar dan heb ik ze voorlopig liever in de keuken op het tv scherm spelen dan waar ik het niet zie.
In de bibliotheek hebben we destijds tientallen boeken uitgeleend over Minecraft en Roblox. Was allemaal vrij vredelievend leek me, meer strategie.
Geen idee waarover die boeken in detail gaan, maar voor zover ik weet is het nooit gespeeld op tablet of PC.

Plaatje bij de pagina, bij 649 gingen we varen, nu met de trein op pad!
Als je hier machinist van was in Italië, was je het mannetje.

652.jpg

@S J 1001 Is dit niet wat voor jou dan i.pv. een traditionele dakkapel?

Krijg je de dame er gratis bij....
Deze in de afbeelding zou 7k kosten met HR++ glas en uitzet-/tuimelramen onderin. Door de uitzet-functie klapt het raam naar buiten en heb je 'm niet als bij tuimel half-half in de woonruimte. Stoot je er ook niet tegen aan.

Als men het toch over treinen of locomotieven heeft...
Mocht men za 5 en zo 6 september niks te doen hebben, dan:
In Loenen een stoomtreinen festival met de grootste collectie rijdende stoomlocs van Europa.
Ook oldtimers en stoommachines. Voor de kids kleine treintjes en draaimolen etc.
Met een dagkaart mag men de gehele dag op en neer tussen Apeldoorn en Dieren.

Mijn oudste begint er wel eens over omdat klasgenootjes al spelen (via hun oudere broers/zussen). Is bij ons echt een no-go voor nu oa vanwege dus die smeerpijpen op het internet, maar ook gewoon de leeftijd. Hij is nu 6.

Dit hebben we ook rustig uitgelegd -> dat het een spelletje is voor oudere kinderen omdat soms iemand speelt die veel ouder is en die niet leuk wilt spelen maar vooral gemeen is. En dat we andere vergelijkbare spelletjes wel later samen kunnen spelen als hij dat wilt waar je ook een wereld kan bouwen als hij wat ouder is.

In de bibliotheek hebben we destijds tientallen boeken uitgeleend over Minecraft en Roblox. Was allemaal vrij vredelievend leek me, meer strategie.
Geen idee waarover die boeken in detail gaan, maar voor zover ik weet is het nooit gespeeld op tablet of PC.
Het gaat ook niet om de spellen. De online gebruikers die er misbruik van maken om jonge kinderen met onfrisse bedoelingen te benaderen zijn het issue

Ach, op die manier sjongejonge toch.

Ik moet mezelf corrigeren, wij hebben blijkbaar dus wel Minecraft op de Nintendo Switch, maar geen idee of dat on- of offline is...? Om bij het topic van de dag te blijven, de games die wij hebben zijn cartridges (of hoe het heet) voor de Switch en discs voor de PS. Online games zijn goedkoper ook om te maken maar hoe verkoop je dat vroeg of laat?

Ach, op die manier sjongejonge toch.

Ik moet mezelf corrigeren, wij hebben blijkbaar dus wel Minecraft op de Nintendo Switch, maar geen idee of dat on- of offline is...? Om bij het topic van de dag te blijven, de games die wij hebben zijn cartridges (of hoe het heet) voor de Switch en discs voor de PS. Online games zijn goedkoper ook om te maken maar hoe verkoop je dat vroeg of laat?
Dat laatste is dus ook mijn punt, je betaalt in de PS Store voor een game maar eenmaal betaalt ben je denk ik genoodzaakt het te houden. Ook wanneer je schijfruimte vol is. Je kunt de game natuurlijk verwijderen, maar dat lijkt me hetzelfde als geld door het toilet spoelen. Of kun je daarna de game weer opnieuw, en gratis, installeren als je het toch weer wilt spelen?

En dat de games bij kinderen niet van invloed op hun gedrag, daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Sorry. :p En daarnaast zit er bij games met een chatfunctie inderdaad voor kinderen ook een terecht gevaar zoals hier al genoemd wordt. Er wordt helaas door sommigen misbruik van gemaakt. Daar moeten kinderen in mijn ogen echt voor beschermd worden.

Dat laatste is dus ook mijn punt, je betaalt in de PS Store voor een game maar eenmaal betaalt ben je denk ik genoodzaakt het te houden. Ook wanneer je schijfruimte vol is. Je kunt de game natuurlijk verwijderen, maar dat lijkt me hetzelfde als geld door het toilet spoelen. Of kun je daarna de game weer opnieuw, en gratis, installeren als je het toch weer wilt spelen?
Je hebt een bibliotheek die aan je account hangt, dus alles wat je online koopt zal altijd beschikbaar blijven, ongeacht of je het wel of niet geinstalleerd hebt.

Werkt best goed hoor, alleen zijn sommige games tegenwoordig 120-150 gb en kun je elke paar weken weer een gigantische update downloaden....

Je hebt een bibliotheek die aan je account hangt, dus alles wat je online koopt zal altijd beschikbaar blijven, ongeacht of je het wel of niet geinstalleerd hebt.

Werkt best goed hoor, alleen zijn sommige games tegenwoordig 120-150 gb en kun je elke paar weken weer een gigantische update downloaden....
Dat valt me inderdaad wel tegen. Ik ben een behoorlijke Gran Turismo-fan, maar er is bijna elke maand wel een update van 1-2 GB. Gran Turismo 7 is nu ongeveer vier jaar oud, dus reken maar uit. En dan heb je daarnaast de Softwareupdates van de PlayStation zelf nog. :p Gelukkig zijn ze zoals bij Apple nog niet zo h*fterig dat de consoles na een tijdje merkbaar langzamer worden.

Terug
Bovenaan