Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
mark123 zei:Wacht maar totdat mijn pot Wolfgang Fuzion komt (vrijdag), dan beadt het helemaal als een gek!
mark123 zei:Even wachten totdat het droog is en mijn auto aan de beurt is, dan zal ik er is Lime Prime Lite en Wolfgang Fuzion op loslaten om hem winterklaar te maken!
B-Real zei:Ik vind het resultaat in de regen juist het mooiste om te zien!
Prachtig al die hele klein druppeltjes en hoe het er in no time afrolt. Of als je een stuk met de auto gaat rijden hoe al het water langzaam van je motorkap afwaait!![]()
DKBM zei:@BMW4life, echt zonde dat de vogels ook zoveel aandacht aan de Galaxy besteed hebben. Tiz om te
Heb je nog foto's van de andere auto's?
DKBM zei:APC is meer een schoonmaakmiddel en kan, zoals bekend, in diverse varianten verdund worden met water. Dasty is een ontvetter. Het zal ongetwijfeld ook een beetje helpen op de kunststof delen, want er zullen waarschijnlijk wel vette vegen of vingers op zitten. Toch zou ik voor de APC gaan.
DKBM zei:Even op de site gekeken (je weet wel welke, maar ik zal de naam niet noemen):
Poorboys: €14,99 voor 946ml of €34,99 voor 3780ml
Meguairs: €22,50 voor 3780ml. De ieets sterkere APC+ kost net zoveel. Er zijn multireinigers, maar deze worden beide veel gebruikt.
Beide kunnen verdund worden. Veelgebruikte verhoudingen zijn 1:10 voor lichte vervuiling en bijvoorbeeld 1:3 of 1:4 voor zwaardere vervuiling bijvoorbeeld binnenkant van de wielkasten, banden en andere sterk vervuilde plekken, zoals (bij sommige auto's) onder trims
Puntavia zei:Even een poets-gerelateerde vraag: Klopt het dat in sommige gemeenten het verboden is om je auto op straat te wassen? Dit hoorde ik onlangs voor het eerst. Dus ik ben al die tijd illegaal bezig geweest hier voor de deur? En er schijnt ook echt een soort milieupolitie op te controleren! Stelletje zielepoten!
Ik woon overigens in de gemeente Utrecht, waar het volgens mij verboden is, hoewel ik dit nog NERGENS officieel heb gelezen (dus hoe moet ik het dn weten?!).
Hoe zit het nou, is dit echt waar? En storen jullie je aan dit verbod?
DKBM zei:@lada111,
De shampoo is wasstraten is verder doorgaans nogal agressief. Agressief genoeg om alle evt aanwezige, zorgvuldig aangebrachte waxlagen (ook waxoyl) te verwijderen.
Ferraghini zei:Hallo,
Misschien een domme vraag maar hoe werkt de 2 emmer methode als je een auto wast ?
Is turtle wax goed spul om een auto in de wax te zetten?
Is een zeem beter of een microvezeldoek of zo beter om een auto droog te maken naar het wassen
alvast bedankt voor de antwoorden
Ferraghini
DKBM zei:@Mark, strakke bak weer. Als dat geen swirls zijn, weet ik het ook niet meer
@Ferraghini,
het wordt poetsmachine is niet helemaal de juiste benaming voor het apparaat. Het staat elders ook aangegeven, maar we gebruiken het 5 stappenplan:
1) wassen + drogen (2-emmer methode, washmitt en droogdoek)
2) kleien (zie ook de foto's van Mark van de Saab hierboven). Hiermee haal je diepere vervuiling uit de lak. De lak wordt extreem glad, maar ook verder totaal geen waxlaag of andere bescherming. Kleien doe je 2-3x per jaar, tezamen met een glijmiddel
3) polijsten: nadat de lak geheel is ontdaan van alle waxlagen en vuil kun je de lak pas goed bekijken. Zie je rond een lichtbron (lamp of de zon) allerlei fijne krasjes (net als op de foto's hierboven)? Dat zijn swirls, verkregen door gebruik van een spons, een zeem, 1 emmer wassen, de wasstraat, de wasborstel. Deze zitten in de lak. Door middel van polijsten haal je een flinterdun laagje van de lak weg, zodat de swirls niet meer zichtbaar zijn. Bij voorkeur machinaal, omdat het zoveel sneller en beter gaat.
4) voeden: om een diepere glans aan de lak mee te geven (nog diepere wetlook) wrodt een glaze gebruikt. Dit is een soort olie die de laatste oneffenheden opvult die je met polijsten niet hebt kunnen wegkrijgen
5) waxen. De glaze is maar tijdelijk. Deze verdwijnt vaak met water. Voor bescherming van de glaze en nog meer glans (tevens langduriger) wordt er als laatste stap een wax of sealant opgezet. Met wax wordt een carnauba wax bedoeld: op basis van het natuurlijke product carnauba. Een sealant is een synthetische wax. De eerste zorgt vaak voor wat meer glans, maar is minder duurzaam.
Je kan het vergelijken met schuren en schilderen. Zie het polijsten als schuren, het waxen als schilderen.
Stap 3, 4 en 5 kun je machinaal doen. Stap 5 alleen als je een vloeibare wax hebt. Een vaste wax (paste wax) wordt met een handpad of in enkele gevallen met de blond hand aangebracht.
Voor alle stappen is een bijzonder groot assortiment aan producten leverbaar. Pads zijn er zowel voor de machine als voor het handwerk, in diverse hardheden en vormen