Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Daarom zijn ze in Amerika ook 1 Triljoen Dollar aan defensie kwijt, omdat men de wapenleveranciers toch wel betaald...
Ik heb daar een keer een boek over gelezen en daar is daarna ook nog een Hollywood film over gemaakt. Over 2 jongeren die wapens begonnen te verkopen aan de Amerikaanse Defensie en gewoon mee konden doen met aanbestedingen en honderden miljoenen aan overeenkomsten binnen haalde. Ben de naam kwijt van de film en het boek...

Ik heb daar een keer een boek over gelezen en daar is daarna ook nog een Hollywood film over gemaakt. Over 2 jongeren die wapens begonnen te verkopen aan de Amerikaanse Defensie en gewoon mee konden doen met aanbestedingen en honderden miljoenen aan overeenkomsten binnen haalde. Ben de naam kwijt van de film en het boek...
War Dogs met Jonah Hill, staat nog om m'n lijstje om te kijken.

Als ik in een onthaaste bui ben of gewoon de Ring van A'pen wat wil blokkeren neem ik graag deze uit de hooischuur :)

Plaatje bij het paginaatje :

Schermafbeelding-2026-09-10-133509.png

Volgende pagina is weer voor de klassieke BMW fans!

Kak, laptop flipt.
Dacht slim te zijn en optionele updates te installeren. Lenovo drivers. Nu kom ik niet verder dan dit:
17890423031808717426353925294029.jpg
iemand een idee? Ben ook aan het googelen

Dat was gelijk in het begin al zo dat NL, DK en meer landen F35's kregen, maar tegen welke prijs... Kamervragen over geweest. Technische tegenslag etc.
Hadden beter voor de Saab Gripen of Eurofighter kunnen gaan. Maar de piloten en generale staf werden goed belobby'd door de USA... Kreng is veel te duur voor wat die kan!
Defensie-commissie Senaat (usa) vraagt tegen Lockheed "Waarom 100 schroefjes ook $100.000,- moeten kosten?" terwijl elke machinefabriek ze kan maken...
En intussen maken die f35 dingen een kolere herrie niet normaal, en vooral zijn ze al lang ingehaald door drone's. Nu is het nog een dure luchmacht hobby waar die f16's ook nog prima voor zijn.

Denk het niet, een F35 op topsnelheid haalt 1.6 Mach, dus meer dan 500m per seconde, daar kan een droontje nog niet tegenop.
In perspectief : de straat van Hormuz steekt een F35 over in een goede minuut in de breedte en een 5-tal minuten in de lengte. Dat de US er niet ingrijpt heeft enkel en alleen met geopolitiek te maken : 'vijanden' niet teveel ergeren en lekker olie en gas exporteren die daar 1/9de kosten van hier...

@De Dude , overweeg om een andere western te kopen; een Seagull. Heb ik eerder gehad (S6 cw), speelde heel erg fijn. Ken je dat merk/ ervaring mee?
Leuk dat je het vraagt! Ik heb er ooit voor gekeken, was er niet iets met kersenhout ofzo wat zij altijd gebruiken? Meen me te herinneren dat de hals echt onwijs fijn was, bijna zo soepel als de rosewood hals van mn Fender (dat spul is nu illegaal :p ). Is echt lang geleden maar speelde toen wel fijn.

Het zijn gewoon echt goede gitaren zeker voor de prijs dus doen. Destijds ging het tussen oa Seagull, maar ook Eastman, Takamine en een Martin.

Ben toen gezwicht voor een Martin.

Hebben ze m bij TFOA? Die zaak ligt redelijk in de buurt van jou denk ik (Dedemsvaart).

Leuk dat je het vraagt! Ik heb er ooit voor gekeken, was er niet iets met kersenhout ofzo wat zij altijd gebruiken? Meen me te herinneren dat de hals echt onwijs fijn was, bijna zo soepel als de rosewood hals van mn Fender (dat spul is nu illegaal :p ). Is echt lang geleden maar speelde toen wel fijn.
Precies, die hals is echt heel fijn.
Het zijn gewoon echt goede gitaren zeker voor de prijs dus doen. Destijds ging het tussen oa Seagull, maar ook Eastman, Takamine en een Martin.

Ben toen gezwicht voor een Martin.

Hebben ze m bij TFOA? Die zaak ligt redelijk in de buurt van jou denk ik (Dedemsvaart).
Ik kan ze nieuw niet vinden, althans de S6 cw. Kijk nog wel op mp, komt soms wat voorbij. Op de website van TFOA vind ik er geen...

Terug
Bovenaan