Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Heerlijk. Daar hebben we wat aan. Als je veel naar eenzelfde hotel(keten) gaat, dan kan het wel aantikken als je het loyaliteitsprogramma van die keten gebruikt.

Maar ik laat me daar meestal niet door leiden.
Nee, idem. Plus, vaak vind ik de Marriots/Hiltons e.d. fors duurder (zeker voor wat je krijgt). Die loyaliteitsbonus werkt vooral voor zakenreizen, volgens mij.

Plaatje voor pagina 659 (met dank aan Gemini die deze link feilloos kon maken):

960px-Porsche_959_%E2%80%93_Frontansicht_%282%29%2C_21._M%C3%A4rz_2013%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

Porsche 959 Transposition: While not a direct name, people frequently miscalculate or mistype the iconic Porsche 959—one of the world's most famous twin-turbocharged, all-wheel-drive supercars of the 1980s—as "659" due to number inversion.

Ik heb de 959 nog te koop weten staan rond de 250K €. Nog altijd een bom geld, maar nu gaan ze minimaal 2 mln €.

Er is minder hype rond de 959 dan bij de Carrera GT met zijn koppeling van flinterdun glas. De legende gaat dat als een opera alt zangeres naast een CGT staat en haar hoogste noten haalt dat ding al naar de zak is, zo fragiel is het.

De 959 is een heel stuk degelijker gebouwd. Bombenfest en voor die tijd was de 959 echt een epische auto… die toen al toonde welke richting P zou inslaan (waterkoeling, biturbo, 4WD).
1986, de echte Dakar nog, toen de 959 niet enkel kwam, zag en won maar ook de service auto ervan als 6de over de eindstreep kwam!

Laatst bewerkt:
Zoek vaak via Booking en boek dan direct via de accommodatie

Op z’n minst dezelfde prijs (soms dus beter)

Heb wel eens de cust service van Booking moeten gebruiken..dat was echt tergend slecht!
Dat doe ik ook al een jaar of tien nadat ik van de eigenaresse van de accomodatie hoorde hoe Booking de boel uitknijpt

Plaatje voor pagina 659 (met dank aan Gemini die deze link feilloos kon maken):

960px-Porsche_959_%E2%80%93_Frontansicht_%282%29%2C_21._M%C3%A4rz_2013%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

Porsche 959 Transposition: While not a direct name, people frequently miscalculate or mistype the iconic Porsche 959—one of the world's most famous twin-turbocharged, all-wheel-drive supercars of the 1980s—as "659" due to number inversion.
Waar komt dat verhaal vandaan? Er staat nergens dat Porsche plannen had voor een ‘659’. :unsure:

Twix denkt als professioneel schaker gewoon 300 zetten / pagina’s vooruit.
Vond het wel grappig want van nu tot pagina 700 of zo is er qua plaatjes bitter weinig te rapen op autovlak; bij moto’s wel en de Abarth 695 uiteraard.

Schade aan de Swift is 1500 Euro, spiegel heb ik weer als nieuw gekregen met polijsten dus die hoeft niet. 7 september wordt de auto hersteld. Ben all risk verzekerd maar mijn verzekering wil ook een poging doen bij het waarborgfonds dus ik moest aangifte doen bij de politie. Maar goed, wordt dus op korte termijn hersteld en was volgens het schadebedrijf ook prima te repareren met een mooi resultaat.

Ik sluit voor mijzelf het onderwerp nu af, zinloos om me er verder druk om te maken.

Schade aan de Swift is 1500 Euro, spiegel heb ik weer als nieuw gekregen met polijsten dus die hoeft niet. 7 september wordt de auto hersteld. Ben all risk verzekerd maar mijn verzekering wil ook een poging doen bij het waarborgfonds dus ik moest aangifte doen bij de politie. Maar goed, wordt dus op korte termijn hersteld en was volgens het schadebedrijf ook prima te repareren met een mooi resultaat.

Ik sluit voor mijzelf het onderwerp nu af, zinloos om me er verder druk om te maken.
Gelukkig maar. Hopelijk blijft het dan een beetje rustig met schade aan blauwe auto’s bij jou. ;)

Waar komt dat verhaal vandaan? Er staat nergens dat Porsche plannen had voor een ‘659’. :unsure:
Dat klopt. Ik vroeg Gemini voor autogerelateerde zaken met nummer 659. Er kwam iets met Ferrari, iets met de inhoud van good ol' big blocks in Amerikaanse vrachtwagens en hij kwam met de Porsche 959 omdat mensen er door een typo af en toe 659 van maken.

