A
Anoniem
Guest
Nee, het RVV.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Italianen nemen alleen maar in het verkeer. Zelfs op Kreta rijdt men beter.
roman zei:Ik heb nog nooit zo chill gereden als in Florida, relaxte houding van automobilisten, rechts en links inhalen en dat zonder poes pas. Komt natuurlijk ook omdat het er een stuk minder druk is. Maar zelfs in Miami en Orlando geen gedonder mee gemaakt. Kunnen we hier een hoop van leren.
Boet zei:@Boppie. Dan rij je nog steeds als een Hollander daar.
Zonder dollen. Een Italiaan zal je beslist uitproberen, omdat de gemiddelde toerist daar extra langzaam en voorzichtig rijdt. Enerzijds een bron van ergernis voor de gemiddelde Alonso. Anderzijds is diezelfde toerist leuk om effe af te bluffen. De knuppel stopt toch wel.
Als je je gedraagt als een Italiaan (zonder de Hollandse regelfickerei en dramneigingen) maar dubbel zo goed oplet, heb je nergens last van. Durf zelfs te beweren dat je dan beter opschiet.
nappa zei:Het valt me de laatste tijd vaak op dat mensen hun richtingaanwijzers niet gebruiken of te laat.
Gisteren was er een situatie het gebruik richtingaanwijzer wel handig zou zijn geweest.
Op de takenhofplein (een rontonde) in Nijmegen. Komend vanaf de Wijchenseweg (A326) op de tweede baan voor rechtdoor (wijchenseweg). Voor mij een vw caddy en daar voor een volvo. We zijn de eerste afslag voorbij. Caddy zijn knipperlicht aan, ik mijn knipperlicht aan en de volvo niet. De volvo rijdt ook vrij ver dicht aan de binnen kant van de rotonde en leek er op dat ie de 3de afslag zal nemen. De Caddy steekt de volvo rechts voorbij. Als plotseling de volvo plotseling de afslag wil nemen en zijn knipperlicht nog steeds niet gebruikt. Een hoop getoeter van die volvo, maar gelukkig geen ongeluk.
Soloman zei:Nou, ik heb altijd moeite met het knipperlicht in een rotonde, want hij klikt altijd terug. (Was bij de CX/BX niet zo, trouwens, heerlijk), dus ik kan die Volvo wel begrijpen.
Waarom?Soloman zei:ik doe het knipperlicht aan als ik voor de rotonde sta.
Bij de vorige afslag is op tijd hoor.Dan rij ik de rotonde op en stuur bij, richtingaanwijzer slaat af. Ik doe hem opnieuw aan (krrrrrr!!!!, zegtie dan), ik wil dan afslaan, richtingaanwijzer naar rechts. Maar dat lukt me pas vlak voor het afslaan.
Geelhoed zei:Waarom?Soloman zei:ik doe het knipperlicht aan als ik voor de rotonde sta.
Bij de vorige afslag is op tijd hoor.Dan rij ik de rotonde op en stuur bij, richtingaanwijzer slaat af. Ik doe hem opnieuw aan (krrrrrr!!!!, zegtie dan), ik wil dan afslaan, richtingaanwijzer naar rechts. Maar dat lukt me pas vlak voor het afslaan.
Nee hoor.Soloman zei:Er is een rotonde voor mijn huis, die moet ik driekwart rond, dus gelijk links aan.
Reden temeer om dat idiote linksknipperen achterwege te laten, zullen we het verplichte rechtsknipperen daar dan maar niet onder laten lijden?Soloman zei:En dan al dat gedraai aan het stuur en om je heen kijken of er geen fietsers aankomen. Dus dat wordt lastig met knipperlicht naar rechts aandoen
Soloman zei:Nou, ik heb altijd moeite met het knipperlicht in een rotonde, want hij klikt altijd terug.
Soloman zei:ik doe het knipperlicht aan als ik voor de rotonde sta. Dan rij ik de rotonde op en stuur bij, richtingaanwijzer slaat af. Ik doe hem opnieuw aan (krrrrrr!!!!, zegtie dan), ik wil dan afslaan, richtingaanwijzer naar rechts. Maar dat lukt me pas vlak voor het afslaan.
Blik_op_wielen zei:Een idioot op de fiets uit die groep vond het blijkbaar nodig om met zijn hele voorwiel op de rijbaan te gaan staan en net toen ik aan kwam rijden nog een stukje naar voren te komen.
Genezende gave?Blik_op_wielen zei:(..) en net voor ik langs kwam rijden gooit die gek zo zijn krukken naar voren.
sdi3s zei:Blik_op_wielen zei:Een idioot op de fiets uit die groep vond het blijkbaar nodig om met zijn hele voorwiel op de rijbaan te gaan staan en net toen ik aan kwam rijden nog een stukje naar voren te komen.
Met kinderwagens gebeurt dat ook nog wel eens.
LoveMyJeep zei:sdi3s zei:Blik_op_wielen zei:Een idioot op de fiets uit die groep vond het blijkbaar nodig om met zijn hele voorwiel op de rijbaan te gaan staan en net toen ik aan kwam rijden nog een stukje naar voren te komen.
Met kinderwagens gebeurt dat ook nog wel eens.
Inderdaad ja, zie je zo'n vrouwtje aanstalten maken tussen twee auto's door over te gaan steken, staat de kinderwagen al voor je op de straat....
En dan worden ze kwaad op jou als het spannend wordt..... Het zal de schrik wel zijn...![]()
Geelhoed zei:Kan je nagaan, ik als antilinksknipper icoon
Archiebald zei:Ik ben het met je eens, maar meerdere collega's hebben al voorschermen of passagiers-deuren kunnen vervangen omdat iemand op reed terwijl hij/zij op de rotonde bleef.
Wel zo duidelijk?Kleine moeite en wel zo duidelijk![]()

Geelhoed zei:Wel zo duidelijk?
En als ik nou niet weet waar jij vandaan komt? Wat geeft die linksknipper dan aan?
En wat doe je bij rtotondes met 3, 5 of zelfs 6 afritten?
En waarom knipperen mensen links als ze rechtdoor moeten?
Vanwege het idiote linksknipperen ja.Archiebald zei:- Dat "ik" op de rotonde blijf, zoals je aangaf is niet knipperen daarvoor al voldoende, maar toch blijken veel mensen daar moeite mee te hebben
ALweer een inconsistentie aangetoond.- Sja.... Meestal geef ik dan op de rotonde zelf niks aan, tot ik bij m'n afrit ben.. Zoals het hoort dus![]()
Geelhoed zei:En als ik nou niet weet waar jij vandaan komt?
Geelhoed zei:ALweer een inconsistentie aangetoond.