Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Zul je altijd meemaken. Halverwege vakantie zwembad besteld. Deel van levering foutief, dus met even achteraan zitten een week later wel compleet en opbouwen die handel.

Heb je er letterlijk twee dagen plezier van en slaat het weer de laatste twee weken om naar frisser en wisselvallig
:rolleyes:

Toch eens kijken of ik een soort warmstookvat erop kan prutsen, heb nog genoeg buitenstook hout liggen.

Dat opblaasbadje was na een week al lek en kan het lek niet vinden. Die gaat dus de prullenbak in en wil ook zo een zwembad hebben als jij. Had toch al per ongeluk een filter besteld die daarop past :’)

Maar goed dat zal wel volgend jaar worden, dingen zijn overal uitverkocht en idd.. zomer is voorbij.

Zul je altijd meemaken. Halverwege vakantie zwembad besteld. Deel van levering foutief, dus met even achteraan zitten een week later wel compleet en opbouwen die handel.

Heb je er letterlijk twee dagen plezier van en slaat het weer de laatste twee weken om naar frisser en wisselvallig

Toch eens kijken of ik een soort warmstookvat erop kan prutsen, heb nog genoeg buitenstook hout liggen.
Dat laatste; warmtewisselaar en hout in een ton/vat stoken. Had het daar ooit (20-25 jaar geleden?) over met iemand; water gaat wel stromen op die manier. Zou nooit passief werken werd mij gezegd.
Maar volgens mij is er inmiddels genoeg op de markt met dat principe.
Uitdaging bij jouw zwembad is warme buizen en een, vermoed ik, plastic bad... groot gat maken is ook zo'n gepruts.
Maar goed, even rustig denken, vast wel wat te bedenken! Bijvoorbeeld met een pomp aan de koude kant, dan kan je wel hoogte overbruggen (pun intended)

Dat laatste; warmtewisselaar en hout in een ton/vat stoken. Had het daar ooit (20-25 jaar geleden?) over met iemand; water gaat wel stromen op die manier. Zou nooit passief werken werd mij gezegd.
Maar volgens mij is er inmiddels genoeg op de markt met dat principe.
Uitdaging bij jouw zwembad is warme buizen en een, vermoed ik, plastic bad... groot gat maken is ook zo'n gepruts.
Maar goed, even rustig denken, vast wel wat te bedenken! Bijvoorbeeld met een pomp aan de koude kant, dan kan je wel hoogte overbruggen (pun intended)
CV pompje erop is al voldoende vermoed ik, hebben al genoeg debiet. Uitloop warme kant al dan niet met een beugel over de rand heen, dan hoeft er enkel een gat bij int bad voor de aanvoer. Daar valt vant winter wel wat op te fabrieken inderdaad

Wij hebben ooit een huis gehuurd in Duitsland waar ze dat hadden gedaan. Werkte perfect hoor !

Dat opblaasbadje was na een week al lek en kan het lek niet vinden. Die gaat dus de prullenbak in en wil ook zo een zwembad hebben als jij. Had toch al per ongeluk een filter besteld die daarop past :’)

Maar goed dat zal wel volgend jaar worden, dingen zijn overal uitverkocht en idd.. zomer is voorbij.
Op basis van de foto die ik kan herinneren hebben wij dezelfde en ook die van ons was na paar weken lek zonder verschoven te hebben.. Allemaal weggooi spul en inferieur plastic tegenwoordig.

Onze inbouw koelkast ook, gister donderde de hele rij in de deur eruit: plastic gescheurd.

Op basis van de foto die ik kan herinneren hebben wij dezelfde en ook die van ons was na paar weken lek zonder verschoven te hebben.. Allemaal weggooi spul en inferieur plastic tegenwoordig.

Onze inbouw koelkast ook, gister donderde de hele rij in de deur eruit: plastic gescheurd.
Wij hebben ook zoiets, maar die is toch 3 jaar meegegaan. Niet dat ik dat lang vind, maar wel anders dan een paar weken :)
Stond op het gras en dan nog op van die tegels. Dit jaar een klein scheurtje waardoor er water in de onderste baan ging. Dat gaat natuurlijk schimmelen, dus eind seizoen gaat die weg.
Zien we volgend jaar wel weer wat er voor terugkomt. Heel veel groter hoeft van mij niet..