Dat laatste vond ik wel geestig, zo kan je namelijk alles wel aandragen.

hahaha, ik vreesde al dat zoiets zou komen, goed gedaan, ook de grappige nummerplaat (y)

Maar zoals bij een lasagna maken, er kan altijd nog een laagje bij

AI heeft Machiner zijn BMW laten ontsnappen aan deze autosloperij - maar mijn geliefde MX-5 is nu wel compleet gaar

Copilot-20260824-133722.png

Laatst bewerkt:
Vanmiddag weer een sterk staaltje Niet-in-de-spiegels-kijken gezien op de A1. Of was het Hoe-hinder-ik- een-ambulance ?
3 auto's bleven stug op de linker baan rijden om nog wat vrachtwagens in te halen met, jawel, 100km/u.
Ik reed nog voor hun aan rechter baan. Deed raam naar beneden om met de arm+hand naar rechts te gebaren. Kwartje viel!
Later haalde de auto mij alsnog in en ik wees/tikte op de binnenspiegel. De oudere vrouw op de bijrijderstoel knikte een paar keer ja-ja. Zucht!
En vervolgens met 92km/u doortuffen op de linker baan en lekker een dikke MB GLE (met knappe vrouw) hinderen. Nogmaals zucht!

Het is algemeen geweten dat in een GLE altijd knappe mensen rijden, dat is universeel :)
Als je platinablond met een uiterlijk wat zeker een jaarsalaris van dhr Schoemacher gekost heeft onder knap schaart gaat die stelling op. Zag afgelopen week een GLE rijden waarvan het niet helemaal duidelijk was of er nu mens of siliconen achter het stuur zat. Niet mijn idee van knap iig
:rolleyes:

Rustig - JL86 kreeg 2W geleden de CFO over de vloer van zijn bedrijf (week om zeep); vorige week zat zijn CEO op de hielen (week weer om zeep); deze week de CCO waardoor hij zijn vakantie moet uitstellen (week zal dus weeral om zeep zijn) -> een complimentje over zijn GLE zal hem goed doen!

(er zijn hier wel flauwe grappenmakers die AI afbeeldingen maken van zijn geliefde voertuig in een parkeergarage :whistle:)

Ooow, dringende dienstmededeling : Roadracer is zo te lezen terug van een verdiende vakantie, dus moeten we ons weer wat gedragen.
Min of meer - tegen dat hij 50+ pagina's heeft bijgebeend zijn wij al heel wat geleuter verder;)

Haha nee deze week gelukkig geen bezoek, werk maar 2 dagen alleen nu opeens een lading deadlines t/m einde van de week… die voor mij morgen dus al ophoudt :ROFLMAO:

Tevens veel HR zaken, nu met 15 mensen in mijn team dus je bent continue bezig, voor alles heb je tegenwoordig een “paper” nodig. :rolleyes:

Ik was iets later thuis dan verwacht. De eerste minuten van mijn reis: kijken hoe een vrouw een aanhanger achteruit de oprit op moest rijden (haaks op de weg), terwijl haar man aanwijzingen gaf; hij droeg een mitella, dus kon zelf niet rijden. Wel medelijden met haar, stonden meerdere auto's te wachten. En ze was er niet voor in de wieg gelegd...

Ik was iets later thuis dan verwacht. De eerste minuten van mijn reis: kijken hoe een vrouw een aanhanger achteruit de oprit op moest rijden (haaks op de weg), terwijl haar man aanwijzingen gaf; hij droeg een mitella, dus kon zelf niet rijden. Wel medelijden met haar, stonden meerdere auto's te wachten. En ze was er niet voor in de wieg gelegd...
Ach, als hij met een mitella al niet meer kan rijden….. :p
Zoals de Engelsen en Amerikanen altijd mooi zeggen: ‘Break a leg!’

Ik heb een cyste op mijn rechter duim, al weken. Een blaasje met vocht wat uit mijn duim-gewricht komt en onderhuids blijft zitten. Is dus een bultje op mijn duimgewricht. Over 2 weken wordt die door een plastisch chirurge (hele knappe vrouw) onder plaatselijke verdoving open gesneden en leeggehaald. Daarna wordt mijn rechter duim helemaal ingepakt/gespalkt. En mag ik de duim 2 weken (!) niet belasten, lees gebruiken. Dus ook niet autorijden! Ik ben dan namelijk ook niet verzekerd, mocht er wat gebeuren. Maar zien hoe ik dat doe.

Even aanbieden om de henger erop te zetten?

Ik heb een cyste op mijn rechter duim, al weken. Een blaasje met vocht wat uit mijn duim-gewricht komt en onderhuids blijft zitten. Is dus een bultje op mijn duimgewricht. Over 2 weken wordt die door een plastisch chirurge (hele knappe vrouw) onder plaatselijke verdoving open gesneden en leeggehaald. Daarna wordt mijn rechter duim helemaal ingepakt/gespalkt. En mag ik de duim 2 weken (!) niet belasten, lees gebruiken. Dus ook niet autorijden! Ik ben dan namelijk ook niet verzekerd, mocht er wat gebeuren. Maar zien hoe ik dat doe.
Kan je niet zeggen dat je een EV met acc hebt :p

Terug
Bovenaan