Suzukiwim
Net ingestapt
meeuw zei:In regen zit idd geen of nauwelijks kalk. Daarom ga ik vaak autowassen als er een bui aankomt, hoef je niet te drogen.
inderdaad geen kalk maar wel zand!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
meeuw zei:In regen zit idd geen of nauwelijks kalk. Daarom ga ik vaak autowassen als er een bui aankomt, hoef je niet te drogen.
Honda NSR zei:En het spul wat ik gebruik wordt ook gewoon door dat bedrijf gebruikt, zijn poetsen ook professioneel auto's.

Moderator
Patriek1988 zei:Eventueel zou je de deep crystal Paint cleaner kunnen gebruiken, maar ik raad deze persoonlijk af omdat die is ontwikkeld voor het reinigen van je lak en het verwijderen van vervaging en oxidatie.
Moderator
isla zei:Nee, Bob is absoluut uniek.
Moderator
Carclean.nl forum zei:Meguiar's:
Stap 1: Wassen (Vuiligheid van de lak verwijderen)
Meguiar's Microfiber Washmitt of Meguiar's Lambswool Washmitt
Meguiar's Water Magnet
Meguiar's NXT Shampoo of Meguiar's Gold Class Car wash
Stap 2: Clayen (Aangekoekte vervuiling als hars, teer, industriele vervuiling etc verwijderen)
Meguiar's Smooth Surface Clay of Carclean.nl Fine Grade Claybar als goedkoper alternatief
Meguiar's Quick Detailer of Last Touch voor de veelgebruiker
Meguiar's Gold Class Supreme Shine Microfiber
Stap 3: Paintcleanen (Dieptereiniging van de lak die doordringt tot in de poriën)
Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner
Meguiar's Gold Class Even Coat Applicator Pads
Stap 4: Polishen (Voeden van de lak, oorspronkelijke diepte en glans wordt hiermee hersteld)
Meguiar's Deep Crystal Polish
Stap 5: Sealant / Wax (Beschermende laag die de lak beschermd tegen o.a. UV-straling, strooizout etc)
Sealant:
Meguiar's NXT Tech Wax 2 of M21 de professionele variant van de NXT 2.0
Wax:
Meguiar's M16 of Meguiar's Gold Class Paste Wax
Meguiar's Applicator Pads
Een sealant gebruiken is in principe een extra stap die je kunt doen maar niet per se noodzakelijk is. Een sealant is een synthetische wax op basis van polymeren. Deze is duurzamer dan een gewone pure wax en biedt dus een langere bescherming. Een sealant wordt vóór de wax aangebracht!
Poorboys World:
Stap 1: Wassen
Poorboys World Mega Plush Mitt Large
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Poorboys World Super Slick Suds Car Wash
Stap 2: Clayen
Poorboys World Elastic Clay
Poorboys World Spray and Wipe
Poorboys World Deluxe Mega Towel
Stap 3: Paintcleanen
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Poorboys World Microfiber Applicator of Lake Country handpads om de werking van SSR1 te versterken
Poorboys Deluxe Mega Towel
Stap 4: Polishen
Poorboys World White diamond of Poorboys World Black Hole
Poorboys World Microfiber Applicator
Stap 5: Waxen
Sealant:
Poorboys World EX-P Pure Sealant of Poorboys World EX Sealant with Carnauba
Poorboys World Microfiber Applicator
Wax:
Poorboys World Natty's Paste Wax of Poorboys World Natty's Paste Wax Blue of Poorboys World Natty's Paste Wax Red Limited Edition
Hi-Tech Applicator Pad
De keuze welke pads je gebruikt bij welk product is eigenlijk een beetje aan jezelf. Ik persoonlijk doe alleen de wax met een gele applicator padje en producten als een polish of sealant met een MF pad. Zorg er wel voor dat je voor elk product een schone doek of pad gebruikt!
Producten van beide merken combineren kan ook, zoek gewoon iets wat jij zelf het fijnst vindt werken. Ervaringen met producten van gebruikers zijn ook op dit forum te vinden!
JohanPG zei:Veel mensen hebben het over Meguiars, dat dat het beste is. Maarja, ook meteen weer het duurst.
Ben ook maar student, dus kom a.u.b. niet met de duurste middeltjes.
JohanPG zei:@Patriek: Wouw, daar moet je zeker zuinig op zijn!
Heb nu een groot deel van dit topic doorgelezen, maar echt wijzer ben ik nog niet geworden.
Ik heb vandaag mijn auto een mooie schoonmaakbeurt gegeven, maar dat blijkt niet genoeg. Op sommige plekken zit wat hars en anders spul dat ik er met geen mogelijkheid af krijg en veel van die kleine krasjes.
Via wat zoeken kwam ik uit op kleien..
Nou wil ik dat morgen graag eens proberen, maar voordat ik begin zou ik graag wat tips willen.
Veel mensen hebben het over Meguiars, dat dat het beste is. Maarja, ook meteen weer het duurst.
Is wat goedkopere klei van andere merken ook goed? Zoja, welke?
Na het kleien zet ik hem in de wax, zijn er nog stappen die ik hiervoor nog moet doen, of in ieder geval aan te raden zijn?
Het gaat om zilveren lak, wat is een goede wax hiervoor?
Ben ook maar student, dus kom a.u.b. niet met de duurste middeltjes.
Moderator
Moderator
meeuw zei:Heb je speciale velgenreiniger voor nodig ( https://carclean.nl/producten/Exterieur/Velgen_en_banden/Velgenreiniger.aspx ). Bij sterke vervuiling soms 2x behandelen. Al het opliggende vuil krijg je wel weg, maar als het echt in de lak is gebrand houdt het op.
Terence zei:APC is geen velgenreiniger!
Phaeton W12 zei:Terence zei:APC is geen velgenreiniger!
Het werkt op mijn velgen beter dan Meguiars All Wheel Cleaner.
Moderator
JohanPG zei:Ik wil graag het interieur van mijn auto ook een beetje netjes maken. Normaal poets ik met cockpitspray het dashboard een beetje op. Bij de auto die ik nu heb plakt het dashboard echter heel erg. Het is volgens mij niet iets van vettigheid ofzo wat er op zit, maar het lijkt echt van het dashboard zelf te komen. Alsof iemand er ooit iets verkeerds op heeft gesprayd.
Enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?
meeuw zei:Een verhaal over wetsanden heb ik idd wel gevonden, Maar daar waren verschillende behandelingen (van grof naar fijn) nodig, dus was een nogal omvangrijke behandeling. Maar heb ook eens iets gelezen met 1 speciaal spul daarvoor.