Ja heel herkenbaar hier ook zo’n opblaasbaar zwembadje, naast dat het lek ging tevens getransformeerd in een vijver, kikkers etc erin en opeens ook kikkerdril, toen dacht ik ook nu is het tijd om hem leeg te maken voordat ik hier straks een lading kikkers heb zitten, was al verrast dat er eentje in kwam :ROFLMAO:

Ik heb van Schumi een aantal van zijn modellen hier in de kast staan. (y) En een F1-auto van Gerhard Berger en Jean Alesi (#27 en #28). Die kreeg ik ooit bij toeval, anders had ik die denk ik niet gehad.
Eind jaren 90, begin 2000 was ik geaboneerd op de Formule 1 blad. Ergens in '99 of '00 deed ik mee aan het F1-team-spel. Met X-geld een team samenstellen en dan per GP kreeg je punten afhankelijk van uitslag en had je een klassement van deelnemers. Zo had ik bij de GP van Canada de meeste punten verdiend en won ik de eerste prijs: radiografisch bestuurbare Ferrari van MS!
Mooi ding én snel! Heb ik jaren gehad, naast de McLaren MP4/17 van David Coulthard (mijn favo destijds en nu nog sympathiek/leuk).

Die van ons is denk ik al 10 jaar oud. Gewoon intex of zoiets bij van Cranenbroek. Deze week weer afgebroken (over een kleine week gasn we op vakantie), ligt nu nog te drogen en vanmiddag opruimen die handel.

Eind jaren 90, begin 2000 was ik geaboneerd op de Formule 1 blad. Ergens in '99 of '00 deed ik mee aan het F1-team-spel. Met X-geld een team samenstellen en dan per GP kreeg je punten afhankelijk van uitslag en had je een klassement van deelnemers. Zo had ik bij de GP van Canada de meeste punten verdiend en won ik de eerste prijs: radiografisch bestuurbare Ferrari van MS!
Mooi ding én snel! Heb ik jaren gehad, naast de McLaren MP4/17 van David Coulthard (mijn favo destijds en nu nog sympathiek/leuk).
Een vriend van mij deed dat ook online kan ik me nog herinneren. Ik heb het ook een seizoen gedaan, maar ik vond er weinig aan toen. :ROFLMAO:

Ik heb van mijn zakgeld ooit bij de Intertoys een snelle R/C F2003-GA gekocht, ook Schumacher. Ding was zo snel dat ik ‘m de eerste beste rit in een hele diepe plas reed omdat ik de controle verloor, en de auto deed niks meer… :rolleyes::( Rook kwam er vanaf! :ROFLMAO: Staat nu als modelauto in de kast. Schaal 1:10 of 1:14 volgens mij.

Wij hebben ook zoiets, maar die is toch 3 jaar meegegaan. Niet dat ik dat lang vind, maar wel anders dan een paar weken :)
Stond op het gras en dan nog op van die tegels. Dit jaar een klein scheurtje waardoor er water in de onderste baan ging. Dat gaat natuurlijk schimmelen, dus eind seizoen gaat die weg.
Zien we volgend jaar wel weer wat er voor terugkomt. Heel veel groter hoeft van mij niet..

We hadden nog speciaal van die rubberen tegels gekocht bij de decathlon en eronder gelegd..

Ik heb van mijn zakgeld ooit bij de Intertoys een snelle R/C F2003-GA gekocht, ook Schumacher. Ding was zo snel dat ik ‘m de eerste beste rit in een hele diepe plas reed omdat ik de controle verloor, en de auto deed niks meer… :rolleyes::( Rook kwam er vanaf! :ROFLMAO: Staat nu als modelauto in de kast. Schaal 1:10 of 1:14 volgens mij.
Wel echt heel gaaf!

Donderdag hardgelopen, vrijdag sportschool push, gister sportschool pull.

Kan niet meer bewegen van de spierpijn dus dan helaas maar de hele dag op de bank zitten ! ;)

Italië heeft er weer 2kg bijgeplust, dus dit maar om gaan zetten in spier komende tijd

We hadden nog speciaal van die rubberen tegels gekocht bij de decathlon en eronder gelegd..
Kan het niet zo zijn dat de constant felle zon en hoge temperaturen ergens de lasnaad in het kunststof badje heeft opgelost, week gemaakt? Ik durf te wedden dat je vaak genoeg een ei kon bakken boven op de rand...

Kan het niet zo zijn dat de constant felle zon en hoge temperaturen ergens de lasnaad in het kunststof badje heeft opgelost, week gemaakt? Ik durf te wedden dat je vaak genoeg een ei kon bakken boven op de rand...

Hm dat zou ook wel kunnen idd

Had ook nog een parasol gekocht xd

Zo, mevr SJ had om 10u een sportklasje. 10:12 komt ze naar beneden en rent ze de deur uit :’)

We hebben de regel, beneden per persoon max 3 paar schoenen. De rest op het grote Schoenenrek boven.

Net ff geteld, mevr heeft 12 paar beneden liggen. Mag ze zo opruimen.

Hm dat zou ook wel kunnen idd

Had ook nog een parasol gekocht xd

Zo, mevr SJ had om 10u een sportklasje. 10:12 komt ze naar beneden en rent ze de deur uit :’)

We hebben de regel, beneden per persoon max 3 paar schoenen. De rest op het grote Schoenenrek boven.

Geef het maar gewoon op en ruim het zelf op :P

Zo, na 3,5 weken de cabrio als daily te hebben gebruikt staat die nu weer (kei vuil) in de garage te wachten op een grondige poetsbeurt. Wou hem snel even afspuiten met hoge druk maar geen enkele wasbox in de buurt bleek open op zondag. Iets met burenlawaai denk ik?

Het verkeer wordt weer drukker nu het bedrijfsleven en de scholen stilaan weer op gang komen en dan tuf ik gewoon liever rond met mijn automaat. Erg toffe zomer gehad met de MX-5 en met de regen van de voorbije dagen kon ik ook zien dat de waterafvoer van de kap (drain holes) nog perfect functioneert.

Vandaag hier ook even een rust dagje, drukke week achter de rug. Misschien vanmiddag nog even met de T-Bird een rondje rijden.. langzaam wat spulletje inpakken, woensdag lekker naar Lugano. Zondag komen vrienden uit Engeland over.

Dat is een zeer mooi vooruitzicht JL86!

Vergeet met al dat cruisen niet dat binnen 3h de Zandvoort GP van start gaat. Ook al vind ik het geen echt F1 circuit (te smal, te weinig inhaalmogelijkheden), de lay-out van de baan met kombochten is gewoon erg gaaf en dan die locatie zo vlakbij de Noordzee.

Ik zal op het puntje van mijn stoel zitten. Max op het podium zou gewoon ongelofelijk zijn. Bidden voor een buitje dat uit het niets opduikt en dan op F35 volume Tuuttuttuuttut brullen!

Wij hebben 2 schoenenkastjes naast elkaar tegen de muur in de gang. Één voor de House Manager en één voor mij. Daar zitten 6 paar schoenen in van haar en bij mij 5 paar waarvan 2 paar hardloop. Op de grond onder het bankje staan 4 paar van haar en 3 van mij. Voor de meterkast op de grond nog 3 paar van haar.
De kapstok heeft 10 haakjes: 6 voor haar en 4 voor mij...
Wasrom zou jij het beter hebben dan ik??

De GP ga ik ook wel kijken, het is inderdaad een gaaf en saai circuit tegelijkertijd… sprint gisteren was gaap. Ik zie Max echter niet op het podium belanden, maar dat maakt niet zoveel uit!

Ik verwacht ook niet veel van Max.
Van mij mag Norris wel winnen en Russel 2e. Kimi weinig of geen punten maakt het kampioenschap weer wat spannender.

Dat zijn nou net de twee coureurs waarvan ik hoop dat ze niet winnen! Maar ik zal er vanavond niet minder om slapen als ze dat wel doen ;)

The Dude, JayEmm on Cars heeft gisteren op YT een video gepost van een BMW die jij wel zal kunnen smaken, de zeldzame Alpina B5 S Touring, wat een apparaat!

99,99% van de mensen denkt “een ouwe gare bak”. 0,01% van de mensen denkt “ohoow, hopelijk duikt die niet op achter me terwijl ik onfatsoenlijk hard rondboender” :)

Vroeger zat ik steevast voor de buis bij F1. Sinds de v10 motor is vervangen door een half elektrische bromtol is het niet meer mijn ding. Ik volg het nog eniszins via social media maar da's alles.

The Dude, JayEmm on Cars heeft gisteren op YT een video gepost van een BMW die jij wel zal kunnen smaken, de zeldzame Alpina B5 S Touring, wat een apparaat!

99,99% van de mensen denkt “een ouwe gare bak”. 0,01% van de mensen denkt “ohoow, hopelijk duikt die niet op achter me terwijl ik onfatsoenlijk hard rondboender” :)
Leuk dank voor de tip !

Auto eindelijk door de wasstraat gehaald. Paar kg Italiaans zand minder :). Verder hele dag in de tuin gewerkt en schuur winter proof

Beentjes omhoog en kijken of F1 aan te gluren is.

Vroeger zat ik steevast voor de buis bij F1. Sinds de v10 motor is vervangen door een half elektrische bromtol is het niet meer mijn ding. Ik volg het nog eniszins via social media maar da's alles.
Idem hier

Oow oow in replay gezien wat er daarachter gebeurde, met Hulkenberg en Bortoletto en zijn 360 graden spin.

Zou Max die Lawson niet een goede dreun moeten verkopen met zijn veel te agressieve kansloze move terwijl hij een B-tier rijder is in de F1?

Terug
Bovenaan